HV71

7183 inlägg · 782 ämnen

SM Guld 1995 & 2005?

470424 · » Till forumet


Sv: SM Guld 1995 & 2005?
gud: Han har gjort mål i de tre senaste matcherna, och har 4+3 i dessa. Han är i ett stim...:-)
Kommentera

Sv: SM Guld 1995 & 2005?
OskarB:
Jämtin hängde väl en kassa i förra omgången??
Kommentera

Sv: SM Guld 1995 & 2005?
Dysso: Idag var det nästan så att Jämtin gjorde Davidsson bra. Vilken match av Jämtin, bästa i HV-dressen hittills!!
Kommentera

Sv: SM Guld 1995 & 2005?
3 - 0, firma Davidsson, Jämtin och Määttänen ligger bakom segern, med inte mindre än 8 poäng sammanlagt. Underbart att Davidsson börjar producera, en Davidsson i fjolårets form så luktar det onekligen slutspel, och där kan (som tidigare konstaterats i den här tråden) precis vad som helst hända!
Kommentera

Sv: SM Guld 1995 & 2005?
peters:

Ser onekligen bra ut mot SSK, 2 - 0 nu. Hoppas verkligen man håller i det här!

Kul att Davidsson verkar ha vaknat till liv iallafall, (minst) två poäng idag.
Kommentera

Sv: SM Guld 1995 & 2005?
pontare: att hv kan kämpa det vet vi men hela laget måste ge 110%
Kommentera

Sv: SM Guld 1995 & 2005?
epa: Vi HV fans vet vad HV kan, och vi vet vad de har gjort, det kan lätt bli en upprepning från 1995, bara vi kommer till slutspel.

Kom igen HV, visa vad ni kan och ge oss HV-fans en tidig julklapp, i form av 3 färska poäng

Kom igen nu HV, krama ut den sista svett droppen och vinn denna match innan uppehållet, visa hemma pupliken vad ni kan!

*Kämpa HV Kämpa*
Kommentera

Sv: SM Guld 1995 & 2005?
peters: Jajaj, det blir ingen repris iaf :))
Kommentera

Sv: SM Guld 1995 & 2005?
mok: Givetvis måste man bedöma helheten. FBK kommer att lida en hel del. Det var när Gerber, Souray och Chara kom som det vände. Till skillnad från HV så värvade man topp och inte endast bredd. HV klarar sig med en axelryckning men det kan man också klandra värvningsarbetet för.
Kommentera

Sv: SM Guld 1995 & 2005?
peters: Klart man kommer sakna dom även om det inte är dom som gör poängen. Kul dom skrev i GT eller Aftonbladet igår vilka lag som kommer sakna NHL spelarna mest. Och då kollade dom hur många poäng NHL spelarna gjort och jämförde detta med totalen för hela laget och fick fram en procent sats.

Varför inte kolla vilka spelare som är inne på bakåtmålen med. Hockeyn handlar ju inte bara om att göra mål.
Kommentera

Sv: SM Guld 1995 & 2005?
mok: Men man kommer definitivt att sakna Sami Salo som är en av ES bästa backar enligt min mening. Och även Pebben även om han inte gör mycket väsen av sig.
Kommentera

Sv: SM Guld 1995 & 2005?
peters: Att HV ligger där dom ligger är för mej fortfarande en gåta. Men det materialet som finns i laget borde HV skrapat ihop mer poäng. Men det kommer väl kanske. SLutspel utan HV känns faktiskt lite skumt. Men vi får la hoppas som Dag att NHL spelarna flyr tillbaka efter julskinkan. Dock tror jag Frölunda är ett av dom lagen som gynnas mest av detta.
Kommentera

Sv: SM Guld 1995 & 2005?
mok: Jag håller med till 100%

Vill dessutom gå så lång att ja redan vet vilka som blir Svenska Mästare!!!

Vilka det blir? (En hemlis mellan mig och MoK!!)

//BROS
Kommentera

Sv: SM Guld 1995 & 2005?
mok: Helt klart är det så att bäst av sju ger ett mer rättvist resultat. Därför är det heller inte så konstigt att det är seriesegrarna som även vunnit SM sedan ett antal år. Min lilla jämförelse handlar väl en hel del om att se ljusglimtarna i mörkret. Personligen anser jag t.o.m att HV inte har förtjänat en slutspelsplats som det har sett ut hittills. Detta gäller även organisationen som har agerat trögt ända från säsongsstarten till idag. Men om HV förändrar sitt agerande och börjar förtjäna lite framgång så kan allt vända, t.o.m. inom loppet av endast 5-6 omgångar. Men tills detta är bevisat i praktiken är en realistisk målsättning att undvika kvalserien. Sedan måste man till nästa säsong lära sig av misstagen, förnya truppen och organisatioen, lära sig kommunicera bättre med sin publik och sina sponsorer. Helt enkelt att förvalta framgångarna och tillgångarna på ett bättre sätt i framtiden.
Kommentera

Sv: SM Guld 1995 & 2005?
peters: Visst likheterna med er säsong 95 och nu kanske är slående. Men vi Frölundaiter ser även en del likheter med vår guldsäsong 2003. Inte förlorat 2 matcher på raken och serieledare över jul :)

Men som sagt hur lagen spelare nu gör ju ingen till svenska mästare. Gäller att toppa formen längre fram nästa år när solen börjar titta fram igen. Sen har jag svårt att se HV vinna på det vis dom gjorde sist. Tror inte ni kan tråka ihjäl motståndarna i bäst av 7. Skiljer för mycket på 2004/05 och 1995. Sen är det bäst av 7 som gäller och då får man väl säga att rättvisa brukar skippas.
Kommentera

Sv: SM Guld 1995 & 2005?
mangan: Är inte lika säker beträffande motståndaren. Om det blir slutspel tror jag att VF passar väl. Inget att förlora och allt att vinna precis som mot Djurgården -95. Och Djurgården såg grymt starka ut då precis som VF i år. Slutspelschanserna för HV måste betraktas som ganska neutrala. Endast 4 poäng skiljer till 8.e plats. Dessutom har HV inte mkt att förlora på en eventuell uppstart i NHL.
Kommentera

Sv: SM Guld 1995 & 2005?
peters: Bara det att om HV får möta Frölunda denna säsong så tar det tvärstopp. För övrigt tror jag att HV missar slutspel, tyvärr.
Kommentera

SM Guld 1995 & 2005?
Visst ser det ut som en utopi för tillfället. Men likheterna med säsongen 1994-1995 finns där. Dels en lockout-konflikt som löste sig ungefär vid denna tiden på året. Dels ett HV kämpandes i bottenskiktet. Men som ändå lyckades knipa den åttonde och sista slutspelsplatsen för att sedan slå ut dominanten Djurgården i raka matcher i kvarten, Malmö i semin och Brynäs i finalen.
Kanske tar HV den sista slutspelsplatsen för att sedan slå ut Frölunde i kvarten i raka matcher. Och kanske fylls hela rådhustorget upp igen under April månad. Vad säger ni, vore det inte ett häftigt sätt att fira tioårsjubileet av HV:s första SM-guld med ett nytt just denna säsong. Mot alla odds.
Kommentera

470424 · »