HV71

SHL · 7178 inlägg · 782 ämnen

SSK-HV71

Sv: SSK-HV71
Patrik87:

Mitt tips står kvar, men det blir nog inte 5-2. Tippar 3-1 till HV, sista i öppen kasse.

OskarB: Vart har Ornisch tagit vägen??
Han var också en bra skribent...

Usch! Det är nervöst nu. SSK power play...

JAAAAAA! Fan vad gott!! Ekan 2-1!!

OskarB:

Lär bli nervöst sista halva av sista perioden, SSK är inte helt ofarliga. Lär bli iallafall försök till tung press nu.

Precis efter målet lade webradion av en stund för mig. Någon annan som hörde hur målet gick till?

Oskar B: Fan vad nervöst det är nu... Själv får man hålla till godo med Radio Sporten..... Kan du inte rapportera lite oftare?

MvH Patrik

Kommentatorerna tycker att HV backar hem och försöker försvara sin ledning. Fan, det är ju bara en halv period kvar och ledning med ett mål. HV brukar inte vara bra på det, SSK skapade också en mycket farlig chans nu...

Det verkar ha varit SSK mot Liv ett tag, Liv tvingades till en räddning som kommentatorerna hävdar var av yttersta världsklass. Määtänen blev utvisad, men HV skapade en jättechans i boxplay i ett 2 mot 1 läge, men Wanhainen gör en liknande räddning på Sahlstedts skott. Efter utvisningen kvitterar SSK då Popovic fick gå långt in i zon från blålinjen.

OskarB:

Tung avslutning nu, en utvisning och inte mycket tid att spela på.
Får hoppas på ett mål från HV i numerärt underläge nu... :)

SSK får sista chansen i power play. 1.17 kvar av matchen. Mycket märkligt, 9 HV utvisningar, men endast 2 för SSK.

2-2 full tid. Bästa målvakt vinner? Det verkar vara en rejäl kamp mellan landslagsmålvakterna. Det har inte saknats chanser, det har låtit som en riktigt rolig match.

Det skulle inte förvåna om det går till straffar, kan Arlbrandt överlista Wanhainen?

OskarB: Skulle vara intressant att veta hur många poäng Hv hade efter 4 omgångar förra säsongen vet du det? Jag vet att de förlorade första i sudden eller var det straffar mot Timrå..

Men hur gick de tre andra? Alltså förra säsongen?

Exakt likadant för lhc, lhc fick 18 utvisnings minuter medans luleå bara fick 8. Ni fick 18 och ssk bara 4.
Förjävligt rent sagt.
Hoppas ni tar extra pinnen, lycka till.

Patrik87:

Se länktips

SSK vinner på straffar, Lind avgör. Synd att inte Arlbrandt lyckades näta på sin straff, det hade varit kul för honom.

OskarB: Nu får vi väl rycka upp oss. Syftar främst på spelarna... Vi sköter ju oss).....

Tycker att... det är ganska dåligt trots dessa skador, iofs så fick vi många utvisningsminuter, men ändå.....

Nu har vi BARA 9 pinnar... Och vi halkar efter Timrå....

Nja, jag tycker HV verkar ha gjort en ganska så bra match. Det lät som om vi skapade de vassaste chanserna, Wanhainen storspelade. Straffarna är ju mycket slump och tur. Vi har tagit poäng i alla matcher hittills och det tycker jag vi ska vara nöjda med.

Sen tror jag inte du ska bekymra dig så mycket om att Timrå har fler poäng än HV, jag tror inte de kommer ha fler poäng än oss efter 50 omgångar. Däremot är de inne i en riktig formtopp nu, och jag tror vi måste spela riktigt bra på torsdag om vi ska ta poäng då.

OskarB: Men vad är slutsatserna du drar av HV71 efter dessa 4 omgångar? Har de infriat just dina förväntningar? Är 9 poäng bra?

Kommer vi kunna utmana Fbk och VF?

« · 126503