IF Björklöven

3859 inlägg · 99 ämnen

Forum

« · 2085790 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales: Fattar inte vad det sitter i. Bedrövligt agerande av Hellström som resulterar i 1-0
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tarasov: bedrövlig start återigen av löven. Verkar vara trögstartade i varje match
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Costanza:
En romans över laggränserna😍💕❤️
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tarasov: Kul att du och Jose fått fart på på denna sida. Vi behöver verkligen ett aktivt Björklöven-forum på Hockeysnack.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tarasov: Det är så dåligt.. men bättre säsongen kommer igång iaf!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales:
Det är likadant för oss vi möter er och TIK en gång vars nu på hösten för att få resten till våren.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tarasov: Då borde ju rimligtvis inte vi mött Timrå borta i första och AIK hemma i andra.. två publikmatcher som kastats bort. Borde mött typ Kristianstad och Väsby
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales:
Jag tror man pusslat och försökt tillgodose önskemål så att lagen får sina publikmatcher så långt fram i serien det vara går.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Mezdah: Himpan är alltid en obehaglig bortamatch, även om vi tog 6/6p ifjol där tror jag.

Jag tror det blir tufft ikväll. Vi ska såklart vinna men om vi startar lika tafatt som mot Timrå och AIK så kan Hästen med sin NHL-spets straffa oss hårt. Det som känns skönt är att försvarsspelet (framförallt Rahimi och Plant) och Poulin i mål verkligen imponerat hitills.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales: Ja, det är konstigt att schemat haltar så mycket. Visst, det är en konstig säsong på alla sätt.
Men, kul att Löven har så stor trupp att bra spelare får kriga för att få speltid. Det gynnar oss mot på pappret beskedliga lag. Sen, Hästen kan enligt min erfarenhet alltid bitas.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tarasov: Jag är inte speciellt orolig, ska nog behöva att vi gör en bottenmatch för att inte vinna över 60 minuter. Lagmaskinen tuggar igång och då ska vi inte ha problem mot hästen även om de har Sörensen. Tycker schemat är jävligt konstigt dock, varför är det så få lag som spelar?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Mezdah:
Jag tror ni slår dem ”relativt enkelt”. De har visserligen Sörensen men i övrigt tunt, de testades inte särskilt mkt i lördags.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Vita hästen ikväll. Jobbigt, jag tror att även hästen blir bra i år. Många nya spelare sedan ifjol, som skall bli ett lag. Enligt VK är nyckeln, kan Löven hitta spelet och farten från andra perioden mot AIK?
Jag håller med, det är det spelet som behövs och det finns i laget om man bara får till det.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
MrLöven: Härligt att höra att du är trygg med Wallson. Han har ju bra CV och bör vara en skicklig tränare. Det gäller att han och laget kommer in i rätt relation och det är klart att ett par inledande vinster (om än tveksamma här och där) ger dem bra förutsättningar för arbetet med lag, spelsystem och förmågor.
Jag hoppas av den anledningen att man lyckas få några fler vunna matcher även om det stundtals hackar. Jag gissar att Wallson därför vill utgå från säkra kort. Bra inlärda mönster mm. Först säkerhet, sedan spets och kreativitet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
MrLöven: *att vi inte hamnade i underläge där.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Mezdah: seg första period igen...känns inte riktigt bra, så får det inte fortsätta. Bara turen och bra spel av Poulin att vi hamnade i underläge där! AIK kommer att bli bättre heltvklart, vi med hoppas jag 🙏...finns en hel del att slipa på och det vet spelarna om...som tur är!! Det och konkurrensen på träningarna som många gånger är tuffare än det man möter i vissa matcher gör att man inte kan slappna av...då hamnar du på läktaren! Wallson känns som en supervärvning...känner ingen oro där!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
MrLöven: samma idag tror jag. Nu syns första perioden ha varit seg men sedan bättre fart. Jag undrar om inte ändå AIK blir bra i år. När de får till det. Alla lag kommer att bli bättre så det är bara att jobba på. Återigen, tre poäng är alltid bättre än noll. Men viktigast just nu är att laget blir bra som låg tillsammans med Wallson. För mig har det läskigaste varit att man bytt tränare.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Mezdah: såg inte matchen, följde en liverapport bara. Håller med det du skriver, Timrå hade mer puck och pressade på en hel del. Vi försvarade oss bra, Poulin visade klass, uppspelen hackade en hel del...men ändå 3 pooäng och en målmässigt klar seger! På ett vis skönt att NHL- linan inte fanns med i målprotokollet, visar att vi inte lever enbart på den...som vissa belackare vill göra gällande 😎😎!! Känns som det finns en hel del att jobba på men en bra start trots allt...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Som gröngul Löven-supporter känns det som att man får glädjas åt poängen i första omgången. Men, vad jag förstår var det lite si och så under delar av matchen. Jag tror att laget kommer att lira bättre och bättre med tiden. Det roliga var kanske att det verkar som att Poulin var bättre än under träningsmatcherna. Vi skall komma ihåg att det är på slutet allt avgörs. Vi är alldeles precis i början. Massor massor av hårt jobb och noggrannhet återstår.
Men, tre poäng är alltid bättre än noll.
Imorgon är det ny match igen. Fortsätt jobba och ta små steg framåt.
Nån annan som har andra reflektioner?
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Spock: helt rätt...
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
MrLöven: Nummer 29 levererade matchen igenom, han spelar förvisso på gränsen men mål gjorde han. Dessutom verkade han jobba igenom alla situationer.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Tarasov: Topp tre får man hoppas på ja. Och då kan alltid allting hända. Men, man har lärt sig under alla år att det skall klaffa på alla fronter för att det skall lyckas att vinna. Nu är det slutspel och då kan alltid typ Hästen komma och ställa till det även för lag som gått bra hela serien. Jag minns 90 eller när det var då just det hände till Lövens stora besvikelse. Men i år skall ju ett lag upp, oavsett hur det funkar för lagen i SHL, och det blir ändå på nåt vis mer likt fotbollen. Sunt, tycker jag. Även om det blir Timrå som jublar och jag som Lövare får gnissla tänder. Då är det bara nya tag nästa år.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
MrLöven:
Är själv lite osäker men de verkar ha fint djup på Fw-sidan, jobbat med många spelare i nästan 3 år. Lite osäker på backsidans kreativitet men ändå. 8-0 på hästen och 6-1 mot SSK.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Tarasov: VIK 🤔...ja kanske det, dom smyger lite i bakvattnet! Nämns inte så mycket i förhandstipsen...
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Mezdah:
Tycker ni ser välbyggda och stabila ut, men det blir så klart svårt att ersätta mr 94%. Men skulle se det som rätt
Sannolikt att ni är topp - 3. Idagsläget gissar jag VIK/TIK/Björklöven
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
MrLöven: ja, svårt att se då man följer VK's textbaserade referat, men det ser inte ut att ha varit nåt vidare. Ljuspunkten verkar vara att det inte var riktiga poäng i potten samt att det verkade finnas lite framåt. Men motivation är A och O, och saknas det så förlorar man. That's it.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Spock: hela laget var bedrövligt skulle jag säga...åtminstone i två perioder, tredje något bättre.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Spock: Målvaktssidans spets såg riktigt bedrövlig ut ikväll.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Mike Keenan: Det blev ju svar direkt!

Målvaktssidans bredd i bjorkloven känns inte särskilt imponerande. Där är nog MODO jämnare.

Aldrig sett den loggan bli framröstad som hockeyns snyggaste, har du några källor från olika omröstningar?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mattias - 74: Ja usch. Jag tror alla lag behöver vara extremt noga, vilket jag också tror att de är. Ändå kan nog det poppa upp i lagen både här och där. It ain't over, brukar man säga...
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Spock: Tror inte du kommer få nåt svar är jag rädd, lövenfansen har ett annat stort och populärt forum (grongult.se) och använder inte de här...
Ser man med helt objektiva ögon vilket jag är rätt bra på ... så ser Lövens lag komplett ut , helt okänsligt för skador och med både bredd och spets i alla lagdelar... har också svårt att tro dom kör lynx grejen igen.. iaf på matchtröjorna, lövet på bröstet är väl ändå klassiskt , synonymt med Umeå björkarnas stad och ofta framröstat som ett av hockeyns snyggaste emblem
Kommentera

Apropos of Nothing
Med tanke på att:

Timrå har Apropå nånting...
MODO har Apropå ingenting...
Brynäs har A propósito de nada

Så måste ju Bjorkloven få sin egen tråd.

Med tanke på alla transatlanter i laget känns en engelsk rubrik självklar. Här är Apropos of Nothing...

Apropos of Nothing... Blir det retrotröjor med lynxen på i år?
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Hej, här är en gammal gubbe med ett nytt konto. Som ser fram emot en ny säsong i hockeyn. Någon som sett försäsongsmatcherna och har någon gissning på hur detta kommer att gå i år? Jag såg lite grann av matchen mot Timrå och tycker det såg ut lite grann som... försäsong. Men, det kommer nog att ta sig med tiden.
Kommentera

Sv: Lätt seger
MrLöven: ny seger idag, inte lika lätt som mot MoDo...det får vi vara nöjda med, Timrå var nog bättre sett över 60 minuter!
Kommentera

Sv: Lätt seger
goleafs: tror just de att löven fått behålla stora delar av truppen och Modo tvärtom kommer ha större betydelse än många tror, tar tid och tålamod att bygga lag och ett fungerande lagspel och de är ju lättare om man får behålla den spelmässigt bärande stommen
Stor flopprisk på ett lag som Modo som dessutom har en rätt grön tränare och helt ny i svensk hockey.. hur stort tålamod har klubben och fansen
Löven kommer garanterat stå som etta i tabellen när detta summeras nästa vår... slutspel däremot är ju mer ovisst
Kommentera

Sv: Lätt seger
MrLöven: Spelmässigt en rätt jämn match, tycker väl inte att 5-1 speglar matchbilden.

Men skönt att vi fick igång grejerna sista halvan av matchen, då såg det ganska bra ut. Blir intressant mot Timrå på fredag.
Kommentera

Lätt seger
Så himla lätt, 5-1 mot MoDo-rövarna....💚💛💚💛
Kommentera

Sv: Ett medgångslag som har få supportrar ute i landet
Costanza: Varför inte bara flytta? Vad är så härligt med Umeå?
Kommentera


Sv: Ett medgångslag som har få supportrar ute i landet
Sven.Savage: Umeå Energi brukar köpa tomma stolar. Jag vill inte köpa tomma stolar på A3 varje månad med min elräkning. Men Lövare har sagt åt mig att flytta hem till Ö-vik om det inte passar, så jag måste bita ihop.
Kommentera

Sv: Ett medgångslag som har få supportrar ute i landet
Costanza: He he, umarna kanske lurats skriva elavtal med Apkraft och glömt läsa det finstilta där det framkommer att granbelysning faktureras men någon el levereras inte enligt Lex Apan.
Kommentera

Sv: Ett medgångslag som har få supportrar ute i landet
Sven.Savage: Strömmen går inte hela vägen upp till granens topp här heller kan jag intyga om som MoDoit i Umeå. Det är 110,000 som inte bryr sig ett skit om hockey i stan, men nu snackar jag ju om de övriga...
Kommentera

Sv: Ett medgångslag som har få supportrar ute i landet
Costanza: He he, blygdsekten kanske planerar släcka julgranarna i södra Västerbotten också?
Kommentera

Sv: Ett medgångslag som har få supportrar ute i landet
Sven.Savage: Du måste ju för faan läsa deras värdegrrrunnnnd. Du är i Västerbotten :-)
Kommentera

Sv: Ett medgångslag som har få supportrar ute i landet
JoseGonzales: Stort tack för dina synpunkter som jag självfallet kommer att följa till punkt och pricka:-)
Kommentera

Sv: Ett medgångslag som har få supportrar ute i landet
Sven.Savage: Skriv gärna här inne men skippa alla verbala påhopp, visst hatar vi Skellefteå men tonen kan hållas bättre tycker jag :)

Tråkigt att vi saknar kanske våra absolut bästa spelare men kul som fan med hockey igen :)
Kommentera

Sv: Ett medgångslag som har få supportrar ute i landet
{Jaca}: Om drygt fyra timmar nedsläpp i Delfinen när Luleå Hockey har nöjet att ta emot Burkölen för träningsmatch.

Det ska bli kul att få se På SeMer/Sportkanalen Västerbottens bästa hockeylag mot oss.

Häromveckan mötte vi något Aplag från Schtaan, men det var inte mycket att hänga i julgranen - kanske därför de släckt granarna i hela norra blygden för att direktöverföra de insparade kostnaderna till Apans sparkonto.

Lycka till nu och hoppas att apsektstuket runnit ur Wallman redan!
Kommentera

Sv: Finns det någon där ute?
mattias - 74: precis under artikeln 😂
Kommentera


« · 2085790 · »