Spådde 31/10 efter matchen mot Västerås att Modo kommer falla som en kägla i tabellen. Nu väntar ÖIK borta och Kalmar hemma, blir tufft. De visade idag tendenser i 2a perioden, men föll sen tillbaka. Hoppas vi slipper dem i kommande slutspel, då de alltid har en tendens att tända till inför derbyn. Löven kommer nog rycka och Kalmar petar dem till 3de, helt enligt min plan
Paninaro: De som jobbar hårdast för MoDo är de som är nya i klubben, Kelleher, Emil Larsson osv. Jesper Olofsson tar inte ett skär som inte innebär att han får möjlighet att göra poäng. Rundblad är den tröttaste backen jag sett, borde vara totalt dominant i HA med hans kvaliteter, men han borde inte ens vara en topp 6 back för er om ni hade haft en bra backsida.
MrLoven: Modo är det mest överskattade laget på länge. Halva laget är divor och primadonnor som inte ens nästan vill göra jobbet. Jesper Olofsson är katastrofdålig
Realisten: Lugn nu 😎...att hålla på Löven är ett livslångt lidande, vi är van vid motgångar...vi hetsar inte upp oss...går det åt helvete så kommer det en ny säsong med nya förhoppningar 😊!
bjad22: Jag säger det som det är! Går ni inte upp i år, då är Kenttå historia!, och då infinner sig en LANDSKAPSSORG över västerbotten av aldrig tidigare skådat slag, som sträcker sig över en överskådlig framtid om åtminstone 5 år framåt i tiden. För då lär det högst sannolikt dröja åtminstone SÅ LÄNGE innan ett liknande GYLLENE!!!! läge som ni OBESTRIDLIGEN HAR NU!!!, uppenbarar sig igen!
INGEN saknar egentligen "föredettingarna" MoDo i SHL. Det är Björklöven som jiaf jag inbillar mig attt 'typ ALLA!!!' hoppas ska ta steget upp i finrummet igen. NO QUESTION!!!
Klåparna: Man får såklart tycka vad man vill, men på ett sätt är väl alla importspelare legoknektar! Sen får man väl ge Kelleher det att strategin för honom är att tjäna så mycket pengar som alla andra hockeyspelare, vissa drar till Schweiz och numera även Tyskland. Ligor som generellt är sämre än SHL men kan betala bättre och i Kelleher fall så får han ju topplön i dessa klubbar du nämner, förmodligen mycket bättre lön än han och det flesta andra skulle haft/har i SHL så vem kan egentligen klandra honom?!, speciellt när både vi och han vet att hans hockey inte funkar speciellt bra i SHL.
Hade jag varit spelare i ett annat land så hade jag också valt den klubb som betalar mest och då även också vinner mest.
Klåparna: Med all respekt för Kelleher, men det är extremt osannolikt att någon AHL-klubb är beredd att använda en av sina veteranplatser till honom. Han har aldrig varit framstående i AHL tidigare och meriter från europeiska andraligor är nog inte särskilt imponerande. Det hade varit ECHL för Kelleher om han valde spel i Nordamerika och då är spel i allsvenska topplag klart bättre både sportsligt och ekonomiskt.
dempa: Kelleher håller inte i SHL, därför åker han runt som joker/legoknekt till uttågslag som HV, Brynäs, DIF, Modo och erbjuder sina tjänster. Jag har då aldrig sett något liknande att en spelare gör på det viset. Men han verkar gilla det, annars skulle han nog sökt sig tillbaka till USA och AHL. Inte kommer han stanna i Modo om ni misslyckas att gå upp, det kan jag säga på förhand. En legoknekt värd namnet.
Klåparna: meste legoknekt Kelleher? har du missat att han inte fått förnyat kontrakt med NÅGOT av de 3 lagen han gått upp med? vad skulle han göra för att du skulle va nöjd o inte kalla honom LEGOKNEKT - lägga av med hockey helt eller välja en annan liga än den han kan utan & innan?
bjad22: Vaför säger du ”Ni” ? Fitz är ingen frälsare, det förstår alla som inte har huvudet uppe i stolsgången!
Anledningen till att jag hänger här är för att Klåparn kallar oss för främlingslegion när ni historiskt haft samma mängd importer. Kastar man ur sig skit så får man räkna med att få mothugg.
Sen att han påstår att Kelleher är dålig i slutspelet är bara hjärndött, Kelleher har det 3 senaste säsongerna varit som bäst i slutspelet, att han inte levererade i Löven säger kanske mer om löven än om honom med tanke på att löven alltid vikt ner sig när det gäller.
Klåparna: Jag tycker det är du som känns lättkränkt. Klart vi ska dopa oss, hade ni skött eran ekonomi och fått fram lite egna talanger så hade ni kunnat dopa er, men där är ni ju inte så ni lär väl bli omsprungen i slutspelet som vanligt.
bjad22: Fitz kan vara rent usel i slutspelen, han försvann helt för oss. Men vi får vara glada att MoDo lägger SHL-platsen på en enskild spelare. Vi bygger en lagmaskin.
Gavelo: Du känns himla lättkränkt. Att Kelleher är Hockeysveriges meste legoknekt har knappast undgått någon. Nu är han hos modo och det säger lite om värderingarna inom föreningen just nu. Man vill helt enkelt göra en ny HV, Brynäs, DIF och dopa sig upp på SHL-miljoner. Därför hoppas jag att detta blir den gången som Kelleher misslyckas.
Klåparna: ”Ikväll vann legonknektslaget Modo” Så du tycker inte det är lika töntigt att kalla oss för legoknektslaget som i grunden är exakt samma som americanos!?
HAHAHA nä jag kan lova dig att ingen Modoit är avundsjuk på er, ni är liksom definitionen av ett lag utan hjärta, en topp budget är efter år, knappt några egna talanger i A laget och ständiga misslyckanden när det drar ihop sig det senaste 2 decennierna.
Men jag gläds åt att ni ligger 1:a i serien, det unnar jag er.
MrLoven: Modo är det mest överskattade laget på länge. Halva laget är divor och primadonnor som inte ens nästan vill göra jobbet. Jesper Olofsson är katastrofdålig
De visade idag tendenser i 2a perioden, men föll sen tillbaka. Hoppas vi slipper dem i kommande slutspel, då de alltid har en tendens att tända till inför derbyn. Löven kommer nog rycka och Kalmar petar dem till 3de, helt enligt min plan