IF Björklöven

HockeyAllsvenskan ˇ 4051 inlägg ˇ 106 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Mezdah: Rahimi bör ej spela på ett par matcher framåt!!

Sputnik: Tveklöst, den är riktigt ful. Vill se den bakifrån innan jag säger resten av slutspelet men den ser riktigt vidrig ut. Hoppas det inte är för mycket trasigt för Hartmann men skulle tyvärr säga att det mesta är trasigt i knät..

rätt regelbok
flera matcher avstängning

7-0
era rövhål till spelare beter sig som svin

JoseGonzales: Förlåt, men fyfan vad patetiskt ni uppträder, rent av äckligt att beskåda.

JoseGonzales: Hoppades mina gliringarom ert lag bara var tomma ord och pikar, men ni sköter det inte snyggt nu..

JoseGonzales: Ber om ursäkt för mindre intelligenta inlägg, men Lövenspelarna skämmer ut sig just nu. Borde bara spela av matchen och glömma den. Ser ut som om vissa försöker skada Timråspelare just nu?!

Det är stolta killar i Löven...

Haha!

Kämpa på ni kanske kan mentalt komma igen om ett sekel!

Lub: Dom skämmer ut sig med Rahimis tackling och Hellströms tackling. Att dom grisar efter varje avblåsning och är på timråspelarna har jag inget emot utan uppmuntrar men inga jävla överfall. Är ingenting vi vinner på heller med avstängningar på Rahimi och ev. Hellström.

JoseGonzales: Pappa Hartmann brukar ju skriva inne i vår bok. Tror ni Lövare skall hålla låg profil där inne ikväll.. Även om du ör respektfull Jose! 😬

Sputnik: Är ju ingenting att försvara, bara pudla. Den är ju skitful.

JoseGonzales: Jo samma som Wallis och Lodins var i serien. Men därefter bör också Rahimi få samma bedömning. 6 matcher för Walli. Borde vara slutspelat flr Rahimi med!

wallson i intervjun
LÅGT..pinsamt

LUFT slott...
leksand i miniatyr

Lub: ja, bedrövligt. Att tappa en match är en grej, men att fulspela nåt helt annat. Bedrövligt.
Hårt och fysiskt däremot, som med BIK, är bra. Detta slutade vara en vettig match nån gång i andra perioden.
Jag är besviken.

Sputnik: ja, detta hände precis efter mitt första inlägg här. Återigen, bara bedrövligt. Man kan spela hårt men får inte gå in för att skada.

Ok alla Timråiter, vi låter Lövensupportrarna få lite lugnt i sin bok, är helt övertygad om att de delar våra åsikter om en del situationer.

En sista sak. Löven bör dumpa Wallson.

Lub: håller med...
inget personligt mot er supporters
..avskyr ful spel..oavsett LAG

JoseGonzales:

Jag vill bara säga:

Jag är enögd som fan och rödvit i allt jag ser.

Men du har fört dig med klass och etikett ikväll.

Dina kommentarer visar på mognad o sunt förnuft som förtjänar respekt!

Önskar dig gott i livet och självklart hoppas jag att du får se löven gå upp!

Fast nästa år såklart! 😉

Söderöver: Säger bara en sak. Sportmanship som i curling borde vara kutymen. När matchen är förlorad ger man upp och tackar motståndet för matchen. Efter detta uppträdande från lövens spelare och ledarskap blir det svårt att någonsin respektera detta lag igen. Idrott när det är som allra vidrigast.

Sorg trots enkel seger.

JoseGonzales: men vad gör wallson och kentä ? Det tycker det ser ut som vanligt slutspel, wallson är mycket dålig för er ,en riktig gris,men det är ju känt sedan tidigare
, men kentä , han börjar bli likadan? Vad är det som händer, tror inte lövensupporters står bakom detta , eller?

JoseGonzales: Jag kommenterar väldigt sent, men du har visat mer klass än laget du håller på. Respekt!

JoseGonzales: Jag instämmer bland övriga. Tycker du är väldigt nyanserad och bidrar på detta forum!

Jåkkinen: jag håller med om att José haft en lugn profil i detta. Det har Timråiterna som skrivit i denna bok också varit, tycker jag. Det finns ingen som vinner på att alla supporters kastar paj på varandra nu.
Vi är många gröngula supporters som tycker det var dåligt, onödigt, vårdslöst och fruktansvärt pinsamt igår.
Mest tråkigt är att det blev skador på spelare. Det är det ledsamma i allt detta.

Jag hade sett fram emot en svår, hård och tuff serie mellan två bra lag. Hoppas på något sätt att det kan få bli så.

Sputnik: Jag ligger med covid-19, hade 40 graders feber vid matchen, såg lite, men alldeles för lite och i feberyra för att ha någon kommentar, blir chockad och besviken av de jag nu med betydligt mindre feber läser på diverse forum, JoséGonzales och Sputnik, skicka gärna ett privat meddelande till mig de skrivs de mycket och de gapas från olika håll, jag vill veta vad som hänt från två med fyra nyanserade ögon. Nu hämtar jag lite mer vatten, viktigt i dessa tider......(jag har feber) kram på er alla

acerjocke: Krya på dig!

Detta är en förtvivlans tid.
När man trodde att det inte kunde bli värre, då blev det alltså Corona. Känns som om man har varit med om detta förut.
För en vecka sedan nästan började final-förtjusnings-ångesten. Söndagsglädjen och vinsten. Måndagsångesten och skammen. Därefter returmötes-ångesten.

Och nu då? Skall man berövas sin finalångest? Och bara kastas ut i Corona-ovissheten, precis som i fjol? Det kan inte vara sant...

Inget är som väntans tider.... Trevlig helg såväl gröngul som rödvit, om någon läser detta.

Lycka till idag jag håller tummarna för er :)

Lycka till Löven, vore kul att ha er tillbaka!

Jag med flera har haft synpunkter på Herr Wallsons uppträdande. Ikväll vill jag ge lite beröm eftersom han uppträdde lugnt, balanserat och gav normala analyser av matchen.👍

Lub: ikväll var det inget snack, Timrå var bättre.
Visst, Kul att löven fick gå upp till 3-3, även om det var med hjälp av utvisningar. Men vi blev alldeles för stillastående i egen zon rent allmänt. I alla fall Deilert hade behövts. Timrå fick hur mycket tid som helst på sig. Lodin Lööke Dahlén lirade snyggt. Motdraget mot dem är mer fysik och högre tempo. Kändes långt borta idag.
Nåja, bara att ge järnet imorgon. Men det ser segt ut.

Mezdah: Inte så konstigt att Löven ser trötta ut eftersom ni är under kritisk nivå när det gäller antal backar. Plant måste vara rejält otursförföljd. Smällarna igår såg inte så farliga ut (möjligen att han landade olyckligt i situationen med Lodin och Norbe? Men det kanske var en gammal skada som slogs upp?

Lub: Jo, i mer normala fall tror jag ändå vi hade orkat hålla högre tempo. Dahlens kedja är farlig nog. Men ger man dem tid genom att man inte orkar/kan hålla uppe tempo, så får de till och med leka. Men, oavsett, så måste ju Löven hitta ett spel för den besättning som finns just nu. Jag tror enda taktiken är att försöka vara lägre ner med någon forward och arbeta med kontringar, precis som man försökte igår. Det visar sig.

Mezdah: Ngn i Timråboken var inne på att Löven kanske går in för att spela försvarshockey ā la Västervik. Jag vet inte om det spelsättet passar Lövens spelare, men det är ju svårt att göra mål mot ett samlat försvar. Timrå har iaf sett till att Poulin fått göra skäl för sin lön i dessa matcher iaf...

Lub:
Blir svårt att vinna när motståndarna får iväg 2 skott för varje man själv skjuter, sen spelar kvaliteten roll men så har det varit i två matcher nu.

Tarasov: Håller helt med. Men om man inte hade speeden för anfallshockey igår är det nog bara parkera bussen a la Västervik som gäller. kanske inte riktigt, men jag tror man får/måste anpassa systemet till vad man har. Det hjälps liksom inte.

Återigen inte så mycket att säga. Timrå tar detta enkelt och det kommer att kännas rättvist.

Givetvis skall Löven försöka, allt på ett kort nu och se om det går att få in första och helst andra målet. Men då måste orken finnas med. Håller inte det, då hjälps det inte.

Mezdah: Bara att säga grattis till Timrå det tog fyra minuter att avgöra matchen..

Stone Harh: Skönt att inte behöva lipa över kvalet som uteblev förra året iaf. I
Hade inte haft en chans mot Oskarshamn när man blir totalt överkörda av Timrå som inte behöver förta sig.
Bara att bygga vidare och nu vet man förhoppningsvis vad som krävs för att ta sig till SHL.

Grattis till Timrå. Inget snack om saken.
Vi höll inte på något vis. Enkelt. Det var ingen match i denna serie.
That's it.
Nu är det sommarlov. Glad sommar, både rödvita och gröngula.

Lider verkligen med er.... Ni blev rånade på kval förra året och i år föll ni på målsnöret. Jag både vill och tror att ni tar klivet upp något av dom närmaste åren då ni visat att ni har en väl fungerande förening med höga målsättningar :)

Mezdah: coviden gjorde oss chanslösa... alla lag i hockeyallsvenskan skulle haft större chans än löven,,, man såg de i match 3 redan...NOOOOOOO chans alls

Klas B: Jo.. där har du väääldigt fel.. förra säs va vi Uberstabila bakåt o släppte typ aldrig mer än 2,3 puckar .. iår har de seglat in 5-7 titt som tätt.... löven förra säs hade tagit Oskarshamn... men virus x2 har sabbat allt även de mesta för mig personligen med

{9386}: bra vi byter plats nästa år ditt illaluktande missfoster

Mezdah: Tack detsamma, som Per Elofsson sa. Det är bara att bryta ihop och komma igen... vi har iaf sommarvärme i Umeå idag, alltid ngt...

Bj?rgen S?lle: Nivån på inlägg känns sådär va, men Timrå var väl värda att gå upp, eran o våran chans försvann snabbt förra året.

Hoppas det blir en norrländsk affär om SHL-biljetten nästa år igen

{8225}: precis, har man varit med om 90- talets lindansande så vet man att det kommer nya år. Till och med div 1 gick att hantera. Nya tag. Vi var inte bäst i år. Då hjälps det inte.
Nu får man fokusera lite på fotboll. 🙂

Lub: du bor i Umeå? Trevligt. Jag visste att det var något. 🙂 Men då vet du att här finns, precis som överallt, olika typer av fanns. Flertalet är vettiga människor som bara tycker det är kul att följa hockeyn. Så vet jag att det är i Timrå också. Nu skall jag tänka på Bulla och dom och önska er lycka till!

{8225}: nivån va samma som det inlägget jag svarade på

« ˇ 2191137 ˇ »