IF Björklöven

HockeyAllsvenskan · 4110 inlägg · 109 ämnen

Löven - troja 20251031

Löven - troja 20251031
Ingen höjdarmatch, såg lite lojt ut.
Bästa med kvällen var nog att modo torskade hemma mot VIK. Är det nu raset kommer för Modo, som tagit poäng tack vare enskilda prestationer?

Sv: Löven - troja 20251031
bjad22: Ja alltså, Björklöven går ju hårdare än hårdast. Jag säger bara som så. Händer det inte i år det som inte hänt hittills på 24 år, nämligen att Löven spelar i Sveriges högsta serie nästa säsong, så händer det väl aldrig.... (Förutsatt att inte reglerna för uppflyttning till SHL från HA förändras drastiskt.)

Jag erkänner att jag var ordentligt skeptisk till Magnus Bogren som ny tränare hos er efter debaklet med Björn Gn(h)ällqvist. Jag trodde nämligen inte på ytterligare en 'sävlig' skånepåg som skeppare för ett norrlandslag på desperat jakt efter riktig elitstatus = spel i SHL.

Jösses så fel jag hade gällande just det. Bogren måste ju ha lyckats införa ett spelsystem och något magiskt i era spelare, som ingen annan Tränare för Björklöven lyckats med ända sedan degraderingen våren 2001.

Och WooDoo Hockey tvingades äta årets första riktiga bajsmacka, då de åkte på en blytung torsk hemma mot Percy Barneviks allt som oftast bleknosiga gurkgäng från Västra Aros.

Den enda riktigt ''''relevanta'''' fråga man ställer sig just nu, är: Hur blir det nu egentligen med MoDos egen 'marshmallowman', Michelingubben Mattias Karlin. Karlin brukar ju alltid fira MoDos segrar med att köpa en dubbel chorizo med dubbla potatismos och en trippel räksallad. Vad gör han nu månne? Tröstar han sig kanske med bara en chorizo, en portion mos och en dubbel räksallad. Eller så kanske Karlin kör på stort, och laddar sina batterier rejält redan nu inför matchen mot Troja om sex dagar, med att frossa i sig en trippel chorizo med trippelt mos och en kvadruppel räksallad.
Ja alltså, den informationen hade det varit '''''oerhört intressant''''' att få ta del av.

Sv: Löven - troja 20251031
Realisten: Klockren analys och riktigt underfundigt. Kul på många sätt med sådana inlägg

« · 2930501