Juniorhockey

3180 inlägg · 143 ämnen

JVM 2007 26/12 - 5/1

« · 808956 · » Till forumet


Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
Stigsson: Får väl ses som ett positivt resultat med svenska ögon. Om vi lyckas besegra ryssarna så känns det som att vi har störst chans i en ev. final mot USA.
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
Ambroo: BRÖÖÖÖL, slut på andra och fortfarande 1-0
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
rbn: 1-0 till USA med 5 min kvar av andra...
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
rbn: USA - Kanda 1-0 efter 14 minuter i andra.
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
rbn: Det står fortfarande 1-0 till USA i mitten av 2:a perioden.
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
Stigsson: Vad står det då? :D
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
Bissett19: Här öppnas kanske ett läge för vinnaren i den andra semifinalen. Jag har svårt att se att någon annan än just USA skulle kunna välta omkull storfavoriterna.
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
Stigsson: O där gjorde Jänkarna 1-0.
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
Paddan: Skillnaden mellan bild och ljud blev större och större. Vid slutsignalen hade jag 11 sek.
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
Paddan: Ja det ligger lite före åt mig också men det är i alla fall bättre än franska :-)
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
Stigsson: För min del ligger ljudet från usahockey ungefär en och en halv sekund före bilderna från RDS
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
Paddan: Great med bilden från RDS och ljudet från usahockey.com så funkar det hyfsat :-)
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
Stigsson: Om du kan stå ut med en sändning på franska så kan du se matchen via RDS.
Kommentera


Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1

Kan man se Kanada-USA via gratis webb-TV någonstans?

Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
jande:

Nu bär det av mot Ejendals. 2 matcher idag!

Hoppas på en Final mellan Kanada - Sverige men tror tyvärr det blir Ryssland - Kanada!

Heja Sverige Friskt humör Skjortan hänger utanför..
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
jande:

Tror inte Sverige vinner med 4 - 0 Ryssarna är riktigt bra framåt och de gör minbst 2 mål idag ! 3 - 3 är ett önskresultat. Skall jag tippa realistiskt så vinner ryssarna med 5 - 2
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
mattias - 74:

Jag tror att Sverige vinner med 4-0 mot Ryssland om Bäckström är på gång.
Målskyttarna blir Bäckström, Bergfors, M.Johansson och Thuresson.
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
sold:

Helt klart sveriges bästa insats i gårdagens match mot tjeckien. Idag blir det en tuff nät att knäcka i form av ryssarna. Tror på Sudden seger!!

Väl mött i Ejendals ni som skall dit.. =)
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
Portello: 5-1 nu
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
El Maco: 4-1 till Sverige efter två perioder.Omarks 3-1 är väldigt fräckt när han vallar in pucken via den tjeckiska målvakten.Vid 4-1 så skjuter Berglund en bra backhand så Johansson bara behöver lägga in pucken i öppet mål.
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
El Maco: jahaja. 2-1.
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
Dream Team: Just nu går det ju otroligt bra i alla fall! 2-0.
Kommentera


Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1

Det ser ut att bli lite omstruktureringar inför kvälles kvartsfinal mot Tjeckien. Jonas Enroth ersätter Joel Gistedt på målvaktsposten och bland kedjorna går det att notera att man flyttar Nicklas Bäckström till andrafemman. Frågan är om det räcker mot ett Tjeckien som blivit bättre och bättre ju längre turneringen lidit. Drygt en timme till match!

Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
mattias - 74: Ok
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
jande:

Jag har tippat x

Sverige känns en aning överskattade men jag hoppas de vinner, skall även se matchen på plats !!

Vill till att Bäckis får fart på Målskyttet b.la
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
Tror Sverige vinner ikväll mot Tjeckien med 3-1.
Målskyttarna blir för Sverige Hörnqvist, Bäckström och Thuresson.
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
mattias - 74: Nope, jag tjänstgör här i FMMA då. Matcherna spelas ju samtidigt.
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
Stigsson:

Du får väl åka de dryga 5 milen söderut och se på en vackrare arena!
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
Db_04: Fan att Sverige kvitterade. Jag såg verkligen fram emot Sverige-Finland här hos oss i Mora, nu får vi nöja oss med Finland-USA istället.
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
Härligt att slippa finland
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
Metal Guru: För den som händelsevis vill se Kanada-Slovakien så ska den visas på bland annat RDS... fast just nu verkar de visa nattens NHL-sammanfattning där
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
lillovechkin:
vi kanske rent av mörkat lite grann mot Kanada.
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
JimmyH: Håller med till 100%!, Skönt att det börjar rulla på för Bäckis också!.
Se upp canada!, here comes sweden!;P:P
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
JimmyH: Ok.Man får tacka så mycket för infon.
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
Portello: Det var Sveriges klart bästa match hittills. Tyskarna var kraftigt tillbakapressade hela matchen och gjorde sitt mål i fem mot tre. Tyskarna spelade med fem man långt hem hela matchen och Sverige snurrade och snurrade för att komma in på mål.

Svenska målen var vackra, det första ett stenhårt slagskott av Hörnqvist från backposition i PP, det andra ett stenhård dragskott av Magnus Isaksson rätt upp i krysset efter en tekning och det tredje smackade Alexander Sundström upp i krysset efter ett fint förarbete av Bergfors, Lidas-klass på det skottet.

Många var bra i Sverige, Nicklas Bäckström förmodligen den allra bästa. Men annars så förtjänar backarna Hellström och Hjalmarsson beröm och framåt så visade sig Zackrisson, Lindqvist, Johansson och Sundström mest förutom Bäckström då. Men det var främst en laginsats.
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
Kul att småkronorna vann mot Tyskland.Någon som såg matchen som kan vara snäll och lämna en rapport till en stackare som är på jobbet och inte hade möjlighet att se matchen.
Vilka spelare var bra? Vilka var mindre bra?
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
sold: Tysklands matchen kan bli tuff, Hoppas att Bergfors/Bäckström kommer igång lite nu också!.
Sen är det Idioti att sätta Bäckis&Bergfors i samma lina!
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
Metal Guru: Jag måste fråga en sak:
Satt och körde musiken i FMM ARENA idag under Slovakien - Sverige!
Vart är alla heja ramsor och framför allt vart är trycket i hallen??????
Det var ju knäpptyst stora delar av matchen så jag fick spela mycket klappmusik för att det skulle över huvudtaget klappas händer i arenan!
Det är ju VM!
Även om det inte går så jättebra så kan man i allafall heja fram Sverige hela tiden.
Om man jämför publiktryck FMM ARENA - EJENDALS ARENA så vinner Ejendals med hästlängder.Det var ett konstant tryck från första nedsläpp till sista nedsläpp.Man till och med fick igång sittplats på 5 min in i första perioden.
Man hörde hur ståplats skrek - Sittplats är ni klara - Jajamensan fattas bara flera gånger per period!
Varför går det inte att ha en sådan stämning i FMM Arena?
Visst,publikkapaciteten skiljer sig med ca 3000 pers men å andra sidan så är inte FMM Arena lika står som Ejendals så det borde nästan t o m att få ett BÄTTRE tryck i FMM Arena än i Ejendals!
De sista 5 minuterna var det ganska bra tryck men det måste väl kunna gå att få ett konstant tryck hela matchen eller har jag fel!
Att köra Everybody clap your hands är ju bara pinsamt,det är ju trots allt ett VM som går nu och det dröjer nog ett bra tag till innan vi får uppleva en sådan här fest igen!
Hoppas att det blir ett rejält tryck på lördag då Sverige möter Tyskland!
Det är ju i alla fall en lördagsmatch : )
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
Portello:
Luleformationen klart sevärdast hittills i JVM.
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
Metal Guru: Man var helt klart orolig ett tag då det snackas om trippingar från zebrahåll osv. Men skönt att de fick vinna och ha chans på att gå vidare. Får man bara igång bäckströms poängproduktion så kan de bli ännu trevligare.
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
Metal Guru: Tycker det är märkligt att Omark inte får någon tid i PP.Han har ju ändå varit en av de bättre i Sverige.Ännu märkligare med tanke på att PP inte fungerar något vidare.Visst, idag gjorde vi två mål i PP men det krävs en rejäl uppryckning spelmässigt.

Väldigt kul att se Omark-Isaksson-Hörnqvist.Kul att Hörnqvist fick sätta en puck.
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
MorganaLefaey:
6-3 hastigt och lustigt nu.
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1

3-4 ledning nu. PP verkar vara svaret idag.

Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
Dream Team:
Siste svenske back trippad av linjedomaren, och vips är det 3-3.
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1

Dream Team:

I Sverige så är det ideellt arbete i botten som håller igång turneringen. Då måste man också ta hänsyn till medarrangörer, om man vill ha någon hjälp därifrån.
Jag vet inte om det fungerar på samma sätt i USA/Kanada.

Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
Dream Team: Men bäckström verkar fortfarande inte leverera speciellt mycket. Någon som ser matchen som kan informera hur matchen sett ut?
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1
Metal Guru: Visst är det så. Det hade inte fungerat av flera olika skäl. Det var heller inte det jag funderade över. Jag undrade hur tänket hade gått i USA/Kanada med samma givna förutsättningar. Hade man valt att göra på samma sätt då? Eller det kanske inte finns något alternativ nu längre, ja, då det av andra "rättviseskäl" inte längre går att planera efter spelorter så att hemmalaget får fördel. tex.
Kommentera

Sv: JVM 2007 26/12 - 5/1

Bissett19:
...men leder lik förbaskat.

Kommentera

« · 808956 · »