mattias - 74: Han kommer att behövas i detta juniorgäng.
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly season
Signature: Om vi nu lägger så mycket pengar på en snabb retur till SHL, har vi pengar för att stanna kvar där då?
Sv: Silly season
Saltmasen: Slog en kik på några årsredovisningar och vi har verkligen performat dåligt. Senaste åren har vi legat på 170 ish Msek omsättning och förra verksamhetsåret på ca 180 ish. Lönekostnader har varit 112 Msek förutom förra året på ca 103. Skjuter lite från höften, poängen är dock relationer till andra. Mif satte rekord med omsättning på ca 150 ish. Tik verkar ligga konstant runt 130 strecket och senaste verksamhetsåret hade dom 88 Msek i personalkostnader. Hur man äger arenor och så i Tik vet jag inte.
Vad vill jag säga med detta! Omsättningsmässigt så har man legat bra till men kostymen har dock varit alldeles för stor.
Vad vill jag säga med detta! Omsättningsmässigt så har man legat bra till men kostymen har dock varit alldeles för stor.
Sv: Silly season
Det är så fruktansvärt oansvarigt beteende från klubbens sida när det gäller ekonomin! Fortsätter i samma gamla spår även nu när dom vet hur illa läget är!
Fullständigt bedrövligt!
Fullständigt bedrövligt!
Sv: Silly season
Utdrag ur Expressen:
Leksands IF har dragits med stora ekonomiska utmaningar, inklusive skulder på omkring 40 miljoner kronor och ett minustresultat på 18,3 miljoner kronor från föregående verksamhetsår. Klubbens ekonomi har under våren drabbats av ett nytt enormt bakslag då degraderingen från SHL beräknas kosta klubben drygt 100 miljoner kronor.
Ändå körs det på som att LIF låg plus 100 miljoner!
Leksands IF har dragits med stora ekonomiska utmaningar, inklusive skulder på omkring 40 miljoner kronor och ett minustresultat på 18,3 miljoner kronor från föregående verksamhetsår. Klubbens ekonomi har under våren drabbats av ett nytt enormt bakslag då degraderingen från SHL beräknas kosta klubben drygt 100 miljoner kronor.
Ändå körs det på som att LIF låg plus 100 miljoner!
Sv: Silly season
mattias - 74: Vad jag har hört så är många sponsorer ganska sne på hur ekonomin körts i botten men samtidigt hör man att vi kommer ha den dyraste truppen i HA så det är lite mixed signals där.