« Föregående · 811025 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Nyköping - Leksand
norrland: kanske kanske inte....ja är glad för Borlänges del att man gjorde som man gjorde...
Sv: Nyköping - Leksand
Db_04: Kanske hade varit bra för Leksand att behålla Persson och skickat iväg någon annan istället.
Sv: Nyköping - Leksand
Projta: ja visst är de kul att danne som fick nobben av leksand får visa va dom gick miste om
Sv: Nyköping - Leksand
32.10 7 - 3 PP1 Leksand 41. BELLEMARE, Pierre-edouard
(15. HUOKKO, Jan
23. SIKLENKA, Mike)
(15. HUOKKO, Jan
23. SIKLENKA, Mike)
Sv: Nyköping - Leksand
Bra drag av Herr Jucka:
30.57 7 - 2 EQ Nyköping 26. JAKOBS, Jens
(14. KARLUNDEN, Daniel)
29.43 6 - 2 EQ Nyköping 86. OLAUSSON, Niklas
(14. KARLUNDEN, Daniel)
29.10 GK in Leksand 31. HIRSCH, Peter
29.10 GK out Leksand 34. PUURULA, Joni
Bryt matchen nuu!!
30.57 7 - 2 EQ Nyköping 26. JAKOBS, Jens
(14. KARLUNDEN, Daniel)
29.43 6 - 2 EQ Nyköping 86. OLAUSSON, Niklas
(14. KARLUNDEN, Daniel)
29.10 GK in Leksand 31. HIRSCH, Peter
29.10 GK out Leksand 34. PUURULA, Joni
Bryt matchen nuu!!
Sv: Nyköping - Leksand
Metal Guru: Borlänge sänker Leksand :) Borlänges Daniel Persson har nu nätat x2 mot Leksand
Sv: Nyköping - Leksand
leksandboy:
18.28 3 - 1 EQ Nyköping 14. KARLUNDEN, Daniel
13.28 2 - 1 SH1 Nyköping 5. PERSSON, Daniel
18.28 3 - 1 EQ Nyköping 14. KARLUNDEN, Daniel
13.28 2 - 1 SH1 Nyköping 5. PERSSON, Daniel
Sv: Nyköping - Leksand
05.03 1 - 1 EQ Leksand 12. VOPAT, Roman
(15. HUOKKO, Jan)
så ska det se ut ;D
(15. HUOKKO, Jan)
så ska det se ut ;D
Nyköping - Leksand
00.31 1 - 0 EQ Nyköping 61. HUCKO, Patrik
(14. KARLUNDEN, Daniel)
´FY FAN va kasst!
(14. KARLUNDEN, Daniel)
´FY FAN va kasst!
Sv: mora ligger utanför...
nyz: sudda du de två första förvirrade inläggen - och det här, om du vill. min fattigmaseditor jag har som plus-medlem (se Teknisk Info) tillåter mig inte att bryta raden där jag vill, utan all text ska flöda som gången i en lång tarm.
Sv: mora ligger utanför...
Stigsson: Javisst är det synd, men det är samtidigt nåt vi lärt oss att leva med under 2000-talet, det som skulle bli vår nya storhetstid (suck!) enligt rekordplanen.
Men det gör ju att man gläder sig än mer åt det lilla, som publiksiffror t.ex. :)
Men det gör ju att man gläder sig än mer åt det lilla, som publiksiffror t.ex. :)
Sv: mora ligger utanför...
Metal Guru: Jävlars vad det hettade till... du stammar ur dig en hel del just nu :)
Ska jag "suddelisudda" det som nu blev korrigerat?
Ska jag "suddelisudda" det som nu blev korrigerat?
Sv: mora ligger utanför...
nyz: Nytt försök, och numera någo korrigerat .=) Moras totala publikhop i Elitserien sen 04/05: 273776 personer (and still counting) Leksands totala publikhop i Elitserien sen 04/05: 162189 personer Koncentrera ni er på det ni är bra på - att hålla AS-siffrorna heta :0P
Sv: mora ligger utanför...
nyz: Synd för er att ni inte har spelare som är i samma klass som publiken.
mora ligger utanför...
Moras publiksnitt i Allsvenskan sen 99/00: 954,4 personer
Leksands publiksnitt i Allsvenskan sen 99/00: 3523 personer
Leksands publiksnitt i Allsvenskan sen 99/00: 3523 personer
Sv: Trnka
mediakuben: han var väll ingen succé , men han var en av 2 tjecker som man ens pratade förlängning med....fast antingen hade han gällade kontrakt med HC Plzen eller så hade han ingen lust å stanna helt enkelt.
Ladislav Benysek var den andra tjecken man pratade med. enligt Micke Lundströms utalande i media nån gång där efter degraderingen var ett faktum.
Trnka har ialla fall poängmässigt varit sämre i år än i fjol så jag vet inte om Rödhökarna kommer ha nytta av han.
Ladislav Benysek var den andra tjecken man pratade med. enligt Micke Lundströms utalande i media nån gång där efter degraderingen var ett faktum.
Trnka har ialla fall poängmässigt varit sämre i år än i fjol så jag vet inte om Rödhökarna kommer ha nytta av han.
Sv: Vopat
Db_04:
Apropå Vopat så hörde jag nån mupp säga i Leksand idag att han hade hört att de skall bli Fajt mellan Dingman och Vopat när SSk möter Leksand! Stackars Vopat säger jag bara! Inte mycket till fight det kommer bli !
Dessutom tror jag inte ett skit på det förrän jag får se det med egna ögon!
Apropå Vopat så hörde jag nån mupp säga i Leksand idag att han hade hört att de skall bli Fajt mellan Dingman och Vopat när SSk möter Leksand! Stackars Vopat säger jag bara! Inte mycket till fight det kommer bli !
Dessutom tror jag inte ett skit på det förrän jag får se det med egna ögon!
Sv: Österby till Norge
LA Kings: mmm Frölunda har vart dålig på att släppa fram folk i år förutom Gistedt då
Sv: Österby till Norge
Db_04:
Japp, det är samma sak med Mora och i flera andra klubbar. Man litar mer på importer och äldre "säkra kort".
Men det finns ju undantag. MoDo, Timrå och Frölunda (åtminstone tidigare säsonger) har varit rätt duktiga på att ta fram egna eller "halvegna" (inköpta unga spelare som slagit först i den klubben) produkter.
Vet inte riktigt varför en riktig övergång skulle vara bättre? Men jag tror också att ett miljöombyte vore bra för honom. Men risken med att hamna i ett elitserielag är ju att han får lite speltid även där.
Japp, det är samma sak med Mora och i flera andra klubbar. Man litar mer på importer och äldre "säkra kort".
Men det finns ju undantag. MoDo, Timrå och Frölunda (åtminstone tidigare säsonger) har varit rätt duktiga på att ta fram egna eller "halvegna" (inköpta unga spelare som slagit först i den klubben) produkter.
Vet inte riktigt varför en riktig övergång skulle vara bättre? Men jag tror också att ett miljöombyte vore bra för honom. Men risken med att hamna i ett elitserielag är ju att han får lite speltid även där.
Sv: Österby till Norge
LA Kings: mmm men det är lika i många klubbar , dom unga i Mora behöver också komma i väg för att få spela.
Ritola tror ja skulle må bra av att komma bort från leksand och då inte som ett lån utan en riktig övergång till ett lag kanske i elitserien (Djurgården kanske? eller Timrå? )
Ritola tror ja skulle må bra av att komma bort från leksand och då inte som ett lån utan en riktig övergång till ett lag kanske i elitserien (Djurgården kanske? eller Timrå? )
Sv: Österby till Norge
Db_04:
Håller med, tror också att Ritola kommer kunna bli nåt i framtiden. Och jag håller med om att han precis som de flesta unga Leksingarna behöver komma bort från LIF för att få istid. För nu satsas det mot elitserien och då satsar man på de säkra kort man tror är bäst på kort sikt, i årets kvalserie.
Men själv ser jag gärna att de unga spelarna bara lämnar klubben som lån som kan komma tillbaka när de väl är mogna.
Håller med, tror också att Ritola kommer kunna bli nåt i framtiden. Och jag håller med om att han precis som de flesta unga Leksingarna behöver komma bort från LIF för att få istid. För nu satsas det mot elitserien och då satsar man på de säkra kort man tror är bäst på kort sikt, i årets kvalserie.
Men själv ser jag gärna att de unga spelarna bara lämnar klubben som lån som kan komma tillbaka när de väl är mogna.
Sv: Österby till Norge
Db_04: ja e en av få som fortfarande tror lite på elofsson, tror han kommer växa till kvalserien!
Sv: Österby till Norge
Diaz: Jag tror inte Ritola är slut, men han behöver komma bort från Leksand.
av dom där 30 matcherna han var ombytt fick han nog inte istid i mer än typ 10-15.
Linus Persson och Niklas Bröms blir nog kvar i arboga säsongen ut, sen lär dom få leta nya klubbar. Eneqvist & Wallenberg skulle jag gärna byta ut .
Likaså Jonas Elofsson.
av dom där 30 matcherna han var ombytt fick han nog inte istid i mer än typ 10-15.
Linus Persson och Niklas Bröms blir nog kvar i arboga säsongen ut, sen lär dom få leta nya klubbar. Eneqvist & Wallenberg skulle jag gärna byta ut .
Likaså Jonas Elofsson.
Sv: Österby till Norge
men om dom bara skulle behålla spelare som pallar för ES så skulle ju halva laget ryka, våra juniorer håller inte ens för AS så varför skulle dom klara ES, ritola t ex fick 30 matcher på sig förra gången vi var i ES o mäktade med 3 poäng, o han har inte blivit bättre sedan dess...den talangen har nog tyvärr slocknat!
ja skulle kasta ut:
Wallenberg
Ritola
Persson
Eneqvist
Bröms
ja skulle kasta ut:
Wallenberg
Ritola
Persson
Eneqvist
Bröms
Sv: Österby till Norge
Metal Guru: ja men vissa sitter å hoppas lite tyst att det blir en riktig fet smäll mot OBOL och Vipers :)
Sv: Österby till Norge
mattias - 74: vi får väll se vad som händer Ullman är som sagt klar för Örebro. det har säkert med pengar att göra.
Sv: Österby till Norge
Db_04:
Jag hade gärna sett Ulmman Ritola och Ene i Borlänge men i leksand platsar uppenbarligen inte den sistnämnde iaf..
Jag hade gärna sett Ulmman Ritola och Ene i Borlänge men i leksand platsar uppenbarligen inte den sistnämnde iaf..
Sv: Österby till Norge
mattias - 74: Ritola är nog mer i behov av en utlåning liksom Niklas Andersén. varför inte låna ut båda till Borlänge resten av säsongen då skulle dom få mycket istid i ett lag som troligen kommer spela allsvenkt förkval i alla fall. Arboga är nog inget vidare ställe att skicka dom till.
« Föregående · 811025 · Nästa »