Leksands IF

SHL · 27332 inlägg · 1368 ämnen
« · 536925 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Patrik Wallenberg klar för LEKSAND
Portello:

Ja han måste ha ett ont öga till Leksand nu. Hur stor var sedelbunten?? =)

mattias - 74: Skönt att ni inte fick hem Nordqvist.Trots att ni viftade med betydligt större sedelbunt så valde han att förlänga med luleå i två år.Stort av honom!

Falahk:

Det gör han, annars tar jag på mig det yttersta ansvaret =)

mattias - 74: hoppas han ritar på

mattias - 74:

Haha! :P

MrAce:

Jaja du får kanske rätt denna gången, Även en blind höna kan hitta ett korn som bekant =)

mattias - 74:

Kom ihåg vart du hörde det först ;)

mattias - 74: Jo det tror jag också att han gör men läser man Aftonbladet så verkar det vara 100% klart vilket inte är (än?).

Konstigare vändningar i kontraktsfrågor har hänt. Så innan man har namnet på papper så....

Stigsson:

Är det inte klart så blir det klart. Wallenberg har varit ett hett rykte hela tiden och enligt mina källor skall han skriva på =) Så det så =)

mattias - 74: Är det verkligen klart? Aftonbladet bygger ju sin artikel på den "kanske" artikel som finns på Falukurirens sida.

Sv: Grattis LIF ! ! !
grattis fast man visste ju att leksand skulle gå upp i eliten

Bafucin:

Tack för det, nu kommer Aik och dra fulla hus i Nobelhallen istället för Leksand =)

Grattis till Elitserieplatsen, Leksand.

Sv: Daltas det för mycket med Leksand i media?
JanT:

Det är väl för att tidningen är rosa som du läser den =)

GävleLasse: Visst är det kul med ärkerivalen tillbaka! Men sen är det ju så att olika lag har olika roller i media. Malmö handlar mycket om Percy, Leksand om det fantastiska att en liten håla kan ha ett ES-lag, Brynäs om gammalt storlag på dekis, etc. Det hela är förutsägbart och intetsägande. Hur många gånger har inte Wennerholm bytt åsikt om Brynäs tabellplacering denna säsong? Trots allt så läser jag skiten, obegripligt egentligen.....

70 Rodrigues: Kort och gott. Tidningarna vill sälja, alltså skriver de saker om lag som är "folkkära" i deras ögon. Sen om det som skrivs kan uppfattas som daltande är ju upp till var och en att bilda sig en åsikt om.

Vi har under några år sett att media älskar att skriva ner Brynäs tex. De var även snabba att "ge" SSK en fet skatteskuld och när det gäller Malmö så verkar det som att Percys ekonomiska förehavanden är mest intressanta.

Sv: Laget 05-06
Falahk: En back som "back up", den var faktiskt rolig.

Db_04:

skulle också gärna se 2 bra nya backar istelet för lindmark-svensson, men det är inte så troligt att LIF värvar mer en 2 backar av klass, så jag ser dom som back up om nån går sönder

64Waern: Det håller jag med om, men Leksand har ju varit ett storlag i många herrans år och dom har många fans runt om i landet, Malmö däremot engagerar ju bara dom närmast sörjande i Skåne!!

70 Rodrigues: Inte så många kanske, men du lär väl hålla med om att det alltid blir stora rubriker så fort det rör sig om LIF.

Jag personligen tycker att det är kul att dom är tillbaka i ES.

64Waern: Vem bryr sig om Malmö??

mattias - 74: Tror inte att det hade blivit stora snyftvalsen om BIF inte hade klarat sig kvar, kolla vad som skrivits om MIF det är inte mycket.

64Waern:

Nej precis som BIF =)

nyz: Min spontana åsikt är att det daltas med LIF onödigt mycket, det jag menar är att det skrevs att det var synd om dom när dom åkte ur och att det var en stor förlust etc etc - Rent ekonomiskt var det ju en förlust för många andra klubbar eftersom LIF drar folk men rent sportsligt var det fan inte synd för dom var väl inte bättre än vad dom presterade.

bobbe: bobbe: ... än en gång - Bergqvist skrev visserligen brevet, men gjorde det på uppmaning från övriga Elitserieklubbar! Ett likadant brev skrevs även av en annan klubb i samma situation - vet du vilken?
Anledningen till de båda breven var ett överhängande beslut om en eventuell stängning av ES.

Tack och lov spelade laget på ett sådant sätt den efterföljande säsongen att man tillhörde (citerar här dig)"de 12 lag som på idrottslig väg kvalificerar sig dit!" och fick en ärlig chans, som visserligen inte förvaltades fullt ut...

Det daltas inte med Leksand! Vi får kanske ett större medialt utrymme än många andra lag i vissa lägen, men det är inte alltid av godo. Anledningen till det mediala intresset beror på att Leksands anhängare är geografiskt väl utspridda. Det lokala mediautbudet räcker inte och detta känner andra rikstäckande media till. Dom vill sälja och det har tydligen visat sig att LIF säljer...

mattias - 74: Spontant svar - definitivt. Oftast är det dock inte Leksands eget "fel", men det finns undantag. Exempelvis när Bergqvist häromåret bölade offentligt när Leksand åkte ur: "Elitserien behöver Leksand, låt oss vara kvar"... skitsnack, Elitserien behöver de 12 lag som på idrottslig väg kvalificerar sig dit. Oavsett antal SM-guld eller storlek på orten.

Daltas det för mycket med Leksand i media?
Vad är eran spontana åsikt!

Inte konstigt att folk väljer att prata om Leksand. Liten ort sveriges genom tiderna folkkäraste ishockeylag. I min mening ganska så logiskt!!

Falahk: Jag hoppas inte Fredrik Svensson & Örjan Lindmark blir kvar....dom har inte alls vart nå vidare... sen Sägs det ju att Challe vill till Schweiz....

En back jag vill ha är David Petrasek från MIF .....skulle inte va dumt med en ny andre målvakt som håller i ES.... Backe får nog vända hem till lappland

Db_04:

under förutsätningaran att NHL drar igång vill jag se följand spelare i LIF nästa sesong

Målvakter
1 Johan Hedberg

Backar
3 Ladislav Benysek
5 Magnus Österby
20 Stefan Bemström
25 Jan Nemecek
41 Örjan Lindmark
57 Fredrik Svensson

Forwards
7 Tomas Kucharcik
11 Johan Witehall
12 Jens Bergenström
14 Jesper Ollas
15 Magnus Hedlund
17 Mikael Karlberg
21 Trond Magnussen
22 Rudolf Huna
23 Niklas Persson

Spelare vi jag hälst inte vill se/spelare som jag anser bör lånas ut:
Målvakter:
30 Marcus Lundell-lånas ut till alsvensk klub
26 Johan Backlund-till alsvenks klub(han platsar inte I ES)

Backar:
4 Elias Granath -Lånas ut till Allsvensk klubb

Forwards:
36 Johan Rosén-ska sluta
24 Göran Hermansson-börjar bli för gamal och platsar inte i ES
16 Niklas Eriksson-slutar antaglilgen
10 Fredrik Vestberg -allsvenskan
47 Roger Rosén-var bra i början av allsvesnkan men märktes inte allt för mycke i KS, till alsvenskan

Lock-outaded spelare som vi tapar om NHL drar igång:
73 Michael Ryder
51 Francis Bouillon
ev Hedberg(men han kanske stanar)

vilket lämnar oss med följand lag upstälning
Målvakter
Hedberg
Ny (hälst en ung låvande målis, men har inte heller något emot en bra målis på toppen av sin karriär med endel rutin)

Backar:
Ny-Ny (vill ha 2 nya backar med klass, med andra ord spelare som är på topen av sin kariär)
Benysek-Österby
Nemecek-Svensson
Lindmark-Bemström

Forwards:
Karlberg-ny-Ollas (här krävs en riktigt vass forward, en i landslags klass)
Huna-Kucharcik-Magnussen
ny-Witehall-Persson (på dom 2 resterande forward platserna vill jag se unga hungriga spelare)
ny-hedlund-Bergenström

Sv: Leksand Nyköping
Fysisk hockey:

Att döma av vad du skrivit tidigare är väl du Färjestadare och då skall du inte absolut inte yttra dig om huggarhockey och ryggsäckar. Lär av era egna spelare =)

Sv: Leksand Nyköping
mattias - 74:

Ryggsäckar får vi oxå på oss så det är nog sammalika.

hrmmm.... mummel mummel ....mummel mummel..grattis då.

mattias - 74: "nU FÅR NI SE OPP I GÖTET =)"

Vi lovar! :-) Kul att se att ni är uppe igen! Gratulerar!

Men ni får se till att spela bättre än senast! Jag minns två roliga (ur Göteborgsögon sett givetvis :-) incidenter mot Leksand som jag tror båda var från er förra elitseriesäsong. För alla glada leksingar - läs nedanstående imorgon eller i övermorgon istället - det är nämligen egentligen inte min mening att störa glädjen.

Anekdoter från Leksand i Scandinavuim som bör läsas om ett par dagar eller så:

-----------------------------------------------------------

a) En av de första matcherna på säsongen i Scandinavium blir det stort bråk. Linjedomaren drar ur en dubbelvikt leksing ur bråket. Leksingen blir naturligtvis asförbannad på den som drar ut honom (han kan inte ha sett vem det var), vevar till och klappar därmed till linjedomaren på käften. Linjedomaren blir tokig, tar ett stadigt tag om tröjan på leksingen och höjer handen för att sänka honom, men lugnar sig i sista stund (hade varit snyggt om en domare hade sänkt en spelare... :-). Tror leksingen fick ett antal matchers avstängning för det.

b). Senare på säsgongen. 0-4 i häcken. 55 minuter in i matchen. VF hade vägrat åka skridskor på hela matchen och stämningen på läktaren var tämligen avslagen och mycket folk gick. Då fick Loui Eriksson plötsligt för sig att det var ett bra läge att göra sitt första elitseriemål. Sedan blev de två till på ett par minuter och när klockan stod på 19.57 i 3:e var det plötsligt 3-4 och teking i Leksands zon. Jonas Johnson (om inte minnet sviker) vinner tekningen till höger. Kallio passar upp till Kahnberg som står på blå. Skott. Mål. Klockan på 20.00. Måldomaren får köra bandet fram och tillbaka massa gånger för att se om Kahnbergs skott gick över målllinjen innan klockan passerader 20.00. Och tydligen, med ett par 10-delars marginal var det mål. Följande sudden death gav 5-4 till VF.

Återigen grattis! Och se nu till att vara lite mer vakna när ni hälsar på nästa säsong! :-)

Grattis till avancemanget.

Nu är Elitserien komplett igen... Vi har saknat de tuffa matcherna mot er i Gavlerinken.

Jag bidrar med ytterligare en gratulation. Grattis!

Välkommen tillbaka i finrummet ! Klart närmare att åka till Leksand på bortamatch än till Malmö.

Gratulerar...

Men i ärlighetens namn... vi har väl inget torg värt namnet "torg" i mora....

87bth01: ingen aning om hur många som har kontrakt... skrev bara vad jag tror och tycker:) är inte många backar ja hoppas stannar

mattias - 74: Äääääähhhhh. Säkra Göteborgspoäng....:-)

Dragan 2k:

Det hade jag trott =)

nU FÅR NI SE OPP I GÖTET =)

Jaha. Välkommen tillbaks då Leksand. Vem hade trott på Daladerbyn i elitserien?

Db_04:

Så vi har alltså en (1) kontrakterad spelare (Benysek) för nästa säsong? Flera av de icke kontrakterade spelarna stannar ju antagligen, men jag kan inte hjälpa känslan av oro att många av de spelare som varit tongivande i LIF i vinter försvinner.

Hoppas bara Pajen stannar.

Laget 05-06
Målvakter/goalies
1 Johan Hedberg ....Stannar förhoppningsvis
26 Johan Backlund .... Tillbaks till Skellefteå ???
30 Marcus Lundell .... Division 1 eller allsvenskan ???

Backar/defensemen
3 Ladislav Benysek ...Stannar 2 år
4 Elias Granath ...Lånas ut till Allsvensk klubb för att utvecklas?
5 Magnus Österby ...Blir kvar förhoppningsvis
20 Stefan Bemström ... ????
25 Jan Nemecek ... ????
41 Örjan Lindmark ..Kör nog ett år till
51 Francis Bouillon ... om lockouten fortsätter kanske han stannar?
57 Fredrik Svensson ...haft en tung säsong men vaknade i ks ,skadad nu

Forwards
7 Tomas Kucharcik ....Gjorde många viktiga mål....spelare av klass
10 Fredrik Vestberg ...Allsvenskan ???
11 Johan Witehall ...Blir kvar förhoppningsvis
12 Jens Bergenström ...Blir nog kvar
14 Jesper Ollas ...Blir kvar förhoppningsvis
15 Magnus Hedlund ...Blir kvar förhoppningsvis
16 Niklas Eriksson ...Dags att varva ner?
17 Mikael Karlberg...Blir kvar förhoppningsvis
21 Trond Magnussen ....Nyttig i KS
22 Rudolf Huna ...Blir kvar förhoppningsvis
23 Niklas Persson ...Blir kvar förhoppningsvis
24 Göran Hermansson.... Dags att flytta?
36 Johan Rosén ...Lägger Av
47 Roger Rosén ....Stannar nog inte
73 Michael Ryder ...Guld värd om han stannar!

Tränare/coaches
Per-Arne Alexandersson ...Stannar
Per-Erik Eklund ....Stannar

Såå jävla roligt att vi (Brynäs) och ni tog sig till ES!!! :D
Nu får vi tillbaka våra spännande derbyn igen!

Och vi slipper Malmö!!! Kan det bli bättre!! :)

Sv: Får man fira idag?
mattias - 74: Det vore en fin start på nästasäsong. Grattis

Falken: Grattis!!!

Grattis Leksand! Känns oerhört härligt med både mitt lag (Brynäs) och ni tillbaka i ES tills nästa säsong. Grattis igen!

Falahk: Grattis, Leksand! Kul att ni är tillbaka. Vi har saknat derbyna.

maki:

VI ÄR TILLBAKA VI ÄR TILLBAKA VI ÄR TILLBAKA VI ÄR TILLBAKAVI ÄR TILLBAKA VI ÄR TILLBAKA VI ÄR TILLBAKA VI ÄR TILLBAKA VI ÄR TILLBAKA VI ÄR TILLBAKA VI ÄR TILLBAKA VI ÄR TILLBAKAVI ÄR TILLBAKA VI ÄR TILLBAKA VI ÄR TILLBAKA VI ÄR TILLBAKA

fan va skönt, nu återstår bara att tvåla dit brynes i "tränings matchen" :)

« · 536925 · »