Leksands IF

SHL · 27333 inlägg · 1368 ämnen
« · 554625 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Truppen 05-06
mattias - 74: Jag tror inte att Jimmie Eriksson håller elitklass och Steens är överskattade.

mr big: Men... vart har du sett att dom får så mycke pröjs då? i aftonbladet??? eller expressen ??? de där vet du inte mycke om bara rykten....

10 st elitserieklubbar var ute efter Jimmie så han måste ju va nått å ha.....
Många klubbar var ute efter bröderna Steen också

mr big:

Men hur helvete ska vi få några spelare då om inte erbjuder dom mer pengar, vi är nykommlingar och då kan vi inte locka spelarna med sportsliga framgångar?

mattias - 74:

kanske det men knappast värda de pengar som Leksand slängt ut på dom.
Men, Men för alldel, varför inte fortsätta att ge överpriser till sådana spelare så att det blir spelarstrejk här i sverige också. Nästan alla klubbar i Sverige gnäller över att spelarlönerna redan är för höga och så går Leksand och förvärrar situationen.
Och de flesta Leksingar som jag pratat med är jätte nöjda och säger att dom har: - potential? en spelare med potential ska inte ha närmare 100.000 i månaden...

Sebbe026:

Int emycket att hänga i granen? Tror att Beöderna steen och Jimmie var ett hett villebråd, många lag skulle vilja ha dem!

Sebbe026: får dom bort Mr Goodonew och Mr Bettman så gåre nog fort (namnen kan va felstavade....givetvis NHL bossen & NHLPA bossen ja menar)

Db_04: Ja det vore väl f-n om det inte blir så dom är nog överens snart.

Sebbe026: Jag tror och hoppas det

Db_04: Okej men jag tror och hoppas NHL kommer igång. Vad tror du?

Sebbe026: Marek Zidlicky är signad med Lockoutkontrakt..... sen vid en eventuell Lockout sägs det att Mike Ribeiro och Michael Ryder kommer.....

Db_04: Okej jag tyckte det stod att han inte spelar i Brynäs om det blir fortsatt lockout jag missade ett ord där... nej det är klart jag tror han har kontrakt också så det får han inte göra heller... men annars är det nog ett bra alternativ. Sachl vill jag ha också men han spelar i tjeckiska ligan pga att han inte kan återkomma till säsongsstarten pga skatteskäl... vilka i er trupp har lockoutkontrakt just nu?

Sebbe026: Ja skrev väll att han endast möjligen blir kvar om lockouten fortsätter?

Aldrig han väljer Brynäs & ES före Ottawa & NHL

Db_04: Ja det tycker jag låter bra, jaså varför tror du inte det? Han trivdes ju bra här...

Sebbe026: Jaha namn på han? ...... Javisst de bästa vore ju med att ändra reglerna till 3-5 utlänningar per lag.....

Ne Phillips spelar inte i Brynäs om det inte blir fortsatt lockout.

Db_04: Jag skulle vilja ha tillbaka Phillips men eftersom han är "2:a back" i Ottawa lär dom väl behålla honom. Brynäs testar en 117-kg back just nu som verkar mer intressant än avskrapet från NHL. Tycker det vore skönt med mer inhemska spelare den här säsongen.

Sebbe026: Så sant så......Om jag personligen fick välja vilka Leksand skulle värva så skulle de vara Jan Lasak (HC Moeller Pardubice) , Jari Viukhola (Oulun Kärpet) och varför inte Steve Kariya (Ilves Tampere)....

Dock tror jag endast att man kan se Kariya som en någolunda realistisk värvning

Db_04: Nej det är klart men dom lär ju behöva gå ner i lön för att kunna få spela i Sverige... frågan är om dom vill det många är besvikna på europa sedan förra gången...

Sebbe026: Jo såhär äre antagligen att tidningarna är på masken hela tiden ´´vem blir den nye förstemålvakten´´ ´´vem ska ersätta hedberg´´ ... då svarade han så.....

Ja vet inte om är nått och ha jag heller men de finns nog både och...dom är inte för dyra för nhl men dom blir för dyra när de nya lönetaket kommer in i bilden en klubb kan inte ha lika många högavlönade spelare längre...

Db_04: Ja det är mycket möjligt tidningarna skriver ju vad dom vill...

Db_04: Jo jag vet, jag har läst artikeln men jag vet inte om jag tycker dom är någonting att ha... och om dom är för dyra för NHL lär dom inte vilja komma till Elitserien och spela för små summor...?

Sebbe026: då har du då läst helt fel....masken sa såhär till borlänge tidning
´´I dag är Johan självklart vår förstemålvakt, även om vi är ute efter att förstärka på målvakts- sidan med en kille som ska kunna konkurrera med honom om platsen.
­ Backlund är en väldigt bra målvakt, som kommer att bli ännu bättre, säger "Masken" Carlsson om Hedbergs i nuläget tilltänkta efterträdare´´

Sebbe026: NHL resterna kommer bli spelare som t.ex är kring 30 år och som tidigare vart spelare som åkt upp å ner mellan farmlag å nhl lag....+ sånna som har vart nästan ordinarie men blir för dyra för att va kvar....NHL lagen får ju ett tak vad laget får kosta per säsong

Db_04: Haha ja det blir väl som vanligt en kamp mellan Sundlöv och Masken där... men jag vet inte om NHL-resterna kommer vara så mycket att ha...

Db_04: Målvakt på gång? Jag har läst att ni skulle nöja er med Backlund som första målvakt då ni inte fick tag i bättre... forwarduppsättningen i Leksand påstår jag inte kan mäta sig med Brynäs. Har svårt att tänka mig Bäckström lirade i Valbo, han spelade ju i A-laget, J-20 och landslaget... det är nog Kristoffer Bäckström hans storebror du tänker på?

Sebbe026: Det Leksand har kvar att värva är ju som sagt 1 målis och 2 forwards....de är nog ganska stor risk att dom kollar på samma marknad som Boork nämligen NHL rester

Sebbe026: Målvakt är på gång....vilket behövs......men ja vill då påstå att Leksands forwardsuppsättning är starkare än den Brynäs förfogar över.....

Bäckström spelade han matcher för Valbo AIF i div 1 i fjol ?

På tal om icke skräckinjagande trupper så är ju inte er målvaktssida att skryta med. Backar har ni gott om. Anfallssidan var inte mycket att hänga i granen - sorry, det blir under strecket för er del...

Db_04: Bäckström gjorde mycket bra ifrån sig under de matcher han spelade förra säsongen. Spets kan säkert lyckas bra i Elitserien. Månsson, Sundqvist och Almtorp är väl inga höjdare direkt, men Aarnio kan bana väg för sina kedjekamrater och jag tror på en nytändning för Molin som man såg tendens till i kvalserien. Sulku kan nästan räknas som nyförvärv då han var skadad så länge.
Som sagt Phillips och Sachl är saknade, till viss del Bergeron. Resten var värdelösa; Petrovicky och Arnason. Soling och N.Danielsson kommer jag inte sakna.
B.Danielsson finns mer att vänta av och även Molin, Dackell och Wahlberg.

Sebbe026:
tittar man på era nya så blir man ju inte direkt livrädd...Jonas Almtorp och Jörgen Sundqvist är nog ganska bra nyförvärv. Den här Spets är ett väldigt oskrivet kort , mycke poäng i norge men ....de finns div 1 spelare som åker till norge å gör 30-40 poäng så de säger inte mycke.

Niklas Bäckström f Brynäs J20
Lars Erik Spets f Trondheim
Mattias Månsson f Bofors
Jörgen Sundqvist b Skellefteå
Jonas Almtorp f Almtuna
Antti Aarnio f Kärpät

Db_04: Nej nej förutom Phillips och Sachl är laget starkare i år samtidigt som alla andra lag är svagare än förra året. Dessutom underpresterade fjolårets trupp markant och det bidrog till vårt sämsta resultat någonsin. Tro mig, det kommer inte hända i år igen!

Sebbe026: nej nej nej inte en chans..... hamnade ni i kvalserien i fjol gör ni det i år med....ni har sämre lag nu än då

Db_04: Brynäs hamnar definitivt på övre halvan, kanske plats 1-4.

mattias - 74: Jag tror Leksand kommer mellan plats 7-10 ....Mora mellan plats 8-11....Brynäs 12a

A_AA: hm okej jag tror att bägge kommer att ligga ganska långt ner i tabellen iår..

A_AA:

Nära ? kanske 3-4 platser :)

Leksand kommer 6:a och mora kommer 9 - 10 :a.

General_Moisio: Jag har ingen aning men givetvis hoppas jag på Leksand, tror nog att Mora och Leksand kommer att ligga nära varandra i tabellen...

hur tror ni de går för leksand iår? vilka kommer längst upp i tebellen MORA eller LEKSAND? själv tror jag MORA..

Pätr: Jo det är sant ...återstår å se vad som händer

Db_04: Jo Boork kan gott och väl ha rätt. Jag har varit inne på samma sak själv. Sen får man se hur myckt av mellanskiktet som kommer till elitserien och hur de presterar. Det är inte givet att en medelmåtta i NHL blir nån hjälte i elitserien. Tror många av de som blir över i NHL kommer att välja Schweiz eller Tyskland p.g.a pengarna.

Pätr: när det gäller Lasak så vet ja inte mer än att han lämnat HC Pardubice .....Han är draftad av Nashville..... och omöjligt är det väll inte att dom vill ha över han även om dom redan har Tomas Vokoun & Chris Mason

Pätr: Jag skulle tro att man avaktar NHL ....

Brynäs tränare sa såhär till Gefle Dagblad (Enligt Leif Boork betyder det att mängder av spelare just under toppskiktet i NHL kommer att söka sig vidare till Europa och bland annat Elitserien) och det kan mycket stämma....Då resonerar säkert Leksand och många andra klubbar lika...

Hela artikeln om Boork se länk

Hur ser det ut på målvaktsfronten för Leksand? Gick något rykte om Lasak för ett par veckor sen men det verkar dött av. Är det kanske så att man avvaktar NHL?

LIF_91_tjej: det återstår att se men man får hoppas på de :)

Db_04: Leksand IF äger

Ingen Loppa i Leksand! Steffan ´´Loppan´´ Hellkvist är klar för Olten i Schweiz andraliga NLB där han lär få bra med pröjs .
Så vi slipper se han i ejendals i vinter :)

Oltens Hemsida
www.ehco.ch/index.php?site=home

Sv: Har masken slut på pengar ???
Swordster: Nej .....en målvakt 2 forwards..... tror elias har bättre möjligheter där än i Leksand .....ser ganska tufft ut för han

Jag så förresten att Elias Granath var på läger i Dallas med bland annat Yared Hagos, som han kanske spelar farmarlagshockey nästa år.

Källa www.dagbaldet.nu

87bth01: Har inte ni överfull frupp redan?

mattias - 74:

Nej men truppen börjar väl fyllas och det är väl ingen panik direkt att fylla de få platser som är kvar.

Finns lite info om alla spelare i truppen nu längst ner på min sida!!!

« · 554625 · »