Leksands IF

SHL · 27332 inlägg · 1368 ämnen
« · 546059 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: KARLBERG Klar för Zurich!
Steff: Nja. det var en chansning.....Mora och Modo var dom enda som överhuvudtaget chansade på lockout och ni chansade rätt...men nu har ni ingen horcoff, cleary, hossa ,nagy eller han med lite konstig böjelse

Db_04: Är du sur för det gick så bra för oss säsongen som var,eller?

Db_04: Varför då?Alla lag har väl samma förutsättningar.....

Steff: NHL Lockoutspelare kan man ju inte direkt räkna....

Steff: I Mora vet vi vad vi värvar,bevisa vi inte det förra säsongen?Griniga läxingar det verkar vara nu då.....

Steff:

Kasta hur mycket skit du vill på oss Leksingar, ni är innerst inne rädda för att komma till Ejendahls Arena som kommer likna ett slott jämfört med eran hundkoja i mora :P

mattias - 74: Ja eller Håkan Bogg kanske ;)

mattias - 74: Se till å skaffa er en riktig målis...

Steff: jasså och han har du sett spela? eller bara hört rykten ?

Db_04: Peter Fabus skjuter för att döda......

Db_04:

Nån slovak eller finne fattar du väl =)

Steff:

och då menar du att han skulle skriva på för Mora då? jag kan slå vad 20 :- med dig här och nu att Mora missar slutspel och kanske tom hamnar i ks och att Leksand klarar sig till slutspel.

Ingen hossa och hordcoff nu så då är det kört: :P

Steff: öh nej det har ni inte.... vem i så fall?

Db_04: Vi har bättre centrar än han.......*L*

Steff: kanske var väll därför han valde bort er

mattias - 74: Han vill ju till ett vinnande lag så klart*L*..inte vara i bottenträsket varje år...

eltifoso:

Det handlar inte om att Sura, Challe har pengar som gräs, mycket vill ha mer heter det visst!

eltifoso:

Pengar Pengar Pengar :P

eltifoso: antingen har en färjestadare precis skrivit något som är helt rätt eller så är han bara ironisk.

Db_04: Japp så måste det ju vara, samma med Karlberg, han ville ha bra fans på matcherna. Att han i media skriver att det är pengarna är nog bara täckmantel, helt säkert..

eltifoso: tss....han kanske vill gå till en klubb som liknar Skellefteå AIK med stark klubbkänsla och BRA fans...

mattias - 74: Oki, och de andra ESklubbarna då varför valde han inte dom? *skratt* Money talks, men när det går åt andra hållet så är det lätt att sura. Betalar ni bara tillräckligt bra så kommer han nog tillbaks om något år ska du se.

eltifoso:

Utvecklas du som spelare om du spelar i " nästa gång går vi opp i elitserien " ?? Challe har pengar så ha kan ge mig lite av dem. I Jimmies fall är de för att han skall få prova på att spela es hockey!

mattias - 74: Ja fråga Jimmie Eriksson =)

KARLBERG Klar för Zurich!
Se länk!!

INgen challe, jaja pengarna är tydligen viktigare än klubbkänslan.

Sv: Karlberg stod på åhlens på kupolen.
mattias - 74: han är en klass spelare!! har ju vunnit p ligan i ES ffs och va inte dålig i AS i år heller. jag vill se honom i Leksands tröjan!

mattias - 74: Visst Challe skulle va bra 1 eller 2 år till!! ...sen skulle de va skoj med nån bra till

Granderock:

Är du allvarlig? Skulle Karlberg skriv på så skulle det vara kanon, för jag tror inte at de kommer att hitta nån som är i samma klass som honom om han väljer att inte skriva på!

Db_04: Det vet jag inte eftersom att han sa att det va hemligt. men jag hoppas inte att han signade leksand. då kan man väl hitta nån roligare och effektivare forward. yngre och fräschare

Granderock: var det leksand han hade signat för då?

Granderock: måste du skriva sådär... (-:

Karlberg stod på åhlens på kupolen.
Hej alla snackare.

Jag hörde minsann en herr Karlberg inne på åhlens då han snackade om något som va klart och att det va signat men ännu hemligt,
Det ni!

Sv: Ejendals Arena
Nu börjar man kunna se hur arenan kommer att se ut inuti (samt den första Falurödfärgen utvändigt):

www.leksandstars.com/byggbilder/050510/index.html

Sv: Per Bjurmans tankar om # 16
Falahk: håller helt med dig.... Visst man ska inte glömma vad Niklas & Jens Nielsen (som inte fick stanna efter sin tryout under 04-05) har gjort i Leksands Tröja.... men dom kan inte få vara kvar på gamla meriter heller

Sv: Per Bjurmans tankar om # 16
mattias - 74: personligen tycker jag också att leksand gjör rätt som inte ger niklas nytt kontrakt, unga hungriga spelare behöver släpas fram för den fortsata utveklingen av klubben. Även ifal niklas skulle göra en bra sesong så skulle det antagligen inte vara lika bra långsiktigt

Sv: VM FEMMAN BLIR INTE AV???
MrAce: eller kanske Vladimir Kopat från vitryssland :) 34 år gammal

MrAce: hehe får väll ha Alexanders Semjonovs som bubblare då :)

Db_04:

Saknar någon rutinerad balt i den där femman! :)

VM FEMMAN :)

Målvakt:
Jan Lasak , Pardubice (Team Slovakia) 184cm/92kg ....född 79
Backar
Mark Streit , ZCL Lions (Team Switzerland) 180Cm/89 kg...Leftare född 77
Petteri Nummelin , Lugano (Team Finland) 178cm/83 kg...Leftare född 72

Forwards
Ville Peltonen ,Lugano (Team Finland) 180cm/84kg ... Leftare född 73
Mikael Samuelsson , SSK (Team Sweden) 186/94 kg ...Rigtare född 76
Sebastian Furschner ,Köln (Team Germany) 174cm/84kg Leftare född 82

Per Bjurmans tankar om # 16
Läs och begrunda och kommentera!

Jag personligen tycker nog att det var rätt. man måste se lite till prästbetyget och vad han har presterat och inte bara stirra sig blind på antal matcher och säsonger i klubben etc..

Nu får jag många gliringar =)

Se Länk!

MrAce:

Vi kan ta Åslin och be nån lokalboende blanda i hb i flaskan åt honom också =)

Leksand4Life: Backlund är inte ung längre, 24 år i sommar...

Diaz:

Annars kan ni väl plocka upp Grigorijs Pantelejevs och Alexander Semjonovs från farmarlaget : ) 

Granderock: man kan satsa på backlund men får nog inga större resultat förns om 2-3 år. Han spela bra i AS men det är ju en helt annan sak att spela i ES. Han har ju spelat i ES så han vet ju va som gäller

Att sätta Backlund som förstamålis är en riktigt chansning och enlig mig så har vi chansat tillräckligt dom senaste åren :p Men visst han kan ju slå igenom om man chansar o satsar på honom. Men enlig mig så är han lite för ung tycker jag. Hans tid kommer... tycker han borde få stå ett par matcher för jag håller med om att Pirro va lite hård där o inte lät honom stå, han förkännar att stå ett par matcher

mattias - 74:

Ja jag vet inte om Backlund är redo ännu men han kanske blir om han nu får chansen och har ett par stabila backar runt sig.

Granderock:

Tycker Backlund borde fått stå mer än vad han har gjort, Pirro måste våga chansa lite, man kan inte ställer Hedberg i målet bara för att det är " Johan Hedberg "

maki:
Jag vet verkligen inte om jag håller med om att Backlund är redo eller att Granath räcker till. Fast vem vet Backlund kanske kan få ett genombrott.
Men jag hoppas verkligen inte att Hedberg åter får ett kontrakt utan att man letar efter nån som är säker och har mer självförtroende och är framförallt helt kry.
Men jag ser som sagt var inget negativt i Loppan, att man släppte han förr är väl ett stort misstag. Sen om Sahlstedt och Samuelsson kan vara aktuella vore ju det väldigt intressant.
Vad är det mer som är på g? Hur kommer det sig att det snackas om Samuelsson för leksands del?

Granderock: Håller med om att de va synd att Huna o Kucharcik fick gå, men mycket berodde ju på deras artiskkontrakt, annars hade man velat behålla dem.
Än så länge tycker jag den här truppen ser riktigt spännande ut. Backlund är nu redo att vara förstakeeper anser jag, om han någon gång ska få chansen så är det nu! Granath ska vi förlänga med, sedan nån klassback. Men vi behöver ju också en 1:a line, som spottar in lite mål. Jag är inte alls negativ till Loppan och Sahlstedt kryddat med Samuelsson. 2 målskyttar och en passningsläggare!

Jag tycker att Leksand överlag kan lyckas göra ganska kassa värvningar och lika så var det gäller utländska spelare. Men att spelare som tex Huna och Kucharcik får lämna Leksand tycker jag är ganska tråkigt. De tillhör ju ändå till några av dom bättre utländska värningar.
Med det material dom har just nu kommer dom definitivt inte långt på.
Fast deras potential vad det gäller värvningar blir väl att dom värvat spelare som inte passar Leksand spelstil.
Men kanske om man lyckas göra några stora värvningar iform av en riktigt bra 1 line och en 3-4 bra backar till och 1 rejält bra målvakt så ska nog det här kunna bli bra och gå vägen för att hålla sig ifrån nedflyttning.
Eller vad tycker ni om detta?

Db_04: tycker att Leksands lag ser väldigt svenskt ut eller? tycker att vi borde värva spelare utanför sverige. Med en annan hockeystil tex: ryssar finnar. som jag tycker har en lite egen stil.

tror inte Kronwall kommer dra på sig Leksand:s tröjan den här säsongen, men man får väl hoppas han är nog sveriges bästa back tillsammans med Kenny i VM bäckman och nordström ochså bra men snäppet sämre.

tycker fortfarande att vi ska värva en riktigt defensiv finne. och kanske någon snabb rysk forward =) får hoppas på att Jonas sätter lite fart nu efter VM

« · 546059 · »