Leksands IF

SHL · 27332 inlägg · 1368 ämnen
« · 547656 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Silly Season
Lagbygget inför säsongen 05/06 i elitserien har börjat, "Masken" & Co har en hel del jobb framför sig. Här kan du följa lagbygget.

Sv: Någon som hört något?
Db_04:

Ja,vad tror du jag menade?

Sv: Crosby?
mattias - 74: det är väl alla?? eller han gjorde ju typ 170 poäng på 66 matcher var av 66 va mål. så tror alla klubbar vill ha honom

mattias - 74: NEJ knappast..... då är det bättre att satsa på jämngamle Mattias Ritola

Db_04:

Ja men han är väl värd alla pengar som finns eller =)

mattias - 74: ja tror inte de iaf :) 17 år och redan en miniburra ($$$$$$)

Crosby?
Skall Leksand ha vista intresse för crosby eller är det bara ett tidigt aprilskämt =)

Hörde något om att flera klubbar i europa var ute efter honom däribland leksand.

Tomas Kucharcik klar för Forward Morges i Schweiz andraliga
Tjeckiske forwarden Tomas Kucharcik är klar för NLB klubben Forward Morges där han återförenas med sin vän Vladimir Vujtek

Sv: leksands juniorer
maki: Jag tror Masken kommer att ge Bröms & Ritola chansen under träningsmatcherna.....mer tveksamt med dom andra

Sv: Fredrik Vestberg till arboga
maki: Sundqvist var inte alls så speciellt bra när han var i leksand...och han hade troligen inte utvecklats på samma sätt om han inte hade fått lirat i allsvenskan....

Db_04: hehe sorry..blev fel där. Men dom heter ju ganska lika=)

nyz: Inte oväntat....synd bara att han inte gick till Ilves :)

maki: Ritola till sipa? De var nå nytt :P för de första vad är sipa? och för de andra så är han kvar i Leksand! .....

Visst man kan tycka Pirro var feg men dom matcher ja såg som va lite tuffa så hade Grannath problem....däremot mot blåbärslagen hade inga som helst problem att hänga med...

maki: Tror att du menar att Tomas Sinisalo är klar för SaiPa... se länk!

Db_04: men Granath visade ju att han håller hög klass när han fick spela, men Pirro är väl lite feg av sig tyvärr. Vi kan inte släppa iväg alla talanger, se på Sundqvist tex

Db_04: Granath är en talang han är inte gammal, ollas platsade egentligen inte heller i början av allsvenskan men sen gick det bra för honom

Db_04: Ritola är klar för Finland, Sipa. Han utvecklas säkert mer där, tror han hade fått svårt att platsa. granath kommer blomma ut, OM hanfår spela. Bröms kan nog få göra sporadiska inhopp..samma med ullman, vi behöver två riktigt bra backar att fylla upp med, har svårt att se att Ullman tar en av de platserna...

maki: precis...därför är jag lite tveksam till förlängningen men Elias Grannath...

nr19 Brus: Bröms & Ritola tror ja kan ta en plats....kanske Ullman men tveksamt.

Niklas Andersen är född 88 så han behöver nog ialla fall 1 år till i J-Lagen

leksands juniorer
Är det någon som tror att Bröms + någon av de andra juiorspelarna som fick chansen att spela någon match denna säsong tar plats i laget i år?
Tror att det var backen Petter Ullman som var bra när jag såg honom. Är av den äldre genarationen som är född på 60-talet så man har lite svårt med minnet.Bröms var också bra vad jag minns.
Hoppas även att Elias Granath blommar ut detta år.
Tar någon av dessa spelare plats i truppen detta år?

Db_04: joo, och om man inte platsar i allsvenskan, varför skulle man göra det i elitserien?

Falahk: Det är nog bra för Fredrik!

Leksing28: Det är inget rykte ! det är klart att elias har skrivit på ett 1års kontrakt med Leksand.

Leksing28: Nice :D

Någon som hört något?
Är det någon som hört nåt rykte om nyförvärv?

ELIAS GRANATH HAR FÖRLÄNGT SITT KONTRAKT MED LEKSAND.

Sv: Lyckades Jonas?
MrAce:

Nu slutar vi med pajkastningen, låt spelarna visa på isen visa vilka som är fågel och vilka som är fisk :P

Detta gäller naturligtvis mig också, försök göra inläggen seriösa men ändå skämtsamma utan att trampa i klavetet allt för myckt .

Db_04:

Vad jag vet så har jag varken nämnt nutid eller dåtid egentligen.
Däremot så var det väl Mattias som nämnde efter mitt inlägg "vi pratar nutid"
Jag däremot kan inte minnas att jag skrivit något mer om detta än det jag svarade på nyss.

MrAce:

Nej jag vet. Jag har inte påstått att det är något bättre från leksingarnas håll. Och nej de tycker nog inte att det är något problem. Det var jag som tyckte.

MrAce: och om vi nu pratar nutid så är väll Hannu Järvenpää lite att ta i.

MrAce: Jamen Jarno Peltonen & co var ju några år sen.

Visst Jääskeläinen , RP Lehtonen & Kauppila var jättefloppar när lif va uppe senaste gången....

Jääskeläinen hade nog vart bra bara han hade vart hel....

Kauppila var absolut ingen bra värvning....

De var nått år sen....sen kan man ju lägga till fjolårsfloppen i allsvenkan ...Mikko Rautee som är förövrigt gammal vän med era 2 nya elomo och toukko...

87bth01:

Inte lägre än vad leksingar bidrar med inne hos oss.

Så länge inget av moderatorerna Mattias eller Nyz säger något så verkar det ju vara lungt.

MrAce:

Det handlar inte om rätt och fel. Men du håller alltså inte med om att det är låg nivå på vissa inlägg?

MrAce:

Använd förnuftet.

87bth01:

Ja men det är lite svårt att veta vart du lägger din nivå på vad du tycker är rätt och fel. Folk i dagens samhälle har olika uppfattningar om saker och ting.

MrAce:

Nej det var inte så jag menade. Jag tycker bara att vissa inlägg håller lite låg nivå. Typ hålla på och tjafsa om det ska diskuteras nutid eller dåtid.

87bth01:

Kanske dags att ni skaffar någon som rensar meddelandena då eller att ni skaffar en "regelbok" där det står svart på vitt vad man får fråga och inte fråga och vad man får skriva och inte skriva?

MrAce:

Men det handlar ju inte om frågor i detta fall utan om spydiga och rätt fåniga kommentarer om vilket lag som värvat dåliga spelare. Kolla själv många inlägg är ju rena pajkastningen.

87bth01:

Är inte en gästbok till för att ställa frågor i?
Eller ni kanske har en gästbok för inbördes beundran bara..

Sluta tjafsa och låt allt bestämmas på isen istället när elitserien drar igång. Rätt barnsligt faktiskt.

Db_04:

Först så säger du att vi pratar nutid, sen drar du upp tidigare.
Hur ska du nu ha det?

MrAce: Jarno Peltonen & Sami Ahlberg va helt ok.... Dessutom pratar vi nutid....

Ska man dra alla era gamla fiaskon så kan man också göra listan lång....dock inte med finska eftersom ni inte har haft råd att värva sånna tidigare

mattias - 74: blir tvungen att hålla med mora fansen här, peltonen och numelin börjar bli gamla, ja dom är fortfarande bra, men det fins fler intresantare spelare på marknaden bra man gräver lite

det jag skull prioriterat om jag var masken är en keeper av klass

mattias - 74: Nu passar det att snacka nutid. Annars brukar man ju vara väldigt snabba att ta upp forntiden i den här gästboken. ;-)

mattias - 74:

Ja det var väl omkring Reine Rauhalas och Olow Sundströms tid som han spelade :p

MrAce:

Du drar ju opp Järvenpää. Han var väl den sämsta som spelat i leksand, vi pratar nutid, inte på den tiden då Sundsvall brann :P

Db_04: Ja vi får se... De är kanske givna idag, men tror du inte att ett generationsskifte är på gång i Finland oxå efter det gågna VM:et?
Skulle det vara så, tror jag definitivt att Toukko och Elomo kommer i fråga i större utsträckning än Nummelin och Peltonen.....

Db_04: Nähä....

« · 547656 · »