Leksands IF

26652 inlägg · 1367 ämnen

Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje

816766 · » Till forumet


Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
Ola: Spinner vidare litegranna på skandalen i EA. Nu har man ersatt räcket och förklarar lite mer ingående vad som skett.

Se Länk!
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
leksandboy: Hehe. Nej, det gjorde vi - som du själv såg - inte. :) Men det innebär bara att vi är överrens. :)
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
leksandboy: Oj, kollade lite fel där:P, trodde ni snackade om växjö matchen :P sry
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
LA Kings: Lif:s bästa för säsongen skulle inte jag vilja säga, jag tycker södertälje matchen är en av de bästa matcherna leksand har gjort under säsongen;).
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
mattias - 74:

Håller med, det var en jämnt och tät, men välspelad, match. Men jag tycker att LIF var aningen bättre och värda en extrapoäng. Skulle vilja påstå att matchen var LIFs bästa för säsongen.
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
nyz:
Han borde väl sagt att han tror att inget allvarligt inträffat. Om tre personer fått lämna arenan för färd till sjukhus, och två av dem fått stanna kvar under natten, kan väl inte karln veta att inget allvarligt inträffat. För då visste han onekligen fel.
Du har rätt i att om man bänder och böjer stål tillräckligt länge på ger det med sig. Lite förvånat dock att det händer redan efter ett drygt år.
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
Ola: Men snälla du, man kan inte säga mer än vad man vet. Per Källgren uttalar sig om vad han vet, inget annat! Inte speciellt allvarligt är bedömningen av skadorna på de supportarar som gjort sig illa.

Beträffande det raserade räcket, så har det hållit för mycket större folkmassor än vad ssk kunde uppbringa. T.o.m mora samlade en större folkhop... All materia har en svaghet i att det kan utmattas. Bänder och böjer man tillräckligt länge på stål ger det med sig oavsett dimension. Men, visst ska sånt här inte hända. Jag inväntar med spänning uttalanden om orsaken till raset. Materialfel eller yttre påverkan.
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
mattias - 74: Visst är det inte byggt för att man skall hoppa och slita i räckena men alla som bygger en arena bortde ju vara medvetna att det är precis det som händer. Man borde kolla räckena med jämna mellanrum och se så dom inte glappar.
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
"- Vad jag vet så var det inte speciellt allvarligt, säger Per Kjellgren, pressansvarig i Leksand."
Tre personer till sjukhus. Två av dem fick stanna kvar under natten. Varför kan man inte erkänna att säkerheten brustit, i stället för att bara säga "inte speciellt allvarligt"?
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
mattias - 74: För Leksand väntar en tuff bortamatch mot Växjö i morgon. En match som både Mikael Karlberg (knä) och Jonas Elofsson (nerv i kläm i armbågen) missar. se länk .
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
Alisandali:

Vad händer med Elof ? Nån som vet ?
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
Poffa: håller med om vad du säger om räcket, ett sådant ska klara påfrästningar som nämts här i tråden

men vad är det för jidder om slagsmål ssk:aren pratar om, uppenbrligen var ssk klacken så stökig att man fick lov att stänga baren bakom deras sektion(vilket även det bör betraktas som pinsamt)
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
Alisandali:

Förvisso är det så Thomas, men ett räcke är ändå inte till för att vandalisera och hoppa och slita i men hur som helst så är det bra att ingen vart allvarligt skadad.
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
mattias - 74: Måste tyvärr hålla med Poffa och mok , det är riktigt dåligt att ett räcke som ska skydda folk från att ramla ger vika .
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
mok:

Självklart hålle rjag med om att ett räcke skall hålla men räcket är iaf inte till för att slita i och hoppa på det då är det upp till supportervärdarna att ta ner dom därifrån, men det kommer säkert att bli mer i detta ämnet.
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
Poffa:

Absolut är det så Poffa. Visar det sig att jag hade fel och att räcket var löst från början så ber jag om ursäkt =)

Hoppas att fallet inte varit så för det är flera gånger som bortastå varit proppfulla av folk och räcket hållt.
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
mattias - 74: Måste hålla med dom andra skribenterna här. Arenan är ganska ny och nästan oavsett vad du gör med räcket så skall det inte ge vika. Extremt dåligt faktiskt och farligt. Det måste ju tom du hålla med om.
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
mattias - 74: Om tio supporters står på räcket, hoppar och rycker så får det ändå inte ge vika på det sättet. Den typen av räcken ska man inte kunna flytta på utan verktyg. Meningen är väl ändå att det räcket skall hålla emot om det blir för stort publiktryck?
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
Poffa:

Om bortafansen hoppar på det och sliter och rycker i det så är det Arenans fel menar du ?? ett räcke är inte till för att slita och jhoppa på eller hur ??

Det skall till avsevärd kraft för att få det där räcket att ge vika!
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
mattias - 74: Han har ju rätt. Ett räcke som är uppsatt sådär, ska inte få ge vika. Det är pinsamt att en så ny arena har sådana brister.
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
norrland:

Man kan ju undra om denna kille vet vad han snackar om !!

Antar att det är en SSK are som skrivit denna pinsamma krönika.
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
Springsteen:

Det är väl så att bra lag har tur!!!

Kan inte säga att SSK var bättre än LIF. Gäller att ta till vara på de chanser som bjuds i matcher som den i går, det gjorde LIF bättre än SSK.
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
mattias - 74: Ja, alltså ingen tur;). Men skönt med 2 poäng iaf;D. Nu är det bara att ladda inför morgonsdagens match, för då är man på plats i "lakerdome".
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
leksandboy:

Lite tur hade dom allt men det skall man ha i hockey. SSk hade minst lika mycket chanser som leksand i matchen!
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
Springsteen: SÄger du att Leksand hade tur så har du inte sett matchen!
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
mok: jo han är både stabil bakåt och ett anfallsvapen :) jag visste han att han kan spela hockey för han är ju ganska respekterad i finland men han måste kommit helt fel i Frölunda.
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
mok:

Ja pettinen var ju värvad som den defensiva back han var men hiitills tycks han vara allt annat än defensiv. riktigt bra faktiskt.
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
Diaz: Skönt att höra att Pettinen har kommit igång, Såg lite av matchen på TV igår då han verkade göra bra ifrån sej.
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
vart var elof? petad? trasig?

och saarela, har fan aldrig sätt han spela så bra som han gjorde idag(visst har han varit bra mål mässigt men inte fann har jag sätt han göra mycket annat tidigare)

sen gör vi en bra match idag, mycket bättre än ssk, då vi uttklassar dem i stora delar av matchen. men vi snurrar lite mycke i hörnen fortfarande och det är lite mycke dump an chase hocky för min smak

btw snyggt citat mattias
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
Såg matchen på TV, tycker siklenka gör en bra insats även defensivt idag!
Hirsch får ta på sig 2 av målen, VILL HA EN BÄTTRE MÅLVAKT NU!!

Men PETTINEN! vilken lirare! vilken kyla! 2 nya poäng idag!

TACK ATT HAN VALDE LEKSAND!!

Bergenström gjorde oxå en helt godkänd insats!
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
Db_04:

Bra match av Vaarasou idag som du sa till mig tidigare, dags för Lundström och teckna mångårigt kontrakt med honom ??
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
norrland: Leksand hade tur i kväll !!!! SSk borde ha vunnit den här matchen
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
norrland: ja det var starkt å komma tillbaks.

Känns som leksand släpper in lite för lätta mål dock
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
Skönt att få med en tvåa i bagaget ikväll.
Hoppas på en trea nu på söndag.
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
mattias - 74:

Idag verkar inte ina inlägg bli som de vill =)

Hoppas de kan tända till ordentligt nu idag och gärna 4 mål från Hukko igen !
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
Db_04: hoppas du har rätt :) jannik hansen skulle vara en fullträff men resten av danmarks grabbar tänder mej inte direkt...
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
Diaz: som sagt jag tror inte att daniel nielsen kommer
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
Db_04: finns väl bättre grabbar än daniel nielsen man kan rycka åt sig!
eller ska sportchefen göra vårt lag till ett gäng pölser?
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
Diaz: han har haft svårt å platsa i Ilves i år.... men men i allsvenskan är han nog okej ändå....fick ett löst rykte om att Daniel Nielsen åter ska vara aktuell dock utan källa så troligen är det inte så troligt
Kommentera


Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
3 - 2 till Leksand imorgon i en tät o intensiv match med många utvisningar samt bråk mellan dingman o vopat :)
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
mattias - 74: Själv blir det Tv:n imorgon.

Min ekonomi är lika Stabil som Elofssons backspel för tillfället.


ÄR DU TÄT?? :) hahahaha
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
Db_04:

Själv blir det Tv:n imorgon.

Min ekonomi är lika Stabil som Elofssons backspel för tillfället.
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
penisse: du måste avguda elof:) men tur att nån gör det
Kommentera

Sv: Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
2-1. Gabbe och Huokko gör stormatcher mot sitt gamla lag och det gör att det räcker till seger.
Kommentera

Fredag 12/1 kl 19.00: Leksand-Södertälje
Leksand vinner med 5-2. Elof visar vägen!
Kommentera

816766 · »