Leksands IF

SHL · 27138 inlägg · 1367 ämnen
« · 258717 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: LOPPAN!!
gripen66: JA detta är synnerligen märkligt. Här har man gått och hoppats på att Loppan skulle krita på för oss och sedan får man höra att karn är klar för HV. Kan ju bara hoppas att det innebär att masken har ett par ruggigt bra lirare på gång!!!

silver1: Ja, det trodde vi väl alla. Men tydligen vill inte LIF ha honom. Inte enligt honom själv i varje fall eftersom han säger i FK att LIF inte visat något större intresse. :-/

Mycket konstigt måste jag säga. Att han gjort en slät figur i Tyskland berodde ju på sociala orsaker fr a... så här vete 17 hur Masken tänker. Jag hade också trott att Loppan skulle vara spelaren som skulle fylla hålet som Challe lämnar efter sig...

Undrar vad Masken har tänkt sig istället. Det är väl bara att se tiden an.

Loppan: "Kul att få spela med ett lag som kan ta guld"

Tack för den passen!

bajenmattias: Trodde att Loppan var "Leksing":(

LOPPAN!!
Såg i dagens DD att Loppan skall till HV?

det är typiskt att inte Masken tar loppan :)

Han är ju precis den spelare vi behöver nu när Challe stuckit!!!

1 assist till Karlberg igår föressten GRATTIS!!!!

Sedan så jag också att Jensa var frisk och hade fått order från sin lälare att spela VM för danmark :)

Undrar var det gör för att bota honom så snabbt .)

// Mattias

Jag, jag & jag... Ingen Jante här...
In och kika på superstars.nu och läs min intervju med Jonas B från i morse. Mitt första större jobb för Superstars. Skrev ju ett par krönikor/betraktelser i vintras...

Sv: Mobil ishall!
När kommer de färdiga laguppställningarna vara klara iför nästa år? Det blir i sen sommarn nån gång eller??

Mälarmasen: men du skulle sett här i borlänge utanför domnarvs vallen halva borlänges innebandy domarkår vart ditlurade av en annan domare :)

Robban Nilsson
har han skrivit på än?

Jo där åkte man verkligen dit. Jaja nåt måste man väl bjuda på!!!

Sv: SOMMARHOCKEY!!!
bajenmattias: ja va ju där i fjol men ska kanske dit i sommar å

Zcootah:

Va fan då måste vi ju åka dit ju!!!

Skall till bolaget direkt :-)

bajenmattias: nej ? det ska då vara i år har ja hört...stog nått om det i tidningen ´´HOCKEY´´

Zcootah:

Jaså men lade de inte när Mästarcupen förra årewt :(

Sv: Tommy Westlund
t0rre: hmm måste va efter normala säsongen där... i maj?

Tommy Westlund
När gick hans kontrakt ut? så man får reda på övergången till Leksand bekräftat!! :)

bajenmattias: Leksand och Brynäs har ju kontrakt på att dom ska ställa upp i mästarcupen har ja hört nått om

bajenmattias: Försäsongsträningen drog igång igår!

SOMMARHOCKEY!!!
Nån som vet när Leksands försäsongsträning drar igång?

Känner att jag skulle behöva vara med på några fyspass :)

Blir det nån turnering istället för Mästarcupen i år??

// Lillen!

Mälarmasen: glömt vilken dag det är i dag???

Mälarmasen: Jasså, gick du på den. Då är du på väg upp till Leksand för att kika på modellen på kansli´t nu då. 8-D

Eller skulle om du hade bott i Dalarna. Själv åker jag upp med nästa buss... *LOL*

Sv: Ny målvakt
bajenmattias: Jag tror nog att det var DIF som ville ha dit honom. Att han till slut stannade i LIF tog han i samförstånd med familjen.

Men att killen har en farsa som är DIF-legend komplicerar förstås saken och är en ständig källa till oro... Men det är dags för dig, Robban, att frigöra dig från dina föräldrar nu... *LOL*

Mälarmasen: seriematcher kommer att spelas i den mobila ishallen, men bara de matcher som spelas 1 april ;-)

Mobil ishall!
På Leksands hemsida idag står det att Leksand kommer att bygga en mobil ishall. Är det nån som vet i fall Leksand kommer sela sina seriematcher i den eller om den bara är tillför träning och träningsmatcher???

Läste nyss intervjun med masken på superstars. Där sa han: "Vi har klart med två bra målvakter. Vår målsättning är att de skall spela varannan match under säsongen." Betyder detta att backlund är klar eller att Rönnqvist och Bales ska dela på målvaktssysslan??
Ja ja den som lever får se. Skönt oxå att Robban verkar vara så gott som klar. Bara inte pappa Kent lägger sig i för mycket :-)

gripen66:

Robban är jag inte lika säker på längre eftersom rykterna gick om att Kenta försökte få honom till DIF kommande säsong, men om Robert får väja själv så stannar han säket....

t0rre: Verkar vara fina namn som kan anlända till LIF om det vill sig...hörde om Bales bl.a...

Mike Bales! coolt namn :)

Mälarmasen: jag har sett Bales spela ett par matcher på tv....då var han ruggigt stabil....får hoppas han är bra och framför allt håller en jämn nivå...Sean var lite hit och dit...

gripen66: Får inte Widing något kontrakt eller går han av egen vilja?Kan det vara Backlund som är den andra keepern?

Mälarmasen: japp, Masken överraskar igen. Inte första gången.

F ö ligger nu en intervju med Masken ute på superstars.nu. Där reder han ut vissa begrepp och avfärdar vissa rykten.

Tydligen ser det ut som om vi har Lodin klar inför nästa år - och säkert Greger B också. Robban kommer säkert också att skriva på snart.

Va skönt det kan vara med silly season. Här sitter vi och spekulerar om de som står som rykten på hockeymagasinet och så dyker det upp ett helt okänt namn. Man kan ju hoppas att han verkligen är bra!

Det ser kanske lite ljust ut om vi får en ny målvakt... med 23 NHL matcher i bagaet... fan vad gött...

bajenmattias: Snack om att han (Lodin) inte ska fortsätta förstås.

Elof har kontrakt till nästa vår. Sen får vi se.

gripen66:

snack om vadå?

Hänger inte riktigt med där men men man är juinte mer än människa!!!

Däreot ser jag gärna att elofsson stannar för han kommer att bli bra om han får utvecklas!

bajenmattias: Nej, jag skojar inte alls. Med reservation för att han kan ha blivit märkbart sämre redan till hösten...

Ska man döma efter denna säsong, så anser jag det inte är något snack däremot...

gripen66:

Lodin *S* You got to be kidding me *S*

Han är ju totlat hjälplös *S*Men men han blir säkert bättre nästa år

Jardan kan ju åka hem och dopa sig igen!

bajenmattias: Japp, Greger Brun hoppas jag på jag med. Gärna Lodin ett år till också.

gripen66:

Oki hoppas att han är mer stabli än geten då?

Hur son helst så´behövs det ju bra backar framför honom!

Greger kanske skulle fortsätta så man kan ju verkligen hoppas att han tar pennan och skriver under...

bajenmattias: Tja, läs på länktipset... Han verkar vara en målvakt med mer NHL-meriter än Sean och spelar f n i Ingolstadt i tyska ligan där han har en procent på 92...

Sv: Lite känsla finns det visst.
Mälarmasen: Jag tror att det är rätt att göra som LIF verkar göra nu att satsa på de eller den mest lovande. Masken (eller om det var Jonas) sade ju i DD för några månader sen att man gjort en miss när man satsat så "brett" på 82:orna.

man tyckte redan då att man borde satsat på _ett par_ 82:or som visat mest gry. Och det verkar man som sagt göra nu - Lasse J är förmodligen den bästa 82:an och troligen kommer nu även Sunkan att bli kvar. Masken har ju öppnat för det och iom Löfstöms bortfall (till 99 % troligt) så verkar det troligt att det blir så.

Det känns nu iaf skönt att vi har nån att sätta i mål i höst. Och om nu inte Backlund blir elitmålis ändå (vilket jag hoppas ändå eftersom det innebär att vi blir av med albinokissarna) så är nog han den andramålvakt som Masken säger är på gång.

gripen66:

Vad vet du om bales??

Ny målvakt
LIF har idag ersatt Sean som förstamålvakt. Det blir en från lönnlövets förlovade land igen. Mike Bales var namnet.

Se länktips.

Lite känsla finns det visst.
Blev så fruktansvärt arg när jag, förra veckan såg, att Widing vill ifrån Leksand och att man inte försökte så hårt för att behålla honom. Idag känns det lite bättre när Lasse Jonsson fortsätter i varje fall ett år till. Men jag tycker ändå att det är märkligt att vi inte kunde förvalta våra 82:or bättre. Dessa killar spelade J20-final för något år sedan mot det lag frölunda börjar bygga sin stomme runt. Joel och Henrik Lundqvist, Alexander Steen med flera. Varför kan vi i Leksand inte göra det för. Jo, för att vi inte har släppt fram våra juniorer på ett bra vis.

Men, men nu har ju i varje fall Lasse Jonsson bestämt sig för att stanna och det känns riktigt bra.

Sv: Nästa säsong
Zcootah: nä han e ju från Avesta, han hade varit bättre om han varit från Hedemora ;) *ironi*

t0rre: synd det....han skulle ha vart bra....men som sagt han är väll en sån där spelare som spelar högst 2 säsonger till

Zcootah: Har för mej att han skrev nytt kontakt med Kassel...

Nästa säsong
Är det inte dags och plocka hem Örjan Lindmark också?

Sv: Andreas Karlsson!!!!
bajenmattias: Chris Pronger är nog lite svårt med leksand ekonomi :) men Rickard Persson har lirat för LIF förut....men även malmö har han lirat för....så man vet ju aldrig

Sv: Andreas Karlsson!!!!
Zcootah:

Nja jag tänkte mer på Richard Persson eller Chris Pronger :-)

« · 258717 · »