Leksands IF

SHL · 27136 inlägg · 1367 ämnen
« · 226324 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: FBK
Oj då. Är Nielsen inte med under slutspelet. Där kan man snacka om viktigt avbräck. Ni får skicka ner honom till Danmark för den mirakelkur han gick igenom senast. Rent spontant känns det som om era chanser för avancemang försämrades drastiskt med dennes bortfall.

bajenmattias: Kolla busligan på hockeyligan.se. Jag kan inte hitta någon från FBK men ligan toppas av ett snällt underbarn.

svanru:

svanru:

Jaså du så FBK har spelat fint hela säsongen då!! Ni är inte ett dugg bättre än göteborgarna...

Vedhuggning hit och vedhuggning dit. vad jag vet så Gjorde Peter Nordström årets överfall i Elitserien när han men en bandysving nästan krossade ryggen på Gällstedt så vore jag dig skulle jag passa mig för att beskylla Leksand för fult spel innan du har belägg för det..

bajenmattias: Hoppas att inte spelarna tar dig på orden. Det där med att krossa får mig att tänka på Leksands spel:-)

svanru:

Jaha ja jag kontrar då :-)

1:a 5-3
2:a 2-3
3:e 4-1
4:e 3-4

Dvs 4-0 i matcher till Leksand :-)

Heja Leksand!!!

Vi skall krossa FBK!!!

Skidrow: Håller helt med dig. Tips.
1:a 3-4
2:a 7-1
3:e 2-5
4:e 6-2
Dvs 4-0 i matcher till FBK

liepins: Men färjestad vinner lätt!!!!!

liepins: Låt det bli en hård och ärlig kamp nu!

bajenmattias:

Han har allt! Både på gott och ont;)

liepins:

Trodde jag låg överts på era nlista juh!!!

Vad har samen som inte jag har??? :)

Samen:

Jag jobbar stenhårt på det men alla bara säger :

"Näe, det går inte hur mycket du än försöker. INGEN kan nånsin bli mer poppis än Samen!"

;)

Sv: Resor till Lila Arena
bennyi: kolla på deras hemsida. Där står det om resorna. Se länktips...

nyz: Precis ;)

liepins: Jo jag vet det.Det är det många som gör. Så populär som Samen kan du aldrig bli.

Samen:
ja vi saknar dig så;)

Synd att det inte blev Frölunda i kvarten:( Jag vill så gärna träffa mina kompisar i Götet

nyz: Haha , vi kommer vinna med 5-2 , inga problem för underbara FBK

Hanzon: Exakt!!! Matchen blir toklång och upplösningen av den 6:e kvarten ses inte förrän framåt 23.36 på kvällen... då Hannes Hyvönen för länge sedan bastat, borstat tänderna och lagt sig för att sussa :)

FBK
Tror att Leksand kommer att skrälla rejält..
4-2 i matcher =)

seger me 4-3 e S.d på lördag!!

Resor till Lila Arena
Är det nån som vet om TMG ordnar resor Karlstad nästa vecka?

Sv: LYCKA TILL
Zcootah: Rönnqvist skadad - är det ryggen som fortsätter att spöka?

Ni får nog fixa en annan målvakt till nästa säsong - snacka om att vara skadebenägen...

Nu ger Leksand igen för 97....den här gången ska inte Clas Eriksson få slå sönder målvakten igen!!!!!!! och hoppas rönnqvist blir spelklar till slutspelet...han är en bättre backup....

Sv: SM GULD!!!!!!
gripen66: Så synd att det inte blev Frölunda i kvarten. De verkar så skakis allihopa. Nåja, MoDo får väl slå ut dem istället. Stackars Conny, får möta stora tuffa Wernblom!

liepins: Dela med dig lite av den till danoj då... :-)

gripen66:

Måste man ha för att kunna föra en konversation med er;)

liepins: Kul att du har humor... ;-)

gripen66:

Haha!

Har fan inga kommentarer på den...1-0=)

liepins: Har ni ringt Mölnlycke. De kanske kan ta fram en Frölundakollektion som suger upp mycket vätska... ;-)

bajenmattias:

Dream on=)

SM GULD!!!!!!
Nu har vi tagit det stora steget dvs gått till slutspel...

Nu är det ju bara det enkla kvar dvs ta Guld :)

Tar vi FBK så har vi stora chanser att chocka hela ishockeysverige och grin Conny och de andra med att ta det efterlängtade guldet som dalarna väntat på sedan - 75 :-)

Heja Leksand!!!

Mälarmasen: Ja, det är härligt och vi är inte alls så chanslösa som Wennerholm skriver...

"Det blir slakt" skriver han. FAN att han inte skrev "skrattmatch" då hade jag varit helt säker på att det här kan gå vägen... ;-)

För den som inte vet var det just vad nån av kvällstidningarna skrev när halka-in-i-slutspelet-på-ett-bananskal-HV blev lottade mot DIF 1995... ;-)

gripen66: Ja är det nåt jag ångrar nu så är det at jag inte var på plats och beskådade detta underverk.

Nu kan det gå hur som helst, det är 0-0 nu. Färjestad kommer få se upp för den blå-vita brigaden. Var tvungen att nypa mig i armen i morse för att kolla att man inte drömmde alltihop.

Ser fram emot Lördagens match. Då kommer man upp till "ladan" och ser på när det skrivs ytterligare ett kapitel hockeyhistoria i Leksands Isstadion.

GO Leksand Stars!!!

Mälarmasen: FAN vad underbart!!! Och jag var DÄR!!!!

Vi krossade fullständigt på läktaren och var kvar över en halvtimme efter full tid och ropade ut våra hjältar. Fjärde (tror jag) gången kom de inte ut mer... Ville väl hem och fira... ;-)

Skönt med en domare som kan regelboken som ett rinnande vatten också. Reglen är solklar men tillämpas MYCKET sällan och jag är naturligtvis MYCKET nöjd att inte domaren blåste straff - för det hade varit helt fel...

(Visserligen skulle Challe lagt in den med då, men... ;-)

Mitt i all glädje och eufori (sitter med den vackert blåvita nu på jobbet ;-) är att Sean inte fick hålla nollan - det hade han fan varit värd och att vi inte fick möta Connys sängvätare istället... De hade vi haft redig chans mot med vårt tuffa spel. Modo är bara att grattulera till att ha fått en gyllene chans att ställa till med en skräll...

Våra chanser till samma sak är betydligt mindre, men vi tänker inte på det nu... ;-)

ÅH vad bra man mår just nu!!! Leksand till slutspel!!! Visst hade man hoppats på det innan säsongen men man trodde nog inte på det helt seriöst. Det dessa grabbar har presterat är helt enormt. För 2 år sen åkte nästan samtliga av dagens spelare ur Elitserien med Leksand och nu spelar samma killar SM-Slutspel!!! Vad ska man säga??? Bragd är väl det minsta man kan säga.
Så vart det då Färjestad i kvarten. De har vi aldrig lyckats slagit ut i slutspelet och allting talar för Färjestad. Det kanske kan bli vår stora chans, att allt talar för FBK. Sean är ju som bäst när det gäller, och övriga killar i laget har ju också visat att när det gäller så plockar de fram det där lilla extra.
Tror absolute att vi kan rubba FBK. Dessa killar kan göra vad som helst. De kan spela helt utan press i varenda match, de har redan gjort denna säsong till något alldeles extra.

ÅH vad kul detta kan bli!!!

GO Leksand Stars!!!

Grattis och lycka till mot vårat farmarlag:-)

Saxat ur SSK´s (officiella) forum:
”Så djävla besviken. Men inte på spelarna, utan publiken!!! Hela dan har jag varnat för dessa masar i klacken. Var nån av er som skrev till mig: Tänk efter! 5500 mot 2000! Ja, det märktes ju.... NOT!!! 1 - 2 på isen. 0 - 97 i publiken. Den som skrev: Tänk efter. Vill gärna höra en kommentar nu... Va?! Ruttet är ordet.”

”Ny tränare, ny ass, nya backar, nya forwards...och när vi ändå håller på nya KLACK eller skicka SSK-klacken på studiebesök till Leksand hela sommaren.”

”Pinsamt att inte kunna göra mål inför ett fullsatt Scaniarinken. Ännu mer pinsamt för klacken (eller vad man ska kalla den) som blev R*VKN*LLADE av den fantastiska och härliga Leksandsklacken.”

Hi, Hi… *ler som en sol*

Sv: SLUTSPEL
GRATTIS LEKSAND!!

Grattis till kvartsfinalplatsen hälsar en FBK:are

Hoppas på samma goda stämning med 2 bra klackar nu på lördag som senast i Leksand. Tror dock att det inte kommer upp lika många FBK:are denna gång :-(.

Tips: 4-1 i matcher till FBK

Vilka matcher det kan bli mot Svenska mästarna från Karlstad; Leksand är uträknade innan kvartsfinalerna börjat, men NI har Sveriges bästa supportrar. Lycka till !

JAAAA!! Äntligen slutspel!!!!!! Fyfaan va glad man är!!!

Paddan83: Otroligt skönt. Säger bara en sak: Sean är kung när det verkligen gäller. Se på kvalserien förra året och nu i kväll. Fan va bra han va. Fortsätter han så blir vi giftiga i kvarten.

Fy fan va vi e bra

Äntligen slutspel i den stora serien igen.... fan nu är man lycklig =)

Micke80: japp så möter vi är i finalen ;)

LYCKA TILL
Måste önska Leksand lycka till , är ju ett Färjestad fans så jag hoppas ni får möta Fröunda och slå ut dom .

GO Leksand GO

Jag får väl ta tillfället i akt o gratulera er Leksandssupportrar!
Trevligt att ha er i slutspelet!

Kvarten blir dock tuff för er, men som under-dogs kan ju allt hända!

Återigen ett stort GRATTIS!

Micke80: Fyyyyyyyyyyyy faaaaaaaaaaaaaan vaaaaaaa skööööööööööööööööööönt.

t0rre: man får väl passa på att gratulera till slutspelsplatsen. Det blir antagligen Färjestad som ni möter eftersom vi alltid lottas mot Modo. =)

Underbart!!!!!!!
Sean Sean Sean!!!!

Micke80:

Grattis Leksand!!!

Grattis!

« · 226324 · »