gripen66: JA detta är synnerligen märkligt. Här har man gått och hoppats på att Loppan skulle krita på för oss och sedan får man höra att karn är klar för HV. Kan ju bara hoppas att det innebär att masken har ett par ruggigt bra lirare på gång!!!
silver1: Ja, det trodde vi väl alla. Men tydligen vill inte LIF ha honom. Inte enligt honom själv i varje fall eftersom han säger i FK att LIF inte visat något större intresse. :-/
Mycket konstigt måste jag säga. Att han gjort en slät figur i Tyskland berodde ju på sociala orsaker fr a... så här vete 17 hur Masken tänker. Jag hade också trott att Loppan skulle vara spelaren som skulle fylla hålet som Challe lämnar efter sig...
Undrar vad Masken har tänkt sig istället. Det är väl bara att se tiden an.
In och kika på superstars.nu och läs min intervju med Jonas B från i morse. Mitt första större jobb för Superstars. Skrev ju ett par krönikor/betraktelser i vintras...
bajenmattias: Jag tror nog att det var DIF som ville ha dit honom. Att han till slut stannade i LIF tog han i samförstånd med familjen.
Men att killen har en farsa som är DIF-legend komplicerar förstås saken och är en ständig källa till oro... Men det är dags för dig, Robban, att frigöra dig från dina föräldrar nu... *LOL*
På Leksands hemsida idag står det att Leksand kommer att bygga en mobil ishall. Är det nån som vet i fall Leksand kommer sela sina seriematcher i den eller om den bara är tillför träning och träningsmatcher???
Läste nyss intervjun med masken på superstars. Där sa han: "Vi har klart med två bra målvakter. Vår målsättning är att de skall spela varannan match under säsongen." Betyder detta att backlund är klar eller att Rönnqvist och Bales ska dela på målvaktssysslan?? Ja ja den som lever får se. Skönt oxå att Robban verkar vara så gott som klar. Bara inte pappa Kent lägger sig i för mycket :-)
Robban är jag inte lika säker på längre eftersom rykterna gick om att Kenta försökte få honom till DIF kommande säsong, men om Robert får väja själv så stannar han säket....
Mälarmasen: jag har sett Bales spela ett par matcher på tv....då var han ruggigt stabil....får hoppas han är bra och framför allt håller en jämn nivå...Sean var lite hit och dit...
Va skönt det kan vara med silly season. Här sitter vi och spekulerar om de som står som rykten på hockeymagasinet och så dyker det upp ett helt okänt namn. Man kan ju hoppas att han verkligen är bra!
bajenmattias: Tja, läs på länktipset... Han verkar vara en målvakt med mer NHL-meriter än Sean och spelar f n i Ingolstadt i tyska ligan där han har en procent på 92...
Mälarmasen: Jag tror att det är rätt att göra som LIF verkar göra nu att satsa på de eller den mest lovande. Masken (eller om det var Jonas) sade ju i DD för några månader sen att man gjort en miss när man satsat så "brett" på 82:orna.
man tyckte redan då att man borde satsat på _ett par_ 82:or som visat mest gry. Och det verkar man som sagt göra nu - Lasse J är förmodligen den bästa 82:an och troligen kommer nu även Sunkan att bli kvar. Masken har ju öppnat för det och iom Löfstöms bortfall (till 99 % troligt) så verkar det troligt att det blir så.
Det känns nu iaf skönt att vi har nån att sätta i mål i höst. Och om nu inte Backlund blir elitmålis ändå (vilket jag hoppas ändå eftersom det innebär att vi blir av med albinokissarna) så är nog han den andramålvakt som Masken säger är på gång.
Blev så fruktansvärt arg när jag, förra veckan såg, att Widing vill ifrån Leksand och att man inte försökte så hårt för att behålla honom. Idag känns det lite bättre när Lasse Jonsson fortsätter i varje fall ett år till. Men jag tycker ändå att det är märkligt att vi inte kunde förvalta våra 82:or bättre. Dessa killar spelade J20-final för något år sedan mot det lag frölunda börjar bygga sin stomme runt. Joel och Henrik Lundqvist, Alexander Steen med flera. Varför kan vi i Leksand inte göra det för. Jo, för att vi inte har släppt fram våra juniorer på ett bra vis.
Men, men nu har ju i varje fall Lasse Jonsson bestämt sig för att stanna och det känns riktigt bra.
bajenmattias: Chris Pronger är nog lite svårt med leksand ekonomi :) men Rickard Persson har lirat för LIF förut....men även malmö har han lirat för....så man vet ju aldrig