Mälarmasen: Brynäs har signat Markus Korhonen från finska Kärpät där han varit 2:e målvakt bakom Niklas Bäckström.Så var det med den toppmålvakten det har snackats om och som det funnits öronmärkta pengar till. Brynäs har grävt sin egen grav, frågan är när liket ska rullas i? Det är fan så man skäms!
Zcootah: Jo det är sant, men Gage hade en väldigt svår inledning i början av elitserien då han var väldigt darrig. Kan ju hoppas att det inte gäller Bales.
Tror dock att Bales är snäppet vassare i kassen än vad Sean är. Rätt lustigt att brynäs inte ville ha han. Då måste de nästan vara säkra på att Holmqvist eller Norrena kriatr på för dem, för så dåliga är inte sean så att brynäs har "råd" att säga nej!
17srsen17RBK: han fick inget nytt kontrakt pga han är skadad för mycket....han sa förut att antingen leksand lr så skulle han sluta men ja har hört att Kassel kan bli hans nya klubb
Jag vet inte mycket om den där Bales men en sak vet jag och det är att han har spelat i Belfast och dom spelar i den Engelska ligan =) så man vet ju inte vart man har han. Han kan både bli en grymt bar förstärkning eller tvärtom det får vi se sen när dom har börjat lira.
Hur ser det ut annars för Leksand då har dom några andra gryma spelare pågång??
Tror att Bales är en riktigt bra målvakt. Hans räddningsprocent ser ju bra ut i alla fall. Men man kan ju dock inte stirra sig blind på den. Det var nog inte många som visste vem Sean var innan han kom till Leksand och han hade en hög nivå när han ville det.
Den stora frågan bland våra två målvakter är väl egentligen hur bra Backlund är. Tror att han är riktigt bra. Han hade ju en kanon säsong i Skellefteå i år, men samtidigt får man komma ihåg att Fransson var kanonbra när han var utlånad till Arboga, så vi får nog inte tro att Backlundd är en levande vägg direkt utan att det kommer ta lite tid för honom att komma in i Elitsreitempot.
Bara tre månader kvar nu till mästarcupen och ca 4 till Elitseriepremiären.:-)
Lingonben86: det får du nog fråga Olle Öst om eftersom det är han som har rekommenderat Bales. ;-)
Allvarligt talat så är det väl ingen som vet. Det lär väl visa sig i höst. Har dock stort förtroende för Öst efter hans år som sportchef i LIF på 90-talet. Så det blir nog bra...
Mats GBG: Har inte hittat några vettiga svar om Santalas kontrakt ännu... men antar att han har ett s.k. +1 kontrakt vilket betyder att han har rätt till en plats i laget, men kan bryta det utan att det anses som kontraktsbrott. Enligt Finska "silly season-sidor" är han aktuell för Atlanta, HIFK (Helsingfors) och Blues. Han är draftad först i den 9:e rundan, som 245:e spelare av Atlanta Trashers och lär väl inte hamna där iaf. Bara att hoppas att han kan tänka sig spel hos oss istället för farmarligorna i staterna... (om han nu är aktuell över huvudtaget?)
Zcootah: Dom blir inte klara fören i slutet av Maj, så priset är inte klart än man det kommer att sättas ut på Brooklyn Tigers hemmsida när det är klart.
Har ni bokat boendet till Mästarcupen? Här har ni lite nr. Boende i Norrtälje fixar ni på 0176-18310 Carina Norlin. Biljetterna fixar ni hos Swedevent: Vesa Remsu 0708-839117 eller 08-7223200
Zcootah: fast om man tittar på första sidan till höger så står hans kontraktstid (antar jag att det är i alla fall) inom parentes. Kanske betyder att han har rätt att bryta kontraktet, vad vet jag...
Mälarmasen: Jag har väl gått och längtat efter Santala i 1-2 månader redan... Jag och en annan Leksing diskuterade olika drömvärvningar via icq. Blickarna riktades mot Finland (inte så konstigt för min del) och det var än Holmqvist, än Peltonen, men framförallt Santala. Tror varken att han eller jag har spridit nått rykte om honom (så detta är egentligen inget svar på din fråga) och därför har mina förhoppningar vuxit sig än starkare och större! :)
Dock tror jag att Santala kan vara "lite väl" mycket att hoppas på, men med tanke på att vi var beredda att ta oss an Jussi Tarvainen (som slutligen hamnade hos lhc) så är det väl inte helt otänkbart att det blir en spelare av hans kaliber som värvas... bara att vänta och se m.a.o.
gripen66: enligt DD så kommer troligast besked om finnen den här veckan (se länk). Det kan väl vara bra att avvakta det innan Brown släpps i alla fall. ;-)
Mälarmasen: det ryktet är nog lite luddigt men det är nog inte helt lögn för det ska komma en finne å jarmo är från HPK å santala med.....som alla säkert vet är jarmo hemma i finland under sommaren
nanne: Det sägs vara en finne på väg in. Problemet är att EU-kvoten nu är fylld (om Greg Brown kommer) vilket gör att allt utom svenskt och finskt är uteslutet i LIF...
Frågan är, tycker jag personligen, om det inte vore bäst att släppa Brown bara för att få lite mer spelrum... Jag har intill nu bestämt hävdat att det vore kanon om Brown omprövar sitt beslut att sluta och köra ett varv till, men med tanke på det låsta läge i värvningsarbetet som det medför, gör att det kanske ändå vore bäst att Brown fick stanna på andra sidan Atlanten...
I fråga om gårdagens händelse finns det bara en kommentar. Allt är som vanligt. Finland blir mjukost mentalt när det VERKLIGEN gäller nåt mot Sverige - och vi blir samma sak i samma läge mot Kanada... Men att förlora på detta sätt är för jävligt, det är tom värre än om Tellkvist tappat in ett slumpskott från blålinjen... :´-(
Hur ser det ut med värvningar i Leksand just nu? De flesta lagen suktar väl förmodligen efter VM-Spelare antar jag? Vilka kan vara intressanta för er? Jag tror som SSK'are att vi skulle kunna hitta nån passande forward. Våran backbesättning är ju redan spikad enligt Hallin. Slovakien har ju en hel del intressanta inhemska spelare. Schweiz har t.ex Plüss som gjorde ett bra VM. Passar han er eller nåt annat lag tror ni?
Mitt hjärta är skadat av gårdagens skandalartade domarinsats (Före "målet" så att säga)......
Vartifrån kommer uppgifterna om denne Tommi Santala?? Låter ju mycket intressant måste jag säga.
*suck* nu när VM är slut så är det ett bra tag innan det blir nån hockey igen. Känns väldigt jobbigt. Men nu är det ju snart sommar och då är det ju nästan dags för mästarcupen så man får väl härda ut.
Zcootah: hmmm ne 31 e inte så jätte mycke men ja själv vill ha nån yngre asså! ja det tror jag lätt att han är...men vi får se i år om han e lika bra i elitserien som i allsvenska...för han kommer ju lira i elitsereien även om det inte blir leksand!
Delshammar: så gammal är han ändå inte....man kan inte jämföra han med brown direkt en offensiv å en defensiv....men jäger är nog lik huokko när han var som bäst
Frasse99: det låter ju väldigt bra om det är sant. Men du kan ju inte räkna med att bli trodd om du bara kastar ur dig något sådant utan att ange källa. Men det kanske är "en säker källa som inte kan avslöjas".
Men du kanske kan tala om vart du hört det (säg inte Hockeyligans silly season-sida bara)?
BRA STÖD. Ju längre kvällen led ju fler Brynäsanhängare dök det upp och innan kvällen var till ända så var man i antal räknat klart fler än Leksandsklacken.