Leksands IF

26642 inlägg · 1367 ämnen

Leksand-Björklöven Fredag 15/12

802335 · » Till forumet


Sv: Leksand-Björklöven Fredag 15/12
Angående utlåningar så är min åsikt att alla de som är utanför de fyra femmor som får åka med till match bör lånas ut. Man får ju hämta tillbaka dem med så kort varsel att om någon i de fyra matchfemmorna blir skadad så kan denne ersättas direkt med en utlånad spelare.

För att vara kvar i LIF utan att få spela gör ju ingen till en bättre spelare utan risken än snarare att de stannar i utvecklingen.
Kommentera

Sv: Leksand-Björklöven Fredag 15/12
Håller med de som skrivit det innan: Matchen mot Löven var en stabil insats även om den inte var 100%-ig i tre perioder. Men matchen kändes avgjord tidigt och LIF bevakade ledningen bra fram tills dess att den sedvanliga nonchalansen tog vid. Men helhetsintrycket är trots allt att det börjar se lovande ut (även om Löven förvisso saknade en hel del spelare).

Men LIF har till skillnad från många av sina motståndare - egentligen bara SSK och möjligen Rögle undantaget - material för fyra goda femmor. Tror ju exempelvis att bara LIF och just SSK skulle placera Wallenberg-Karlsson-Eneqvist-Österby-Granath som fjärdeformation, i övriga klubbar skulle de få en större roll än så.
Kommentera

Sv: Leksand-Björklöven Fredag 15/12
Venne: ja Widing succé =) han spelar i Brynäs.. fast man kan väll kalla det oxå Succe ;)
Kommentera

Sv: Leksand-Björklöven Fredag 15/12
uhahl: Han liksom Lasse Jonsson , Magnus Hedlund, Gabbe Karlsson , Elias Granath och Jens Bergenström är Borlängegrabbar
Kommentera

Sv: Leksand-Björklöven Fredag 15/12
Ritola är väl ändå ingen Leksing
Kommentera

Sv: Leksand-Björklöven Fredag 15/12
Db_04: Släpper dom Ritola lovar jag att de kommer bli samma sak som med Nordquist, Jonsson å Widing dom gör succé i andra klubbar å sen blir stjärna i ES. vi måste ta hand om våra talanger !!!
Kommentera

Sv: Leksand-Björklöven Fredag 15/12
Venne: ENE GRYM ? han var okej inte mer.... Gabbe var däremot bäst på plan.

Ja tror de bästa för Ritolas utveckling är att komma bort från Leksand helt. ingen utlåning till Arboga.
Kommentera

Sv: Leksand-Björklöven Fredag 15/12
Db_04: Låna ut Ritola istället...Herman å Hirsch kan jag hålla med om, Ene var grym igår ! han vill jag behålla killen har stort hjärta för klubben. Persson har jag ingen uppfattning om, Walle kör på som vanligt
Kommentera

Sv: Leksand-Björklöven Fredag 15/12
mattias - 74: förut har ja oftast skyddat wallenberg men i år gör han ju inte lika mycke poäng och han är ingen 4e kedja spelare. i 4e linan ska de va lite mer tyngd
Kommentera

Sv: Leksand-Björklöven Fredag 15/12
MRMILAN:

Han är nyttig med sin skridskoåkning och konstant slit. Igår tillhörde han en av de bättre i leksand!
Kommentera

Sv: Leksand-Björklöven Fredag 15/12
mattias - 74:
Nej bara realist Lillen!! Wallenberg har inget i elitserien och göra så skicka han redan nu!!
Kommentera

Sv: Leksand-Björklöven Fredag 15/12
Db_04:


Wallenberg ut ?? Är du full??
Kommentera

Sv: Leksand-Björklöven Fredag 15/12
Diaz: ja tycker man ska värva de man ska värva ganska omgående samt göra sig av med dom som inte håller måttet på samma gång.

Släpp Ritola till en klubb som tror på han till att börja med. Hans istid i leksand är garanterat en av anledningarna att han fick nobben från Bendelin.

Sen Herman Hultgren , Johan Eneqvist, Linus Persson och kanske även Wallenberg som det är nu. sen vill ju jag gärna se en bra målvakt in och Peter Hirsch ut.
Kommentera

Sv: Leksand-Björklöven Fredag 15/12
penisse: Visst, härlig fart på liret, kul match och se. Kul å se Röbäckarna igen, var ju ett tag sen nu;)
Kommentera

Sv: Leksand-Björklöven Fredag 15/12
penisse: kvalserie....? Ni är inte där än.
Kommentera

Sv: Leksand-Björklöven Fredag 15/12
Elof och Pettinen, vilket backpar, dessa herrar visar världsklass, man kan inte annat än njuta av dessa planens giganter!

Förövrigt en stabil laginsats, bådar gott inför stundande kvalserie.
Kommentera

Sv: Leksand-Björklöven Fredag 15/12
superovve:

Om man ska vara lite kritisk så kanske det var lite slappt i slutet.
Men matchen genomfördes på ett bra sätt, frånsett inledning av 1:a perioden.
Kommentera

Sv: Leksand-Björklöven Fredag 15/12
Diaz: VIlken fröjd att kolla på matchen på tv. Änteligen lirar vi som vi kan.!!. Nu är vi oslagbara ;)
Kommentera

Sv: Leksand-Björklöven Fredag 15/12
denna lirare skulle inte vara fel o värva :)
www.eliteprospects.com/player.php?player=7798

Leksand - Björklöven på TV om 1 timme o 20 minuter :) trevligt :)

4 - 2 till vårat kära LIF :)
Kommentera

Sv: Leksand-Björklöven Fredag 15/12
Gidde: hehe mja kanske inte allt för många, men jag tycker att Löven alltid har spelat fult, men men får se då¨vad som händer idag !
Kommentera

Sv: Leksand-Björklöven Fredag 15/12
Projta:

Aha!
Två år sedan!

Det förklarar ju saken, undra hur många spelare som finns kvar i truppen?
Kommentera

Sv: Leksand-Björklöven Fredag 15/12
Gidde: Jodå spelar fult på ett fult vis =) .. Kan tro att det blir nå matchstraff, va det senast föpr 2år sedan när dom kom till Leksand, då vart det en hel del Utvisningar
Kommentera

Sv: Leksand-Björklöven Fredag 15/12
Gidde:

Jo men PP är väl den biten som Leksand måste jobba med, Stundtals ser det bra ut men många gånger är det riktigt dåligt. Tur att Leksand möter Borlänge på Onsdag så de får se hur man skall spela PP :-)
Kommentera

Sv: Leksand-Björklöven Fredag 15/12
Gidde:

Och dessutom bör väl i sådana fall fult spel innebära utvisningar, och power play för Leksand?!

Så det bör väl i sådana fall gynna Leksand ännu mer?
Kommentera

Sv: Leksand-Björklöven Fredag 15/12
mattias - 74:

Det är just därför jag undrar..
Har inte uppfattat Bkörklöven som något vidare fult lag, speciellt inte om man jämför med t.ex Bofors ;-)
Kommentera

Sv: Leksand-Björklöven Fredag 15/12
Gidde:

Tror han syftar på fult spel. Kan inte uttala mig om det eftersom jag inte sett dom nånting i år mer än när Leksand var i Umeå och då spelade de inte speciellt fult vad jag kan minnas!
Kommentera

Sv: Leksand-Björklöven Fredag 15/12
Projta:

Vad menar du med "riktigt fult"?

Icing-puckar hela tiden, eller fult på annat sätt??
Kommentera

Sv: Leksand-Björklöven Fredag 15/12
mattias - 74: Tror de inte blir nå bra hockey alls ! Tror att Leksand vinner.. men Löven är duktiga att spela riktigt fullt borta..
Hoppas VOPAT är laddad
Kommentera

Sv: Leksand-Björklöven Fredag 15/12
Även om jag håller med om att tre bländande perioder är lite mycket begärt så tror jag det behövs tre stabila perioder för en trepoängare och det kan väl vara en rimlig förhoppning. :)
Kommentera

Sv: Leksand-Björklöven Fredag 15/12
penisse: Det blir det nog , och som Metal Guru så fint uttryckte sig lite längre ner på sidan :Så transportsträckan har ÄNTLIGEN börjat? ;o) .
Kommentera

Sv: Leksand-Björklöven Fredag 15/12
penisse:

Tror inte man skall förvänta sig bländande spel i 3 perioder av leksand.
Kommentera

Leksand-Björklöven Fredag 15/12
Vi får hoppas på stor publik och bländande Leksandsspel i 3 perioder.
Kommentera

802335 · »