Leksands IF

SHL · 27143 inlägg · 1367 ämnen
« · 305849 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Grattis
Vad ska man säga? Årets upphämtning och årets genomklappning i samma match... jag tycker synd om er Leksandssupportrar. Bra att Frölunda vann på straffar, om man klappar ihop så som Leksand gjorde så förtjänar man inte en seger.

danoj: hehe, den vändningen var det väl ingen som trodde på...

Dragan 2k: Hmm. Så var man lite för snabb igen... Synd bara att PPV skiten inte fungerade....Nu väntar mi med spänning på slutresultatet i matchen...

Jag tar tillbaka föregående inlägg!! :))))

danoj: Inte tar man väl igen 4 mål på en period när man inte gjort några överhuvudtaget i kväll. Visst smärre mirakel kan inträffa men ikväll sker det nog inte. Grattis i förskott Leksingar.

En synnerligen välförtjänt seger....

danoj:

Ger du upp efter 2 perioder...

Jag är inte orolig men får frölunda ett snabbt mål så kan det bli spännande

Grattis
Grattis till segern säger jag redan nu, ni vann VÄLFÖRTJÄNT, inget snack.
Kommer att maila Frölundas kansli imorgon och kräva att dom ersätter dom pengarna jag lagt ut för att se matchen via PPV.
Återigen, grattis.

Lillebror kan inte vinna
Se länk

hur går det ikväll?
hur går det ikväll imot Frölunda?

Sv: Dags att plocka fram blåstället
MAStermind: Ja ja ...man kan ju alltid hoppas ju....

MoK:

Skogshuggare ehh jaha ja

Alla lag spelar ju mer eller mindre på gränsen :)

MAStermind: Hoppas du inte menar med kämpainsats 110% att Leksingarna skall leka skogshuggare som förra året i Scandinavium.

Dags att plocka fram blåstället
VF borta - allt att vinna, inget att förlora.
Med en sjuhelvets stark kämpainsats är det möjligt att skalperna indianerna på en poäng iaf. Gäller att Bales & Co. lyckas till 110%.

Annars känns det tungt att vi skall lämna så förbannat mycket handikapp gentemot övriga lag. Vi spelar ju nämligen utan en förstecenter. Endast Persson och "Notan" är ju naturliga centrar.
Tycker det är dags för "Masken" att äntligen presentera något stort framöver.

Men, men...ingen större press på oss imorgon kväll.
Som sagt; allt att vinna, inget att förlora.

Sv: ???
Uch... förlust igen!!! =(
Hatar dessa uddamålsförluster!

FORZA LEKSAND !!!

MAStermind:
Jo, tung förlust.
Nu får LIF börja rycka upp !!!

Tung torsk ändå igår mot FBK.

Visserligen totalt sönderskjutna och tillbakapressade, men visst f-n hoppades man på mirakel vid 2-1-ledningen.

Men det slutade som det nästan alltid gör i Karlstad. Siffermässigt hederssamma förluster och nära, nära poäng. Är dock mycket nöjd med vår kämpainsats. Vi saknade Brown (färdigspelat för honom, tyvärr), Lodin, Nielsen, Westlund och en förstacenter (efterlängtad av mig iaf).

Vi får ta nya tag mot MoDo. Där måste vi ha minst två poäng, gärna tre. Förhoppningsvis är Nielsen/Westlund med då.

gripen66: Gick inge vidare idag eller??Lite synd..Hade hoppas på at ni skulle ta dom..

Tja, nu är jag också här, men i likhet med min Leksingskollega nyz måste jag säga att det knappast var värt besväret, men nu är jag här iaf... ;-)

Och det kan ju bli bättre... Synd bara att inte inställningarna från HS kunde "portas" hit...

DIForever: Håller med dej..Härifrån kan det bara gå uppåt...

nyz: Äh, jag tycker inte att det här inte är så mycket sämre. Det här är ju inte ens "färdigutvecklat ännu.

DIForever: Jag har saknat HS och vill ge detta en chans... fast jag vet inte om det blev någr bättre?!

nyz: Hur kommer det sig då att du loggade in och skrev det där inlägget? :)

Observant: kanske är nivån på diskussionerna som gör att VI inte bryr oss om att vara här - finns andra forum som håller högre klass.
Det här var bra under namnet "HockeySnack", men har hittils inte visat sig vara värt besväret

Sv: Djurgården-Leksand
Gone: jo grattis får man säga till er :) de stackare laget vann,,men de va en jävla missar båda lagen gjorde på straffarna..fast de gjorde de hela mkt mer spänande,,grattis igen ;)

Sv: Rastislav Pavlikovsky till LIF
Dysso: Jag förstår inte hur de lyckas med såna där värvningar? Rastislav Pavlikovksy är ju riktigt bra... en orsak är säkert att brorsan Richard redan spelar i Leksand.

Rastislav Pavlikovsky till LIF
Bara att säga Grattis till Leksand, han kommer säkert lyfta laget. När han lirade i HV var han en klippa... Satt en del i utvisningsbåset, förvisso, men allt som oftast hade man sig en kille från andra laget också.

Lär bli ett lyft som verkligen behövs för dalmasarna.

Sv: Djurgården-Leksand
Grattis till extrapoängen. Oavgjort kändes inte som någon högoddsare direkt när man sett halva matchen. Beklagar att det inte blev bättre spel än det blev för er som åkt ända från Jämtland eller vart ni nu bor.

Vadå? Får man inte stå i målgården? ;-)

jalla: Det är för avancerat för dom o hitta hit!!!

Dysso: Kul för dom...Detta är ju den bästa sidan på nätet när det gäller sport ju...

Alla:

Leksingarna finns på nätet i stor skala, bara att dom håller till på sitt egna forum. Ingen större mening med att försöka påstå något annat.

Tråkigt att dom inte har hittat hit än.

jalla: Jo, en väl? han "nyz".

Observant: Är det ett enda leksands fans som har varit in på denna sida...Inte vad jag har märkt...eller???

RavenLord: Dom verkar inte ha tillgång till dator!!Dom har sitt knäckebröd!!Eller så är dom knäckt ;-)

Djurgården-Leksand
hmm.ja snart é de match mellan dif å lif igen de matcherna brukar vara fina..å jämna =D

ville bara säga lycka tillmot oss (dif) i morgon, tisdag men tror att ni åker hem me en förlust ;)

Stridh: Det är nog bara så att dom blev lite tagna på sängen med två raka förluster..Men det är ju inte precis säckgäng dom har mött heller..

mastigers: Leksingarna verkar lite trötta. Dålig försäsong kanske? Eller är återtåget återtaget?

Grattis
nyz> Grattis! 1:e lexing på forumet. Hoppas ni blir fler..

2 torsk...
Hade kunnat börja bättre.

Timrå vann mot ett riktigt uselt LIF och framförallt en dålig insats i målet av Bales. Försvaret ville inte göra det lätt för sig utan skulle promt spela sig ur kritiska situationer vilket oftast resulterade i att Timrå vann puck och fick tryck i anfallet. Bales räddade i princip endast de skott som träffade honom i bröstet...
Kämpaviljan tynade bort och något eget spel att tala om fick inte Leksand till alls.

Mot HV71 spelade laget med en helt annan glöd. Resultatet 1-5 återspeglar inte matchen på ett rättvist sätt. Visst, Liv var bra, men hade mycket tur. Att förlora en period med 0-2 när man vinner skotten med 17-4 är riktigt jobbigt. Även en missad straff i denna period tog luften ur Leksingarna.

Kan inte annat än gratulera Timrå och HV och hoppas att vi vänder den negativa trend redan på tisdag mot lika trögstartande DIF.

Sv: Nu kommer vi och tar er :-)
pasi: Hehe. Såg det sedan också... Förhoppningsvis kommer det in några leksingar här snart så att man kan börja debattera lite med dem. De få som var här inne är som uppslukade av jorden.

Dragan 2k: Okej, jag glömde ta bort matsby före mitt inlägg. Såg det med en gång men trodde att folk som läst hans inlägg & sen mitt förstod att inlägget spelade vidare på matsbys inlägg. Jag vet att matsby är Timråit

pasi: Hmm. Sist jag kollade var matsby en äkta timråit.

matsby: Vi tom smulade sönder er, kan nästan kallas förnedring.

RavenLord: De dränker sina sorger i något efter förlusten mot Timrå

???
Så var är alla omtalade Supporters till Leksand då ??

matsby:
här får man banne mig skriva själv..

ja vi var ju där och lekte med er i går :-))

Nu kommer vi och tar er :-)
snart avresa, huka er leksingar i kväll KROSSAR vi knäckebrödet
;-)

Sv: Laget
Zcootah: Ja och det är lite synd tycker jag. Därför får man hoppas att några "yngre" spelare utvecklas yttligare, så att de kan täcka upp för förlusterna, för det kommer det att bli när de slutar.

Masfan Koffe: jo sant men till 04/05 så lär det bli en del oldtimers som slutar t.ex Rosén,Eriksson,Lodin,Brown

Zcootah: Ja det är det. Jag tycker det är bra att han spelar ett år till. Han har den viktiga rutinen.

Masfan Koffe: kanske han gör...men det antagligen hans sissta år i leksands alag...

« · 305849 · »