Leksands IF

SHL · 27143 inlägg · 1367 ämnen
« · 291106 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Laget
Mälarmasen: Det är klart att Lodin kommer att hinna med även i år! Jag är iallafall inte det minsta orolig.

t0rre: tveksamt .......håller han inte är han säkert välkommen i borlänge=)

t0rre: tveksamt .......håller han inte är han säkert välkommen i borlänge=)

Boken!!!
Då har den äntligen kommit ut då!!! Boken man länge gått och väntat på!!! Bara att beställa!

t0rre: Jag tror att Lodin får väldigt svårt att hänga med i år. Han var ju inte våran snabbaste back förra året precis och har nog inte blivit snabbare till denna säsongen. Kan ju iofs hoppas att han forsätter att poducera poäng!

Håller Lodin en säsong till måntro? jag tror nog han kan följa upp förra säsongen ja..

Zcootah: Ja det är ju en spelare för framtiden så det bästa vore ju om han lyckades totalt. Tror dock att vi inte får ha för höga förväntningar på Backlund. Det tar nog ett par matcher för honom innan han kommer in i rätt tempo.

Mälarmasen: får hoppas på det å ska ja va ärlig vill ja hellre se att backlund lyckas att bli förste målis

Zcootah: Ja, lyckas inte de så blir det nog inte någon rolig säsong, tror dock att både Backlund och Bales kommer lyckas i Leksand!

Det beror väldigt mycke på om backlund / bales lyckas

Landgren: SM_Guld ? Nja, kanske ska du vänta med att heja för mycket innan säsongen kommit minst halvvägs. Jag sa ungefär så om mitt kära SSK förra säsongen eftersom jag tyckte vi hade ett slagkraftigt lag som dessutom gjorde en suverän försäsong. Men som alla vet så gick det inte riktigt lika bra senare.....=/

Men du har rätt i att ni onekligen har ett spännande lag. Så har även vi eftersom flera av de nya spelarna är relativt unga....Och därmed säkert hungriga på att göra bra ifrån sej.

Den som lever får se säger dom visst?

Lycka till i alla fall......

FORZA SSK !!

Landgren: Sen om min dröm går in så betyder det att Joonas får byta nuffra på tröjjan :) eller om Dahlén är schyst å tar nummer 10....

Landgren: hehe får ja se en Ulf Dahlén tillkomma där så säger ja också att guld drömmarna är stora :) men som sagt händer inget vid NHL draften i sommar så är färjestad och frölunda ändå favoriter

Laget
Vilket jävla bra lag vi har fått i år.
här är dom som ska göra det!

Målvakter:
26. Johan Backlund
1. Mike Bales

Backar:
4. Elias Granath
6. Greg Brown
7. Jonas Elofsson
28. Christer Olsson
34. Lars Jonsson
50. Richard Pavlikovsky
55. Hans Lodin
57. Fredrik Svensson

Forwards:
3. Tommy Westlund
9. Robert Nilsson
11. Johan Witehall
12. Bobby Williams
13. Jens Nielsen
14. Jesper Ollas
15. Christopher Lindholm
16. Niklas Eriksson
19. Mikael Pettersson
20. Tobias Holm
22. Joonas Jäskelainen
23. Niklas Persson
24. Göran Hermansson
29. Henrik Nordfelt
36. Johan Rosén

oj oj oj. SM- GULD

Sv: Joonas
Mälarmasen: visst får dom nog chansen nån gång under året men dom är knappt fyllda 18 år så dom blir nog inte bortskämda med istid .....tror nog elias ligger bäst till där

Sv: Fler får chansen
t0rre: Jo det vore nåt det!

Sv: Fler får chansen
Tycker Ollas, Lindholm, Williams ska va en kedja så kan man kalla den OLW-kedjan ;-)

t0rre: OK men det blir ju bara bättre bredd och det behövs ju alltid.
Bara de verkligen får chansen oxå så att det inte är något de bara säger för att visa att de har junisar med i truppen.

Mälarmasen: det är 3 junisar till som får chansen än Elias..=)

Skönt att Joonas krita på. Nu är väl truppen klar, förutom den junis som tar en plats på backsidan. Tycker vi har ett strålande lag som det ser ut just nu!!

Sv: Herr Ryggont
Frasse99: hmm tyckter inte dom borde begära nå för han........annars får dom väll skicka han till aik :P

t0rre:
Det är du inte ensam om att tycka vill jag lova.
Petter var en föredetting redan vid förra besäket i huvudstaden och han har inte direkt blivit bättre med åren

Frasse99: Tycker det är konstigt att DIF vill värva Peter öht.

Zcootah:
Wikegård och "masken" har samtalt om just den saken och som det verkar så vill Leksand inte ha några pengar.
Skulle man nu begära bidrag (350K i detta fall) så minskar Mesta Mästarnas intresse vad gäller mannen med den dåliga ryggen.

t0rre: öh? det lär du nog fråga nån kunnig om typ dalastark kanske vet :)

Zcootah: Leksand får väl utbildningsbidrag lr va det kallas, för Petter? :)

t0rre: Jo visst skulle det vara gött med Dahlen, men jag tror inte han kommer!

Herr Ryggont
Petter ´´Ryggont´´ Rönnqvist blir med största sannolikhet klar för Djurgården inom snar framtid. Niklas Skrikegård säger till aftonbladet. ´´Djurgården vill ha stockholmare därför är intresset för Rönnqvist som har spelat i klubben tidigare väldigt stort ´´

t0rre: enligt aftonbladet är det VÄLDIGT aktuellt för hans del :)
jo dom där junisarna du nämde lär få chansen....dom blir nog dessutom dubbelreggade (för Borlänge eller Arboga)

Fler får chansen
Fler junisar som får chansen än Elias Granat back, 85

Bobby Williams, forward,85

Jesper Ollas, forward,84

Christoffer Lindholm, forward,85.

Masfan Koffe: känns skönt att det är klart, nu hoppas vi på att Dahlén vill spela i Leksand å :)

Joonas
Äntligen är det klart med en ny forward till Leksand, och nu är troligtvis laget spikat.

Sv: OMBYGGNAD!!!!
t0rre: bra att nån gör det :)

LIFlover90: det lär nog dröja nåra år

Mälarmasen: de e klart leksand ska spela i leksand!!!!! de e där den rätta stämningen finns....men de skulle kunna rusta upp lite....

Delshammar: Exakt. Att flytta till borlänge skulle ju vara precis som när lagen blir flyttade i NHL. Aldrig att Leksand skulle spela sina matcher i kupolen.

Dalastark: jaaa för fan leksand kommer och ska för alltid spela sina matcher hemma i leksand! aldri nån annanstans!

men hallå?

Kupolen?

Knappast - leksand ska spela i leksand.

För övrigt håller mässhallen i kupolen på att byggas om till köpcentrum så den är knappast aktuell som ny arena...

Zcootah: håller me dej ;-)

Mälarmasen: fixa ARENA Kupolen....skitsamma att det är i borlänge det blir billigare å göra d än å bygga en ny....dessutom får man närmare :)

Zcootah: Japp. En rejäl ansiktslyftning av hallen vore verkligen på plats. KAnske inte så mycket större men en rejäl upprustning behövs verkligen!

BJ: det tror jag alla är med på

bajenmattias:

Vi är inte överens om mycket, men att Leksands ishall behöver rustas upp håller jag med om.

t0rre: jo det vikigaste är nog det som händer på isen :)

bajenmattias: bryr mej inte så mycket hur en ny arena skulle se ut, det enda som är ett måste är ståplats på varsin kortsida! :)

OMBYGGNAD!!!!
NÄr skall Leksand bygga om sin ishall!

Är så trött på att se hönsnätet i taket med alla puckar som sitter där :)

Kanske är det dags att byta namn på arenan och göra som FBK eller HV!!!

Men det sportsliga är kanske viktigare!!

Sv: Sista Forwarden!
t0rre: japp han är 82a...han var en av mästarcupens bästa spelare i fjol t.ex iof så säger inte det nått

Zcootah: hehe mena Floberg är han 82:a? ;)

t0rre: 1987 troligen....han spelade U-16 Sm slutspel för Nynäshamns HC

« · 291106 · »