Leksands IF

26645 inlägg · 1367 ämnen

Säsongen 2020-2021

« · 2165400 · » Till forumet


Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Cehlarik 14e Camper 3a och Hrivik 1a
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Kan inte läsa + men antar att det är någon av våran fronttrio är med
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: En riktig ego boost att se denna artikel :)
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:
Hade inte kolla på att han lira igår.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Tarasov: Va skadad? Han spelade igår och tror inte han gick av. Är det någonting jag missat? Han var skadad tidigare denna säsong dock men sen han kom tillbaks så har han varit mer än vad jag hade hoppats på av honom.

Tror inte han blir kvar i Leksand då han är en av våra sämre backar och han är en av få med utgående kontrakt så ska någon ersättas så är han ett naturligt val. Han kan nog tänka sig ett år i HA.

Han blev officiell till Leksand direkt efter vi gick upp så jag tror det var en värvning som var klar redan innan kvalet var klart och att han egentligen skulle spela i ett HA lag med Leksand. Så om det var det han värvades för så kan jag ändå tycka att han har varit okej i SHL.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74:
Mattias G är han skadad? Om ni dumpar tror ni han är beredd att ta 1 år i allsvenskan
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: Ber om ursäkt, du är ödmjuk, Brynäs är ju faktiskt ett bottenlag, men sånt slår tillbaka förr eller senare
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
puffe: Så varför antyder du att jag inte är ödmjuk?
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: Självklart ska ni vara glada
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
puffe: Är man inte ödmjuk för att man är glad över en bra prestation?
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: Att vara ödmjuk i medgång är en dygd!
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Jäklar vad bra vi var idag även om vi mötte ett bottenlag. Jag brukar klaga på våra special teams och förmågan att stänga matcher men idag är 100% i PP och BP och vi stänger matchen galant. HEJA LEKSAND =)
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Fyfan vad gött. Riktigt viktig pjäs.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: ni vet att de två sämsta lagen kvalar mot varandra och förloraren åker ur . I nuläget HV mot Brynäs . Jag bor i Jönköping och är Brynäs-fan . Inget roligt liv just nu ..
Kommentera


Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Kul att Ashton fortsätter leverera.

Lider dock med Brynäs, var längesedan jag såg ett sådant uselt försvarsspel av ett Brynäslag. Kan inte minnas mig när det var faktiskt, Man får nog gå tillbaks långt i historieböckerna.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Signature: Sa innan matchen att tror Leksand kan gynnas av att stjärnor saknas. Sen uppehållet har vi inte sett bra ut och då kan det hjälpa att spelare försvinner så resterande fattar att dom måste rycka upp sig och jag tycker det är exakt det vi sett i första.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Obehaglig känsla inför denna match med alla frånvarande. Är det 50/50?
Kommentera


Sv: Säsongen 2020-2021
Tarasov: Jag tror som du. Löneväxling till pension ska inte påverka det.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Tarasov: Låter klokt, men svårt att kolla skulle jag tro. Var ett tag sedan jag var helt insatt i dessa frågor, saker i livet gör att annat prioriteras
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
eltifoso:
Såvitt jag förstår det skall summan beräknas på kontraktsvärdet men inte helt säker.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
eltifoso: Joel måste ha lagt upp det så för att han ska slippa betala böter på sina 5 avstängningar per säsong.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Tarasov: Plus att man får ta i beaktning att flertalet svenska stjärnor (typ Joel) tar en mycket stor del av sin lön i form av tjänstepension, den möjligheten har inte de utländska. Därav har de allt som oftast en högre lön än di svenske, och således högre böter
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:
Detta är det senaste jag hittar, tror den fortfarande gäller.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
hockey_21: Tror Rbk hade Covid en gång under året. Men det kanske är så att vissa lag utsätts mer av någon anledning.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
hockey_21: Okej men Joel fick också 5 matcher (samma som Gelinas) och han fick böter på 22 000 kr. Tjänar Joel alltså nästan en tredjedel av Gelinas? Är du säker att böterna har med lön att göra?
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: Tror dom har ungefär samma då gelinas fick ett längre straff och därav 2 matcher som omvandlades till böter.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Tror inte det har en korrelation med lön eller? Tror bara det är en summa böter beroende på regelbrott. Gelinas i Rögle fick 58 000kr i böter så ska han tjäna nästan dubbelt som Zacke då?
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Tror det blir runt 250k per månad.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Undrar vad 35K innebär för lön? Någon som har koll på hur dom räknar? Lär ju knappast va hans månadslön då böter alltsom oftast är vad du tjänar
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Det blev 3 matcher för Zacke. Känns rimligt med tanke på att dom flesta vet att Zacke inte spelar fult medvetet och inte fått en avstängning innan igår på sina 2 år i Leksand.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
hockey_21: Ja tror du det är en slump att det bara är bottenlagen som får corona gång på gång? Känns ganska klart att dom bara vill stänga ligan iallafall Brynäs som klagar överlägset mest av alla.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: Vad fan håller lagen i shl på med? Känns som det är coronautbrott i något lag varenda omgång. Allsvenskan och sdhl har klarat av att spela sina serier klart utan några som helst problem.

Dessutom snacket om sportslig orättvisa och viljan att stänga serien för nedflyttning, har aldrig hört kristianstad, väsby eller oss för den delen, pratat om det.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Nu har Malmö fått nya fall av corona. Det som irriterar mest är att dom enda lagen som blir skadade av detta är alla lag som inte fått corona 5 gånger och inte ligger 5 matcher efter. Brynäs, Oskars och Malmö gynnas för att dom har misskött sig.

Även Leksand börjar hamna efter nu i matcher då Malmö ställt in 2 matcher emot Leksand (samma match 2 gånger) och Oskarshamn har ställt in 1 match emot oss.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Signature:
Jag tror HV absolut inte vill möta IKO, för utgår ifrån att det är relativt klart att HV kvalar. Håller med IKO tycker jag lyckats rätt bra med sitt lagbygge men har lite mindre resurser, medan de andra inte riktigt fått ihop det.
Kommentera


Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: Du kan ha rätt men kan mycket väl bli BIF istället för IKO. Väl i ett kval så tror jag att IKO klarar sig. Dom känns kyligare och tyngre/ tätare än det andra lagen.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Jävlar vilken konstig match :/

Leksand är katastrof ända till Djurgården gör 4-2 (även trots vi lyckades göra 2 baljor) Dåliga pass, många onödiga utvisningar och katastrof i BP.

Efter 4-2 målet så händer nånting, Antingen blir Djurgården passiva eller så vaknar Leksand och spelar ganska bra hockey resten av matchen. Eloge till Leksand för att dom kunde komma tillbaks från den katastrofala starten.

Vi får vara nöjda med 2 pinnar idag för vi förtjäna verkligen inte 3.

Nu är frågan vad hände med Camper och hur länge blir han och Zacke borta?
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jobbocop: Vi har ett till på torsdag att se fram emot och sen tror jag att ni kommer lösa det på ett eller annat sätt. Tror det blir HV mot IKO i kval. :)
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Tack för alla derbyn kanske syns 2038
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Vi var ruskigt dåliga innan matchstraffet också. Vi måste fixa våra special teams.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Nooky:

nej det var en olycklig kollision
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Matchstraffet verkar bli avgörande men det är inte över förrän det gått 60 min ;)
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: ah okey, vilken tur att kunde komma tillbaka iaf! kan vara svårt med knä emot knä bedömningar , för jag gissar väl på att han inte gjorde någon rörelse med knäet?
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Leksand skämmer ut sig nu.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Nooky:

Han är tillbaks på isen

En kollision med en DIF spelare med knäna som gav 2 min korrekt dömt.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: sen läste jag något om att Ahnlöv blev skadad vad hände med honom?
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Nooky:

Nej han har inte varit avstängd denna säsongen, kommer inte ihåg hur det var i fjol..

Blir nog 3 -4 matcher, väldigt onödigt.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Den var ful men tycker även djurgården spelaren hukar sig och sätter sig i en dålig situation. Gissar på 3 matcher.
Kommentera

« · 2165400 · »