Leksands IF

26638 inlägg · 1367 ämnen

Säsongen 2020-2021

« · 2081541 Till forumet


Säsongen 2020-2021
Nu hoppas vi på 3 pinnar mot Malmö

Kämpa LIF
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Och det blev tre pinnar ... 😁
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Charliejfz:

Hoppas på 3 nya ikväll mot Lakers ;)
Kommentera


Sv: Säsongen 2020-2021
Hoppas Brage höjer sig rejält nu

Återstår att se
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Hur upplever du försvarsspelet sedan Björn tagit över som tränare, är det som förut eller har det ändrats?
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Eller:

Jag tycker prio 1 hos Leksand borde vara att skaffa en stabil första keeper även om Juvonen är en hyfsad SHL målis så håller det inte under en säsong, Leksand borde självklart inte förlängt med Brage, han är faktiskt riktigt dålig enligt mig.

Ang försvaret så släpper laget in för enkla mål ibland och försvaret håller väl inte någon toppklass men det är som sagt målvaktssidan som jag anser man bör förstärka.

Björn har ju såklart lite och jobba med med laget, konstigt vore det annars ;)

Rögle hemma idag nu, hoppas Leksand kan studsa tillbaks direkt efter förlusten mot IKO senast.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Rättvis ot seger, skönt att ni gjorde mål direkt efter boxplay, fyfan vilken skitutvisning, ska dom fortsätta med sådana utvisningar kan man lika gärna kolla på bandy
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Skjut högt idag så har ni 3 poäng =)
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Charlie2:

Herregud vad illa att inte göra mål i 5 mot 3.

Björn kan knappast vara nöjd med 1a perioden.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Ingen rolig säsong så långt för Brage
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Charlie2:

Nej Leksand borde såklart aldrig förlängt med honom
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Tror han skulle må bra av en säsong till i HA, kanske lite svårt dock nu dagens läge att byta / hitta en bättre mv
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Jag kan tycka att Brage säljer sig lite med att gå ut för långt mot skytt för att inte hinna tillbaka och täcka ett sidledspass med direktskott.
Men sedan tycker jag Björn kör ner hans självförtroende till botten genom att byta ut honom.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Eller:

Tuff match mot FBK idag, nöjd med poäng.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74:
Ahnelöv tillbaka va?
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Hoppas!
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: ser ut som om FBK har börjat hitta formen så det lär inte bli någon lätt match.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Tarasov:

Ja han har spelat de 2 senaste matcherna mot Djurgården och Luleå.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74:

Jag brukar sällan klaga på domarna, men hur i h-vete kan de döma bort det målet?

Att det är FBK gör såklart inte saken bättre, skall bli intressant och höra i studion, målvakten har inte ens pucken men domarna dömer bort det för spelare i målgården. Leksand gör en bra match hittills, nu åker Lang ut för en tveksam slashing, iof nya direktiv men kan man inte döma för det som verkligen är utvisning åt båda håll.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
En fd spelare bloggar om hans syn om Hellkvist som tränare
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Måste säga efter allt snack om Hellkvist i sommras så är jag sjukt nöjd över han som tränare. Känns som att han har fått ovanligt mycket beröm inom organisationen för en Leksands tränare. Man får bilden att han är en tränare som alltid strävar efter det bästa både under träningar och match.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Ny match mot Djurgården idag. Känns som att det finns bra chanser till poäng med tanke på att djurgården har så många viktiga spelare skadade men jag har haft fel förrut.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Tjommer letar förstärkningar på forward sidan.

"Självklart vill vi få in nån som kan höja vår grupp, göra vårt lag bättre. Vi har saknat kanske lite av den här tyngden och kraften, och det är nåt vi försöker titta på om den spelartypen finns ute på marknaden. Sen har vi en ekonomi att ta hänsyn till också, men fick jag bestämma så skulle jag vilja få in en lite större, kraftfull forward."
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

vilka spelare handlar det om
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: – Hans namn (Ryan Stoa) har funnits med på listor som jag har fått skickade till mig. Precis som (Shane) Harper och kanske femton andra spelare. Vi vet ju att de funkar i SHL och har gjort bra säsonger för Örebro, så det är ett plus för de killarna, säger ”Tjomme”.

Ryan stoa hade varit en riktig bra värvning tror jag.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:
ja en personlig favorit för mig med
Kommentera


Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Hörde att dem sa det nyss på cmore =) han ser också riktigt bra ut om man vill kolla stats
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: Hört att han bara vill ha ett jobb och dricka öl på kvällen.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: "han ser också riktigt bra ut om man vill kolla stats"

Vilka stats tänker du på? Vad jag kan se så sticker inte poängproduktionen ut i alla fall och han snittar runt dubbelt så många utvisningsminuter som poäng.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Axle San: att snitta runt 0.5p i KHL som "brunkar forward" anser jag vara bra.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Fyfan vad roligt det är att va leksing just nu. Vi både spelar bra och får resultat på det bra spelet. fortsätter dethär säsongen ut har vi chans att göra skada mot storlagen i ett slutspel men för nuläget är jag nöjd så länge vi slipper kval.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Spencer Abbott ryktas till tyskland. Min fråga till den som vill svara är varför han inte spelar på högre nivå. Han har bevisat flertal säsonger (Frölunda, Leksand Mora) att han kan va en topp spelare i SHL. Vi säger att han av andra anledningar inte vill värvas av ett SHL lag varför hugger då inte Modo, Timrå, Björklöven eller annat allsvenskt lag då han hade varit bästa spelaren i ligan.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: Svaret på den frågan är nog ganska enkel , lönen är betydligt högre i Tyskland , även i dessa Corona tider .
Sen om man ska vara helt ärlig så gjorde han faktiskt bara sju mål både hos oss och i Mora , så någon riktigt toppforward är han inte i mitt öga , fast visst skulle han fungera i AS , men då är lönen för låg .
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Alisandali: Om hrivik visat mig nåt så är det att en toppforward inte behöver göra mål. Detdär med lönen kan du ha rätt i dock.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: Det är som vanligt fett roligt att vara Brynäsare också även om vi startat trögt.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Skrev på fel forum,ha det gott leksingar!
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Snor billig utvisning som blir 1-0 Leksand. Det är bara tacka och ta emot.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

starkt att vinna idag

Bra match av Lang, jävlar vilken skridskoåkning killen har

Tror han är förlorad nästa säsong

För övrigt är det kul och se en del modoiter grina fortfarande för att leksand har Sveriges bästa tränare :)
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Oja grym lagprestation.

Vart tror du Lang kommer gå nästa säsong? Han har fortfarande kontrakt till 22/23 så isåfall skulle det va NHL eller KHL vilket jag tvekar stort på pågrund av att hans storlek.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Han spelar nog förmodligen kvar men man vet ju inte

Kontrakt kan ju brytas men då blir det dyrt för den klubben som vill ha honom
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: angående att Hellkvist är sveriges bästa tränare så kan man ju definitivt göra argument för det då han gjorde underverk i både Modo och Leksand så nånting gör han som andra tränare inte kan.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Visst är det så
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: Hellkvist hade en sejour i rbk men fick lämna. Tror han var tränare i Rödhökarna också. Anders Masken och Anders Eldebrink funkade knappt i två säsonger (kvalserien) innan Cam tog över i Rbk. Sedan kom vi till åttondel säsongen efter och sedan blev vi trea förra säsongen. Nu ligger vi ju topp 6. Så vill nog nominera Cam till bästa tränare och även Örebros Niklas Eriksson och givetvis Bulan. Men helt klart har Björn fått fart på Modo och leksand så visst är han en bra tränare men det är många om budet.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Ritola tillbaks och tränar med laget enligt DT
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Carter Ashton är officiell för resten av 20/21 säsongen.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Kul att rosen får visa hur bra han faktiskt är
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Och kul att Leksand får utdelning på det fina bortaspelet vi har haft det 3 senaste.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: Leksand är 💪 nu!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Mike.F: oja riktigt kul att kolla nu.
Kommentera

« · 2081541