mattias - 74: Ja, jag såg att han hade gjort det. Tyckte bara att han verkande lovande när han var i LIF och tänkte bara höra med dig som sett honom live i år om han ser ut att ha utvecklats något.
mattias - 74: Du som har lite koll på Borlänge, hur har det gått för Englund där förresten? Är han något för LIF att hämta tillbaka framöver eller är steget lite för stort?
Albert Hall: Det sägs att Herman Hultgren från nyköping ska vara en av dom som presenteras på presskonferensen imorgon.. har spelat i leksands j20 förut och även brynäs.. känns väl inte som nåt hett nyförvärv.. Det kan bara bli bättre framöver..
Kan inte uttala mig om fallet Lotvonen eftersom jag vet för lite. Men rent generellt är det ju så att F-kassan ju har ett maxbelopp som inte är särskilt högt med hockeyspelarlönsmått mätt. Lååångt ifrån. Om försäkringsbolaget som ES-lagen har avtal med ska gå in så krävs det att spelaren ifråga inte ens kunnat träna ett tag innan dom går in och tar över lönen. Har för mig att det är en månad, men jag är inte säker.
mattias - 74: Det är väl samma regler som för mig och dig (om du hade haft ett jobb :-)) att arbetsgivaren betalar sjuklönen för första veckan (eller är det två numera) och sen tar försäkringskassan över?
Kan tyvärr varken svara bu ellr bä på det . Nog är det väl ändå klubbens ansvar att betala den lön som man blivit lovad. vet tyvärr inte vad reglerna säger ang spelare som är långtiddskadad om ersättning m.m
Du kan inte tycka illa om en spelare som Niklas Persson som varit lojal mot föreningen och har alltid gjort sitt yttersta och haft en profesionell inställning på isen. Lotvonen unnar jag också ett nytt äventyr även om han dock har sagt att han ville stanna kvar i Leksand och göra skäl för lönen han fick föregående säsong. Men nu har han gjort sitt val och det accepterar jag...
Bara att önska dom lycka till...
Återstår att se om du får trycka ner Backlund på fredag också!!
Kom på att Pajen kommer från Nynäshamn INTE Norrtälje som jag nyss skrev . Lika bra att ändra mig själv innan någon annan hinner göra det , fast 08 förort som 08 förort , same shit diffrents name .
Dino: Och varför skulle Pajen välja Dalarna om han längtar hem ?? Han är född och uppvuxen i Norrtälje , och är slåkt med Kenta och Robban Nilsson . Och Robban fick ju hemlängtan och stack till Djurgården när han spelade i Leksand , skulle tro att även Pajen hamnar där .
MIK 7-1: Simons har ju haft honom under uppsikt i flera år nu..... Men vi tar väl honom efter att han varit i LHC.... han kanske vill hem till dalarna igen och spela i elitserien.....Och då finns det väl bara Simons röda att välja på.....:)
Nr19:
Kan ju inte bli sämre iallafall;-))