mattias - 74: Skrev bara vad jag trodde om ert senaste nyförvärv, om det är vettigt eller inte är upp till var och en, och precis som jag skrev så kan han kanske räcka till. Ta gärna sånt som inte hör till tråden privat nästa gång.
Angående nyförvärv, kommer det fler finska spelare till Leksand innan säsongen startar?
"Niko Mikkola är en riktig tuffing, en hårding, riktig powerforward som gärna går fram i banan och checkar hårt. Han röjer väg, kanske för en sådan som Pasi Saarela."
Jag vet inte om jag är fördomsfull, men jag får inte riktigt ihop det med en kille som är 173/76. Om vi nu inte snackar TV-pucken förståss.
mattias - 74: Spelare som fyller 32 år i höst, gjorde sin bästa säsong för sisådär 6 år sedan och har sen gjort sporadiskt med poäng. Ja kanske kan räcka till mot Bofors och Arboga.
mattias - 74: Han skadade sig tidigt på säsongen när han spelade för oss och var inte OK igen förräns sent på säsongen. Mina intryck var att han var snabb och målfarlig på försäsongen innan han gick sönder och var även bra i några matcher när han gjorde comeback, tycker aldrig att han riktigt fick chansen hos oss på grund av detta och det är lite svårt att göra en bedömning om hans kvaliteer.
mattias - 74: Nej tack... om vi skulle resonera så som du tycks göra i det här fallet, kan vi kanske erbjuda bröderna Abris ett try-out, eller varför inte 230000/mån på en gång. Niklas är en av de bästa, men har för länge sedan passerat "bäst före"...
mattias - 74: ´´I mitt tycke en av de bästa spelare som nånsin spelat i Leksands färger så länge jag följt laget. En av de bästa om man tar bort Ryder + nån till! ´´ Han var de ja...på den gamla goda tiden....
mattias - 74: Limpan har stort leksandshjärta och han hade dessutom så pass bra koll att han såg att han själv inte hängde med nå mer.
Ja vet inte om Niklas vore så bra värvning....beror helt på om han har gått ner där borta. du & många tittar bara på vilken stor lagkänsla han har vilket iof är ganska viktigt men jag vill veta om han kommer tillföra nått på isen också ... och inte bara i omklädningsrummet å bänken
Vad har svordomar med hjärta för en idrottsförening och göra ?? De flesta jag snackat med är överens om att Niklas skulle vara bra för Leksand. Lika bra du ger dig nu :)
Skillnaden mellan Lindmark och eriksson är ju den att Eriksson är bätter som hockeyspelare samt har ett mera engagemang i sitt spel och har en professionell inställning... vilket ingan av spelarna i Förra årets upplaga av Leksands IF visade. Nielsen har ingen inställning så han kan dom gärna låta vara kvar där han är...
Jag ser hellre att Leksand lägger ner alla sina reurser på att försöka få Hem Niklas Eriksson nu. En spelare med Hjärta som skulle bli hur bra som helst för Leksand i AS!!! Att han är 37 år har väl ingen betydelse, kolla Sjödin Olausson m.m
Nu är Steen borta och enligt källor kan vi även räkna bort Jimmie Eriksson .
För min del får det gärna bli finsk invassion i laget , bara det är rätt typ av spelare som kommer.
Målvakter 31. Peter Hirsch – ny från Nordsjälland, Danmark 34. Joni Puurula – ny från TPS Åbo, Finland
Backar 4. Elias Granath 7. Niclas Andersén 16. Petter Ullman 44. Herman Hultgren – ny från Nyköping Ilkka Vaarasuo – ny från JYP Jyväskylä, Finland
Forwards 6. Patrik Wallenberg 11. Mattias Ritola 14. Jesper Ollas 15. Niklas Bröms 17. Mikael Karlberg – ny från ZSC Lions 19. Magnus Hedlund 24. Daniel Eklund Linus Persson – ny från Hammarby Pasi Saarela - Ny från Sierre
– Vi jobbar kontinuerligt på de spelare som vi har frågetecken kring och vi vill gärna ha truppen så gott som klar när vi sätter igång vår träning den 2 maj. Det fattas en del namn men jag hoppas att det ska komma på plats. Jukka Rautakorpi och jag har kommit överens om att vi ska starta upp isträningen i augusti med fem femmor. Det innebär att vi har plats för några spelare som vi vill testa av. Sedan får vi se vad det leder till.
[[[ Detta låter intressant med att testa 5 femmor =) ]]]
Db_04: fbk har 8 forwards klara för nästa år och jag antar att dom mäst kommer förlänga kontrakt och ta in utfyllnad(typ steen) för att fylla övriga platser
se beror det väll också på om calle är mer intrserad av istid än pengar