Leksands IF

SHL · 27127 inlägg · 1367 ämnen

Silly Season 2006 - 2007

Sv: Silly Season 2006 - 2007
brynästigern: De tyckte vi även detta år =) .. och det slutade ju i kattatroff

mikkola och huna då, såklart!

mattias - 74:
tänk Rudolf Huna. tyckte dom två påminde mycket om varann.

Db_04: Tycker att det ser ut som om Leksand får i hop ett rätt så bra lag till nästa säsong i alla fall.

RQT: En bra kille helt klart

Db_04:

Ok och jag förstår ju som vanligt inte utrikiska!!

mattias - 74: nu har tappara hittat ersättare till Jukka Rautakorpi och det blev den tilltänkta juniortränaren Rauli Urama.

RQT:

Låter bra det. tror detta kan bli bra... :D

mattias - 74: Mikkola var faktiskt min favoritspelare förra året, de få matcher han spelade. Liten och ruskigt snabb :)

eltifoso: ja hoppas de kommer en 2-3 finnar till hellre finnar som jobbar än lata tjecker

eltifoso:

Vet inte om det kommer några fler finnar. ingen aning!

eltifoso: Äh, värva finnar, det är ju bara sånt Mora sysslar med ;)

Albert Hall: Tyckte också att den beskrivningen var knepig och långt ifrån mina intryck av honom. :-)

mattias - 74: Skrev bara vad jag trodde om ert senaste nyförvärv, om det är vettigt eller inte är upp till var och en, och precis som jag skrev så kan han kanske räcka till. Ta gärna sånt som inte hör till tråden privat nästa gång.

Angående nyförvärv, kommer det fler finska spelare till Leksand innan säsongen startar?

mattias - 74:

"Niko Mikkola är en riktig tuffing, en hårding, riktig powerforward som gärna går fram i banan och checkar hårt. Han röjer väg, kanske för en sådan som Pasi Saarela."

Jag vet inte om jag är fördomsfull, men jag får inte riktigt ihop det med en kille som är 173/76. Om vi nu inte snackar TV-pucken förståss.

eltifoso:

varför skriver du över huvud taget om du inte har nåt vettigt och skriva!

Stigsson klargjorde väl nyss att han är fullt duglig i Es !!

mattias - 74: Nejdå, han håller nog gott och väl i Allsvenskan.

mattias - 74: Spelare som fyller 32 år i höst, gjorde sin bästa säsong för sisådär 6 år sedan och har sen gjort sporadiskt med poäng. Ja kanske kan räcka till mot Bofors och Arboga.

Stigsson:

Låter på dig som om Leksand inte köpt grisen i säcken iaf då!!

mattias - 74: Han skadade sig tidigt på säsongen när han spelade för oss och var inte OK igen förräns sent på säsongen. Mina intryck var att han var snabb och målfarlig på försäsongen innan han gick sönder och var även bra i några matcher när han gjorde comeback, tycker aldrig att han riktigt fick chansen hos oss på grund av detta och det är lite svårt att göra en bedömning om hans kvaliteer.

Albert Hall: funderade också på den biten

Albert Hall:

Hittade lite stats om honom!!

www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=844

mattias - 74:

En powerforward som är som är 173 cm och 76 kg?

Falahk:

Finsk invasion, Vet inte hur bra denna Mikkola är??

Nån av moringarna kanske vet ??

leksand har nu värvat niko mikkola som tidigare har spelat i mora

mattias - 74: Nej tack... om vi skulle resonera så som du tycks göra i det här fallet, kan vi kanske erbjuda bröderna Abris ett try-out, eller varför inte 230000/mån på en gång. Niklas är en av de bästa, men har för länge sedan passerat "bäst före"...

mattias - 74: antar att klubben har bättre koll på han än vad vi har ....kommer han så tar jag förgivet att han tar en plats .....

Kommer han inte så anser klubben att han är för dålig /eller att han inte vill komma

Db_04:

Det skrev jag inte heller....

mattias - 74: ´´I mitt tycke en av de bästa spelare som nånsin spelat i Leksands färger så länge jag följt laget. En av de bästa om man tar bort Ryder + nån till! ´´ Han var de ja...på den gamla goda tiden....

Men han ska inte ha kontrakt på gamla meriter

Db_04:

Fick jag välja mellan Lindmark eriksson Nielsen så är svaret tveklöäst Niklas eriksson! Tröjan skulle hängt i Taket för längesedan!!

I mitt tycke en av de bästa spelare som nånsin spelat i Leksands färger så länge jag följt laget. En av de bästa om man tar bort Ryder + nån till!

Vad han sedan gör i Omklädningdsrummet vet jag ju inte men jag vet bara att han är oerhört populär bland ledare fans samt folket i Bygden!!

mattias - 74: Limpan har stort leksandshjärta och han hade dessutom så pass bra koll att han såg att han själv inte hängde med nå mer.

Ja vet inte om Niklas vore så bra värvning....beror helt på om han har gått ner där borta. du & många tittar bara på vilken stor lagkänsla han har vilket iof är ganska viktigt men jag vill veta om han kommer tillföra nått på isen också ... och inte bara i omklädningsrummet å bänken

Db_04:

Vad har svordomar med hjärta för en idrottsförening och göra ?? De flesta jag snackat med är överens om att Niklas skulle vara bra för Leksand. Lika bra du ger dig nu :)

mattias - 74: jasså man kan nästan tro att du buggat omklädningsrummet under ett flertal år :P

Kan säga att jag aldrig hört så mycke svordommar som ja hörde då ja satt breve Limpan och Christer under förlusten mot Mora i deras cup

Db_04:

Skillnaden mellan Lindmark och eriksson är ju den att Eriksson är bätter som hockeyspelare samt har ett mera engagemang i sitt spel och har en professionell inställning... vilket ingan av spelarna i Förra årets upplaga av Leksands IF visade. Nielsen har ingen inställning så han kan dom gärna låta vara kvar där han är...

mattias - 74: nej självklart ska vi lyfta hem gamla hjältar

Jens Nielsen 37 år ...övertala Örjan Lindmark på 39 år...

sen spetsa med Danne Söderström och Christer Abris till kvalserien....

Klubbhjärta och Rutin för hela slanten!!!

eller inte...

Db_04:

Jag ser hellre att Leksand lägger ner alla sina reurser på att försöka få Hem Niklas Eriksson nu. En spelare med Hjärta som skulle bli hur bra som helst för Leksand i AS!!! Att han är 37 år har väl ingen betydelse, kolla Sjödin Olausson m.m

mattias - 74: ja va äre för fel på de då ? tänk på nå annat lag som drar hit massa finnar om du inte kan tänka på mora som en bra förebild

Db_04:

Varför skall Leksand ha som målsättning att värva finnar. Börjar likna MORA mer och mer :)

Nu är Steen borta och enligt källor kan vi även räkna bort Jimmie Eriksson .

För min del får det gärna bli finsk invassion i laget , bara det är rätt typ av spelare som kommer.

Målvakter
31. Peter Hirsch – ny från Nordsjälland, Danmark
34. Joni Puurula – ny från TPS Åbo, Finland

Backar
4. Elias Granath
7. Niclas Andersén
16. Petter Ullman
44. Herman Hultgren – ny från Nyköping
Ilkka Vaarasuo – ny från JYP Jyväskylä, Finland

Forwards
6. Patrik Wallenberg
11. Mattias Ritola
14. Jesper Ollas
15. Niklas Bröms
17. Mikael Karlberg – ny från ZSC Lions
19. Magnus Hedlund
24. Daniel Eklund
Linus Persson – ny från Hammarby
Pasi Saarela - Ny från Sierre

Db_04: den 5e femman kommer nog innehålla lokala spelare + juniorer...

""vad spelar det för roll? dom kanske är hungriga? klart man ska ge dom chansen!

MRMILAN: skulle även vara kul om dom ger Kisum chansen på t-o kontrakt(han har gjort 40 poäng på 39 matcher i j20)

Db_04:

Typ Persson och Umunna....

Diaz: den 5e femman kommer nog innehålla lokala spelare + juniorer...

– Vi jobbar kontinuerligt på de spelare som vi har frågetecken kring och vi vill gärna ha truppen så gott som klar när vi sätter igång vår träning den 2 maj. Det fattas en del namn men jag hoppas att det ska komma på plats. Jukka Rautakorpi och jag har kommit överens om att vi ska starta upp isträningen i augusti med fem femmor. Det innebär att vi har plats för några spelare som vi vill testa av. Sedan får vi se vad det leder till.

[[[ Detta låter intressant med att testa 5 femmor =) ]]]

Falahk: ja tror som sagt inte dom vill ha honom.

Dom petar bättre spelare just nu....

Visst de kanske kan bli aktuellt om nu Wallin & Nordström också drar men jag tror som sagt inte Calle Steen står speciellt högt i kurs i Karlstad.

Db_04: fbk har 8 forwards klara för nästa år och jag antar att dom mäst kommer förlänga kontrakt och ta in utfyllnad(typ steen) för att fylla övriga platser

se beror det väll också på om calle är mer intrserad av istid än pengar

Trnka klar för fortsättning i HC Plzen

Falahk: tror inte FBK vill ha Calle dock...

Diaz: ser ut att vara på nergång och så är han som db sa för gammal

Db_04: tror det blir bofors eller fbk för calle steen

Db_04:

Ok, så han kan vara nära sin Anna...

« · 712908 · »