Db_04: Lustigt nog tog killen som först läckte nyheten på SSK:s forum fel på brorsa och påstod att det var Oscar som skrivit på. Får väl erkänna att pulsen gick ner något när den officiella nyheten kom ut... ;)
Puh: han är inte ens poppis i hemmaarenan .....däremot tycker ja lillebror är riktigt duktig.... förhoppningsvis stannar han i Leksand eller spelar i elitserien
Db_04: Calle Steen är väl inte typen som är särskilt poppis någonstans annat än i hemmaarenan. Har själv alltid retat mig på killen, ska bli intressant att se honom i S-tröjan. Jag kände likadant inför värvningen av Tomas Kollar, också en riktigt irriterande spelare som visade sig vara ett av få SSK-nyförvärv som gjorde en helgjuten säsong.
Projta: att överskata laget var något jag gjorde, men att vi behövde målskytar sa jag innan serien startade och vi vet väll hur mycke mål lif gjorde under den gångna sesongen...
mattias - 74: DU var den som snackade upp Jimmie mest av alla före säsongen så där har du inget å hämta. men Wallenberg kan jag medge att du i frågasatte
Ja den enda jag visste skulle floppa var väl Wallenberg, Jimmie hade jag en liten aning om skulle lyckas, men men. Hoppas det lyckas bättre säsongen som kommer! Hucko var ju urkass
wap.hockeysnack.com Stämmer LIF var bra på pree-season. Jag skrek efte Wallenberg redan i KS. Vissa skrek... nej för f-n, han pallar inte ES. Tyvärr så var ju han mfl som underpresterade. Duba var grym i början, Österby, Ollas, br Hockey hora, tror t o m Jimmie var bra för sin lön :-)
mattias - 74: Skrev bara vad jag trodde om ert senaste nyförvärv, om det är vettigt eller inte är upp till var och en, och precis som jag skrev så kan han kanske räcka till. Ta gärna sånt som inte hör till tråden privat nästa gång.
Angående nyförvärv, kommer det fler finska spelare till Leksand innan säsongen startar?
"Niko Mikkola är en riktig tuffing, en hårding, riktig powerforward som gärna går fram i banan och checkar hårt. Han röjer väg, kanske för en sådan som Pasi Saarela."
Jag vet inte om jag är fördomsfull, men jag får inte riktigt ihop det med en kille som är 173/76. Om vi nu inte snackar TV-pucken förståss.
mattias - 74: Spelare som fyller 32 år i höst, gjorde sin bästa säsong för sisådär 6 år sedan och har sen gjort sporadiskt med poäng. Ja kanske kan räcka till mot Bofors och Arboga.
mattias - 74: Han skadade sig tidigt på säsongen när han spelade för oss och var inte OK igen förräns sent på säsongen. Mina intryck var att han var snabb och målfarlig på försäsongen innan han gick sönder och var även bra i några matcher när han gjorde comeback, tycker aldrig att han riktigt fick chansen hos oss på grund av detta och det är lite svårt att göra en bedömning om hans kvaliteer.