« Föregående · 860681 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
Db_04:
Nej tack. men jag ser gärna en svensk tränare men då skall det inte va nån stel figur :)
Nej tack. men jag ser gärna en svensk tränare men då skall det inte va nån stel figur :)
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
Db_04: Kocken ??? Eller finns det en hockeytränare med samma namn som kocken ??
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
mattias - 74: Jag vill då inte ha någon av dom du nämner , ser helst en utlänsk tränare .
Varför inte en tuffing från Canada eller Usa ?? Kan även tänka mig en Finsk tränare igen ¨.
Varför inte en tuffing från Canada eller Usa ?? Kan även tänka mig en Finsk tränare igen ¨.
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
nyz:
undrar vilken som blir ny tränare. Törs man hoppas på Lillis Lundh eller vaför inte Bendelin ??
undrar vilken som blir ny tränare. Törs man hoppas på Lillis Lundh eller vaför inte Bendelin ??
Sv: Leksand - SSK!!
Diaz:
Tror inte det, dom säger att dom har tränat mycket på PP och BP, men det har man inte sett mycket av under KS.
Tror inte det, dom säger att dom har tränat mycket på PP och BP, men det har man inte sett mycket av under KS.
Sv: Leksand - SSK!!
norrland: chans att grusa Slöddren elitserie dröm nu
56.25 2 min SSK 28. SOROKINS, Olegs HOLD
56.25 2 min SSK 28. SOROKINS, Olegs HOLD
Sv: Leksand - SSK!!
Db_04:
54.37 2 min Leksand 52. SAARELA, Pasi ROUGH
54.37 2 min SSK 16. LJUNGQVIST, Daniel ROUGH
Nu kommer det att ´hända något skit säkert...
54.37 2 min Leksand 52. SAARELA, Pasi ROUGH
54.37 2 min SSK 16. LJUNGQVIST, Daniel ROUGH
Nu kommer det att ´hända något skit säkert...
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
03.10 1 - 0 EQ Leksand 13. GREEN, Morten
(81. BARTEK, Martin
23. SIKLENKA, Mike)
(81. BARTEK, Martin
23. SIKLENKA, Mike)
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
mattias - 74: Skitspråk?!? Vafan yrar du om... Finska vore nåt för dig det! Finska stavas som det låter och låter som det skrivs utan en massa undantag och skit. Svenskan måste vara varje dyslektikers mardröm.
Alla borde tala, skriva, läsa och förstå finska!
Alla borde tala, skriva, läsa och förstå finska!
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
Stigsson: synd att dom lagt ner den bästa finska ryktes sajten bara... :(
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
mattias - 74: Om det är en ryktessite och det står plus och minus framför olika spelares namn så ska nog till och med du förstå ;-)
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
Db_04:
Vi som inte kan det där jävla skitspråket fattar ju ingenting =)
Vi som inte kan det där jävla skitspråket fattar ju ingenting =)
Sv: Leksand - SSK!!
mattias - 74: vill ni att ssk ska gå upp nä tror inte det gör ert jobb i kväll vin med 5-2
Sv: Lördag 17/3 kl 15.00: BJÖRKLÖVEN - LEKSAND
Anders i Budum:
Jag tror Nyz menade att du hade fel i det du påstod !
Jag tror Nyz menade att du hade fel i det du påstod !
Sv: Allvarligt talat
zigge: nej leksand och borlänge förhandlar om ett byte.... mellan ejendals och borlänge ishall.... LIF får en kanonhall (efter vissa små grejjer som lär ordnas ,och sen har dom ju LRF hallen :)
Och Borlänge kan flytta Peace And love inomhus :) + satsa med stans stolthet
Och Borlänge kan flytta Peace And love inomhus :) + satsa med stans stolthet
Sv: Lördag 17/3 kl 15.00: BJÖRKLÖVEN - LEKSAND
nyz: Nä jag har inte cyklat nåt än. Däremot har jag åkt mc.
Sv: Allvarligt talat
immelmann: Förlåt mig för att jag inte inser din logik, att ytterligare ett AS-lag skulle hjälpa LIF? Eller menar Du störta dem för gott från ES? Gå gärna tillbaka o läs om min fråga.
Horcoff: Kan man inte övertyga om att det faktiskt FINNS ett gaslager precis under EjEnDal o flytta den till Falu Koppargruva?? :-)
Horcoff: Kan man inte övertyga om att det faktiskt FINNS ett gaslager precis under EjEnDal o flytta den till Falu Koppargruva?? :-)
Sv: Allvarligt talat
zigge:
Nej, föreningen kommer såklart inte byta namn och så, men IFALL borlänge eller falun går upp till sig allsvenskan, och en satsning sker (i stil med den i mitten av 90-talet med team falun, fast såklart med kompetenta personer, inte idioter) så finns stor chans att f/b publiken väljer att stötta f/b laget IFALL de spelar i samma serie som leksand/mora. Problemet med satsningen i falun under 90-talet var att dalarna redan hade ett riktigt bra elitserielag.
Nej, föreningen kommer såklart inte byta namn och så, men IFALL borlänge eller falun går upp till sig allsvenskan, och en satsning sker (i stil med den i mitten av 90-talet med team falun, fast såklart med kompetenta personer, inte idioter) så finns stor chans att f/b publiken väljer att stötta f/b laget IFALL de spelar i samma serie som leksand/mora. Problemet med satsningen i falun under 90-talet var att dalarna redan hade ett riktigt bra elitserielag.
Sv: Allvarligt talat
zigge: Inget är omöjligt, de flyttar ju Kiruna stad ;-D
Just det, ett ES-lag finns ju !?
Just det, ett ES-lag finns ju !?
Sv: Lördag 17/3 kl 15.00: BJÖRKLÖVEN - LEKSAND
Alisandali: "Mora spelar väl kvar i Es nästa säsong också , och det bör ju bli ett Gävle -Dala derby .
Fast det kanske du inte vill räkna som ett derby eftersom ni ostat förlorar mot "
Så sant min vän ett sk. derby finns givetvis kvar.
Jag var på plats i Läkerol arena och såg Brynäs slå Mora för några månader sedan så visst händer det att vi slår dem allt.
Fast det kanske du inte vill räkna som ett derby eftersom ni ostat förlorar mot "
Så sant min vän ett sk. derby finns givetvis kvar.
Jag var på plats i Läkerol arena och såg Brynäs slå Mora för några månader sedan så visst händer det att vi slår dem allt.
Sv: Allvarligt talat
maztro: Det behövs nog mer än 14 lag i Elitserien för att Leksand ska ta en plats.
Sv: Allvarligt talat
immelmann: Menar Du på fullt allvar att Leksand ska flytta till FalBo?
Du måtte skämta, detta är INTE i Amerika!!
Dock har ju Dalarna bara plats/ork med 1 ES-lag, inte 2!
Du måtte skämta, detta är INTE i Amerika!!
Dock har ju Dalarna bara plats/ork med 1 ES-lag, inte 2!
Sv: Allvarligt talat
Metal Guru:
pah, finns ju hockeykultur i dalarna, inte i närke :)
min poäng är såklart: en ishall i falun/borlänge skulle kunna fyllas med 8000-9000 personer omgång efter omgång lätt. det är inte realistiskt i leksand, redan idag kommer en väldigt stor del av deras publik från f/b.
pah, finns ju hockeykultur i dalarna, inte i närke :)
min poäng är såklart: en ishall i falun/borlänge skulle kunna fyllas med 8000-9000 personer omgång efter omgång lätt. det är inte realistiskt i leksand, redan idag kommer en väldigt stor del av deras publik från f/b.
« Föregående · 860681 · Nästa »
Tack för alla underbara år i den blåvita tröjan Niklas.