Linköpings HC

SHL · 7298 inlägg · 775 ämnen
« · 263958 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Grattis till fortsatt spel i finrummet
Får tacka för gratulationerna, nu blir det silly season på allvar. :]

Dragan 2k: Får instämma i gratulationerna!

Ett extra grattis till landets ishockeyskribenter som säkert ser fram mot att ni fixar showen utanför rinken ett år till...

kan bara hålla med Dragan 2k:
Grattis...

Grattis till fortsatt spel i finrummet
Då får man ta tillfället i akt att gratulera er till fortsatt spel i elitserien.

Sv: Challe?
bobbe: Fast i Timrås fall var det nog till rollen som andretränare.

Hen-rink: Som med det mesta annat finns det både för- och nackdelar. Jag är också skeptisk, men vill samtidigt inte avfärda honom helt.

bobbe: Jag säger inte att den skulle vara dålig, det kan mycket väl vara en kanonvärvning. Men hans rykte ute bland hockeysupporters i Sverige har väl inte direkt stigit sista åren efter att ha lekt expert i tv-rutan till mångas förtret.

Jag undrar bara om det inte finns en risk för att uppfattas som ytterligare en clown i circustältet.

Som värvningskille/sportchef kan han säkert tillföra en hel del.
Frågan är om han inte är lite för inbiten djurgårdare för att han ska nappa.

Som sagt - jag är förvirrad.

Hen-rink: Tja.. varför skulle Challe vara en så dålig värvning? Han har kontakter, han har erfarenhet och meriter. Små fåglar har dessutom viskat i mitt öra om att även Timrå visat intresse.

Challe?
Enligt Aftonbladet står Challe Berglund högst på önskelistan över sportchefer.... ??? Kan det verkligen vara en seriös värvning? Känns som om vi får ännu mer circusstämpel i så fall.

Jag är förvirrad.

Sv: AVGÖRANDE
Huge: Ok, trodde det var betydligt fler borta än en spelare efter att ha läst citatet under.

"Innan vi går säger Gunnar:
- Nu måste jag ringa juniortränaren och få lite folk till träningen i morgon. Det är så många som spelat halvskadade att jag inte kan spela med dom i de två sista matcherna.
Det är nog många som mår bra av lite vila nu gissar vi."

Då är det väl bara att lycka till och hoppas att ni lyckas bättre uppe i Skellefteå än vad vi gjorde. ;)

rob: Vi kommer att återgälda det hela genom att slå Skellefteå i morgon. Enda skadan är på Molin som spelat halvskadad sedan andra omgången av KS. Ersätts av lovande junioren Simon Östlund, behöver kanske inte vara ngn nackdel för oss.
Dessutom har vi stoltheten att tänka på. Vill gärna vinna KS.
Sov lugnt..... :-)

Klar vi slår rögle, samtidigt som brynäs p.g.a. skadeproblem får stryk uppe i Skellefteå. Sedan tar vi en tre poängare hemma mot aik och förstaplatsen är vår. ;)

AVGÖRANDE
Slår vi rögle?

Tror Brynäs knockar Skelet i allafall så det kvittar nog i slutet av dagen.

Annars kan vi väl låta Myran få avgöra med ett självmål på lördag?

Kör på så det ryker
Hoppas att det löser sig för er!
Det måste gå.
Ge aldrig upp.

Sv: LHC-Skellefteå
Tja!
TACK Linköpings Hockey Club!!!
Ni har säkrat Brynäs ES-plats.

Lycka till LHC!!!

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

bobbe: Hyfsad näsa. FBK 1-4 var inte långt borta när det stod 1-3 heller... men den matchen var ju helt sjuk... Grattis VF- verkligen värda guldet! Själv bara garvade jag när puck efter puck klingade i stolparna under sudden. Trevlig måndags underhållning!

Underbart! Härligt! Wow! Nu gäller det bara att hålla "ända in i kaklet"... matchrapport, se länktips.

Hen-rink >> Din näsa var f-n riktigt nära i dag... bra jobbat. Du fick rätt på hemmalaget, jag fick rätt på bortalaget... oslagbar kombination! ;)

Tack för hjälpen Linköping.
Nu hoppas jag bara att vi kan göra samma sak för er.
Men det ska nog gå bra.
Tack än en gång.

Tor Karlström: Ja gör vi inte det så får ni lova att spöa Skelleftå i nästa... Eller i vilket fall....

5-1. Näsan rockar.

Ni får även tipset till SM-final 4 ikväll:
1-4.
Även om jag kanske hoppas på att VF änligen får sitt guld.
Men Karlstaboys lär ta sista chansen.

Nu vinner ni mot Skellefteå, jag litar på er.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

bobbe: Min näsa har varit bätttre än din på sista tiden - så av förtröstan - LHC vinner med 5-1.

Har aldrig varit så säker.

Imorrn är det mycket som står på spel. Säsongens viktigaste match. Vinst och vi är så gott som klara.

LHC vinner med 4-2 mål av bl.a TJ, Bülow och Woodcroft.

P.s Jag är jävligt nervös...

Forza cluben!

LHC-Skellefteå
Seriens bästa hemmalag mot seriens sämsta bortalag... kan bara sluta på ett sätt? Nej, tvärtom, det kan sluta hur f-n som helst! Det lär bli ett gastkramande slag om den andra elitserieplatsen, Brynäs ser ju ut att ha säkrat den första... men de flesta brynäsare lär i alla fall hålla på LHC - vid hemmaseger blir Brynäs klara för ES 2003/2004.

Näsan är täppt, dessvärre... och jag är nervös. Jag tippar försiktigt, 2-2 vid full tid och straffavgörande. Väl där kan det gå hur som helst... igen...

Sv: HIF-LHC
Hen-rink: Men när vi firar antar jag att du bjuder, eller? ;)

Sperrle kan gå hur långt som helst om han fortsätter utvecklas så här. Så känns det åtminstone.

Höll också en tumme för VF när vi åkte ur (vill ju inte förlora till några andra än svenska mästarna ju!:)), men de verkar klara sig bra utan min hjälp, så jag lägger min positiva energi på LHC istället. :)

Natti!

Chief: Tackar för stödet, men vi bör nog vänta nån omgång till innan vi firar rejält...

Jag sa innan säsongen att vi kommer att få se Sperrle i blågult om ett par år. Jag har ingen som helst anledning att ångra det uttalandet. Han kommer bli kung.

Själv håller jag tummen för ett SM-guld till VF- det ser onekligen förbannat bra ut och jag kan nästan släppa greppet om tummen, tror bojsen klarar sig själva nu.

Natti

Hen-rink: Bara slappna av och njut. Bakfyllan kommer så småningom, men den kan vänta. Måste säga att jag är imponerad av Sperrle, och att Bülow fick vara hjälte måste smaka mumma för er. Själv håller jag faktiskt tummen för LHC så till den milda grad att den börjar bli blå. Men det verkar ju hur lovande som helst det här! Fortsätt fira du, det är er väl unt efter den här säsongen...:)

bobbe: Ja fy fan vilken pärs... Har nu firat i 30 timmar och börjar nästan skymta bakfyllan runt hörnet...

Aldrig har 2 poäng varit så orättvisa och samtidigt så sköna.

All heder till Hammarby som verkligen bjöd upp till dans mot ett totalt förvirrat LHC.

Sperrle.. vad säger man? Tack kanske? Jag är rätt övertygad om att vi med en halvdan Sandberg hade legat klart efter Skellefteå idag.

Bülow - tja jag saknar ord hur kul det är att han rockar fetast just nu.

Min näsa tippade krysset rätt i alla fall Bobbe... och 2 poängaren till oss. Tyvärr sabbade Bülow för min spådom om Steffe som skulle avgöra på straffar - men i alla fall... På tal om honom - så lysande mot Brynäs - lika sämst var han mot Bajen. Märkligt.

bobbe:
en seger är alltid en seger...

inför denna säsongen var jag också en av dessa som ville att det skulle gå åt h*lvete för er..men under resans gång har jag ändrat uppfattning och en av dom kraftiga orsakerna till det är du...

sedan en annan orsak är när man läser tidningarna hur ni blir behandlade...att dom orkar...ni är relativt ny som klubb och har en j*vla massa att lära..men jag som håller på TIMRÅ IK vet att också "vi" behöver lära oss en massa..trots "våran" underbara säsong...

så lycka till o se till att ni blir kvar i ES och knäpp alla journalister på näsan..;0)

gud: Tack... och jo du, för en gångs skull var marginalerna på LHC:s sida, det är vi inte direkt bortskämda med. Att just Büscha blev hjälte gör inte saken sämre heller...

Men nog blir man fortfarande förbannad över tidningsmurvlarnas ständiga formuleringar, jag kan inte riktigt smälta det:
* "LHC som satsat miljoner de senaste åren på etablerade målskyttar ..."
* "Tänka sig, en egen produkt är på väg att spela kvar värvarkluben i elitserien ..."
* "Miljonbygget Linköping tog ledningen med 1-0 genom mål av Thomas Johansson ..."

Någonting jag inte blir lika upprörd över längre är domarna. *rycker uppgivet på axlarna*

bobbe:
positivt tänkande..det blev en 2 poängare allafall
och ett steg närmare att få vara kvar i ES...

Grattis till segern...

Usch, vilken pärs det var i går... fy. Man får vara j*vligt glad över 2p!

Matchrapport, se länktips.

Hen-rink: Din näsa luktar illa! ;) Fast å andra sidan är min näsa täppt...

bobbe: Det vore tjänstefel att peta sperrle imorgon. All respekt för Sampa, men det vore direkt tjänstefel av Torgny.

bobbe: ledsen att säga det, men min näsa luktar 3-3. Men det positiva är att steffe avgör på straffarna.

bobbe: tippar seger med 5-2 borta mot Hammarby

Richter LHC: Jag räknar iskallt med Sperrle i morgon. Korkat att byta målvakt när denne spelar bra och laget vinner.

Det blir väl Sperrle i mål imorrn? Visst är Sandberg också bra, men jag föredrar Sperrles spelstil i kvalserien.

bobbe: #13 och #29 gör 2 mål var. Sperrle spikar igen kassen.

Forza cluben!!!!

Bagarsmurfen: Jag tror nästan att det kan ha lossnat för LHC nu... även om jag på intet sätt förringar Hammarby. De har imponerat med poäng mot Skellefteå och vinst mot Rögle.

Näsan tippar vinst: 5-1

Slåss kan andra få göra, jag vill se hockey... hoppas på rejäl publikfest. Tre bussar från WL, minst tre från Bankekinds/Sturefors, plus övriga...

HIF-LHC
Snart dags att åka upp till Hovet igen..Hammarby står för motståndet denna gång.
Vad tror ni om mötet?

Stabil vinst tror jag på...2-4 till LHC.
Läktarmatchen lär nog Bajenfansen vinna, trots att vi lär bli "ett par" från LHC-land..
Det blir nog säkert en riktigt het tillställning..
Nackapoliser man träffade vid söndagsmatchen suckade när de tänkte på detta...Hoppas bara att de denna gång, till skillnad från ett visst tillfälle för två år sedan, kan avvärja eventuella flaskregn från bajjenpundare..

Sv: Jussi Tarvainen?
Grattis till ännu en 3 poängare...

byt tråd då... rätt irriterande då man ser nån skrivit i tråden och när man läst inlägget så handlar dt om nåt helt annat...
annars spelar dt inte nån roll...

Richter LHC: Woodcroft - jodå, men ha i tanke på att 2 kassar förra matchen var i öppen bur, och det igår var Tim som serverade på guldfat... Men i alla fall. Måltjuv är måltjuv.

Ruttet ja - haha, jo det återkom en del.. Bülow gjorde ett par "Ruttna" pass han...

Ha Richter ska det så klart vara =P
Sorry för den.

Wodcroft !!!!!!!!!

finne85: Jag hängde på rob och henrik ;)

Visst skulle detta ligga under en ny tråd om BIF matchen, fast orka bry sig.

Forza cluben!

Richter LHC:

Varför snackar ni om andra spelare och annat skit på tråden Jussi Tarvainen?

Någon mer än jag som lade märke till att kommentatorn verkade gilla ordet: RUTTET? =D

Hen-rink: mm, rikigt skönt att sno åt sig 4 poäng av 6 möjliga mot kvalseiens bästa lag. Stefan var rikigt bra, likaså Tim och Håkanson men tänk så mycket lättare det hade blivit om #51 eller #77 hade gjort mål på sina frilägen. Alltid så får man sitta med hjärtat i halsgropen. =P

Många tvivlade på Woodcroft men det visar sig vara en lyckad värvning, 4 mål, 2 ass och många vunna teknignar på 2 matcher. Daniel Sperrle regerar! Skulle inte förvåna mig om han kniper 1:a platsen nu. Sandberg är också bra fast han är inte lika rörlig som Daniel.

Rykte om att Stefan B från SSK ska till LHC, kanske ligger något i det?
Nu plockar vi 3 poäng mot Hammarby och fortsätter våran färd mot ES.

Forza cluben!

Jo, detta borde gå vägen. Fyra matcher kvar och två av dom mot två avsågade lag på bortais. Vinner vi 6 poängsmatchen mot Saik på söndag så skulle jag nästan tro att det är klart. Men då gäller det att inte aik tar poäng mot brynäs på fredag.

Forza cluben!

rob: Å visst faan lirar vi i elitserien nästa säsong!
Underbara poäng ikväll! Efter att ha sett aik på hovet senast mot LHC måste jag ta tillbaka ett tidigare inlägg - motståndet gör matchen, denna ikväll var ett par snäpp vassare än senast.

Var länge sen jag såg LHC åka skridskor så mycket...

Stefan Pettersson är tv4+ nya kelgris... Även Tim o håkansson fick mycket beröm. Å så Sperrle förstås, som påstods ha lirat juniorhockey förra säsongen ? Är det jag som helt har missat nåt, eller stod inte han ordinarie i Arboga? Jag kanske är snurrig i nattmössan.

På fredag slår vi bajen.

« · 263958 · »