I år kommer - till slut - LHC:s genombrott i svensk hockey. Trots att de värvat Sveriges mest överskattade tränare, Onkel Fester, så når laget slutspel med marginal. Det känns i mitt högra knä och det är alltid att lita på.
Forza Cluben: Glöm att stolarna var tomma där ni sprang er kille som slog till Rögle killen var inte så tuff när polisen hade tagit han. En liten tuff 18 åring som mamma o pappa inte har en aning om vad han gör. Stynd att han inte släpptes av polisen i hallen för då hade han träffat på våra killar...Hoppas han bröt handen..
bobbe: Okej men då måste ni vart en bit upp på gatan i från Niks för att bussarna brukar aldrig stanna så långt ner. Men en anna dumhet försvarar inte en annan.
Ebbe: Om bussen står stilla, du står framför och bussen sedan kör på dig, så blir du antagligen förbannad.
Hen-rink: Läs igen. Jag försvarar INGENTING av våldet, provokationerna osv. Det jag vill är att motverka falska fakta, som t.ex. att vi ska ha vandaliserat krogen vi åt på. De som tror det kan gärna ringa Nicks i Ängelholm och fråga, jag är övertygad om att vi är välkomna åter.
Jag blir så trött. Ibland undrar jag om det bara är jag som gillar hockey och följer den sporten för sportens skull.
Finns sjukt mycket fånar i LHC-klacken. Inget att försvara Bobbe (utan att jag har en jävla aning om vad som skedde i Ängelholm), precis som det finns i all världens hocksy-klackar och publik. Ibland undrar man på läktaren om någon överhuvudtaget har klarat grunskolan. Det skiter jag i - vi är där för att se hockey. Men när man använder sin brist på intelligens till hangemäng eller till att skrika begåvade saker till domare, peka finger till allt och alla, etc. ja... då funderar man.
bobbe: Det är bra, men blir man för enveten för att få fram verkligheten/sanningen blir det till slut besvärande! Det är bara att konstatera att vi har "löss i pälsen" i båda lagen. Vi får försöka att lösa det internt till nästa säsong både i LHC o RBK. Att stämmningen är något infekterad mellan våra båda lag är nog inte så konstigt då vissa känner sig svikna då ni "snodde" Melin, men det är ju ett gott tecken på att Melin gjorde ett gott hantverk! Ett hantverk som ni nu får glädje av, så mitt i eländet: Lycka till!!
QP: ...och bara "för balansens skull" kan jag ju upplysa dig om att busschauffören är polisanmäld för att avsiktligt ha kört på en linköpingssupporter.
"Mannen grep in", jo tjena... man kan ju formulera sig som man vill. Jag antar att det var en av personerna som "infiltrerat" oss när vi satt och åt och hade trevligt inne på restaurangen... och bara väntade på bråk.
Det finns ofta olika varianter av ordet "sanning".
Citat ur dagens NST: En 21 årig man blev i torsdags misshandlad på Järnvägsg i Ängelholm. Mannen grep in när en grupp Linköpings supportrar kastade flaskor o sparkade på en buss. Då blev han nedslagen ett par ggr, säger Göran Hassel på polisens infoenhet. 21 åringen följdes av en skur med flaskor när han försökte fly från platsen. Han har berättat att han blev träffad av en flaska i huvudet som sedan krossades mot en vägg, fortsätter Hassel. 21 åringen uppges inte ha fått några allvarliga skador. Slut citat.
East: Nåhej. Vi (Skellefteå) slog ju Rögle borta efter straffar. Kanske ingen renodlad vinst, men fan inte en förlust. Men, ok. Det är skillnad att ta 14p av 15 hemma och 2p av 15 borta. Det bortaspelet ska heller inte hålla för eliten.
Juniorlag i 1:a perioden mot Cluben? Måhända, men de flesta matchrapporter jag har läst så var LHC lika efter i den andra.
Hursomhelst så önskar jag Cluben lycka till i Eliten. Jag har ingenting mot Linköping som de flesta faktiskt verkar ha i Hockeysverige, tyvärr. Är dessutom nöjd med killar som Ekholm och Nilimaa som vi fått därifrån. Däremot är jag naturligtvis tacksam om ni åker ur nästa år så att vi går upp. Men det får man ta när det kommer.
P.S Ja, lite som fan på att vi kommer att krossa Övik (Om de håller sig kvar) och Almtuna nästa säsong.
FredrikM: Försvinn, vi vill inte ha bråkstakar här. Dra åt helvete, rent utsagt. Kritiken kan du dessutom köra upp någonstans där solen inte skiner... ha det bra!
Sen så måste jag bara kritisera eran klack lite.. Det var så jävla pinsam och lyssna på den.. ni hade fan inte ett enda rätt! INte en enda egen sång sjöng ni... Får väl också ta och påpeka att ni hade tur att det var så många poliser runt omkring er... För annars hade ni nog åkt på ganska mycket däng av ett par Röglefans... för ni var inte speciellt stora!! .. Och han som sparkafamiljenfarn bör ju hålla sig borta nästa gång det är Rögle - LHC! ..
Gasolin: ta reda på fakta innan du börjar anklaga folk! stod precis bredvid när incidenten som du snackar om inträffade... Vi är tre stycken (han som går först är runt 12 år)som går på en sittplatsrad där alla stolar är tomma. Raden över sitter en äldre man med fru och 3 barn. När tolvåringen går förbi ställer sig familjefader upp, sliter tag i den oskyldiga killen och försöker knuffa ner honom på ett sätt som killen nästan garnaterat skadats av om familjefader hade lyckats. Som tur är lyckas den yngre grabben hålla sig stående, slå sig fri och springsa bort från mannen, som då istället sliter tag i nästa man och börjar bråka, skrika och slå (mitt framför ögonen på sin fru och sina 3 yngre barn). Killen från wl blir arg och slår tillbaka då kommer poliser rusande och för bort honom. genast fylls alla i hallen av sympati för den "stackars familjen" men vad är det för familjefar som börjar knuffa på en oskyldig liten grabb och sedan startar bråk när familjen sitter bredvid och riskerar att dras in...Men visst. tyck synd om honom då!
fillart12: Du vet uppenbarligen inte vad du talar om, du kan inte heller uttrycka dig på vettigt sätt. Synd. Jag lägger inte ens ner energin på att orka bemödiga mig att besvara din kritik, det behövs inte.
ja denna klack har inte många rätt i huvudet..står o där ute i periodpauserna o tar EFTER bajens låtar attack attack lhc attackm, det är nästan pinsamt ni hade inte många egna låtar o sen slåss mot rögle klacken som har huliganer tro inte lätt dom spöar era som var 16 år??? ha det bra med ROGER MELIN HAN ÄR BRA....fille
BanjoMan: synd att ni inte är så bra på bortaplan då, tycker att ni ska få poängavdrag för att ni har förlorat ALLA bortamatcher i kvalet, var ni överlägsna LHC uppe i lappland?? ni hade bara bra PP o inget annat, när ni var här nere i linköping så spelade ni som ett juniorlag i 1:a perioden! kör hårt mot ALmtuna, Ö-vik mfl nästa säsong.......
BanjoMan: Det var ju enkonstig uppfattning du hade om SAIK-LHC eftersom till och med Mustonen tyckte tvärt om. Förutom det där med pp dårå, 4 av 4 mål, inte illa.
Brynäs må vara hur "dumma" som helst men 9 mål bättre är ni givetvis inte. Och ingen gnäller seriöst om poängavdrag.
BanjoMan: Brynäs gåva till fansen var att lätt ta sig tillbaka till högsta serien där vi nästa år spelar för 43:e året i rad. En unik rad i svensk elitidrott.
Hade SAIK varit så bra skulle de ha visat det tidigare under kvalserien.
Vi har visat vår överlägsenhet och som första lag någonsin säkrat en plats i ES redan efter åtta omgångar av kvalserien. Vi klarade den enorma press som hängt över klubben hela vintern.
BRYNÄS SPELARE HAR GJORT EN OTROLIG INSATS OCH TAGIT SIG TILLBAKA HELT PÅ EGEN HAND. Ytterligare fyra lag hade chansen men misslyckades.
Hade det gällt något hade vi självklart vunnit i går. Nu kom vi med ett B-lag som inte var motiverat för fem öre, samtidigt som SAIK gav allt för sista ES-hoppet. Då blir det så här.
Även om det hade blivit 100-2 i går så spelar vi i ES nästa år och SAIK får börja om ytterligare en gång i skiten.
Folk snackar om läggmatch. Jag tror inte på det. Jag vet däremot att vi redan börjat ladda för nästa års ES,
BanjoMan: Poängavdrag är inte aktuellt på något sätt i min mening, men att förlora med 11-2 väcker känslor hos både ledare, spelare och supporters till lag som skulle kunna ha drabbats av det. Det förstår du säkert.
Skellefteå är mycket bra hemma, inget snack. Men det finns gränser...
Sluta lipa, alla lag har förlorat i templet, om brynäs tog i får var och en spekulera i.
Hursomhelst så har jag aldrig sett så dumma brynäsare, brynäsarna tar bl.a utvisningar genom att skjuta pucken medvetet mot publiken, sedan att inte kunna få på sig hjälmen (samma spelare). Sedan när en som Janne_Larsson håller i klubban på en skelleftespelare i 3-1 läge så förstår man verkligen att brynäs var bottengäng alá cluben i elitserien.
Hursomhelst, ni som gnäller om poängavdrag för brynäs osv. ni kanske borde tänka på att erat lag inte heller vann borta mot skellefteå. Skellefteå var nästan lika överlägset mot LHC i de 2 första perioderna (i och med lysande PP). Skillnaden var att saik la av och spelade sarg ut hela 3:e perioden.
ps. jag väntar på poängavdrag eller ekonomiskt straff för AIK, Cluben, Hammarby, Rögle och Brynäs. Det är lag som skämt ut sig i Skellefteå Isstadion i kvalserien ds.
Det Brynäs gjorde var att efter klarad kvalificering helt enkelt skita i de andra lagens förehavanden. Man hade sett om sitt hus och behövde inte bry sig mer, moraliskt eller inte var det deras fulla rätt. Resonemanget kanske gick: Huvudsaken att det går bra för oss vi skiter väl i de andra.
bobbe: hej alla linköpingarefans!!!! Jag undrar vad tycker ni om rögle jag tycker att de var ni inte så där bra. Jag hoppas att det går bra för er.... LYCKA TILL!!!!/HF
Hjärnsläpp är det enda jag kan komma på men ingen ursäkt. Kollar du in målen igen så är 8-9 stycken rena tavlor av Ram. En målvakt som inte verkar kunna prestera bra om det inte gäller något. Laget var bedrövligt och Ram hade sin sämsta dag på jobbet. Kul att ni också hängde kvar. En supporter står upp för sitt lag hur dåligt de än spelar
Ebbe: Haha... du har inte ett rätt. VAD ÄR DET BRYNÄS BJÖD SKELLEFTÅ PÅ IGÅR??????????? Hårt och ärligt motstånd förstås. Absolut inte snålskjuts. Nej nej.
På löpsedel igår gick att läsa att expressen visste var Saddam höll hus... suck. en halv miljon militärer, specialförband, underrättelsetjänst med hjälp av världens främsta teknologi kan inte finna honom - varför har de inte tänkt på att ringa expressen? Eller var det Aftonbladet?
Sak samma, våra kvällstidningar har verkligen gått ner sig. Ett bakåtslick personifierad skvallerpressen värvades till expressen.. vad tänkte de på? Nu tävlar de om samma läsare som vill veta vad Victoria åt till frukost.
Knappt hann slutsignalen ljuda i Ängelholm förrän malätarna satte sig ner och började skissa på de gamla slitna rubrikerna "miljonbygge", etc... Man kan inte låta liket vila 1 dag, har inte stake nog att göra en enda grattis artikel utan att spekulera i hur mycket pengar enskilda individer får till höger och vänster. OCH, för det är ett väldigt stort OCH. DET ÄR HELT obekräftade uppgifter... som vanligt. Men vet man var Saddam håller hus vet man säkert vad Melin får i lön.
TACK alla, för gratulationerna! Just hemkommen från Ängelholm, via bl.a. Stångebro för att välkomna "hjältarna"... :) Jag är numera lycklig ägare till Knolds bortatröja. Elitserien!
Gasolin: Den incident du pratar om, för jag tror jag vet vilken du menar, provocerades faktiskt fram av familjefadern, som sparkade LHC-supportern. Oberoende vittnen, från Ängelholm, intygade detta för polisen.
Diverse andra idiotier tänker jag dock inte försvara, men samtidigt kunde vakter & poliser varit aningen smidiga genom att låta oss fira av våra spelare på isen i fem minuter och sedan gå därifrån. Nu blev det i stället irriterat när vi knappt ens fick stå vid sargen och hylla...
Grattis LHC och även oss själva (Brynäs). Genom att slå alla andra lag INNAN dagens debacle behövde ni ju bara slå ett avsågat Rögle idag. Förväntar mig ett tack för hjälpen... ;-))
Vad fan gjorde Brynäs idag...? Men men, skönt att vi kunde avgöra själva. Hade blivit för mycket att vänta på match mot AIK och Myran Ladbroke Gustavsson på lördag. Det kunde blivit svettigt. Nu kommer vi storkrossa dem tror jag. Jäklar vad eklund, musse o emwall har snurrat igång.. bättre sent än aldrig. Kan vara trevligt att bygga vidare på inför nästa säsong.
Jaha, nu ska man sitta på Taifs sida några månader då... :)
Gasolin: Ja, det kan man fråga sig. Jag tror jag talar för alla då jag säger att sånt tar vi verkligen avstånd ifrån. Bedrövligt, sånt hör inte hemma i en ishockeyarena.
Gasolin: Ja, säg det... Var dock inte där och såg det inträffade, men helt klart så kan man knappast kalla ett sådant beteende för särskilt civiliserat - hoppas att det reds ut..
Var inte stolarna tomma - satt det folk på dem - sprang de på folk???