bobbe: Dagens underhållning stod annars Calle för på canal+ där han lovordade Franzén och uttagningen av honom. Ja han lovordade iofs även hela Linköping. (Hade sett båda fajterna i Göteborg)
Dysso: Tackar för svaret! Bättre sent än aldrig som de säger....
Ska göra dig en tjänst och köra över Malmö imorgon. Sätta punktmarkering på Petra... Dr. Phil smular upp honom i nåt hörn så han inte återhämtar sig innan nästa match mot er... :)
Om jag minns rätt (och det här vågar jag inte svära på) så hade vi inte lånat ut honom. Han gick till MIF för att han inte platsade i HV (kontraktet tog helt enkelt slut och förlängdes inte), och övergången skedde mellan två säsonger. Däremot har han sen dess lyckats göra de få mål han gör mot just HV. Det är nästan värre än vad Skröder är mot er, eftersom Petrasek är allt annat än en poängspruta i vanliga fall.
Vad gäller Skröder .. Tja, vad ska man säga. Platsade inte i VF, inte ens i LHC. Sen kom han och tokdominerade hos oss. Märkligt vad miljöombyten kan göra för en spelare. Nu håller han inte riktigt samma nivå som då, men han är fortfarande bra mycket bättre än vad han presterade i både VF och LHC.
Så var det dags igen då... tredje hemmamatchen mot MIF i morgon kväll. Jag tror det kommer att bli tufft för LHC att vinna, då man är i en liten svacka samtidigt som MIF har spelat bättre på sistone (frånsett FBK-matchen). Två revanschsugna lag...
Tips: 2-2 vid full tid, MIF-seger på straff genom Mattsson.
Med tanke på att jag försöker lyfta tim till skyarna borde jag kanske inte vara förvånad - men det är jag. Verkligen. Inte har han varit så pass bra än? Jag trodde nog det skulle dröja nåt år till innan han var aktuell. Hardy överraskar han.
Spännande i alla fall! Och kul att han ger just en liten teknisk trollkarl chansen. Kanske kan han blomma ut med hjälp av detta också.
Franzén var verkligen roligt, men inte överraskande, ganska väntat och välförtjänt - det enda överraskande var ju att Hardy vågade.
Dysso: Har ni också lånat ut honom för att han inte platsade.?.. Det är nämligen fallet med Skröder för några år sedan... när HV hade lite brist på friska spelare. Grabben blev kvar och dominerar nu. Mot LHC...
För närvarande pågår en supporterprotest i hockeysverige. Supportrar runt om i vårt avlånga land förenas för att rädda ishockeyns själ och i förlängningen ishockeyns överlevnad. Vi på LHCFans.com instämmer i protesten och uppmanar fler att göra likadant.
Underdog: Realist. Jag har ödmjukheten kvar, men det är klart som f-n jag vill se slutspel i vår. Hockey är fortfarande hockey och jag tar inte ut något i förskott... :)
Underdog: Själv ska man bevittna matchen på plats i Stångebro. Var ett tag sedan man var i Östergötland. Lite av en hemkomst faktiskt. har rötter där fast det märker man inte på dialekten något mer.
Fjärde raka nollpoängaren mot HV71 ikväll. Det är bara att acceptera att HV är ett bra lag, helt enkelt. Så länge vi slår andra lag är det ju lugnt... ;)
Drömmen om slutspel lever, men fortfarande skrämmer strecken i botten av tabellen...
...helt otroligt, vet inte om det är den bästa eller näst bästa bedriften, men 1-5 mot FBK står kanske lite högre. Trots allt FBK:s största förlust någonsin i Löfbergs Lila Arena. Fast att nolla VF i Scandinavium är ju grymt. Johan Franzen mål i båda matcherna mo VF. Vad bra han blivit. Ruskigt bra defensivt, men ändå en av seriens bästa tekniker!
BROS4EVER: Ja, ni får väl ta och revanschera er redan i stångebro snart.. Ni lär nog ha större chans där när vi förmodligen trummar på lite mer frammåt. Den som lever får se som någon uttråkad fan kläckte en dag.
Dragan 2k: Du får väl vänja dig? Du kanske kan fixa ett script eller tangentbordsmakro så tjänar du avsevärt med tid framöver?
;)
Seriöst, det här var en match jag nog räknat bort på förhand. Att vi skulle slå VF 2 ggr i rad i Götet fanns liksom inte. Så glatt överraskad man kan bli. Hoppas bara man kan ladda om och äntligen lyckas plocka någon pinne av HV. Antar att det blir tufft, men hoppet lever.....
... minns en diskussion om LHC klacken som hånade Stefan Petterson...
Det är det här jag menade - är det inte lite skönare läsning, ger det inte lite bättre cred - blir man inte lite mer stolt?
Ett stort plus till Frölunda:
"Och publiken i Scandinavium hyllade också Norrena och skanderade hans namn flera gånger. Ovanligt, men väldigt trevligt, att bemötas så av en klubb man just lämnat."
Nu ser jag med tillförsikt fram emot Torsdag. Vi har en del att visa sedan förra matchen. Vi ska bara köra över HV nu. Så är vi snart om de rackarna! Vore snyggt med 9 av 12 poäng borta mot VF o HV...
Tror fortfarande han spelar för oss efter Jul ;)