liepins: Jussi lär vara dyr, men jag tvivlar på att Mikko är i närheten av Jussis lönenivå. Jag tror säkert att du har hört högre summor, vi är vana med skitsnack till höger och vänster om vad LHC erbjuder spelare. Exempelvis ryktades det i _Skåne_, av alla ställen, att LHC bjöd 250000 i månaden för Magnus Johansson. Fantasisummor, fabricerade sådana...
bobbe: Ska leta upp länktips till er där det stod att han är dyr;) Har jag fattat det rätt så kan de bryta kontraktet om inte LHC håller sig kvar...LHC måste dock betala en signingbonus. Den lär ligga på mer än ett paket HubbaBubba;)
Jag håller med Jocce, det är väl ändå ingen som har sagt någonting om några summor? Antagligen är inte Mikko särskilt dyr, med tanke på hans ålder... vi får hoppas att han blir en ny Krykov! :)
Portello: "Skönt nog" var jag inte det, så jag slapp se eländet. Hade jag haft råd så hade jag åkt, men nu var så inte fallet. Så här i efterhand kanske det var "bra"... :) Men till danmark och Stockholm ska jag allt!
Portello: Jag vet inte vad jag ska tro om Jussi för det första, men jag misstänker att Peltola inte direkt är lika het på transfermarknaden och kanske inte har något sådant i ett ev. kontrakt.
Hur går det med kvalserieskägget Bobbe? Är du tillräckligt gammal kanske du börjar se ut som ett vitt lejon ;-) Å andra sidan kan man ju bli vithårig (och vitskäggig?) av skräck också har jag hört.
Micke80: Visst är BIF och Skellefteå tunga att möta borta. Jag försöker se framåt och hoppas att vi haft vår dåliga form i inledningen av kvalserien (och resten av säsongen...).
Tro inte allt vad du läser om värvningar, framför allt inte var Aftonbladet skriver. Visst är Tarvainen aktuell för LHC, det rapporterade LHCFans om redan för en vecka sedan, men detaljer hit och dit tror jag inte särskilt mycket på.
Gläds åt det första SM-guldeti LHC:s historia i stället! :)
bobbe: jag tycker det börjar se oroväckande ut för Linköping , visst man har haft kanske dom två svåraste lagen (Brynäs o Skellefteå) borta men ändå , matchen hemma mot Hammarby gjorde ju inte att man verkligen kände att det här kommer gå vägen .
Och så har man gjort klart med Jussi Taravainen från Tappara , MEN kontraktet rivs om man åker ur , han får dock behålla sin signing bonus ändå . hur faan kan man låta honom göra det??
Men se nu till att börja vinna så inte alla stackars LHC fans får leva på magsårs medicin resten av livet.
bajenmattias: På pappret är vi det ja, men inte är det lätt att möta ett lag med medgång när man kommer från elitserien med en mindre lyckad säsong bakom sig. Det borde ju du veta efter kvalet 2000/2001.
bajenmattias: Tycker att LHC skulle tagit minst en poäng idag. Släpper man in 4 mål i box play så är man inte värda att vinna. Hoppas att Sperrle får spela från start mot Rögle. Inget ont om Sampan men man måste ju kunna hålla tätt någon gång. Nej, ut med Sandberg och Craig och in med de hungriga spelarna Sperrle och Sundin!
Jag visste redan innan kvalserien drog igång att detta skulle bli en av de svåraste bortamatcherna i kvalet, så inte hänger jag läpp för en förlust idag. Sedan verkar det varit ett riktigt dåligt bp spel från våran sida som blev matchavgörande. I första perioden hade saik pp två ggr och även två i andra och alla dessa resulterade i mål, förjävligt rent ut sagt.
Nae, orkar inte tjura mer idag. Kvalserien är inte över på långa vägar och föreningens första sm-guld bärgades idag.
Jaha, vinst blev det...om en efter en ganska nervig andraperiod - tänk om man kunde börja göra mål på några av de heta målchanser man skapar...=/
Mest intryck ikväll har dock tyvärr de där loserdräggen i bajen givit...Vid ankomsten till Stångebro hoppade ett gäng ur bussen och gick direkt lös på ett par bilar. När LHC tog ledningen så kastades det batterier på Sampan och Roger Melin fick tydligen en cigarettändare på sig efter onsdagsmatchen mellan HIF och Rögle.. Gissa om man är en aning förbannad med tanke på att man var med uppe vid Hovet för ett par år sedan och nästan fick en tom falska Lapin Kulta i skallen...>( Nä, ikväll packade vi iaf bajen och det ska bli ett sant nöje att se skitlaget hamna i botten av ks..
Dags för match igen! Jag tror på ett kompakt LHC som sakta men säkert kommer att mala sönder HIF. Som Anger sa efter onsdagen: "det är svårt att spela mot Linköping"...
Så er det atter på tide at invitere alle svenske ishockeyfans til Fantræf 2003 i Vojens, Danmark.
I år afholdes Fantræf 2003 på følgende dato: 31. juli - 03. august.
Inbjudan er sendt til fanklubben, men alle som er interesseret kan kontakte mig på mail: [email protected] eller se mere på homepage: www.viksupport.dk
Håber vi ses til Fantræf 2003 - Coolest Fans On Earth...!!!
Dragan 2k: Tack, det lär behövas. Får väl lyckönska ditt VF också för den delen, men jag tror ärligt talat att indianerna slår Timrå även utan min lyckönskning...
Nu är det dags! Kvalserien drar igång på onsdag med dunder och brak. Samma dag är det dags att skaffa kvalserieskägg!
Regler: Den 19:e mars rakar du dig i ansiktet så att du är lika slät och len som en liten barnrumpa. Därefter låter du skägget växa mer eller mindre fritt(åtminstone på hakan), ända till den dagen det är klart att LHC klarar sig kvar i Elitserien. Alternativt ända till den dagen det är klart att LHC inte gör det... fast i så fall är ett annat alternativ att låta det växa ändå till LHC går upp igen...
Antag utmaningen! Längst skägg vinner! Forza Cluben! ;)
RoW: Inte räcker det väl med tre poäng för att hänga kvar?! ;) I alla fall kommer jag envist ta mig till Gävle och gapa fram folket på isen... mycket mer kan jag nog inte göra.
Tarvainen har jag hört talas om förr, men inte mycket. Skulle inte tacka nej till honom, eftersom han verkar vara en bra _center_..!
bobbe: Det är väl ändå bättre att gå i slask och lera än att gå i slask och sörja ;-) Såg att ni var på väg att blåsa BIF på Tarvainen. Blås dem på tre poäng på onsdag också så hänger ni kvar!
RoW: Jadu, den försvann nu under de senaste fem dagarna, innan dess har vi haft vitt och fint! :) Nu är våren i princip här, med allt vad det innebär av slask och lera... ;)
rob: Verkar som ni får en toppenarena därnere. Se nu bara till att det spelas Elitseriehockey i den. Om det inte blir nästa säsong så i alla fall säsongen därpå, när den invigs. Tittade även på bilderna som visar var hallen ska byggas. Några härliga tjälskador såg jag på den sista bilden, men var har ni gjort av snön? ;-)
LeinaD: Det finns lite bilder på lhc's sida. Gå in på www.linkopinghockey.com -> information -> blandat -> stångebro arena, så finner du lite fakta och bilder.
rob: Finns det nån bild på hur den nya arenan ska se ut? Ni kommer dock aldrig att få finare hall än Ladan i Timrå, det är en härlig arena, stor och ståtlig och träsmaken sitter kvar flera dagar efter match...;)
Det där ryktet om 250000 kronor till Mange spreds av en på erat lilla forum här inne;)