Jag skiter i om vi spöar FBK med 5-1 borta. Lika lite som vi spöar Leksand med 4-0 senast.
Årets nyhet för mig är att TIM har skrivit på för 2 år till. Han är för mig en av de absolut största talangerna vi har i svensk hocksey. Jag rankar honom före både Steen och Nillson. Faktiskt. Kanske inte går att gämföra dem - lite olika förutsättningar, men faktum kvarstår - Tim kommer bli en ny "Brolin" i landaslaget.
Det enda aber jag har - som jag nämnt tidigare - är om han är för liten för NHL och LA-kings.
Teknikgeni säger jag - Trollgubbe säger Helber. Vi har nog samma syn i slutändan - 2 år till med TIM kommer betala sig duktigt.
Underdog: Vi ska nog allt hålla oss kvar på fast mark, dvs jorden, men visst var det en taktisk seger ikväll. Lustigt att vi har exakt samma tre spelare som bäst i LHC, tyder på bra omdöme... ;)
Man ska inte dra för stora växlar - men jag har aldrig sett Linköping spela så smart som idag. Ska vara mot FBK möjligtvis.
Franzén - fantastisk bra, saknar faktiskt ord. TJ - visar varför han är i landslaget. Var en levande mur. Felsner - inte bara poängplockare, han jagar och sliter som om varje puck gällde livet. Eklund - tja han gör sina poäng... Norrena - tja, inte mycket att göra, även om man är nervös så är han grym på att hålla pucken vid liv, och blandar med sköna uppspel.
Idag kan man nämna alla om man vill.
Tackar för skön underhållning och 4 snygga mål! Kul att få höra Calle J på canal+ ösa beröm över Linköping, framförallt Franzén...
NOTERADE också att calle sa "VI" när han pratade om Linköping... Kan det vara en groda... kommer Calle må hända till Linköping lagom till Jul..........? :)
Shiiiit - såg just att matchen går på tv... Det hade jag missat. Nice! Hem och njuta i soffan med andra ord. Ska vi gissa på 3-4? Leksingarna ser bra ut. Men inte omöjliga.
Lothar: Jag tror att LHC:s besättning klarar det fysiska spelet bättre än BIF:s, så om det blir en fysisk match drar vi nog längsta strået. Men, vi får väl se...
Ikväll kan det bli en jämn tillställning, tror att brynäs kommer att gå segrande ur striden fast vi har micke och ove borta. I kvällens match så ska vi andvända mer muskler får att spöa er i lhc. Björk, kuparinen, petre, soling samt resterande spelare kommer att spela en fysisk hockey för att besegra er ikväll.
Underdog: Nu vädrar jag segerluft... Micke Lind kommer inte spela ikväll, inte heller Molin. Micke Lind är enligt mig Brynäs viktigaste spelare och en av seriens bästa centrar, ett tungt avbräck för gävlelaget. Största hoten nu är väl Miettinen, Anger och Sjödin. Korhonen kan knappast spela sämre ikväll än mot LHC förra gången, den saken är säker.
Näsan säger att det blir jämnare än min hjärna tror, men att vi går segrande ur striden. 3-2.
bobbe: Ja precis. Jag menade mest att Felsner verkat få fart på grund av omgivningen - vilket som du riktigt påpekat VAR med Peltola.
Du har bättre koll vad gäller defensiven, jag kan av naturliga skäl inte se så många matcher utan får lita till dina ypperliga matchreferat istället.. ;)
Jag önskar bara Musse kunde få fart på målsprutan också - även om han gör ett hästjobb på isen.
Underdog: Tim har verkligen gått framåt i år, helt klart. Bülow och Emvall jobbar i bakgrunden och gör sällan några grova fel. Peltola kan ge hjärtattacker ibland i egen zon eftersom han är rätt loj, men han kompenserar det framåt.
Gällande Felsner så spelar han inte längre med Peltola och Tarvainen, utan det är Musse (som jobbar enormt mycket i matcherna) som är tredjelänk där. Felsner och Eklund verkar däremot ha hittat sitt forna samarbete, skönt nog.
Det kan nog bli en bra fight. Utöver de namnkunniga spelarna bör du enligt mig hålla ett extra öga på Tim Eriksson som blommar ut denna säsong. Andra säsongen i klubben, kommer senast från Hammarby. Teknik utöver de flesta i elitserien. Givetvis ska du också titta till de nya Finländarna, kanske främst Peltola som målskytt, passningsläggare och speldirigent. Brian Felsner vår lille Amerikan verkar fått ordning på klubba och griller och producerar poäng som aldrig förr. Det kan han nog delvis tacka just Peltola för.
Tja, mitt tips såg ut att slå in där ett tag... Onödigt att släppa in Malmö sådär. MEN - Sköööönt med 3 friska poäng. Tackar vi för.
Ser ut att bli jobbigt för Malmö o SSK att undvika matcher i kvalserien i vår... Å andra sidan kanske Malmö med sin ekonmi hellre ser kvalserie än att serien tar slut...
Nu ska jag göra allt i min makt för att bli onykter, så kör vi över Brynäs härnäst. Hej på er.
shinzawai: Har precis för mig att LHC är elitseriens minst utvisade lag.
Trist att du hetsar upp dig över några minuter i sista perioden. Har du aldrig varit på en hockeymatch tidigare? Det brukar hetta till mot slutet. Vänj dig eller byt idrott.
bobbe: Äh vad fan - jag snor ditt tips. Bettade just på LHC, Leksand och FBK. 9.68 fick jag för den trippeln. Nice. Var tvungen att ta en 5-ling också... Lule och Mif (hör o häpna) men de ger 4.25 var i odds så... sköna 174 i odds.
bobbe: Jo visst, så sant. Men Melin är säkert lika mån om att hålla igång sperrle. Men nu har han väl fått lite matchning i aik om jag förstått rätt. Han lär säkert stå lite matcher inom kort likt förbenat. Helt rätt anser jag.
westerlind: Hahaha.... Doktor Phil naturligtvis...
Bobbe: Ja inte var pillren lagliga i alla fall - så mycket kan jag säga...
Allvarligt så blir det nog tufft ikväll. Efter att ha sett modos killar i tre kronor (för övrigt de enda som gjorde det värt att kolla på matcherna) så tror jag modo kommer marchera snabbt uppåt i tabellen igen.
Såg väl i och för sig inte så nedrans bra ut mot Luleå, men snart får de ordning på spelet. Hoppet står nog som du säger bobbe till målvaktsmatchen. Är det norrena som står? Har inte bemödat mig att kolla upp det - hörde annars att Sperrle återvänt.
Jag anser det inte modigt att tippa LHC - jag kallar det dumdristigt. Hjärtat har gjort mig fattig många gånger... :-) Men idag lockar oddset. Leksand är jag lite osäker på - tycker det luktar lite svacka efter en strålande period.
Däremot ska jag enträget tippa SSK några matcher, de måste verkligen vända trenden på allvar snart. Nyförvärven ser intressanta ut - lär väl ta lite tid att få ordning på det dock - men man vill ju inte missa oddsen när det väl slår in... Korkad var ordet.
Jaha, då har man haft sanndrömar igen... Phil lyfter undan wernblom, wernblom lackar ur. Wernblom försöker ge igen - Phil flyttar undan. Wernblom blir hysterisk - Phil flyttar undan - Wernblom crosscheckar Phil - klubban går av. Wernblom får efter en fetetackling av phil hyvlas ner från plexit.
Stångis: tja, vi får se hur det blir. Det är ju inte ens säkert att det blir några nhl-spelare överhuvudtaget. En sak är säker i alla fall: Efter att just ha sett Malmö-HV på tv, så skulle det verkligen inte skada med lite profiler på isen. Seeeeeg match, elitserielunkmatch helt enkelt. Ett par stjärnor på isen hade säkert gjort det hela lite roligare att titta på.
Nä - nu laddar vi för "premiären" på torsdag - ska bli kul att se om vi har behållt flowet sen Karlstad.
Matchrapport, se länk.