Underdog: Har tänkt på en en sak. Kom på att ni förfogar över 2 mycket bra målvakter. Kunde man inte sätta in båda samtidigt? Detta genidrag tror jag uppriktigt skulle tillföra en dimension i den nya taktiska upplägget. Dessutom ser jag en klar fördel i matchen mot TIK om Linköping på detta revulotionerande sätt försöker stoppa målproduktionen. I och för sig är tanken god men om det i längden kan stoppa TIK-arnas framfart är mycket tvesamt. På Phil slår man knut och hänger därefter upp han snyggt o prydligt på sargen. Ja, man får ju givetvis se till att det finns en lämplig krok att hänga i. F.ö. tycker jag att Linköping har gjort enorma framsteg i grundläggande hockeykunskaper om man som jag jämför med tidigare år. OBS detta såg undertecknad redan under Brunflo-cupen.
Underdog: Här vare dåligt med aktiviteten. Mitt tips 0-3 står fast. Kimmo håller 0-an för 6:e gången och Manderville börjar plötsligt lira hockey. Han är upplysningsvis svår att rubba från sin position framför mål. Men det är ändå inte hans bästa. Han gillar att döda utvisningar och lär väl börja med det i kväll. Ta icke illa upp för att jag tippar som jag gör. Tror ändå att Linköping i slutändan blir 3:a i serien. Lika som i slutspelet.
bobbe: Vet inte vad jag ska tro imorgon(idag). Mitt tippande är stolpe ut hela tiden. Losade 5 laxar, elller rättare sagt vann jag inte 5 lökar, på att djurhelvetet kvitterade minuten kvar. Man kan bli vansinnig för mindre.
Jag är dock tämligen säker på att LHC vinner med komfortabla 5-2. Men jag ska ge fan i att tippa, för bara otur med sig.
Nu är klockan lagom mycket och jag är totalt spritad. Vaknar väl lagom till fighten imorgon. Lika bra att somna med tummarna knutna.
bobbe: Äh, knappt värt att diskutera. Stäng av huliganerna. Sätt press på WL så det blir ordning i leden. LHC är värda en bra supporterförening. Det har varit för mycket tugg om WL i olika sammanhang. Vill nog tro att majoriteten sköter sig, men låt då inte några få förstöra helhetsintrycket. Är väl bara WL som ytterst kan fixa det här, men det krävs llite vilja till det.
Underdog: Jag var inte där och vet inte mycket mer heller... men däremot tycker jag det är bra att LHC agerar mot idiotin.
Snacket om "protest" från supporterhåll (i LHC:s/WL:s eget forum) är bara befängt, personerna vet mycket väl vad de hållt på med. För några veckor sedan hade de fem nu avstängda personerna ett möte med LHC & WL och fick klart för sig vad som gällde. De skötte sig inte, alltså blev de avstängda.
Underdog: Det som hände utanför vet jag inget om...
När det gäller bengaler är väl det sällan särskilt lyckat inomhus ur säkerhetssynpunkt. Däremot kunde man gott ges tillstånd för det vid utomhusarrangemang mer frekvent, förutsatt då att de som söker tillstånd uppfyller de säkerhetskrav som behövs.
OskarB: Det var väl förmodligen kanske inte det som triggade avstängingen, utan det som hände utanför med spelarna.
Jag har personligen inget emot bengaler så länge det sköts snyggt och säkert. Tycker det är riktigt stämningshöjande. Även om dimman lägger sig en stund. Men det är klart - när det är packat med folk är du ju aldrig riktigt säkert.
Underdog: Kan bekräfta att det tändes bengaler och att en av dem kastades från ståplatsläktaren, över sittplatssektionen under och in i plexit vid sargen. Kändes som att den lika gärna kunde träffat någon i sittplatspubliken.
Effekten blev också att hallen blev rökfylld, som inhöljd i dimma. Men det kanske var meningen? Allt för att få LHC att känna sig som hemma...;-P
"Elitishockeyklubben Linköpings HC har stängt av fem personer med anknytning till supporterorganisationen White Lions från att se LHC:s matcher. Bakgrunden uppges att någon eller några av personer ska ha tänt en bengalisk eld under matchen mot HV 71 i veckan. Enligt klubbens kanslichef Anders Mäki ska även spelare ha "utsatts för otrevliga saker av supportrar utanför arenan", vilket också utgör grund för beslutet."
Allt enligt Aftonbladet. Någon som var där som vet närmre?
Dragan 2k: Tackar tackar... det satt fint, helt klart! :) Imponerande att slå både Färjestad och Frölunda på bortaplan inom en inte alltför lång tidsperiod. Det tyder ju på någonting i alla fall...
...och det känns mycket tryggt att ha ett ordentligt avstånd ner till plats 11-12.
BROS4EVER: Jag tror nog Rydmark skulle kunna spela för LHC, jag tror inte LHC skulle ha något emot det heller. Det är nog bara LHC-klacken som har något emot honom, o jag tror nog att de skulle ta emot honom at the end of the day i alla fall.
Den som lever får se. Som han spelar idag så platsar han väl inte ens i LHC.
Underdog: Det var inte sant verkar det som. Rydmark blir kvar hos Mif. Linköping tror jag ALDRIG att han kommer till. (Förutom hem till kåken då) Han brukar väl inte få så varmt välkomnande där direkt?
fd: Killen är ingen junis. Han har ruggig talang. Han kan växa med sådant förtroende. Tror inte att han knäcks av en ev förlust utan helt enkelt har allt att vinna.
Bobbe: Norrena kan behöva nån match borta för att tända till ordentligt igen.
Framförallt vill jag inte att Norrena går sönder och vi står med en omatchad keeper som helt plötsligt allt ska axlas på.
Framförallt2 så tror jag Sperrle kommer blomma ut till en grym keeper på högsta nivå - och då måste vi matcha honom, annars förlorar vi honom om nåt år. Våga vinn.
Fast inte mot ett svårt lag på bortais. Det är osjysst. Han har fått stå mot FBK, Luleå borta och HV hemma. Inte så lätt direkt och en match kan knäcka honom för övriga matcher ett tag.
Underdog: Jag håller med, men av ett annat skäl. Norrena var bra mot VF sist lagen möttes, så det är inget skäl att "avsätta" honom.
Däremot har han varit svag de senaste matcherna och Sperrle är värd chansen igen. Frågan är om det är särskilt schysst mot honom att få stå mot just VF, på bortais... men visst, in med Sperrle. Han är mycket kompetent i sina bästa stunder.
Det tycker jag inte. Norrena har varit ruskig klass på och är den bästa värvning LHC gjort, kanske någonsin. OK, ibland kanske han borde få vila, men inte just nu när det är så viktiga matcher.
bobbe: Jag skulle vilja se Sperrle imorgon. Är jag ensam om det?
Norrena är kartlagd lite för väl i VF. Han har nog inte det bästa självförtroendet sedan igår, dessutom, framförallt, tycker jag man ska matcha in Sperrle, och vad kan väl passa bättre än i en match där han garanterat får mycket att göra samtidigt som det är "accepterat" att få stryk?
HV var uppenbarligen bättre i går kväll, inte mycket att säga om. Min näsa är i alla fall snorig, så den luktar sig inte till resultat något vidare just nu. :P
Dysso: Ja, kanske är jag lite subjektiv själv. Och kanske bortskämd med kommentatorerna i Linköping. De är faktiskt riktigt bra och jublar nästan lika mycket när motståndarna gör mål...
Tyckte det enda challe gjorde var att rapa floskler, skrika rakt ut i micken, och gnälla över billiga felaktiga utvisningar för HV. Framför allt försökte han få det att låta som han kunde något om LHC spelarna - vilket han INTE kunde. Alls, Vilket gjorde det väldigt pinsamt långa stunder. Helt ok om en kommentator inte gör det - men han ska inte hitta på och dra slutsatser som baseras på hans egna gissningar. Som dessutom är helt felaktiga.
Men men. Så farligt var det väl i och för sig inte. Jag kommer nog somna ikväll med. ;)
Subjektiv? Va? Han brukar prata om att det borde varit utvisningar på HV spelare när det borde varit det, etc etc. Jag har trots allt lyssnat på honom ett antal gånger mer än dig (utgår jag ifrån). Jag tycker då han verkar opartiskt, pratar lika mycket om billiga utvisningar åt "båda håll".
Trist. Verkar inte som vi alls kunde spela idag. Norrena - du är för rolig....
Utan att låta allt för bitter - vem är bisittartomten på webradion? Han får mig att må så jävla illa. "Challe"... Mer subjektiv kommentator får man leta efter. Och dummare. Det var sista gången jag lyssnade på dem om han får nytt förtroende.
Underdog: Näsan är positiv i dag, det känns som att vi kan ta första segern mot HV för säsongen. Tufft - absolut, inga 0-8 i dag... ;) Tror att LHC:s defensiv fäller avgörandet, sista målet kommer i tom kasse.
Bo Eek: Japp, han verkar vara en klippa. Samtidigt som några bra värvningar gjorts och de gamle trotjänarna har vuxit i kostymen. Men Melin ska givetvis ha en stor portion kredit för att han svetsar samman dessa bitar till en riktigt bra mix.
Det kan bli riktigt intressant frammåt vårkanten tror jag.
Underdog: Som jag har sagt tidigare, att Linköping HC är att gratulera att man lyckades få Onkel Fester(Roger Melin) till klubben. LHC supporters ta inte illa upp med mitt uttryck Onkel Fester, man det är faktiskt en likhet med Onkel Fester från Familjen Addams och Roger,eller vad tycker ni.
Ha det Hälsingar BO Rögle-supporter
PS. Roger gjorde ett stort arbete med Rögle förra säsongen