Linköpings HC

SHL · 7298 inlägg · 775 ämnen
« · 518115 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: LHC-SSK, kvartsfinal 2

Chief: Och så var du vaken också...
Tikare i LHC land, det kan inte vara kul nu ;-)

65selander: Petig med trådar? ;)

bobbe: Inte visste jag att du höll på SSK ;-)

1-2. Så j-vla underbart.

Man ser verkligen...
man ser verkligen hur mkt Tallinder och Husse betyde för LHC det är inte alls samma kvalitè på spelet, men jag hoppas att ni tar ssk så ni kommer vidare så lycka till grabbar

distanserad: Jag hoppas verkligen på det, eftersom jag åker upp till Scaniarinken i morgon...

Färgad som jag är tror jag dock att det lossnar för LHC nu.
Tror på en relativt lätt match och lite islossning vad gäller att
förvalta chanser imorgon.
4-1 i matcher.

Huge: Klockrent. Det är ingen "vanlig" hockeymatch, det är så mycket mer... dessutom i ett slutspel. Jag blir inte förvånad om det går till sju matcher, hade däremot SSK vunnit i går hade det gått illa.

Huge: Inte jag heller. SSK har ju faktiskt ett hyffsat lag på pappret och nu verkar dom ju fått igång det lite mer än tidigare. O i slutspel står alla som bekant på 0 igen. Tror LHC får slita för att gå vidare mer än dom flesta tror.

rullis: Bara vanlig hockeylogik, om man kan sin historia. LHC och SSK har alltid varit som hund och katt. Matcherna är oftast mkt jämna och Huselius och Tallinders frånfall har gjort det ännu jämnare.
Begriper egentligen inte alla s.k "experter" i tidningarna som har LHC som solklar vinnare i denna serie....

bobbe: Men vad händer igentligen? Torsk i första matchen och seger med 1 mål hemma i slutet? Nervositet?

LHC-SSK, kvartsfinal 2
Matchrapport och bilder, se länk.

I övrigt: JAAAAAAAAAAAAA! ;)

Sv: Cluben har gjort det igen

Saxat ur AB:

"Det var heta känslor i första kvartsfinalen mellan Södertälje och Linköping - även utanför rinken. Nu fruktar polisen mer bråk i Cloetta Center.

- Vi är medvetna om problemen och riskerna. Det finns en rivalitet mellan lagens supportrar. Det brukar också vara mycket alkohol inblandat. Men vi lyckades avstyra det mesta, säger Anders Hallgren, polisens stationsbefäl i Södertälje."

Varför är ingen förvånad...?

Sv: LHC:s forum Hockey eller Hotellrum
mattias - 74: Och sätter 50 b, att dom inte gör det

Go Deep:

Jag sätter emot, 50 bagare på att Timrå tar guldet ;)

geggelundin: Vem 17 vill betala massa onödig skatt om man kan slippa det? ja inte jag iaf. Sen att dom tjönar oerhört mycket pengar är en annan sak.

Proppen72: Sundin har iaf tackat nej att spela slutspelet också. Då kommer det i en helt annan dager. Han framstår inte som snyltig. Tycker det är värre med grisarna som väntar med att spela för att få slippa skatta. Kommer in lagom till det roliga börjar och petar någon ur truppen, någon som kämpat hela säsongen för att få komma till slutspel med sitt lag. Grisigt tycker jag att det är. Girigt och bekvämt.

ståpäls: Helt rätt tycker jag, det var väl på tiden att någon sa nått!

Proppen72: Mäki berömmer dock Forsberg i sin text, så han drar inte alla över en kam.

..och att betala för att få hålla sig i form under "semestern" är välinga direkta konstigheter, om man ser det på det sättet. :)

Kors i taket, en hjälte i Klöbben! Bugar och bockar, Anders Mäki.

Måste säga att jag håller med till viss del. Men på något sätt känns det surt när någon hoppar på Sundin för att han inte ställer upp. Om någon har väl han ställt upp för Tre Kronor så fort han har kunnat. Inställningen i matcherna har det heller inte varit något fel på. Kommer aldrig glömma Sundins ansiktsutryck efter den stora vändningen mot Finland. Helt galen.

Det känns som Sundin har rätt att göra som han själv vill nu. I 13år har han istort alltid ställt upp. Han skall inte hånas om han för en gångs skull inte gör det.

bobbe: Glöm inte att det är en del här som faktiskt betalar för att spela. Alfredson går back och Foppa blir ju av med hur mycket pengar som helst för att han spelar i modo.

Frågan är om man själv hade betalat för att spela.

geggelundin: Ungefär min tanke: han skriver bara det många tycker.Sedan att läsa Alfredssons kommentar ger bara vatten på kvarnen:

Har du någon som helst förståelse för kritiken?
 - Nej, inte det minsta.

Givetvis är det farligt att generalisera på det här sättet, men visst finns det en hel del i resonemanget att fundera över.

Lyfter på hatten för er vice klubbdirektör, Anders Mäki. Han skriver det många tänker men inte vågar yppa offentligt. Gillar främst delen i det att divorna försöker undkomma förmögenhetsskatten. När de växte upp spelade de i kommunala ishallar som skattebetalarna pyttsade för. Dags att betala tillbaka.

Hur bra som helst.

Sv: Dispens
ZSC L. -Ambrì 5-3 (2-1 2-1 1-1)

3'Virta (Petrovicky, Seger) 1-0,
14'Domenichelli (Toms) 1-1,
17'Petrovicky (Alston, Robitaille) 2-1,
24'Seger (Alston, Virta) 3-1,
29'Liniger (Lilja, Zueger) 3-2,
31'Petrovicky (Robitaille, M.Stre.)4-2,
52'Tallarini (Dubois, C.Camichel) 4-3,
59'Petrovicky (Alston, M.Streit) 5-3.

KEBO Zurich: 3064 spettatori
Ar: Kurmann; Arm, Wirth
Pen. (Z): 12x2'
Pen. (A): 10x2', 1x5'
Pp: 20'Domenichelli (A)

tjobba: De kommer inte till final.
punkt

Sv: Modo
rob_s85: Min bild av matchen, se länk.

Modo
Gött och tvåla ditt Modo med klara 4-0. Vi lutade oss verkligen tillbaks efter första och spelade av matchen i de två övriga, tråkigt med effektivt.
Välivaaras pass till Eklund var ju underbar att se, skönt att #70 får näta med. Behövs inför slutspelet.

Forza Cluben!

Go Deep: Timrå då? :)

Sv: LHC mot SM-GULD
Vill bara passa på här att berömma Cluben som inte verkar sakna Husse och Tallinder allt för mycket, jag trodde ärligt talat att förlusten av dessa två skulle märkas mer.. kanske gör det just det i slutspelet, vem vet, det får framtiden utvisa, men - stort lycka till i slutspelet !

Go Deep: Du belönas härmed med priset för det klokaste inlägget sedan urminnes tider.

Låt oss gå vidare nu. Alla som vill prata skit - gör det - nån annanstans.
Husse och Tallinder är inte LHC-spelare, och därmed är den diskussionen inte lämpad att äga rum i detta forum.

LHC:s forum Hockey eller Hotellrum
Spela hockey nu LHC, glöm allt det som varit och gå vidare.

Ni har faktiskt guld i sikte ändå.

Rubbar ni VF o FBK blir det ju guld.

Med eller utan Husse och Tallinder.

Life goes on.

Sv: Ni som tjatar om hemsk kvinnosyn...
pan:

Verkligen inte. Om du hade läst vad jag har skrivit hade du märkt att jag tyckte det var otaktiskt av Huselius att erkänna att han inte ens drack alkohol, ifall han hade tänkt försöka förklara bort själva sexet.

Sv: LHC mot SM-GULD
djandy: Visst har man stora chanser till det. Efter en statistisk analys jag gjorde där jag räknade in ett antal endogena och exogena variabler kom jag fram till att chansen till ett LHC guld är i nuläget 12,5 procent.

LHC mot SM-GULD
Det börjar att närma sig nu med stormsteg, SM-guldet som jag tror Linköping har stor chans att kamma hem i år!

Tycho: Vet precis vad du menar! Nu är inte jag nån utemänniska precis, men dom gånger jag varit ute, så är det jämt tråkigt, och som du sa om nybba:)

Dawidovski: Neh ingen större risk... Fast det finns juh bra med 18:åringar på nybro om man gillar sånt... fast det gör juh inte jag...

Sv: Huselius brev till fansen
distanserad: Det var ett väldigt fint skrivet brev till fansen av Husse!
Så förbannat tråkigt att dessa 2 LHCare inte finns med i kampen om SM-guldet.

knaskamilla: "de gick ut och söp ..."
Så du var med och såg vad som hände och påstår att Husse ljuger då han skriver "Jag kan inte heller skylla hjärnsläppet på några öl - jag hade två CocaCola i kroppen."?

Mora - LHC
Kan vi med nedanstående stryka ett streck över husses & Tallinders nattliga äventyr och koncentrera oss på hockey?

Skönt att se att LHC kan vinna till synes meningslösa matcher mot ett lag som förtvivlat måste vinna... Även om jag nu anser att det var en rätt viktig match för LHC också - dels med tanke på fördelarna att komma 2:a i serien, dels för att om man förlorat hade haft en jobbig nedåtgående spiral efter allt som hänt. Lite griller i skallen - kan vi vinna utan grabbarna..? Nu får man lite lugn och ro - och framförallt lite GLÄDJE in i laget igen efter vinst.

Huselius brev till fansen
”Från mig - Kristian Huselius - till alla er supportrar som hört av er med uppmuntran och vänliga ord.
Jag hoppas ni kan förlåta att det här tacket inte kommit mycket tidigare. Annat jag gjort behöver ni inte förlåta - för det går inte.
JAG VET VAD VI GJORDE under en dryg timme. Men Andreas, Henrik och jag får aldrig veta vad vi efteråt anklagades för att ha gjort.
För polisen lade direkt ner ärendet - efter att vi tre "förhörts upplysningsvis". Ingen, utom polisen och anmälaren, kommer någonsin att få veta anklagelsen som fick polisen att rycka ut och hämta oss till förhör.
För klubbarna - och hela hockeyvärlden - är det livsviktigt med goda relationer till sponsorer och annonsörer.
Då handlar det inte om vad vi verkligen gjorde - det avgörande blir hur det uppfattas. Och det bestämmer medierna.
Att då förlåta enskilda spelares felsteg kan för vissa klubbledningar kännas omöjligt - särskilt när mediestormen rasar som häftigast.
DET FÖRKASTLIGA OCH OMORALISKA vi ställde till med fick förstås journalisterna och Idrottssverige att reagera som de gjorde. Det är deras jobb och uppdrag.
Allt detta visste jag. Så självklart skulle jag ha gått och lagt mig att sova så snart vi kom till hotellet. Jag kan inte heller skylla hjärnsläppet på några öl - jag hade två CocaCola i kroppen.
Innan allt det här hände var jag en idol för många unga spelare. Jag hoppas kunna få chansen att bygga upp det förtroendet igen.
JAG SKYLLER INTE på press- radio och teve. Men ett råd vill jag ge till dig som hamnar inför mediedrevet; Tro inte att du efter en presskonferens alltid får se i tryck det du verkligen försökte säga.
Ni supportrar skall veta att just ert stöd betyder väldigt mycket. Även om jag samtidigt blir påmind om hur många jag svikit - inte bara mina allra närmaste.
MIN FAMILJ OCH NI FANS hjälper mig nu att gå vidare - en dag i taget. Jag är också tacksam för den goda psykologihjälp jag får.
SÅ ALLT ÄR INTE NATTSVART. Största glädjen är att min sambo Sara inte har lämnat mig. Tvärtom är hon nu mitt starkaste stöd. Vår dotter Stella har jag alltså kvar, nära.
Min dröm är att så snart som möjligt få göra det jag är bäst på - och längtar efter - att spela hockey. Alldeles särskilt tungt känns det att inte kunna ställa upp för er fans och lagkompisar i jakten på SM-guldet.
Det finns en sliten refräng: "Om tårar vore guld". I så fall skulle min lön som NHL-proffs just nu vara kaffepengar i jämförelse.

Dawidovski: Jag tror inte att du behöver vara orolig för det.

NuMo: Isåfall sitter jag också här som fiskare, och jag vet att man måste följa svensson reglerna, annars kommer 20 tons stämpeln, ONORMAL, och då är man inget annat än konstig...

Tycho: Tycker du att H-sand har ett bra uteliv?

knaskamilla: Vill bara upplysa om att jag aldrig dricker H-sandsvattnet, eftersom jag inte får mitt vatten från den kloaken!
Jag bor inte i city, bor en bit utanför H-sand.

knaskamilla: Vill bara upplysa om att jag aldrig dricker H-sandsvattnet, eftersom jag inte får mitt vatten från den kloaken!
Jag bor inte i city, bor en bit utanför H-sand.

Dawidovski:

Aha, det har jag missat helt faktiskt.

Danne_l: Nja inte särskilt hett... är nog bra mycket hetare i götet!
det är ju mera utbrett i dom större städerna, som malmö, götet, sthlm!

Dawidovski:
Tror att det inte är ditt sega Internet som är boven denna gång, utan ett hockeysnack smort med sirap.

NuMo:

"Man ska inte ha sex i grupp när man är fiskare."

Torskstim?

« · 518115 · »