Linköpings HC

SHL · 7298 inlägg · 775 ämnen
« · 760660 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: LHC/MALMÖ REDHAWKS
distanserad: 7-1 snarare... :)

Eaglegirl: 1-6

distanserad: hehe dröm vidare!

Eaglegirl: njet. vi koncentrer oss på att slakta er. Håll i er, kommer att gå undan.

supp: det verkar inte så du ..haha

LHC-girl: Vad är detta?
Har det inte skrivits något inlägg här
sedan den 30/9? har inte LHC några supportrar

FORZA TIMRÅ!

SÅ HIMLA SKÖÖÖNT!!!

Vicke_LKPG: Va bra !!!!!!!!!!!

Där satt den, 4-1 vinst mot Malmö!

Nu lossnar det!

LHC/MALMÖ REDHAWKS
Idag hoppas jag att vi bryter den negativa trend som har varit...HEJA CLUBEN,vi har ju ett kanonbra lag dags att visa det!!!!

Sv: Säsongen 2006/2007
Tror det är bra att få ett par smällar inledningsvis. Kanske favoritstämpeln tvättas bort en aning. Kanske bra att laget kommer ner på jorden och inser att det blir kämpa av för att gå till slutspel.

Hur som hels, inte oroad så länge vi spelar bra.

Paddan:
Stockholms hockeymecka?

Och hockeymockan, ligger den i Karlstad då?

Metal Guru: Ett Mora som dessutom spelar i matchtröjor som påminner om MoDos, vilket signalerade en säker seger och därmed gjorde att man vallfärdade till Globen och besatte nästan varannan stol i Stockholms hockeymecka.

Paddan:
Men man får ju också ha med i beräkningarna att i premiären hade man publikdragarmagneten Mora, som i sig förklarar tappet.

bobbe: Enl mig så tappade ni matchen när Holmqvist fick 2+2 samt Louma fick 2min. Nu kommer jag inte ihåg vem som kom in som trea men han borde också ha åkt ut.

Paddan: Lite lagom tragiskt onekligen, dessutom var det nog ganska många linköpingssupportrar på plats i dag och höjde publiksiffran.

Men som vanligt blir det nog bättre när fotbollen tar slut, kanske tidigare när väl DIF är borta från guldstriden.

bobbe: Det mest "imponerande" måste väl vara att trots bra spel och skaplig poängutdelning så tappar DIF ungefär 1/6 av publiken i sin andra hemmamatch.

Otto: "Krossa" måste vara veckans överdrift... och tips är alltid tips. Förresten är det sisådär 52-53 omgångar kvar innan det verkligen gäller.

Men självklart imponeras man av DIF. Jag är faktiskt inte särskilt överraskad, har själv tippat dem på sjätte plats.

Idag såg jag Djurgården krossa ett lag som är tippat 1:a....

Säsongen 2006/2007
Hur kommer det sluta för LHCs del?

Sv: Mooodo
distanserad:

Du hade ju rätt på en siffra. Grattis!

Sv: Mooodo
distanserad:
Ser inte ut som att det blir det.. :(

Mooodo
förnedring i nya lyan?
1-7

Sv: Äntligen
distanserad: Passa på så länge det varar för man vet aldrig när färden går nerför hehe :)

mok: Haha, ja sant. Jobbigt på toppen, fallhöjden är så stor... Och så blåser det förjävligt emellanåt också.. ;)

distanserad: Trevlig start för er nu kan det bara gå utför :)

jamen tack ska ni ha!
"Köra över" - var väl inte så långt ifrån sanningen faktiskt.
Trevlig start!

distanserad:
Okej, grattis....
Gjorde ont men nu är det sagt. LHC var nog bättre. Siffrorna 5-2 säger en del.

distanserad: Man får väll säga grattis till segern!

LHC-girl: Ja ÄNTLIGEN!

Nu kör vi över dem!

Lycka till LHC denna säsong.
Gör oss stolta!

Äntligen
ja tror på vinst på måndag

Sv: Linköpings HC 30 år, 4/8 2006.
MorganaLefaey: Hmm.. det är inget som jag sett ännu, däremot har jag sett det i SM-liiga tidigare.

Hörde just att LHC fått ok att ha reklam på målvaktsbenskydden. Skall bli roligt att se om er målis kommer lira med 2st kexchoklad på benen denna säsong.

Måste väl säga att det är nog ingen dum ide, då det är något som ofta syns i media.

precis. Grattis

Vicke_LKPG: GRATIS LHC!!!!

Linköpings HC 30 år, 4/8 2006.
Ett stort GRATTIS från mig!

Sv: Linköping tippas 1:a
distanserad: Varför är det så oväntat att LHC tippas 1a nu tycker du?

RavenLord:

Brynäs som 7;a inte illa =)

Det kan ju inte bli bättre, och han kommer nog få rätt! =D

Hehe ja... suck.

mattias - 74: Tomas Ros Blogg *suck*

distanserad:

har du nån länk til tipset!!

Linköping tippas 1:a
Jisses.
Årets första sluttabell är tippad. Inte oväntat Afonbladet som är först ut.
Destå mer oväntat att LHC får förhandstipset. Bara hoppas han har rätt.

Sv: Mange J
ernie eagle:
Jo det är ett bra nyförvärv enda nackdelen med han är har lite problem med nerverna och en förmåga vika ner sig när det börjar bli viktiga matcher , det hade han iaf när lirade i NHL

men nu väntar en ny säsong och resultat av värvningen lär ju visa sig så

Larionov: Man får lyfta på hatten och gratulera till ett synnerligen välmeriterat nyförvärv.

Men....tjeckiska målvakter brukar av hävd och tradition ha svårt i Elitserien. Därmed inte sagt att Chechmanek floppar. Men en varning är på sin plats.

Allt är inte guld och gröna skogar. Vi hade Svoboda. En viss skillnad får man förmoda. Men han är ändå en landslagsmålvakt och spelade VM för Tjeckien.

Det hänger avogt på hur Mange Johansson och de andra spelarna sköter sig i defensiven.

Vilket under de senaste säsongerna har varit LHC:s styrka. Så på papperet har ni väl redan vunnit guldet.

Men det skall spelas om det först också.

Lycka till!

distanserad: Tja, vad sägs om Cechmanek? :)

Hopp. Norrena borta alltså.

Vi skulle aldrig släppt iväg Sperrle...

Vad finns det på marknaden?

Db_04: Jo, jag har sett (och uppdaterat på SvenskaFans). Bara för Hemlin att ge sig ut på målvaktsjakt.

bobbe: här har du lite text om Norrena från Tampas sida....

Tycker LHC värvat ganska fint och skulle varit ett lag att verkligen räkna med när det börjar närma sig SM-final kommande år. Men att tappa en säker målis kan bli ganska förödande, dock inte alls lika förödande som förra säsongen då man numera får värva när som hellst under säsongen.

Hur det än nu blir med de spelare som kan lämna LHC så tror jag att laget kommer ligga i toppen ändå, då man som sagt fått ett antal fina nyförvärv och pengar finns i klubben som man kan utnyttja om det visar sig att den nya målisen inte håller måttet eller om nyförvärven inte motsvarar förväntningarna.

Dock kan jag inte låta bli att tänka lite på hur mycket mer föreningarna var tvugna att få ihop sitt lag och planera vilka typer av spelare de behövde då man inte fick värva alls under säsongen.
Helt klart var det en njutning och det krävde mycket kunskap och engagemang från ledningen. Men något sådant lär man väl aldirg få uppleva igen.

« · 760660 · »