« Föregående · 381434 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Liam Devlin: Kan man lära när man redan är fullärd?
Sug på den, som Platon så vist sa....
Vad kostar ett medlemskap?
Finns det korttids? (typ 1dags?)
Sug på den, som Platon så vist sa....
Vad kostar ett medlemskap?
Finns det korttids? (typ 1dags?)
Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Portello: Älsklingarna kommer att dominera. Tre mål var från Mange, Rönnqvist och Fabbe, tre mål var från Kapus, Kamil, Nordan, Frallan, Sandström, Skrbek, Fagemo, Bulan, Tuukka och Tellström. Två mål var från resten, undantaget Hento som gör 7 mål.
Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Kickan: Ajajaj, Kickan, det där låter som allvarliga saker. Har du tänkt se till att deportera Skrbek eller var det bara så att Portello skulle akta sig för öppna lågor ifall han råkar se dig imorgon vid ett eventuellt underläge?
Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Portello: Eftersom Danmarks förbundskapten var i Kempis igår hade jag naturligtvis Danmarkströjan på mig.
Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Portello: Vad är väl en bal på slottet? Jämfört med vad som händer de avslutande nio matcherna i serien, sedan vi krossat pölsa i morgon? Timrå, Linkping, Pölsa. . .och framför allt ett mer komplett, oskadat lag med stjärnor som får via galactica att verka släkt. I morgon tar vi dem, som partyillern skulle uttrycjka det, Big Time. De suger. Vi osuger. Såerebara.
Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Liam Devlin: Hahaha, f-n vad du skriver människa - är du verkligen från Luleå?
1) Jag flirtar med vem jag vill - t o m en luling. Men gjorde jag det?
X) Ja, hur det går i slutspelet vet i f-n, men ingen blir väl förvånad om oddsen på Luleå och Brynäs ganska höga?
2) Att jämföra Brynäs med Luleå och Timrå var väl ändå lite magstarkt? Lule har väl knåpat ihop 1-2 guld och Timrå har läst om dem i tidningarna. Brynäs har 12 guld, men det visste du ju redan.
Hur som helst, ska bli kul i morgon: Jag tror det blir en stenhård match som slutar 2-2. Sedan avgör Ove Molin (Brynäs).
1) Jag flirtar med vem jag vill - t o m en luling. Men gjorde jag det?
X) Ja, hur det går i slutspelet vet i f-n, men ingen blir väl förvånad om oddsen på Luleå och Brynäs ganska höga?
2) Att jämföra Brynäs med Luleå och Timrå var väl ändå lite magstarkt? Lule har väl knåpat ihop 1-2 guld och Timrå har läst om dem i tidningarna. Brynäs har 12 guld, men det visste du ju redan.
Hur som helst, ska bli kul i morgon: Jag tror det blir en stenhård match som slutar 2-2. Sedan avgör Ove Molin (Brynäs).
Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Portello: Huruvida den är överljuvlig eller inte kan man ju ha olika uppfattning om. Fundera över hur det gick senast mot Pölsan och överväg om det är värt risken att ta på dig tröjan. Ligger vi under efter första perioden kommer jag personligen att se till att tröjan upphör att existera. Var så säker.
Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Huge: Ni pölsor har mycket att lära, och ni får gärna lära er det i allsvenskan. Högmod är bara en av de egenskaper som kräver sin nemesis, i ert fall.
När jag informerar om att ni får stryk i morgon, handlar det inte om högmod. Men ren och klar realism. I morgon får ni stryk.
Om du lovar att bli medlem i Lulehockey vid förlust, lovar jag att bli medlem i Pölsan om ni vinner.
Där har du det, öppet och ärligt. Vågar du hålla emot?
När jag informerar om att ni får stryk i morgon, handlar det inte om högmod. Men ren och klar realism. I morgon får ni stryk.
Om du lovar att bli medlem i Lulehockey vid förlust, lovar jag att bli medlem i Pölsan om ni vinner.
Där har du det, öppet och ärligt. Vågar du hålla emot?
Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Kickan: Imorgon kan jag garantera att Mange,Hento,Frallan och gänget kommer att vara övermagiska,överljuvliga och helt underbaaaaaara.
Som SMÅLAND brukar säga: Trust me! :)
Som SMÅLAND brukar säga: Trust me! :)
Sv: Luleå HF-Brynäs IF
westerlind: Nåja. talar du inte pre-elitserien, vilken för er del inte är så där jättelång - Tikarna har väl mycket mer exempelvis - så har ni inte mycket mer än vi. Vi har tjugo år och ni har trettio. Ni har aldrig varit utanför serien, men jag undrar om det inte är dags i år? Utsätter ni er för skellefte, har ni satt er sista gävliga potatis. jag tror att ni kommer att må bra av ett år i norra allsvenskan. Almtuna, Teg, Boden! kan livet bli bättre?
Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Liam Devlin: .....vilket får mig osökt att tänka på den gamla devisen:
"Högmod går före fall"
Och vilket fall det kommer att bli se´n.
Richterskalan kommer att få skrivas om.... :-)
"Högmod går före fall"
Och vilket fall det kommer att bli se´n.
Richterskalan kommer att få skrivas om.... :-)
Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Frisco: Kanske, kanske inte.Kommer inte ihåg. Men numera har jag ju en överljuvlig tröja på mig på hockeymatcherna.
Sv: Luleå HF-Brynäs IF
westerlind: Sluta nu flirta, Westerlind. Kickan är vår. Och nu talar vi allvarliga saker: ishockey. Jag har noterat att många klubbar har i princip nakna sidor här, men det gäller lika lite lulehockey, som pölsan. I morgon är det krig. Och kärlek. Er vinst senast i COOPacabana finns inte. Och i morgon blir det inte vinst för oss, utan utklassning av er. Älsklingarna älskar att få chansen att ge tillbaka, och i morgon är det payment day. Börja rikta in er på det nedre av de två strecken. För efter i morgon kommer ni att halka raskt närmare avgrunden. teglet är strax förbi, och därefter står ert enda hopp till soppanns och korvens uschla form.
Sv: Luleå HF-Brynäs IF
gud: "...ska hon även kunna köra buss...;0)"
Det där var säkert roligt, men kan du förklara?
Det där var säkert roligt, men kan du förklara?
Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Liam Devlin: Klart ni vill möta allihopa i slutspel, det har vi gjort - många gånger.
Men det är farligt att bli mätt på framgång: När man har vunnit allt (Brynäs), vad ska man då sikta på?
Men det är farligt att bli mätt på framgång: När man har vunnit allt (Brynäs), vad ska man då sikta på?
Sv: Luleå HF-Brynäs IF
westerlind:
ska hon även kunna köra buss...;0)
Kickan..
klart ni tar laget som förhoppningsvis kan koka kaffe allafall..
ska hon även kunna köra buss...;0)
Kickan..
klart ni tar laget som förhoppningsvis kan koka kaffe allafall..
Sv: Luleå HF-Brynäs IF
westerlind: När jag tänker efter å kanske du inte ens borde våga dig upp om du nu tror att Stockholm är hemma. Alla som kommer hit blir förtrollade på ett eller annat sätt och många är de sydbottningar som stannat och aldrig mer vill härifrån.
Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Frisco: Hmmmm, så jag fastnade på kort? Men inte var det mer, suddigt bidde det.
Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Kickan: Äh, Luleå kan man bara bli förtrollad av om man lever i sex månaders mörker per år. Däremot kanske jag bli förtrollad av någon trevlig skoterkvinna - det skulle vara trevligt.
Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Kickan: Jag håller med du. Jag vill alltid ha pölsan i ett slutspel. Det är väl fyra gånger nu, och varje gång har de plockat bort oss, ofta på sätt som skulle gjort Lars Norén arbetslös. Jag vill ALLTID ha pölsan, t o m förlora ytterligare mot eländena. bara för att få chansen att ÄNKLIGEN krossa pölsa. Tänk, när det sker! Från och med då kommer livet att börja om, pånågevis. Problemet under flera år nu, har varit att vi placerat oss så lika i tabellen att vi oftast inte haft chans att lottas mot varandra förrän sent, och då har vi båda som regel redan varit borta, tyvärr.
Men det är hugget som stugget. Jag har ju lidit semifinaler och kvartsfinaler mot drösar av styvben, så jag tar en lottning mot dessa vilken dag som helst. Tänk, så många situationer vi har att ta hämnd för! När karjalainen avgjorde i delfinen? Matchen var vår till närmare 100 än 99% och så avgör schabraket. Eller när styvbensglinen i klacken avgjorde hela j-a semin genom att kasta mynt på isen! Eller när rackarna retade av bulan som var kung i fjollbollen! Eller när vi höll på att krossa fjollorna, men de klarade sig för att jonte fock transporteras bort i ambuland! Oj, så mycket vi har att ta hämnd för. Och det skulle också innebära många älsklingar på läktarna i fjollbollen. Det längtar vi efter, rejält osydbottenstöd och fjollkross!
Å andra sidan har vi MooDooister att ta hämnd på. När vi plockade bort dem var de inte nöjda alls, och året efter skulle de bara ta revansch, även om det krävdes videoklipp för att eliminera jonte och i förlängningen luleå. Det glömmer vi aldrig, och förr eller senare tar vi dem.
Sist var det ju Tikarna Gläfsers, förstås. men konstigt nog brinner jag inte mot dessa. Kanske beror det på att jag någon månad till, ehuru motsträvig faktiskt är medlem i TIK08. Men 4-0 klan man å andra sidan aldrig snacka bort. bara att gratta, bryta ihop, och komma igen.
Nu har jag faktiskt räknat upp samtliga lag som någonsin spelat bort oss i slutspel. Utom ett. Warufven. Länge var just vi ett spöke för Ulfven, och plockade ned dem i slutspel efter noter. På senare tid har de utjämnat och t o m tagit ledningen i den satsiska estetiken. Nog vore det riktigt, riktigt härligt att reducera den. Visst kan det utvecklas så att första matchen kanske heter Lulehockey-Warulfven. Och i år kanske vi kan plocka eländena?
F-n, jag vill möta hela bunten! Lotten visar . . .att Lulehockey. . .i första matchen möter. . . alla andra!
Men det är hugget som stugget. Jag har ju lidit semifinaler och kvartsfinaler mot drösar av styvben, så jag tar en lottning mot dessa vilken dag som helst. Tänk, så många situationer vi har att ta hämnd för! När karjalainen avgjorde i delfinen? Matchen var vår till närmare 100 än 99% och så avgör schabraket. Eller när styvbensglinen i klacken avgjorde hela j-a semin genom att kasta mynt på isen! Eller när rackarna retade av bulan som var kung i fjollbollen! Eller när vi höll på att krossa fjollorna, men de klarade sig för att jonte fock transporteras bort i ambuland! Oj, så mycket vi har att ta hämnd för. Och det skulle också innebära många älsklingar på läktarna i fjollbollen. Det längtar vi efter, rejält osydbottenstöd och fjollkross!
Å andra sidan har vi MooDooister att ta hämnd på. När vi plockade bort dem var de inte nöjda alls, och året efter skulle de bara ta revansch, även om det krävdes videoklipp för att eliminera jonte och i förlängningen luleå. Det glömmer vi aldrig, och förr eller senare tar vi dem.
Sist var det ju Tikarna Gläfsers, förstås. men konstigt nog brinner jag inte mot dessa. Kanske beror det på att jag någon månad till, ehuru motsträvig faktiskt är medlem i TIK08. Men 4-0 klan man å andra sidan aldrig snacka bort. bara att gratta, bryta ihop, och komma igen.
Nu har jag faktiskt räknat upp samtliga lag som någonsin spelat bort oss i slutspel. Utom ett. Warufven. Länge var just vi ett spöke för Ulfven, och plockade ned dem i slutspel efter noter. På senare tid har de utjämnat och t o m tagit ledningen i den satsiska estetiken. Nog vore det riktigt, riktigt härligt att reducera den. Visst kan det utvecklas så att första matchen kanske heter Lulehockey-Warulfven. Och i år kanske vi kan plocka eländena?
F-n, jag vill möta hela bunten! Lotten visar . . .att Lulehockey. . .i första matchen möter. . . alla andra!
Sv: Luleå HF-Brynäs IF
westerlind: Nu skrev du allt fel. Du vet inte vad hockey innebär innan du har sett och förtrollats av Älsklingarnas bländande hockey. Fulhockeyn står Pölsingarna för. Imorgon blir du omvänd och inser att den vackra och fullkomliga hockeyn bara finns här. Imorgon skådar du ljuset och inser att de egentligen är och alltid har varit luling.
Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Kickan: Jag förstår att du vägrar erkänna att du hört talas om hockeyns hopp och räddning - Brynäs: Klapp-klapp-hockeyn är tyvärr alltför okänd däruppe i vedhuggarland.
Kickan, jag tror både du och jag kommer att vara glada efter morgondagens match: Jag över krossningen av pimpelfiskarna och du över den närmast religiösa upplevelsen av att ha fått se artisteri på högsta nivå.
Kickan, jag tror både du och jag kommer att vara glada efter morgondagens match: Jag över krossningen av pimpelfiskarna och du över den närmast religiösa upplevelsen av att ha fått se artisteri på högsta nivå.
Sv: Luleå HF-Brynäs IF
westerlind: Vad hette det sa du? Konstigt ord. Har aldrig hört talas om något liknande. Brynäs? Det är något du har drömt bara.
Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Kickan: Hmm, det skall bli intressant att se hur de klarar sig utan Jens Nielsen.
Stångkorv - det måste väl vara när de tvingats utlokalisera alla sina matcher till Linköping.
Stångkorv - det måste väl vara när de tvingats utlokalisera alla sina matcher till Linköping.
Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Paddan: Senast de mötte oss pajade de bara Älsklingarnas klubbor. Jag hade föredragit om de hade knockat sig själva med dem istället.
Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Kickan: Jag hoppas att de kommer att göra som någon TIK-spelare försökte igår, nämligen att knocka sig själva med sina egna klubbor.
Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Dysso: Hrmpf! Suspekta? Nu ska vi inte vara såna, Tjurgårdselände. Våra namn på lagen är vedertagna ju. Det är bara det att sydbottningar alltid brukar vara lite efter oss och inte har insett det ännu.
Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Paddan: Ni också. Att möta Korvkiosken brukar ju inte direkt minska risken för skador. Man frågar sig aldrig om någon ska bli skadad, bara hur många och hur allvarligt.
Vi överlever nog. Inget kan stoppa oss nu. INGET.
Vi överlever nog. Inget kan stoppa oss nu. INGET.
Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Kickan: Vi får väl se, ni måste ju överleva morgondagens prövningar först :P
"En korv med ketchup och senap, tack"
"En korv med ketchup och senap, tack"
Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Paddan: Ni får skylla er själva när ni bra har spelare som är Passiva och inte kan Prestera. Testa att tillverka dem i annat material än Papiermaché så kanske det funkar bättre. Svenskt Stål Spöar Skiten ur er.
Sv: Luleå HF-Brynäs IF
bobbe:
Eller att inte använda suspekta smeknamn på en sida där det hänger en väldigt stor andel supportrar från andra lag. Men det är nog en alldeles för klurig lösning.
Eller att inte använda suspekta smeknamn på en sida där det hänger en väldigt stor andel supportrar från andra lag. Men det är nog en alldeles för klurig lösning.
Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Kickan: Nepp, det var rent ut sagt Pirrooroligt och Programbladskastarläge under den matchen.
Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Kickan: Du kan få några ord till på P om den där matchen, nämligen Plågsam och Pinsam och PeterHögardhsaknad....
Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Frisco: Haha, det där fick mig att tänka på en ganska rolig inlaga som en finne hade skrivit. Det var rätt mycket p istället för b, g istället gör k, ibland s istället för k osv.
Sv: Luleå HF-Brynäs IF
bobbe: Jepp, Brynäs är ju Pölsan. Brynäs förresten, vad är det? Har aldrig hört talas om det.
Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Frisco: Alla i publiken verkar börja på P. Paddan, Portello och... Pamilla? Äh, nästan alla iaf. Eller åtminstone två.
Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Nu vet jag exakt hur jag vill ha slutspelet. Jag vill ha MooDoo i kvarten, Styvben i semin och Pölsan i final. Alla tre serier med samma scenario som nedan. Alltså, de får vinna de tre första STORT så de tror att allt är lugnt, och sedan tar vi dem i fyra raka i sudden.
« Föregående · 381434 · Nästa »
Cslsthl, någon import från Tjeckien? ;)