« Föregående · 413841 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Albert Hall:
Det jag är mest orolig för är att Antila ska bli skadad samtidigt som Gusten har en formsvacka.Då skulle det se riktigt illa ut.
Och tyvärr finns det väl en stor risk att Antila blir skadad, han har ju en gedigen skadelista före han kom hit. Och hos oss brukar ju skadeproblem, just vara ett stort problem.Bara att kolla på förra säsongen.
Det jag är mest orolig för är att Antila ska bli skadad samtidigt som Gusten har en formsvacka.Då skulle det se riktigt illa ut.
Och tyvärr finns det väl en stor risk att Antila blir skadad, han har ju en gedigen skadelista före han kom hit. Och hos oss brukar ju skadeproblem, just vara ett stort problem.Bara att kolla på förra säsongen.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello:
Jag är i alla fall mer pessimistisk än jag varit på många år. Iofs har hela försäsongen spelats utan två spelare som ska vara tongivande, Renberg och Obsut, plus att det dessutom alltid fattats ytterligare ett par stycken. Men ändå. Det har sett riktigt dåligt ut. Nog vill det till att många höjer sig ett par klasser, att Renberg får vara fullt frisk och att målvakterna håller åtminstone hygglig elitserieklass. Annars blir det kvalserien.
Forum blir bara sämre och sämre. Jag ids inte ens läsa där längre.
Jag är i alla fall mer pessimistisk än jag varit på många år. Iofs har hela försäsongen spelats utan två spelare som ska vara tongivande, Renberg och Obsut, plus att det dessutom alltid fattats ytterligare ett par stycken. Men ändå. Det har sett riktigt dåligt ut. Nog vill det till att många höjer sig ett par klasser, att Renberg får vara fullt frisk och att målvakterna håller åtminstone hygglig elitserieklass. Annars blir det kvalserien.
Forum blir bara sämre och sämre. Jag ids inte ens läsa där längre.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Albert Hall:
Somm vanligt. Vi spelar alltid i kvalserien på försäsongen och fram till jul. Ivarjefall enligt många på forum.Som fö suger big time.
Somm vanligt. Vi spelar alltid i kvalserien på försäsongen och fram till jul. Ivarjefall enligt många på forum.Som fö suger big time.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Albert Hall:
Med Kotevski som domare så blir det en BP- PP match.Han har en förmåga att hitta utvisningar som ingen annan ser för att sedan släppa en solklar grej.
Luleå imponerar inte, Hynning lika osynlig som vanligt. BP och PP under all kritik, Piteås 2-1 mål kom i BP.
Luleå behöver förbättra så oerhört mycket inför premiären den 20/9.
Obsut, Renberg,Tellström och Rönnqvist-dom behövs!
Med Kotevski som domare så blir det en BP- PP match.Han har en förmåga att hitta utvisningar som ingen annan ser för att sedan släppa en solklar grej.
Luleå imponerar inte, Hynning lika osynlig som vanligt. BP och PP under all kritik, Piteås 2-1 mål kom i BP.
Luleå behöver förbättra så oerhört mycket inför premiären den 20/9.
Obsut, Renberg,Tellström och Rönnqvist-dom behövs!
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello:
Ojoj.
"Om valet skulle falla på Hlinka nu så ser jag det som att man har gått och letat efter oxfilé i en affär i fyra månader men man kommer hem strax innan middag med en bit svål med utgånget datum. Klart som fan att alla gäster blir besvikna."
Ord och inga visor. Så dålig är nog ändå inte Hlinka.
Var matchen igår en sån där BP- PP match?
Ojoj.
"Om valet skulle falla på Hlinka nu så ser jag det som att man har gått och letat efter oxfilé i en affär i fyra månader men man kommer hem strax innan middag med en bit svål med utgånget datum. Klart som fan att alla gäster blir besvikna."
Ord och inga visor. Så dålig är nog ändå inte Hlinka.
Var matchen igår en sån där BP- PP match?
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello:
"Aldrig tidigare har jag hoppats så mycket på att ett slovakiskt lag ska vinna. Tur att Sverige är utslaget, annars hade man ju framstått som en idiot."
Personligen tycker jag han framstår som en idiot ändå. Men det är ju iofs en ganska så vanlig åkomma bland Svenska Fans. Sidan som mer än någon annan bidragit till idrottsidiotin runt om i Sverige.
"Aldrig tidigare har jag hoppats så mycket på att ett slovakiskt lag ska vinna. Tur att Sverige är utslaget, annars hade man ju framstått som en idiot."
Personligen tycker jag han framstår som en idiot ändå. Men det är ju iofs en ganska så vanlig åkomma bland Svenska Fans. Sidan som mer än någon annan bidragit till idrottsidiotin runt om i Sverige.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Visst ja, här kommer en till krönika.
Den är skriven ur ett helt annat perspektiv än Bäcklins.
Den är skriven ur ett helt annat perspektiv än Bäcklins.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Tydligen är det rätt många som är oroliga över att vi ska försöka värva Miroslav Hlinka.En av dom är skribenten Mattias Bäcklin på SF.
Han mailade tom Strömwall och frågade varför dom försöker att värva honom.Krönikan finns på :
www.svenskafans.com/hockeyzon/artiklar.asp?id=6069
Han mailade tom Strömwall och frågade varför dom försöker att värva honom.Krönikan finns på :
www.svenskafans.com/hockeyzon/artiklar.asp?id=6069
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Piteå-Luleå 2-3.
Målskyttar: Fabbe,Koch,Lindgren.
Rönnqvist febersjuk, Tellström skadad.
Målskyttar: Fabbe,Koch,Lindgren.
Rönnqvist febersjuk, Tellström skadad.
Sv: Nyförvärv.
0,33 euro är för övrigt en skam för riket. Dumpa dem tillsammans med Hardy i valfritt hav fastkedjade i cementblock.
Sv: Nyförvärv.
Portello: Hlinka har ju velat bli värvad av LHF redan när han spelade med MooDoo. Det är inte alla spelare som själva erbjuder en klubb sina tjänster mitt under brinnande slutspel när man spelar i motståndarlaget : )
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Albert Hall:
Nädu, jag var det inte. Spelade därimot 4-1 till Ryssland.
Insats:20:- vinst: 0 :-
Så idag är jag en rik man.
Nädu, jag var det inte. Spelade därimot 4-1 till Ryssland.
Insats:20:- vinst: 0 :-
Så idag är jag en rik man.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Citat från dagens NSD:
"Hörde att en galen pitebo faktiskt spelade 20 kronor på 6-1 till Tjeckien. Nu är han 12 800 kronor rikare."
Grattis Portello!?
"Hörde att en galen pitebo faktiskt spelade 20 kronor på 6-1 till Tjeckien. Nu är han 12 800 kronor rikare."
Grattis Portello!?
Sv: Nyförvärv.
Poffa och Portello:
Det är agenten som säger att han trivdes bra i Sverige. Agenter har väl aldrig någonsin överdrivit någonting om sina adepter? Värst brukar det väl ändå vara i basket när de amerikanska stjärnorna som värvats visar sig ha blivit en till två decimeter kortare under tiden de fraktats över Alanten.
Humörspelare verkar vara något som de flesta tjecker och slovaker är. Brabenec var också lite av en sådan, landslagen har väl också haft det ryktet i alla tider. Bra i medgång, dåliga motgång.
På tal om Brabenec, vetefan om det inte varit lika bra att behålla honom som att värva Hlinka. Nåja, densomleverfar.se
Det är agenten som säger att han trivdes bra i Sverige. Agenter har väl aldrig någonsin överdrivit någonting om sina adepter? Värst brukar det väl ändå vara i basket när de amerikanska stjärnorna som värvats visar sig ha blivit en till två decimeter kortare under tiden de fraktats över Alanten.
Humörspelare verkar vara något som de flesta tjecker och slovaker är. Brabenec var också lite av en sådan, landslagen har väl också haft det ryktet i alla tider. Bra i medgång, dåliga motgång.
På tal om Brabenec, vetefan om det inte varit lika bra att behålla honom som att värva Hlinka. Nåja, densomleverfar.se
Sv: Nyförvärv.
Poffa:
Låter ju verkligen som spelaren Luleå behöver.Behöver jag påpeka att det är Ironi?
Känner mig verkligt tveksam till den här värvningen, men jag hoppas verkligen att han gör bra i från sig om han skriver på.
Låter ju verkligen som spelaren Luleå behöver.Behöver jag påpeka att det är Ironi?
Känner mig verkligt tveksam till den här värvningen, men jag hoppas verkligen att han gör bra i från sig om han skriver på.
Sv: Nyförvärv.
Portello:
Trivdes bra var ju en sanning med modifikation. Hlinka trivdes så länge som det gick bra och han fick spela. Han är en verklig humörspelare och går det bra så är han en lysande spelare, går det dåligt så är han helt under isen.
Trivdes bra var ju en sanning med modifikation. Hlinka trivdes så länge som det gick bra och han fick spela. Han är en verklig humörspelare och går det bra så är han en lysande spelare, går det dåligt så är han helt under isen.
Sv: Nyförvärv.
Man kanske också ska skicka med ett länktips.
Fö så spelar Luleå idag match mot Piteå. Men matchen har ett lite annorlunda upplägg.Period 1 och 3 spelas som vanligt, men i andra perioden kommer lagen att turas om att träna PP.
Kul för Luleås del är att Sandström och Bulan är tillbaka och kan spela ikväll.Tellström är också på bättringsvägen men spelar inte mot Piteå.
Fö så spelar Luleå idag match mot Piteå. Men matchen har ett lite annorlunda upplägg.Period 1 och 3 spelas som vanligt, men i andra perioden kommer lagen att turas om att träna PP.
Kul för Luleås del är att Sandström och Bulan är tillbaka och kan spela ikväll.Tellström är också på bättringsvägen men spelar inte mot Piteå.
Sv: Nyförvärv.
Albert Hall:
Enligt dagens Nsd så talar visst det mesta för att Hlinka skriver på för Luleå. Så här säger han agent: - Miroslav sa att han ställde sig positiv till att spela i Luleå kommande säsong. Han trivdes ju bra i Sverige senast han spelade där.
Enligt dagens Nsd så talar visst det mesta för att Hlinka skriver på för Luleå. Så här säger han agent: - Miroslav sa att han ställde sig positiv till att spela i Luleå kommande säsong. Han trivdes ju bra i Sverige senast han spelade där.
Sv: Nyförvärv.
Dream Team:
Alltså, även jag vill se en säsong i NHL. NHL skulle knappast överleva en längre lockout och det vore förödande för internationell OCH nationell ishockey.
Vad jag opponerade mig emot var att det skulle vara något osporsligt och/eller orättvist gentemot andra lag.
Alltså, även jag vill se en säsong i NHL. NHL skulle knappast överleva en längre lockout och det vore förödande för internationell OCH nationell ishockey.
Vad jag opponerade mig emot var att det skulle vara något osporsligt och/eller orättvist gentemot andra lag.
Sv: Nyförvärv.
Det känns ändå i slutändan som att de som uttrycker oro för strejken ur orättvisesynvinkel, kanske bottnar just sin oro i att det egna laget inte har lika bra spelare att ev. plocka hem, som andra har.
Jag är emot strejken, är djupt orolig för svensk hockey om det blir lockout och NHL-spelare vallfärdar in i elitserien, men detta av helt andra orsaker än om MITT lag inte skulle vinna fördel...
Jag är emot strejken, är djupt orolig för svensk hockey om det blir lockout och NHL-spelare vallfärdar in i elitserien, men detta av helt andra orsaker än om MITT lag inte skulle vinna fördel...
Sv: Nyförvärv.
Poffa:
Det kanske borde vara så att klubbarna bara är tillåtna att värva medelmåttiga spelare. Eller i alla fall att de inte får värva spelare som någon gång gjort något bra i NHL.
Det kanske borde vara så att klubbarna bara är tillåtna att värva medelmåttiga spelare. Eller i alla fall att de inte får värva spelare som någon gång gjort något bra i NHL.
Sv: Nyförvärv.
ClaesW:
Klart det är rättvist. Om klubben kan knyta till sig en storstjärna om så bara för en kort tid så har de väl gjort sig förtjänt av det. Om då andra klubbar inte lyckas med samma sak så har de ju helt enkelt gjort någonting fel. Kan Djurgården värva Ronaldo så får väl Örebro värva Roberto Carlos.
Var i ligger skillnaden rent rättvisemässigt i det här fallet jämfört med om en klubb lyckas knyta till sig Ronaldo för hela säsongen?
Klart det är rättvist. Om klubben kan knyta till sig en storstjärna om så bara för en kort tid så har de väl gjort sig förtjänt av det. Om då andra klubbar inte lyckas med samma sak så har de ju helt enkelt gjort någonting fel. Kan Djurgården värva Ronaldo så får väl Örebro värva Roberto Carlos.
Var i ligger skillnaden rent rättvisemässigt i det här fallet jämfört med om en klubb lyckas knyta till sig Ronaldo för hela säsongen?
Sv: Nyförvärv.
Poffa:
Osportsligt eftersom spelarna inte tillhör klubbarna de skulle spela för - det förekommer ju massa snack om att den o den spelaren väljer svenska klubbar lite godtyckligt, det är väl för f-n inte rättvist. Då kan ju Ronaldo spela för Djurgården i fotboll om det blir strejk- skulle det varar rättvist mot t ex Örebro?
Osportsligt eftersom spelarna inte tillhör klubbarna de skulle spela för - det förekommer ju massa snack om att den o den spelaren väljer svenska klubbar lite godtyckligt, det är väl för f-n inte rättvist. Då kan ju Ronaldo spela för Djurgården i fotboll om det blir strejk- skulle det varar rättvist mot t ex Örebro?
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Någon som vet om matchen Piteå-Luleå är en vanlig träningsmatch eller om dom ska träna BP & PP som det var sagt från början?
Därimot tycker jag det är idioti att lägga den samma dag som Sverige möter Kroatien i VM-kval.
Därimot tycker jag det är idioti att lägga den samma dag som Sverige möter Kroatien i VM-kval.
Sv: Nyförvärv.
ClaesW:
Vaddå sportslig rättvisa? På vilket sätt skulle det vara osportsligt eller orättvist?
Vaddå sportslig rättvisa? På vilket sätt skulle det vara osportsligt eller orättvist?
Sv: Nyförvärv.
ClaesW: Om du läser mitt inlägg en gång till så ser du att jag hoppas att det INTE blir någon lockout.
Sv: Nyförvärv.
ClaesW:
Lule skulle nog få Holmström och Öhlund. Inga dussinlirare nån av dom.
För showens skull skulle jag vilja ha en konflikt. Fast inte sportsligt.
Lule skulle nog få Holmström och Öhlund. Inga dussinlirare nån av dom.
För showens skull skulle jag vilja ha en konflikt. Fast inte sportsligt.
Sv: Nyförvärv.
Portello:
Det blir väl ändå lite hawai att plocka in spelare i elitserielagen som tillhör NHL-klubbar? Är det sportslig rättvisa??
Det blir väl ändå lite hawai att plocka in spelare i elitserielagen som tillhör NHL-klubbar? Är det sportslig rättvisa??
Sv: Nyförvärv.
Albert Hall:
Hoppas verkligen att det inte blir någon lockout, visst skulle det vara kul att se en massa NHL-proffs i elitserien men på det stora hela känns det som att det är bättre om NHL säsongen kommer igång som vanligt.
Hoppas verkligen att det inte blir någon lockout, visst skulle det vara kul att se en massa NHL-proffs i elitserien men på det stora hela känns det som att det är bättre om NHL säsongen kommer igång som vanligt.
Sv: Nyförvärv.
Albert Hall:
Säg inte "vad var det jag sa" än...men både Lule och BIF skulle ju tjäna på att en lockout inte blir av- även om jag tycker att NHL-killarna är ruggigt överskattade allt som oftast...Det viktigaste är att bygga ett LAG!
Säg inte "vad var det jag sa" än...men både Lule och BIF skulle ju tjäna på att en lockout inte blir av- även om jag tycker att NHL-killarna är ruggigt överskattade allt som oftast...Det viktigaste är att bygga ett LAG!
Sv: Nyförvärv.
Portello:
Nej, Rayko är helt hopplös.
Nu börjar det komma artiklar om att det inte blir nån NHL-lockout för att båda parterna inser att dom inte har råd. Tur att jag inte är typen som säger "vad var det jag sa", för då hade jag nog sagt det.
Nej, Rayko är helt hopplös.
Nu börjar det komma artiklar om att det inte blir nån NHL-lockout för att båda parterna inser att dom inte har råd. Tur att jag inte är typen som säger "vad var det jag sa", för då hade jag nog sagt det.
Sv: Nyförvärv.
Albert Hall: Hahaha, ta och starta en. Det gör väl att Rayko åtminstone går i gång.Den killen är ju inte riktigt klok :)
Sv: Nyförvärv.
Portello:
Det händer nog en hel del som aldrig kommer ut i offentligheten i värvarcirkusen. Fast jag håller med om att Jeff Hamilton vore exakt en sån jag skulle vilja ha till laget.
Eller varför inte Toporowski? Kanske man skulle starta en Toporowskitråd på forum. Det känns väldigt länge sen man läste en sådan, nu... ;-)
Det händer nog en hel del som aldrig kommer ut i offentligheten i värvarcirkusen. Fast jag håller med om att Jeff Hamilton vore exakt en sån jag skulle vilja ha till laget.
Eller varför inte Toporowski? Kanske man skulle starta en Toporowskitråd på forum. Det känns väldigt länge sen man läste en sådan, nu... ;-)
Sv: Nyförvärv.
Albert Hall:
Vad Luleå behöver är en målskytt av stora mått. Kan inte förstå varför dom inte har kontaktat Hamiltons agent på flera veckor. Han vet ju var målet är beläget.Gjorde 43 mål i AHL förra säsongen och har ju även en bra säsong i Kärpät för några år sedan.
Vad Luleå behöver är en målskytt av stora mått. Kan inte förstå varför dom inte har kontaktat Hamiltons agent på flera veckor. Han vet ju var målet är beläget.Gjorde 43 mål i AHL förra säsongen och har ju även en bra säsong i Kärpät för några år sedan.
Sv: Nyförvärv.
Portello:
Nej inte Hlinka. Hårt arbetande målsumpare dräller det redan av i LHF, vi behöver inte en till. Fast Hlinka arbetar väl mest hårt i medgång förstås. Dessutom behöver vi inte filmande fuskare i Luleå, dom får Modo gärna fortsätta att ta hand om.
Om jag minns rätt så hade väl Hlinka svårt att platsa i Modo sista säsongen han var där.
Nej inte Hlinka. Hårt arbetande målsumpare dräller det redan av i LHF, vi behöver inte en till. Fast Hlinka arbetar väl mest hårt i medgång förstås. Dessutom behöver vi inte filmande fuskare i Luleå, dom får Modo gärna fortsätta att ta hand om.
Om jag minns rätt så hade väl Hlinka svårt att platsa i Modo sista säsongen han var där.
Sv: Nyförvärv.
I dagens NSD bekräftar Hlinkas agent att Luleå har kontaktat honom angående Hlinka.Själv känner jag mig aning skeptisk inför denna värvning.Känns som inte Hlinka är den målskytt Luleå söker.
Och det jag kommer ihåg mest från Hlinkas tid i Modo är hans filmningar.
Och angående artikeln, tydligen är han i stjärna i Wc, det är väl ändå att ta i? Får han ens spela?
Och det jag kommer ihåg mest från Hlinkas tid i Modo är hans filmningar.
Och angående artikeln, tydligen är han i stjärna i Wc, det är väl ändå att ta i? Får han ens spela?
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Hm, vem tror att Rayko är 23 år? Vilken 23åring skriver "va snackar du om pastor porr putte? :)"?
Bah!
Bah!
Sv: Målvaktstränare klar.
Återförenad, inte återbördad. Meningen var alldeles för lång för att allt skulle kunna bli rätt.
Sv: Målvaktstränare klar.
Paddan:
Ja, nu fattas bara Hasse Edlund så är kirunkolonin återbördad efter sitt lysande men i efterhand av någon underlig anledning inte särskilt uppskattade arbete i Löven.
Puh, vilken lång mening. Blev alldeles andfådd, ju. Tur att man inte skriver så ofta.
Ja, nu fattas bara Hasse Edlund så är kirunkolonin återbördad efter sitt lysande men i efterhand av någon underlig anledning inte särskilt uppskattade arbete i Löven.
Puh, vilken lång mening. Blev alldeles andfådd, ju. Tur att man inte skriver så ofta.
Sv: Målvaktstränare klar.
Albert Hall: Aha, så Micke har alltså värvat en "olycksbroder" från Lövens gamla sportkommitté.
www.rodang.ac.se/~janhof/sportkommitten_001028.jpg
www.rodang.ac.se/~janhof/sportkommitten_001028.jpg
Sv: Målvaktstränare klar.
Portello:
Kolonin av fd. kirunabor som blev svenska mästare i Löven 1987 utökas alltså. Hur Wälitalo är som tränare 2004 har jag ingen som helst aning om. Jag tror inte han sysslat särskilt mycket med praktisk ishockey de senaste åren.
Kolonin av fd. kirunabor som blev svenska mästare i Löven 1987 utökas alltså. Hur Wälitalo är som tränare 2004 har jag ingen som helst aning om. Jag tror inte han sysslat särskilt mycket med praktisk ishockey de senaste åren.
Målvaktstränare klar.
Så är det klart att Göte Wälitalo är klar som målvaktstränare för Luleå Hockey.Kontraktet löper över ett år.
Sv: Pavel Skrbek !!!!
Albert Hall:
ja hur det än är så får vi kämpa hårt för ett nytt kontrakt, men sca cupen gav i alla fall bra indikationer, å till lule, Lycka till i år.
ja hur det än är så får vi kämpa hårt för ett nytt kontrakt, men sca cupen gav i alla fall bra indikationer, å till lule, Lycka till i år.
Sv: Pavel Skrbek !!!!
Mr Big:
Positiva: Enorm räckvidd, tuff, stabil, lugn och säker. Inte ofarlig alls vid sina allför sällsynta offensiva utflykter. Kort sagt en spelare som verkligen passar i ett annars relativt orutinerat lag.
Negativ: Skade- och avstängningsbenägen. Fast båda dom grejerna gäller hans två säsonger i Lule. Inte alls säkert det blir likadant i Mora.
Positiva: Enorm räckvidd, tuff, stabil, lugn och säker. Inte ofarlig alls vid sina allför sällsynta offensiva utflykter. Kort sagt en spelare som verkligen passar i ett annars relativt orutinerat lag.
Negativ: Skade- och avstängningsbenägen. Fast båda dom grejerna gäller hans två säsonger i Lule. Inte alls säkert det blir likadant i Mora.
Sv: Pavel Skrbek !!!!
Albert Hall:
Nädå.
Han ska väll vara en bra defensivt lagd back vad jag förstått.
Du har ju sett honom lite mer än jag, hur e han? Possitiva o negativa sidor.
Nädå.
Han ska väll vara en bra defensivt lagd back vad jag förstått.
Du har ju sett honom lite mer än jag, hur e han? Possitiva o negativa sidor.
Sv: Pavel Skrbek !!!!
Mr Big:
Det kommer han säkert. Räkna dock inte med att han kommer att fortsätta göra 3 mål på fyra matcher... ;-)
Det kommer han säkert. Räkna dock inte med att han kommer att fortsätta göra 3 mål på fyra matcher... ;-)
Sv: Pavel Skrbek !!!!
Mr Big: Det blir han säkert. Om han får vara hel vill säga. Han var rätt så skadedrabbad när han spelade för oss och finns han inte på isen är han ju inte till någon större nytta.
« Föregående · 413841 · Nästa »
Hoppas någon av dom får chansen under säsongen.