« Föregående · 417099 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Albert Hall: Det låter ju alldeles riktigt. Du får gärna gå hela linan ut å säga att en massa nyförvärv gör stor fiasko också :)
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Lövva:
Nej, jag har ju insett problemet, det är ju därför jag på senare tid nämnt kvalserien som en möjlighet flera gånger.
Nej, jag har ju insett problemet, det är ju därför jag på senare tid nämnt kvalserien som en möjlighet flera gånger.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Albert Hall: Bara du inte skriver att Luleå vinner SM-GULD. Men att de hamnar i kvalserien får du gärna skriva :)
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Paddan:
Ja, jag ser verkligen fram emot att följa honom. Om han spelar som han verkat göra på andra sidan Atlanten kommer det nog inte att bli många matcher för honom. Men nog fan måste väl Bik, agenter och andra rådgivare ändå inse att det inte håller? Nej min amatörmässiga gissning är att han är här för att lära sig lite om själva spelet ishockey.
Fast min gissnings- och expertyckarförmågas rykte har kraftigt devalverats den sista tiden. Dels påstod jag tvärsäkert att inte NHL-konflikten skulle bryta ut, dels har jag snart förlorat 100 spänn på ett idiotiskt taget vad mot en SpS (eller HS numera?) profil om att Hardy skulle vara tvungen att avgå. Så bry er med andra ord inte ett smack om vad jag skriver i fortsättningen.
Ja, jag ser verkligen fram emot att följa honom. Om han spelar som han verkat göra på andra sidan Atlanten kommer det nog inte att bli många matcher för honom. Men nog fan måste väl Bik, agenter och andra rådgivare ändå inse att det inte håller? Nej min amatörmässiga gissning är att han är här för att lära sig lite om själva spelet ishockey.
Fast min gissnings- och expertyckarförmågas rykte har kraftigt devalverats den sista tiden. Dels påstod jag tvärsäkert att inte NHL-konflikten skulle bryta ut, dels har jag snart förlorat 100 spänn på ett idiotiskt taget vad mot en SpS (eller HS numera?) profil om att Hardy skulle vara tvungen att avgå. Så bry er med andra ord inte ett smack om vad jag skriver i fortsättningen.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Albert Hall: På tal om flåbusar så torde väl Boden ha fått tag på sin "elegant" nu när det inte blev någon start på NHL-säsongen denna månad.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Lövva:
Då tror jag mer på Erik Lindgren om det nu ska vara en luling. Ung, hungrig, stor och stark. Fast som Dysso säger så kommer nog en som Jämtin att ta chansen att visa vad han kan...
Då tror jag mer på Erik Lindgren om det nu ska vara en luling. Ung, hungrig, stor och stark. Fast som Dysso säger så kommer nog en som Jämtin att ta chansen att visa vad han kan...
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Albert Hall: Hehe, det är helt klart något som är förevigat i mitt huvud. Hade det för övrigt förevigat på video också men jag har lyckas slarva bort det bandet. Jaja, det får väl bli en favorit i repris i år så att man får spela in det från sportnytt. Men vem ska lägga i tackligen iår? Fabbe kanske...
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Lövva:
Jodu, jag minns när Foppa gjorde come-back i Modo hösten 1994. Hans första match, i Delfinen. Foppa tittade ner på pucken ett ögonblick för länge matchotränad som han var. Sen mötte han Hurtigs axel på röda linjen. Foppa vinglade ut till avbytarbåset omedveten om vilket bås som var hans och hade inte lulespelarna motat bort honom hade han klivit in i deras.
Unga hungriga hårdingar har helt klart massor av status att hämta i denna säsong serie. Och då inte bara mot Foppa.
Jodu, jag minns när Foppa gjorde come-back i Modo hösten 1994. Hans första match, i Delfinen. Foppa tittade ner på pucken ett ögonblick för länge matchotränad som han var. Sen mötte han Hurtigs axel på röda linjen. Foppa vinglade ut till avbytarbåset omedveten om vilket bås som var hans och hade inte lulespelarna motat bort honom hade han klivit in i deras.
Unga hungriga hårdingar har helt klart massor av status att hämta i denna säsong serie. Och då inte bara mot Foppa.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
65selander: Kommer ihåg på den gamla goda tiden när Lasse Hurtig hade sina dueller med Forsberg. Då fick Foppa känna att han levde! ;)
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Lövva: Min personliga tolkning är att Jämtin vill proppa Foppa sedan om Jämtin står upp efter det är en annan fråga! Men Jämtin lär nog försöka iaf!
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Dysso: Expressen idag: "Det lär inte dröja innan Peter Forsberg vet vem HV:s Jämtin är"...
...valfri tolkning :)
...valfri tolkning :)
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Lövva:
Klart, han och Thörnberg har väl varit lite griniga i andra matcher på försäsognen också. Dom har säkert mer att ge dock, så räkna med lite gruff från dessa herrar när tillfälle ges. :)
Klart, han och Thörnberg har väl varit lite griniga i andra matcher på försäsognen också. Dom har säkert mer att ge dock, så räkna med lite gruff från dessa herrar när tillfälle ges. :)
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Dysso: Och även en utökad multimedia avdelning skulle inte sitta helt fel. Du föresten, läste att Jämtin var lite grinig igår. Det börjas tidigt ;)
Sv: En otråd på Sportsnackiska
nappen:
Krävs ju ett bättre innehåll, mycket mer uppdateringar och bättre info...
Krävs ju ett bättre innehåll, mycket mer uppdateringar och bättre info...
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Albert Hall: När ett forum tar flera minuter att ladda även fast man sitter på bredband så är det något fel som blivit trasigt.
Eller så är det Raykos temperamentssvängningar som har påverkat hela webbplatsen ;)
Vilket lag blir förresten först med en fjärdetröja?
Eller så är det Raykos temperamentssvängningar som har påverkat hela webbplatsen ;)
Vilket lag blir förresten först med en fjärdetröja?
Sv: En otråd på Sportsnackiska
nappen:
Det tvivlar jag starkt på. Hoppas dom åtminstone gör den lite mindre seg än den varit de senaste veckorna.
Det tvivlar jag starkt på. Hoppas dom åtminstone gör den lite mindre seg än den varit de senaste veckorna.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Aocho uppdaterar Luleås hemsida. Ska "Sveriges bästa hockeysida" äntligen göra skäl för sitt namn?
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello: Såg föresten att Timrå förhandlar med en viss Kiprosoff. Kommer han så tror jag itne Kappanen blir så saknad...
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Lövva: Stämmer att vi var utan finska spelare för två säsonger sedan.
Nä, nu ska jag logga ut.Måste iväg och jobba.
Nä, nu ska jag logga ut.Måste iväg och jobba.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello: Om jag inte är helt ute å cycklar så var det ett år när vi inte hade en finne, för några år sen. Är dock inte hundra procentigt säker. MEn det är möjligt att vi var finnelösa när Myllys stack. Kommer inte riktigt ihåg när Mettovaara kom till klubben.. Men är ganska säker att han stack precis innan Mäntylä kom
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Lövva:Pitebor samt finska spelare är rätt vanligt i Luleå.
Den dagen det varken finns det ena eller den andra ska jag sluta se hockey ;)
Den dagen det varken finns det ena eller den andra ska jag sluta se hockey ;)
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello: JO absolut. Kommer dock ihåg för några säsonger sen när Bulan var enda Pitebon i laget. Känndes lite konstigt. Men sen kom Lasse Edström å joina honom, å sen fylldes det på allt eftersom...
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Lövva: Det har du ju rätt i. Holmström,Renberg,Janne,Erik,Bulan samt Öhlund. Piteå är en riktig plantskola.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello: Tänkte på en sak. Om Erik Lindberg får vara kvar under lockouten så innebär det att det blir hela sex Pitebor i Luleås a-lag iår!
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Rörliga bilder från matchen finns på www.sodertaljesk.se/matchrapport_ssk.asp?matchid=214&visa=matchrapp
Klicka på Highlights.
Klicka på Highlights.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Luleå -SSK 4-4.
Luleås målskyttar: Fagemo,Wallin,Hynning och Rönnqvist.
Två av dom kom visst på två inte allt för lyckade ingripanden av SSK-målvakten.
Nu är det Timrå nästa. Skönt att det äntligen börjar på riktigt.
Luleås målskyttar: Fagemo,Wallin,Hynning och Rönnqvist.
Två av dom kom visst på två inte allt för lyckade ingripanden av SSK-målvakten.
Nu är det Timrå nästa. Skönt att det äntligen börjar på riktigt.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
LL: Powerplay uppställningen känns alldeles för bra för att vara sann. Å det roliga i det hela är ju att det är just sant! Förr eller senare i alla fall :)
Första budet i våras var ju att Renberg inte skulle kunna spela något föränn jul, sen ändrades det till att han "bara" skulle missa de 10 inledande matcherna. Sen blev det som du sa ,4-5 matcher. Men sen blev det snack om att han skulle kunna vara med redan i hemma tuneringen mot SAIPA. Men så blev det inte. Sen sas det att han mycket möjligt kunde vara med mot Bajen, vilket fallet ej blev så. Nu mot Södertälje känns det väl som ett frågetecken om hans medverkande. Det vore ju bra om han fick åtminstone en träningsmatch innan det drar igång på allvar.
Första budet i våras var ju att Renberg inte skulle kunna spela något föränn jul, sen ändrades det till att han "bara" skulle missa de 10 inledande matcherna. Sen blev det som du sa ,4-5 matcher. Men sen blev det snack om att han skulle kunna vara med redan i hemma tuneringen mot SAIPA. Men så blev det inte. Sen sas det att han mycket möjligt kunde vara med mot Bajen, vilket fallet ej blev så. Nu mot Södertälje känns det väl som ett frågetecken om hans medverkande. Det vore ju bra om han fick åtminstone en träningsmatch innan det drar igång på allvar.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Lövva: å andra sidan kan man ju se det som att det redan från början var sagt att han skulle missa de inledande fyra-fem matcherna så egentligen är det ju bara en bonus om han kan spela mot TIK. Men visst vore det ju bra att ha honom i laget. Tänk dig en power play-uppställning med Renberg, Rönnken, Holma och Nordan som anfallare med Mäntylä som skytt från backplats (och där Rönnken också kan ställa sig som skytt från blå)... det skulle kunna bli riktigt, riktigt vasst.
Sv: Klara spelare vi en NHL lockout
Angående kvällens träningsmatch så kör SSK webbradio från matchen!
Sv: Klara spelare vi en NHL lockout
Jesper Jonsson: NHL har ju redan de senaste åren tappat lite till den ryska ligan. Oavsett hur långvarig lockouten blir nu så tror jag NHL kommer att tappa yttligare lite förtroende hos folk. Det är ju trots allt den andra lockouten på ca 10 år. Så förhoppningsvis så kommer Europa tjäna in yttligare lite mark på NHL, världens bästa hockeyförstörande liga, efter lockoutens slut. I sådana fall innebär det att under 2000-talet så har NHL hela tiden tappat "andelar" gentemot Europeiskt hockey vilket är glädjande!
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello: Det känns som om Renberg aldrig kommer att spela. Comebacken blir hela tiden framflyttat å framflyttad. Är orolig för att han kommer att saknas i laguppställningen mot Timrå.
Sv: Klara spelare vi en NHL lockout
Jesper Jonsson: Lockout är fan det BÄSTA som kunde hända. Vi slipper brunkarhockeyn på pytterink och spelare som faktiskt kan spela riktig hockey spelar åter i Sverige. Hurra!
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Kvällens match mellan SSK-Luleå kommer att sändas på webbradio.
Härligt!
Härligt!
Sv: Klara spelare vi en NHL lockout
Jesper Jonsson: varför var det det SÄMSTA som kunde hända? Sämst för vem? Eftersom den här konflikten i stort sett bara kan göra NHL svagare i längden så tycker jag att det är jättebra om det bli en lång konfikt :-)
Sv: Klara spelare vi en NHL lockout
Lövva: Fast FBK och HV blir ljusår före oss i tabellen endå.
Lockout var tamefan det SÄMSTA som kunde hända.
Lockout var tamefan det SÄMSTA som kunde hända.
Sv: Klara spelare vi en NHL lockout
Portello:
Olika bud tydligen. Man får välja den källa som låter sämst så man inte blir så besviken...
Olika bud tydligen. Man får välja den källa som låter sämst så man inte blir så besviken...
Sv: Klara spelare vi en NHL lockout
Albert Hall: Det verkar som att NSD och Kuriren har helt olika uppgifter.Återstår att se vem som har rätt.
Sv: Klara spelare vi en NHL lockout
Albert Hall: Och i länken jag bifogade från NSD så står det att ytterligare en spelare kan anlända.
Sv: Klara spelare vi en NHL lockout
Portello:
Det verkar som att Lule i kvällens match mot SSK förstärks med (jämfört med den tidigare försäsongen) Holmström, Wallin, Obsut och Renberg. Enligt Kuriren skulle Renberg spela från start.
Det verkar som att Lule i kvällens match mot SSK förstärks med (jämfört med den tidigare försäsongen) Holmström, Wallin, Obsut och Renberg. Enligt Kuriren skulle Renberg spela från start.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
I dagens NSD skrivs det att är tveksamt att Holmström är med i kvällens match mot SSK, men förhoppnigsvis är han med i premiären mot Timrå.Står också att Renberg inte kommer att spela ikväll.Var meningen att han skulle spela med Fagemo och Tellström. Men han känner visst av skatan lite så han vill inte riskera något.
För hela artikeln, se länk.
För hela artikeln, se länk.
Sv: Klara spelare vi en NHL lockout
Portello:
Enligt en intervju i norrbottensradion imorse så nöjer man sig nog med dessa tre. Bra tycker jag.
Jag gissar att det kan komma att skrivas ett och annat artistkontrakt bland SA och elitlagen om konflikten pågår ett tag. Det lär ju finnas lite spelare på markanden som behöver hålla igång lite.
Enligt en intervju i norrbottensradion imorse så nöjer man sig nog med dessa tre. Bra tycker jag.
Jag gissar att det kan komma att skrivas ett och annat artistkontrakt bland SA och elitlagen om konflikten pågår ett tag. Det lär ju finnas lite spelare på markanden som behöver hålla igång lite.
Sv: Klara spelare vi en NHL lockout
Lövva: Judu, det skulle vara det. Men en sak är då rätt negativt med de tre spelarna. Alla är mer eller mindre skadebenägna. Men det är ju klart, det är ju som klippt och skuret för Luleå.
Sv: Klara spelare vi en NHL lockout
Portello: Varför inte nöja sig med LeClair och Lindros.
"And the Legion of Dome are once again reunioed"
"And the Legion of Dome are once again reunioed"
Sv: Klara spelare vi en NHL lockout
Albert Hall: Då verkar det ju som att vi får se Holmström, Wallin och Öhlund!? i Luleå.Det mesta talar väl för att Wallin och Holmström redan spelar i morgon mot SSK.Eller idag blir det eftersom klockan är över midnatt.
Ska bli intressant om Luleå nöjer sig med dessa tre eller om dom ska försöka knyta till sig någon mer. Man kan ju alltid drömma om LeClair,Mogilny,Iginla eller något annat toppnamn. :)
Ska bli intressant om Luleå nöjer sig med dessa tre eller om dom ska försöka knyta till sig någon mer. Man kan ju alltid drömma om LeClair,Mogilny,Iginla eller något annat toppnamn. :)
Sv: Klara spelare vi en NHL lockout
LL: Det är i synnerhet ganska svårt att mäta fördelarna respektive nackdelarna med NHL konflikten. För vem kan säga hur lång den blir, hur spelarnas inställning kommer att vara, hur de "vanliga ES spelarna" kommer att reagera, hur detta påvekrar alla juniorer som försöker ta sig upp i olika elitserie lag etc
Det enda egentligen man kan säga med största säkerhet är att publiksiffrorna landet över kommer att öka, och förmodligen markant.
Men just mäta det sportsliga är svårt. Och som tur är så avgörs ju inte hockey på pappret även om en viss Mr. Hedin föredrar skrivbordshockey framför vanlig hockey :)
Det enda egentligen man kan säga med största säkerhet är att publiksiffrorna landet över kommer att öka, och förmodligen markant.
Men just mäta det sportsliga är svårt. Och som tur är så avgörs ju inte hockey på pappret även om en viss Mr. Hedin föredrar skrivbordshockey framför vanlig hockey :)
Sv: Klara spelare vi en NHL lockout
§ 4:4 SPELARÖVERGÅNG/AVKORTNING AV SPELARREGISTRERING
Spelare som representerar en förening enligt TB 4:1 kan under tiden 16 maj – 24 september 2004 byta förening om alla tre parter är överens d.v.s. om spelaren, den förening spelaren representerar och den nya föreningen har skrivit på övergångshandling och ny spelarregistrering.
För senior spelare så finns möjligheten att byta förening vid följande tider
8 – 14 november 2004
15 – 21 december 2004
24 – 31 januari 2005
Spelare som representerar en förening enligt TB 4:1 kan under tiden 16 maj – 24 september 2004 byta förening om alla tre parter är överens d.v.s. om spelaren, den förening spelaren representerar och den nya föreningen har skrivit på övergångshandling och ny spelarregistrering.
För senior spelare så finns möjligheten att byta förening vid följande tider
8 – 14 november 2004
15 – 21 december 2004
24 – 31 januari 2005
Sv: Klara spelare vi en NHL lockout
Albert Hall: jag tycker ändå att alla klubbar har agerat ganska förståndigt vad gäller NHL-spelare. Risken finns ju också, utöver det du nämner, att man får ett gäng spelare som tänker "ja, vad fan, klart man kan glassa runt lite i elitserien ett tag så man har något att göra", men eftersom nästan alla spelare har någon anknytning till den klubb de går till så är nog den risken ganska liten.
Om det blir, kanske med något undantag, de nu aktuella hemvändaruppställningarna (dvs om alla "kanske" faller på plats) för de olika lagen så kommer Luleå med allra största sannolikhet att slippa kval. Brynäs och MIF kommer att få ganska stora problem mot alla lag utom möjligen Mora om de inte får in fler förstärkningar.
(Givetvis gäller det här under förutsättning att konflikten varar hela säsongen)
Nå, än är jag inte helt övertygad om att det blir någon långvarig konflikt. Det tror jag först när det är ett faktum.
Om det blir, kanske med något undantag, de nu aktuella hemvändaruppställningarna (dvs om alla "kanske" faller på plats) för de olika lagen så kommer Luleå med allra största sannolikhet att slippa kval. Brynäs och MIF kommer att få ganska stora problem mot alla lag utom möjligen Mora om de inte får in fler förstärkningar.
(Givetvis gäller det här under förutsättning att konflikten varar hela säsongen)
Nå, än är jag inte helt övertygad om att det blir någon långvarig konflikt. Det tror jag först när det är ett faktum.
« Föregående · 417099 · Nästa »