« Föregående · 201090 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: glöm sm-guld!!!
sektionU: Ja klart, men nu har ju juniorerna börjat komma upp, laget har varit i ekonomisk "kris". Vi ska käpa oss igenom några lite tunga år nu, sen kan en ny satsning komma.
Sv: glöm sm-guld!!!
sektionU: hehe, Raimo...
Men det fanns fler.
Svehla, Lusth, P.Andersson, pekka, Roger Nordström. m.fl
Men det fanns fler.
Svehla, Lusth, P.Andersson, pekka, Roger Nordström. m.fl
Sv: glöm sm-guld!!!
1992 : MIF vinner sitt första SM-Guld
1993 : MIF blir Europamästare
1994 : MIF vinner SM-Guld igen
Det var tider det ;)
1993 : MIF blir Europamästare
1994 : MIF vinner SM-Guld igen
Det var tider det ;)
Sv: glöm sm-guld!!!
läste nyss sportbladet Fokin lånas bara 2 matcher te d här måste va årets bästa förvärv fast d va bara ett lån så om han hade kommit te MIF i början så hade d va perfekt
sen han kom te MIF så har han gjort skit bra jobb
SNÄLLA FOKIN STANNA ME OSS!!!!!!!!!
å kanske ta ditt första SM-Guld i Skåne
sen han kom te MIF så har han gjort skit bra jobb
SNÄLLA FOKIN STANNA ME OSS!!!!!!!!!
å kanske ta ditt första SM-Guld i Skåne
Sv: glöm sm-guld!!!
sektionU: hehe, ja leder man ES så får man tro på det, annars vore man rätt dum. Eller ? ;)
Sv: glöm sm-guld!!!
ne ne men de gör brybnäs i alla fall, sen så tror ju jag på sm-guld för mitt lag
Sv: glöm sm-guld!!!
sektionU: haha, vi TROR INTE PÅ DET ! =)
asso jag tror att slutspel kan vi nå, och om vi gör det så är MÅLET (inte tron) SM-Guld.
asso jag tror att slutspel kan vi nå, och om vi gör det så är MÅLET (inte tron) SM-Guld.
Sv: glöm sm-guld!!!
nej men jag klagade på att ni trodde på det men dom som förlorade med 4-0 mot er tror ändå på det.
Sigge
Då är det Söndag, man vaknar upp och känner lugn o ro. Gläde var ett tag sen man kände iaf gläde som kom pga en skön seger.
Nu laddar vi inför matchen på tisdag borta mot Höve.
Dagens höjdpunkt får väl bli Handbollen mellan våra svenska hjältar o danskarna ;)
O just det, sigge har fått bra kritik från alla håll. Alla som sett han live i de här två matcherna säger att han spelat stabilt och uppoffrande.
Nu laddar vi inför matchen på tisdag borta mot Höve.
Dagens höjdpunkt får väl bli Handbollen mellan våra svenska hjältar o danskarna ;)
O just det, sigge har fått bra kritik från alla håll. Alla som sett han live i de här två matcherna säger att han spelat stabilt och uppoffrande.
Sv: glöm sm-guld!!!
Stefan: Så hade det blivit förlust mot Brynäs igår så hade kvalseriebiljetten varit färdig??? Vad är det för nån jävla inställning, tur att inte du är med i laget!!!
Sv: glöm sm-guld!!!
anders:
jasså det har jag?
då är det dags för dig att börja läsa tycker jag.
Jag skrev fortfarande VID förlust mot Brynäs är jag säker på att det blir kvalserien.
Och eftersom jag redan har gett upp så förlorade vi igår faaaan i helvete isåfall.. Vad såg jag för match i Gävle igår? Var det G30+ eller nått?
jasså det har jag?
då är det dags för dig att börja läsa tycker jag.
Jag skrev fortfarande VID förlust mot Brynäs är jag säker på att det blir kvalserien.
Och eftersom jag redan har gett upp så förlorade vi igår faaaan i helvete isåfall.. Vad såg jag för match i Gävle igår? Var det G30+ eller nått?
Sv: glöm sm-guld!!!
Jaha då är man tillbaka efter banningen i Torsdags. Härligt att MIF tog sin andra bortaseger och drömmen om att slippa kvalserien lever vidare. Det är just kvalet vi måste fokusera på just nu och att försöka slippa det, om det börjar lossna nu så kanske vi kan drömma om en slutspelsplats.
Själv var jag på matchen Modo - Luleå igår och jag måste säga att det var en helt värdelös föreställning rent spelmässigt. Spelarna måste verkligen lära sig att skjuta, som jag minns det så hade vi spelare som sköt minst lika hårt i vårat pojkar 17 lag, om inte hårdare. Så jag är inte förvånad att det blev en målsnål match i kempehallen.
Varken Modo eller Luleå bjöd upp till något skönspel och anfallsspelet hade ingen som helst struktur, man försökte mest passa till den spelare som var fri utan att försöka bygga upp något riktigt anfall. Om klassen är så här på Elitserien i överlag så förstår jag att Sverige inte håller internationellt längre.
Själv var jag på matchen Modo - Luleå igår och jag måste säga att det var en helt värdelös föreställning rent spelmässigt. Spelarna måste verkligen lära sig att skjuta, som jag minns det så hade vi spelare som sköt minst lika hårt i vårat pojkar 17 lag, om inte hårdare. Så jag är inte förvånad att det blev en målsnål match i kempehallen.
Varken Modo eller Luleå bjöd upp till något skönspel och anfallsspelet hade ingen som helst struktur, man försökte mest passa till den spelare som var fri utan att försöka bygga upp något riktigt anfall. Om klassen är så här på Elitserien i överlag så förstår jag att Sverige inte håller internationellt längre.
Sv: glöm sm-guld!!!
ribba9: Du grabben/tjejen, går man till slutspel så är det guld som gäller. Mif har alltid haft den inställningen, möjligt att Frölunda inte haft den. Men så brukar de åka ut i kvarten också!!!
Sv: glöm sm-guld!!!
Stefan: Det är väl bättre att klubben gör allt de kan för att förhindra kvalspel, eller ska de ge upp som du redan har gjort nu???
Sv: glöm sm-guld!!!
mellbinaren: det är väl alltid bra att ha några mål frmöver men sm guld kanske e att överdriva....ni har vunnit TVÅ borta matcher o det kommer nog inte att hålla om ni fortsätter så
Sv: glöm sm-guld!!!
Fy faan vad gött att det äntligen blev en seger. Glömma Sm-guld behöver vi väl inte göra ännu, eller ? Nää... kom igen nu å ge inte upp.
Sv: glöm sm-guld!!!
sektionU: jag tycker det är dags att den schletna backen läger skridskorna på hyllan snart...han drar ner tempot så fort han får pucken...
Sv: glöm sm-guld!!!
Men när går hans kontart ur i båros . jag menar h an väljer väl hellre mif en borås?!?!?!
Sv: glöm sm-guld!!!
sektionU:
Fokin är 39år...fyller 40 senare i år om jag inte misstar mig helt?
och Fokins lön lär det inte vara några problem med, destå större problem att lösa honom från Borås... och frågan om han ens är värd det för resten av Elitserien? Missar vi slutspel och slipper kvalspel så är det bara 8 matcher kvar väl?
Låt säga att Borås vill ha 200.000kr för att lösa Fokin resten av säsongen Blir en summa på 25.000kr per match om jag inte räknat fel plus lön.
Visst MIF behöver honom så som han spelar nu och det kan det vara värt för att ev. slippa kvalserien men men...
Fokin är 39år...fyller 40 senare i år om jag inte misstar mig helt?
och Fokins lön lär det inte vara några problem med, destå större problem att lösa honom från Borås... och frågan om han ens är värd det för resten av Elitserien? Missar vi slutspel och slipper kvalspel så är det bara 8 matcher kvar väl?
Låt säga att Borås vill ha 200.000kr för att lösa Fokin resten av säsongen Blir en summa på 25.000kr per match om jag inte räknat fel plus lön.
Visst MIF behöver honom så som han spelar nu och det kan det vara värt för att ev. slippa kvalserien men men...
Sv: glöm sm-guld!!!
påskharen: öhh fokin e 38 år han kostar nog inte så mycket sen har han inte så mycket att begära då det gäller lön.
Sv: glöm sm-guld!!!
Nubben: men frågan är hur länge han håller han e ju 38 år nu,gretzki va väl typ 39 år när han la av.
Fokin
Jag tyckte det lät bra När Mif lånade Sergei Fokin januari ut..men jag hade knappast räknat med att han skulle bidra med offensiva kvaliteer...Nu var det förvisso kanske ett slumpmål , men det är precis vad Mif behöver i detta läge..Tur med pucken, det ska gudarna veta att vi inte haft på ett bra tag denna säsong.Nu hoppas jag han får stanna säsongen ut, inte för målet utan för hans defensiva kvaliteer..Jag kommer ihåg när man själv satt och svor över hans bläckfiskärmar som fångade in Mifspelare så där lagom som domarna gillar det...Eller hans kilometer långa klubba som alltid kom emellan...Nu får andra lag svära över hans superdefensiva kvaliteer...Puss The Whale
Sv: glöm sm-guld!!!
Stefan: hehe, nä verkligen inte dåligt ;)
Vad sa Gunnar mer då, om matchen i övrigt ?
Vad sa Gunnar mer då, om matchen i övrigt ?
Sv: glöm sm-guld!!!
Nubben:
Fokin spelade nästan nonstop i 3:e... 13-14min enligt Gunnar klockades han för. Inte illa för en avdankad 39-åring va? :)
Fokin spelade nästan nonstop i 3:e... 13-14min enligt Gunnar klockades han för. Inte illa för en avdankad 39-åring va? :)
Sv: Brynäs - MIF Redhawks
anders:
ger upp? Skrev vid torsk idag så är det kvalserien nästa... notera vid torsk.. Nu blev det ingen torsk och efter att ha bevittnat Brynäs idag så är jag pratiskt taget säker på att det inte Brynäs inte kommer att passera oss om det inte kan spela bättre än idag.
Jag missade första perioden pga diverse saker men andra och tredjer perioden så skapade Brynäs knappt en handfull med chanser.. När MIF gjorde 3-0 i tom kasse så skapade Brynäs nån riktig het målchans och vid 4-0 så var man ytterst nära att sätta dit pucken.
Måste även påpeka att Brynäs publiken inte verkar veta att om ett skott tar i skallen på målvakten skall det blåsas av vilket det gjordes av domaren idag mot stooooora protester från Brynässupportrarna.
Annat värt att notera från Byrnäsklacken är:
Heja heja Brynäs ni är dem bästa!!
Några minuter senare när MIF gjorde 2-0 lät det så här från samma håll:
Faaaaan Brynäs ni är värdelösa!
ger upp? Skrev vid torsk idag så är det kvalserien nästa... notera vid torsk.. Nu blev det ingen torsk och efter att ha bevittnat Brynäs idag så är jag pratiskt taget säker på att det inte Brynäs inte kommer att passera oss om det inte kan spela bättre än idag.
Jag missade första perioden pga diverse saker men andra och tredjer perioden så skapade Brynäs knappt en handfull med chanser.. När MIF gjorde 3-0 i tom kasse så skapade Brynäs nån riktig het målchans och vid 4-0 så var man ytterst nära att sätta dit pucken.
Måste även påpeka att Brynäs publiken inte verkar veta att om ett skott tar i skallen på målvakten skall det blåsas av vilket det gjordes av domaren idag mot stooooora protester från Brynässupportrarna.
Annat värt att notera från Byrnäsklacken är:
Heja heja Brynäs ni är dem bästa!!
Några minuter senare när MIF gjorde 2-0 lät det så här från samma håll:
Faaaaan Brynäs ni är värdelösa!
« Föregående · 201090 · Nästa »