« Föregående · 236031 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Slutspelet
Plötsligt slog det mig varför MoDo vägrar ge sig... De vill helt enkelt göra livet outhärdligt för oss Miffare (som vanligt)! Vi vill ju veta hur det blir med Stalle!
Sv: Slutspelet
Efter att ha sett klippen med Wikegård på TV4 sporten ikväll kan jag bara säga att jag saknar honom. Samt att han är på tok för rolig för Tråkgården.
Slutspelet
Ganska kul att MoDo pressar Frölunda som de gör. Eller ska vi säga, ganska kul att Frölunda spelar som ett pojklag plötsligt i slutspelet. Att vinna skotten med 46-24!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! men ändå bara mäkta med att göra ett ynka mål är nästan makalöst uselt. Färjestad tackar nog för upplägget mot finalen. För inte blir det väl något annat är FBK-Frölunda i finalen, eller?
Skönt ändå att följa hockey utan att bry sig hur det går... Det kan man åtminstone försöka intala sig...
Skönt ändå att följa hockey utan att bry sig hur det går... Det kan man åtminstone försöka intala sig...
Sv: Hammar
CoolaKoffe:
han hade i fredags e.m inte ritat på nått nytt kontrakt iaf... om han gjort det efter det vet jag inte. Mycket möjligt.
Vet iaf att dem i Västerås inte vill ha Janne Hammar dit, då han inte har något att tillföra deras lag. De vill ha anfallare som producerar och inte åker jojo fram och tillbaka över isen :)
han hade i fredags e.m inte ritat på nått nytt kontrakt iaf... om han gjort det efter det vet jag inte. Mycket möjligt.
Vet iaf att dem i Västerås inte vill ha Janne Hammar dit, då han inte har något att tillföra deras lag. De vill ha anfallare som producerar och inte åker jojo fram och tillbaka över isen :)
Sv: Ricard Persson
Magnus:aha d stog att han hade förlängt kontraktet me Berlin redan innan Sweden hockey gems enligt sydsvenskan
Go morron...
Då ska man snart bege sig över till Rungsted...
Hur i helsicke man kan lägga en match 09:20 på morronen e ju en gåta, men, men.
Vad gör man inte för sitt kära MIF... :o)
Hur i helsicke man kan lägga en match 09:20 på morronen e ju en gåta, men, men.
Vad gör man inte för sitt kära MIF... :o)
Sv: J20!
Jonas: Jag skiter i motståndet, alltid skönt o leka hockey :P
Jag kan ju inte tala för alla miffare men jag kan ju iaf tala för mig själv. O jag hoppas verkligen att Rögle och Hammarby går upp i ES. Det hade satt ännu mer färg på hockeyn här nere och så kanske hockeyn hade vaknat i "08:e land" igen...
Brynäs har satsat helt fel o Linköping... Ja de skulle iaf inte jag sakna. Inget ont om dem men, jag vill hellre se två nya lag i ES.
Jag kan ju inte tala för alla miffare men jag kan ju iaf tala för mig själv. O jag hoppas verkligen att Rögle och Hammarby går upp i ES. Det hade satt ännu mer färg på hockeyn här nere och så kanske hockeyn hade vaknat i "08:e land" igen...
Brynäs har satsat helt fel o Linköping... Ja de skulle iaf inte jag sakna. Inget ont om dem men, jag vill hellre se två nya lag i ES.
Ricard Persson
Ricard Persson har blivit framröstad till ligans bästa back i DEL. Han har även förlängt sitt kontrakt med Berlin med två år vilket torde innebära att vi aldrig får se honom i Mif igen. Har svårt att tro att Mif tar honom tillbaka vid 36-års ålder... Fast å andra sidan...
Gamla kort
Någon som har kort från Guld åren? Kanske nån interjuv(typ från radion eller nåt) att skicka över. lite bilder är jag ute efter, satt nyss och lyssnade på.
"Hvs väg mot guld"
Riktigt bra faktiskt, synd det inte finns så om MIF med.
"Hvs väg mot guld"
Riktigt bra faktiskt, synd det inte finns så om MIF med.
Sv: Hammar
Stefan: Fattar inte vad Hammar håller på med... Begär han nåt överpris eller? Han har ju knappast glänst genom åren.
Misstolka mig inte allihop, jag vill ha honom kvar, men det verkar ju som han försöker höja sin lön. Faktum är att han är en medelmåtta och är därmed inte värd mer än en medelmåttig lön. EN bra medelmåtta dock som sliter hårt och som jag gärna vill ha kvar i MIF.
Han har ju iofs lirat för Troja/Ljungby så han kanske blev smittad där uppe i Småland... :)
Misstolka mig inte allihop, jag vill ha honom kvar, men det verkar ju som han försöker höja sin lön. Faktum är att han är en medelmåtta och är därmed inte värd mer än en medelmåttig lön. EN bra medelmåtta dock som sliter hårt och som jag gärna vill ha kvar i MIF.
Han har ju iofs lirat för Troja/Ljungby så han kanske blev smittad där uppe i Småland... :)
Sv: Stalle o Högardh
Stefan: Jag har sedan tidigare sagt att Stalle är så gott som klar och det har inte blivit några ändringar i det...
sen Peter vet jag inte...
sen Peter vet jag inte...
Sv: Stalle o Högardh
Det vore ju inte dumt om Staal och Högardh vore på gång till MIF. Med tanke på hur mycket Bäckman och Gunnar kostade i lön så ha man säkert råd att köpa etablerade spelare istället. Det känns dessutom som att dessa spelare hör mer hemma i MIF än i
Modo :-)
Fördelen med att MIF åkte ut tidigt ur Elitserien är att man redan tittar framåt mot nästa säsong medan de andra lagen är i full gång med slutspelet eller kvalförberedelser.
-------------------------------------------
MOT ETT STARKARE MIF ÅR 2003/2004
Modo :-)
Fördelen med att MIF åkte ut tidigt ur Elitserien är att man redan tittar framåt mot nästa säsong medan de andra lagen är i full gång med slutspelet eller kvalförberedelser.
-------------------------------------------
MOT ETT STARKARE MIF ÅR 2003/2004
Sv: Jag trodde att...
ro:
Helt rätt, "var" eftertraktade. Antagligen behöver de lite lugn och ro efter några traumatiska år i Malmö och ladda om batterierna.
Eller så är det för dom, som för så många andra som passerat revy i Percys lönelistor. De hade högt marknadsvärde när dom kom. Inget marknadsvärde när dom lämnar ;-)
Helt rätt, "var" eftertraktade. Antagligen behöver de lite lugn och ro efter några traumatiska år i Malmö och ladda om batterierna.
Eller så är det för dom, som för så många andra som passerat revy i Percys lönelistor. De hade högt marknadsvärde när dom kom. Inget marknadsvärde när dom lämnar ;-)
Sv: Jag trodde att...
anders: Lite nya idéer skulle nog inte sitta fel...
Men att ta in nån alldeles för fräsch tror jag inte håller.
Vid minsta motgång för laget så hade det väl blivit foten direkt...
Lusth som assisterande i MIF vill jag se.
Frågan är väl mest om det inte är lite tidigt redan till nästa säsong?
Problemet är att han fortvarande har en del gamla polare kvar i laget.
Det kan ju knappast ses som en fördel...
Sylvegård...
Vad jag vet så har han väl inte ens haft hand om nått juniorlag på egen hand?!
Vi snackar nog X antal år innan han skulle bli aktuell som tränare i Elitserien.
Men att ta in nån alldeles för fräsch tror jag inte håller.
Vid minsta motgång för laget så hade det väl blivit foten direkt...
Lusth som assisterande i MIF vill jag se.
Frågan är väl mest om det inte är lite tidigt redan till nästa säsong?
Problemet är att han fortvarande har en del gamla polare kvar i laget.
Det kan ju knappast ses som en fördel...
Sylvegård...
Vad jag vet så har han väl inte ens haft hand om nått juniorlag på egen hand?!
Vi snackar nog X antal år innan han skulle bli aktuell som tränare i Elitserien.
Sv: Jag trodde att...
MrLeth: Varför inte chocka lite och ta in nån helt ny fräsch tränare istället för de här som hela tiden går runt i klubbarna??? Eller skola in en helt ny tränare, t ex så kanske Sylvegård skulle passa som tränare med Lusth som assisterande???
Sv: Stalle o Högardh
Johan:
japp det står en hel del om det på MoDos forum... (inte här på HS).
Vore inte helt fel om det vore sant..
japp det står en hel del om det på MoDos forum... (inte här på HS).
Vore inte helt fel om det vore sant..
Sv: Jag trodde att...
ro: Timo har misslyckats i de två senaste elitserieklubbarna han tränat...
Att ta tillbaka en tränare pga gamla meriter är väl knappast nått vi behöver just nu.
Jag anser fortvarande att Lillis är det bästa förslaget som nämnts hittills.
Pga det enkla faktumet att han redan känner till klubben och att han inte ser juniorerna som ett problem utan snarare som ett framtidshopp...
Att ta tillbaka en tränare pga gamla meriter är väl knappast nått vi behöver just nu.
Jag anser fortvarande att Lillis är det bästa förslaget som nämnts hittills.
Pga det enkla faktumet att han redan känner till klubben och att han inte ser juniorerna som ett problem utan snarare som ett framtidshopp...
Stalle o Högardh
Från MoDo-håll hörs att Stalle är klar för MIF och att han ska ta ex-Rögleiten och tillika poängskördaren Högardh med sig till Skåne.
Vet inte hur allvarligt man kan ta på dessa rykten men det vore helt klart två bra förstärkningar! *Hoppas*
Vet inte hur allvarligt man kan ta på dessa rykten men det vore helt klart två bra förstärkningar! *Hoppas*
Jag trodde att...
Per och Gunnar var eftertraktade elitserietränare, men nu blir det lag i Allsvenskan som inte har en möjlighet att gå till Elitserien på säkert 10 år... Mycket märkligt tycker jag, nedtrappning...?
Jag hoppas på Timo till Malmö, en som kan ryta till alla, inte bara juniorer.....
Jag hoppas på Timo till Malmö, en som kan ryta till alla, inte bara juniorer.....
« Föregående · 236031 · Nästa »