« Föregående · 238923 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Sydsvenskan skrev
Teus: Hahahahaha! Hej, jag är journalist! Jag skiver om sport, vad är puck för något? En glass va? Ibland vill man bara gråta!
Sv: Sydsvenskan skrev
Magnus: Eller när de skrev att finnarna Riihijärvi, Hannula och Liimatainen i MIF har en formtopp. :)
Sv: Sydsvenskan skrev
CoolaKoffe:
De kan vara muntligt överrens men klara är dem inte förräns de skrivit på kontrakt med MIF. Och så fort de skriver kontrakt så går MIF ut med det via hemsida och pressmeddelande
De kan vara muntligt överrens men klara är dem inte förräns de skrivit på kontrakt med MIF. Och så fort de skriver kontrakt så går MIF ut med det via hemsida och pressmeddelande
Sv: Sydsvenskan skrev
Magnus:
jodå den artikeln kommer jag ihåg som igår... men det jag funderar över med den är att jag hört inom föreningen att det stämde också.
jodå den artikeln kommer jag ihåg som igår... men det jag funderar över med den är att jag hört inom föreningen att det stämde också.
Sv: Sydsvenskan skrev
CoolaKoffe: Mif har inte sagt det och i mina ögon är inget klart förrän Mif säger det!
Sv: Sydsvenskan skrev
Stefan: Jag vet, vill bara uttrycka min hockeyabstinens lite! :) Undrar om KvP kommit med några kvalificerade rykten i år? Jag har ju inte tillgång till denna eminenta tidskrift här uppe.
Jarg? Fleury? Lidström? Lemieux?
KvP har i varje fall alltid rätt, jag minns bara inte rikitgt vilken säsong Alexei Kovalev spelade i Mif, minns du Stefan? :)
Jarg? Fleury? Lidström? Lemieux?
KvP har i varje fall alltid rätt, jag minns bara inte rikitgt vilken säsong Alexei Kovalev spelade i Mif, minns du Stefan? :)
Sv: Sydsvenskan skrev
Magnus:
det vill vi alla ha..
MEN för att få bra spelare att skriva på krävs oftast att de vet vem som blir tränare i föreningen... och ett välkänt namn i båset leder oftast till att det blir lite lättare att signa spelaren i fråga.
det vill vi alla ha..
MEN för att få bra spelare att skriva på krävs oftast att de vet vem som blir tränare i föreningen... och ett välkänt namn i båset leder oftast till att det blir lite lättare att signa spelaren i fråga.
Sv: Sydsvenskan skrev
Magnus:
inte bekräftat men nästintill på femmans texttv.
Percy skall presentera de nya tränarna på torsdag och Lillis är ett alternativ säger han.
inte bekräftat men nästintill på femmans texttv.
Percy skall presentera de nya tränarna på torsdag och Lillis är ett alternativ säger han.
Sv: Sydsvenskan skrev
CoolaKoffe: Jag vet att ingen är klar, jag har inte sagt att någon är klar heller. Det är väl inte bekräftat att Lundh är klar som tränare ens vad jag vet...
Sv: Sydsvenskan skrev
Magnus:
japp såg det.
Omöjligt är det inte, vi får vänta och se vad som händer när Lillis tar över rodret i morgon :)
japp såg det.
Omöjligt är det inte, vi får vänta och se vad som händer när Lillis tar över rodret i morgon :)
Sv: Sydsvenskan skrev
Stefan: Det bästa är dock att han är Luleås bästa tekare (58%). Men jag tror det inte förrän jag ser det, verkar allt för orealistikt tycker jag.
Sv: Sydsvenskan skrev
Stefan:
10säsonger 483ma 72mål 110ass 182po 332utv.min
helt ok statistik... smäller på friskt också
10säsonger 483ma 72mål 110ass 182po 332utv.min
helt ok statistik... smäller på friskt också
Sv: Sydsvenskan skrev
CoolaKoffe:
är väl ingen som sagt att han är klar väl?
Magnus skrev placerar honom i MIF
är väl ingen som sagt att han är klar väl?
Magnus skrev placerar honom i MIF
Sv: Sydsvenskan skrev
CoolaKoffe:
mmm
Burra kan vara en bra värvning.. f.d landslagsman som kanske kan få en rejäl nytändning i MIF:
mmm
Burra kan vara en bra värvning.. f.d landslagsman som kanske kan få en rejäl nytändning i MIF:
Sv: Sydsvenskan skrev
CoolaKoffe: Nej. Däremot placerar Expressen Anders Burström i Mif kommande säsong...
Sv: Sydsvenskan skrev
CoolaKoffe: Bosson? Intressant för Mif? Kan jag aldrig tänka mig! han vill till Sverige men jag tror inte det finns något intresse för honom i den högsta serien faktiskt.
Klicka på mitt länktips för Fassas hemsida.
Klicka på mitt länktips för Fassas hemsida.
Länkar:
http://www.hcfassa.com/
http://www.hcfassa.com/
Sv: Sydsvenskan skrev
Magnus:Okejj vet du hemsida te den klubben?? lr e han ett intressant namn te MIF 03/04??
Sv: Sydsvenskan skrev
Zeke66 + Johan:
Andra säsongen för herr Elvenens var det inte lätt för någon som inte var finne i Jortikkas skräckvälde:
Mif:s anfallare 1997/98
Mika Arvaja (Jortikka panikvärving)
Mathias Bosson
Mikael Burakovsky
Patrik Degerstedt (entledigad i början av säsongen)
Marcus Magnertoft
Jesper Mattsson (Värvning under säsong)
Magnus Nilsson
Fredrik Öberg
Janne Ojanen
Mikko Peltola
Juha Riihijärvi
Daniel Rydmark
Kim Staal
Harri Suvanto (Jortikka panikvärvning)
Patrik Sylvegård
Marcus Thuresson
Andra säsongen för herr Elvenens var det inte lätt för någon som inte var finne i Jortikkas skräckvälde:
Mif:s anfallare 1997/98
Mika Arvaja (Jortikka panikvärving)
Mathias Bosson
Mikael Burakovsky
Patrik Degerstedt (entledigad i början av säsongen)
Marcus Magnertoft
Jesper Mattsson (Värvning under säsong)
Magnus Nilsson
Fredrik Öberg
Janne Ojanen
Mikko Peltola
Juha Riihijärvi
Daniel Rydmark
Kim Staal
Harri Suvanto (Jortikka panikvärvning)
Patrik Sylvegård
Marcus Thuresson
Sv: Sydsvenskan skrev
Zeke65 + Johan: Det var väl kanske inte heller världens rättvisaste lag att komma in i för Elvenes. Idagens Mif hade han säkert platsat i 2:a eller 3:e femman.
Anfallare i Mif 1996/97
Håkan Åhlund
Mathias Bosson
Robert Burakovsky
Mikael Burakovsky
Stefan Elvenes
Björn Engström
Mattias Lööf
Marcus Magnertoft
Magnus Nilsson
Fredrik Öberg
Janne Ojanen
Mikko Peltola
Juha Riihijärvi
Daniel Rydmark
Kim Staal
Patrik Sylvegård
Spelare till 5 kedjor och ändå en över, jättekonkurrens på den tiden eller?
Anfallare i Mif 1996/97
Håkan Åhlund
Mathias Bosson
Robert Burakovsky
Mikael Burakovsky
Stefan Elvenes
Björn Engström
Mattias Lööf
Marcus Magnertoft
Magnus Nilsson
Fredrik Öberg
Janne Ojanen
Mikko Peltola
Juha Riihijärvi
Daniel Rydmark
Kim Staal
Patrik Sylvegård
Spelare till 5 kedjor och ändå en över, jättekonkurrens på den tiden eller?
Sv: Sydsvenskan skrev
Johan: Man kan väl konstatera att omgivningen spelar roll om det blir Ris eller Ros. Både Mif och Rögle har ju haft sin beskärda del av s.k stjärnor som floppat!!
Ser fram emot ev. derbyn nästa säsong!
Ser fram emot ev. derbyn nästa säsong!
Sv: Sydsvenskan skrev
Johan: Tur att det är ljust ute nu, du borde inte skrämmas med Abris. Tänk på att det finns folk med dåliga hjärtan som kan läsa detta! :)
Sv: Sydsvenskan skrev
Johan: Daamgard är väl rätt ok defensivt, men spelsinnet är inte det bästa. MIF behöver väl främst backar som snabbt kan vända spelet, så tillkommer ju de flesta mål i dagens ishockey
Sv: Sydsvenskan skrev
Magnus: Roger Hansson botades men han blev gammal, det gick utför och sen föll han tillbaks till eländet igen.. så det kan gå! :)
Likaså Stass Elvenes. Kom som Rögles stjärna till MIF. Han for omkring i MIFs fjärdekedja och gjorde ingen lycklig och återvände hem för att nu ägna sig åt proffsspel i Danmark...
Till sist måste jag säga något riktigt hemskt: Christer Abrahamsson. Hu!
Likaså Stass Elvenes. Kom som Rögles stjärna till MIF. Han for omkring i MIFs fjärdekedja och gjorde ingen lycklig och återvände hem för att nu ägna sig åt proffsspel i Danmark...
Till sist måste jag säga något riktigt hemskt: Christer Abrahamsson. Hu!
Sv: Sydsvenskan skrev
miffo: Lite mycket dra alla över en kam eller? Staal har vi chansen på, Damgaard har ett år kvar i Mådå. Högardh känns mest av allt som en, brrrr, Rögleit! Men även de västa syndare kan botas! :)
Sv: Sydsvenskan skrev
miffo: Högardh är nog mer Frölundait i grunden i så fall.
Damgaard. Mja, jag tycker nog att man ska skaffa spelare som HÖJER laget, itne spelare som har samma nivå som nuvarande spelare har. Man måste bli två snäpp bättre inför nästa säsong.
jenza: MODO har inte gett Stalle ett kontraktsförslag. Jag tror nog att MIF visat intresse men spelare säger ofta ingenting om kontrakt förrän de är påskrivna och klara. Särskilt aktsam tror jag Stalle är med att uttala sig efter förra gången när han lämnades oss helt häpna. Jag hoppas av hela mitt hjärta att MIF Redhawks får bläcket på papper snarast...!
Damgaard. Mja, jag tycker nog att man ska skaffa spelare som HÖJER laget, itne spelare som har samma nivå som nuvarande spelare har. Man måste bli två snäpp bättre inför nästa säsong.
jenza: MODO har inte gett Stalle ett kontraktsförslag. Jag tror nog att MIF visat intresse men spelare säger ofta ingenting om kontrakt förrän de är påskrivna och klara. Särskilt aktsam tror jag Stalle är med att uttala sig efter förra gången när han lämnades oss helt häpna. Jag hoppas av hela mitt hjärta att MIF Redhawks får bläcket på papper snarast...!
« Föregående · 238923 · Nästa »