« Föregående · 290800 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Thure till tyska andradivisonen
nek97raj: Läste att han behövde en kick. Och det kan jag väl hålla med han om. Han verkade lite loj de sista åren i Mif.
Matchtröjor
Först byter Södertälje matchtröjor IGEN
å nu färjestad..
FBK testar en NHL retro!!
Läs länktips
Eller så kan ni kolla på den nya bortatröjan
å nu färjestad..
FBK testar en NHL retro!!
Läs länktips
Eller så kan ni kolla på den nya bortatröjan
Länkar:
http://www.farjestadsbk.se
http://www.farjestadsbk.se
Sv: George Persson i MIF-Styrelsen
nek97raj:
Från sydsvenskan:
"Han vill inte ta ordet revansch i sin mun.
- Nej, jag ser det inte så. Men jag blev besviken när jag inte fick fortsätta i MFF, jag lämnade inte frivilligt, säger George Persson, 61.
Han är den förste styrelseledamoten i modern tid som inte har föreslagits till omval i MFF."
Från sydsvenskan:
"Han vill inte ta ordet revansch i sin mun.
- Nej, jag ser det inte så. Men jag blev besviken när jag inte fick fortsätta i MFF, jag lämnade inte frivilligt, säger George Persson, 61.
Han är den förste styrelseledamoten i modern tid som inte har föreslagits till omval i MFF."
Sv: Ny Verkställande Direktör klar!
CoolaKoffe: Kvällsposten har tyvärr ingen sida och tyvärr så sa han inte vilka de andra spelarna var.
Sv: Ny Verkställande Direktör klar!
Teus:Va e d fö hemsida till kvällspotsen ja kan bara Göteborg..
å vikka andra spelare e på G??
å vikka andra spelare e på G??
Sv: Ny Verkställande Direktör klar!
CoolaKoffe: Som sagt så har Sundblad fått ett bud av MIF enligt Kvällsposten. Om jag inte minns fel, så läste i samma artikel att Lillis har några andra namn på G också.
Sv: Ny Verkställande Direktör klar!
Är Stephan Lundh fortfarande på semester för nu vill jag se ett nyförvärv
Sv: Ny Verkställande Direktör klar!
Johan:
tanken är att Lillis ska vara både och denna säsong med hjälp av Kalis.
Hur det blir efter säsongen är en annan sak, då går "Lillis" kontrakt med MIF ut igen.. och jag är ytterst tveksam att han då blir kvar på båda posterna.
tanken är att Lillis ska vara både och denna säsong med hjälp av Kalis.
Hur det blir efter säsongen är en annan sak, då går "Lillis" kontrakt med MIF ut igen.. och jag är ytterst tveksam att han då blir kvar på båda posterna.
Sv: Ny Verkställande Direktör klar!
crille: Tanken är väl att Lillis så småningom inte ska behöva vara BÅDE sportchef och coach/tränare..?
Sv: Ny Verkställande Direktör klar!
JoJo: ABSOLUT!! Jaja JAG är inte långsint, så folk som slutar vara långsinta är jag inte långsint emot! :)
Frågan är vilken position det rör sig om, finns väl bara sportchefsplats ledig och den är väl utesluten? Jag menar, någon som kan något om hockey bör väl ta den så småningom..?
Frågan är vilken position det rör sig om, finns väl bara sportchefsplats ledig och den är väl utesluten? Jag menar, någon som kan något om hockey bör väl ta den så småningom..?
Sv: Ny Verkställande Direktör klar!
JoJo:
vill inte ens uttala mig här om vad jag tycker om det, då har jag direkt ett antal sura mail/telefonsamtal över mig :)
vill inte ens uttala mig här om vad jag tycker om det, då har jag direkt ett antal sura mail/telefonsamtal över mig :)
Sv: Ny Verkställande Direktör klar!
Johan:
Tradigt och tradigt... Gör han bara nytta för klubben och inte är långsint så kan han gärna få vara kvar. Fast det kanske blir svårt...
Tradigt och tradigt... Gör han bara nytta för klubben och inte är långsint så kan han gärna få vara kvar. Fast det kanske blir svårt...
Sv: Ny Verkställande Direktör klar!
JoJo: Det tradiga är att Percy uttalat att han vill ha kvar Sven-Åke Wikers inom organisationen.
Biljettförsäljare?
Biljettförsäljare?
Ny Verkställande Direktör klar!
En ny VD är klar. Det var nån som jobbat i Danmark. Läste det i Sydsvenskan tidigare i morse. Det är en Malmöpåg iaf. 39 år gammal. Jobbar hos någon skandalklubb i Danmark. Lär komma artikel på sydsvenskan.se under dagen eller till och med på Mif Redhawks officiellla hemsida under dagen. Skönt i alla fall att det är klart. Nu är bara den stora frågan, slutar han 2004 eller 2005?
Hävelid
Stod lite om Hävelid på espn:
"Can you say underrated? Havelid was drafted by the Ducks in the third round of the 1999 draft and is in just his fourth season in the NHL. It is commonly accepted that defensemen take at least five years to fully mature, so by that yardstick, Havelid should just be hitting stride, if you don't count the full year he had to spend rehabbing a fully torn ACL and partially torn MCL. But he was 100 percent for this season, and it showed. He averaged over 22 minutes a game and finished the year at a plus-5 with 33 points. "Nicky played phenomenally all year," said Anaheim assistant coach Lorne Henning. "He's very well-rounded, very smart defensively and offensively. He's in the right position all the time, and he has great hockey sense.""
Så som innan sagts, endast hemlängtan kan få hem honom.
"Can you say underrated? Havelid was drafted by the Ducks in the third round of the 1999 draft and is in just his fourth season in the NHL. It is commonly accepted that defensemen take at least five years to fully mature, so by that yardstick, Havelid should just be hitting stride, if you don't count the full year he had to spend rehabbing a fully torn ACL and partially torn MCL. But he was 100 percent for this season, and it showed. He averaged over 22 minutes a game and finished the year at a plus-5 with 33 points. "Nicky played phenomenally all year," said Anaheim assistant coach Lorne Henning. "He's very well-rounded, very smart defensively and offensively. He's in the right position all the time, and he has great hockey sense.""
Så som innan sagts, endast hemlängtan kan få hem honom.
Sv: Sundblad
Robert P: Men då ska ju knappast Sundblad komma till Mif heller. Om Mif ska klara sig kvar så lär det behövas en extrem defensiv. Hade kanske varit bättre att värva Zach till Mif???
Allt som gäller för Mif de närmaste åren är att försöka undvika kvalserien. Allt annat blir en bonus, men jag tror att slipper vi skador på nyckelspelare så är chansen mycket stor att vi går till slutspel nästa år!
Allt som gäller för Mif de närmaste åren är att försöka undvika kvalserien. Allt annat blir en bonus, men jag tror att slipper vi skador på nyckelspelare så är chansen mycket stor att vi går till slutspel nästa år!
Sundblad
Sundblad har visst fått ett bud från MIF. Om han kunde göra en säsong med 20+ mål, som han hade de 2 förra säsongerna i MIF, så hade han varit en kanonvärvning. Men förra säsongen hade han av någon anledning bara 7 mål och 11 assist på 52 matcher i tyska ligan (de 2 säsongerna innan hade han över 40 poäng).
Sv: Skatter, skatter...
MrLeth:
hehe.. .Skattemyndigheten vill ha pengar för allt, snart skall du betala skatt för att du går på gatorna runt om i landet :)
hehe.. .Skattemyndigheten vill ha pengar för allt, snart skall du betala skatt för att du går på gatorna runt om i landet :)
Skatter, skatter...
Nu är förresten skattemyndigheten på krigsstigen igen.
En granskning av all souvenirförsäljning e på gång.
Det kan bli snack om att betala skatt retroaktivt för fem år bakåt...
Kul, kul...bara att hoppas att MIF sålt så lite souvenirer som möjligt då eller?!
:oP
Jaja...tror säkert att Stockholmslagen o Leksand tycker att denna nyhet är särskilt skoj oxå...
Förresten så borde man kanske lämna in hela plånkan till skattemyndigheten o låta dom plocka va dom vill ha direkt?!
E litta smått rädd för att dom annars kommer om en tio år o säger;
Naaa minsann, du betalde ingen skatt när du sydde ihopa den dära stora flaggan själv. Nu får du allt betala...Med STRAFFRÄNTA för tio år såklart! HA!
:o)
En granskning av all souvenirförsäljning e på gång.
Det kan bli snack om att betala skatt retroaktivt för fem år bakåt...
Kul, kul...bara att hoppas att MIF sålt så lite souvenirer som möjligt då eller?!
:oP
Jaja...tror säkert att Stockholmslagen o Leksand tycker att denna nyhet är särskilt skoj oxå...
Förresten så borde man kanske lämna in hela plånkan till skattemyndigheten o låta dom plocka va dom vill ha direkt?!
E litta smått rädd för att dom annars kommer om en tio år o säger;
Naaa minsann, du betalde ingen skatt när du sydde ihopa den dära stora flaggan själv. Nu får du allt betala...Med STRAFFRÄNTA för tio år såklart! HA!
:o)
Sv: MIF:s Juniorer
Aah, nu spårar ni ur fullständigt här...
Frågor:
Skulle MIF låtit bli att plocka Franz Nielsen & Janos Vas för att de uppenbarligen inte kommer ifrån närområdet?
Skulle intresset för MIF gå ner för att vi låter dessa talanger spela i laget?
Skulle Frölunda ha vunnit Sm-Guld tre år i rad för A-juniorer om de bara plockat juniorer från Göteborg?
Jag menar, inse fakta...Det värvas numera nästan lika mycket till juniorsidan som till A-lagen.
Orsaken är naturligtvis att det är billigare + det faktumet att en kille som värvats tidigt o lyckas ta steget upp från juniorsidan får en större klubbkänsla än vad han fått om han plockats som färdig produkt direkt in i A-laget...
Jag är fullständigt FÖR bra värvningar till juniorsidan.
Är inte Malmökillarna tillräckligt bra för att konkurrera ut dessa o ta steget upp själva så har de inget i Elitserien o göra...
Skulle vi syssla med kvoteringar så kunde vi lika gärna lägga ner o lira i Allsvenskan direkt.
Frågor:
Skulle MIF låtit bli att plocka Franz Nielsen & Janos Vas för att de uppenbarligen inte kommer ifrån närområdet?
Skulle intresset för MIF gå ner för att vi låter dessa talanger spela i laget?
Skulle Frölunda ha vunnit Sm-Guld tre år i rad för A-juniorer om de bara plockat juniorer från Göteborg?
Jag menar, inse fakta...Det värvas numera nästan lika mycket till juniorsidan som till A-lagen.
Orsaken är naturligtvis att det är billigare + det faktumet att en kille som värvats tidigt o lyckas ta steget upp från juniorsidan får en större klubbkänsla än vad han fått om han plockats som färdig produkt direkt in i A-laget...
Jag är fullständigt FÖR bra värvningar till juniorsidan.
Är inte Malmökillarna tillräckligt bra för att konkurrera ut dessa o ta steget upp själva så har de inget i Elitserien o göra...
Skulle vi syssla med kvoteringar så kunde vi lika gärna lägga ner o lira i Allsvenskan direkt.
Sv: MIF:s Juniorer
Robert P: Jag säger inte att alla ska komma ifrån Malmö. Men för intressets skull kanske det skulle vara bättre? Och du har rätt i att Mif inte bedriver någon social verksamhet. Det har man väl märkt med alla storsatsningar genom åren. Nu får vi betala genom skatteskulder istället=) Tur vi har Percy!!!!
Sv: MIF:s Juniorer
anders:
MIF använder de lokala juniorförmågor man anser hålla måttet. Resten värvar man in utifrån. Inte speciellt ovanligt beteende i hockeyvärlden.
MIF skulle förmodligen bli ett sämre hockeylag om man valde att ha policyn att alla spelarna måste komma från Malmö för att få spela i klubben.
Det är trots allt ingen social verksamhet MIF eller andra hockeyklubbar bedriver.
MIF använder de lokala juniorförmågor man anser hålla måttet. Resten värvar man in utifrån. Inte speciellt ovanligt beteende i hockeyvärlden.
MIF skulle förmodligen bli ett sämre hockeylag om man valde att ha policyn att alla spelarna måste komma från Malmö för att få spela i klubben.
Det är trots allt ingen social verksamhet MIF eller andra hockeyklubbar bedriver.
Sv: MIF:s Juniorer
Magnus: Ok, men det visste jag inte! Nja, för mig så är det viktigt att det lokala finns i varje lag och varje idrott. Är kanske lite svårt att få det att funka i en storstad. Men som t ex här i Vetlanda så är det en självklarhet med lokala förmågor. Och jag tycker nog ändå att det borde vara en självklarhet i Malmö också! Det är ju rätt gött att veta att man har många egna förmågor i den egna orten och att återväxten är god. Jag ser t ex det här med inlinehockey som ett oerhört viktigt steg i att få ungdomar att också så småningom vilja satsa på ishockey!
Och även om jag är negativ kritisk till Mif många gånger så är inte resultat det viktigaste här i världen. Jag ser hellre att Mif är en förening med egna förmågor istället för köpespelare!!!
Och även om jag är negativ kritisk till Mif många gånger så är inte resultat det viktigaste här i världen. Jag ser hellre att Mif är en förening med egna förmågor istället för köpespelare!!!
Sv: MIF:s Juniorer
Robert P: Du kan säkert ha rätt i det, är inte helt insatt i hur det är i Malmö just nu. Men de vill ha riksintag har jag läst i varje fall.
« Föregående · 290800 · Nästa »