« Föregående · 305431 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Luleå-Mif
Thomas: Ja ena dagen kan de pressa FBK och nästa bara åka av 60 minuter mot Brynäs. Jag har ingen annan förklaring än inställningsproblem och det är kasst om det skulle vara så. Nu har dom väl jobbat sig in i dagens match men varför glida i första? Av vilken anledning? Vill man vinna måste man jobba, vill man glida förlorar man obönhörligen.
Sv: Luleå-Mif
Stefan: Håller nog med dig om det mesta Stefan.
Men en sak tycker jag inte alls stämmer, de senaste åren har det varit tvärt om det du säger om att MIF vinner en match i stöten. Det var 7 raka matcher utan vinst sen 7 raka vinster. Förra säsongen o även säsongen innan dess var väldigt mycket upp o ner...
Men en sak tycker jag inte alls stämmer, de senaste åren har det varit tvärt om det du säger om att MIF vinner en match i stöten. Det var 7 raka matcher utan vinst sen 7 raka vinster. Förra säsongen o även säsongen innan dess var väldigt mycket upp o ner...
Sv: Luleå-Mif
Albert Hall:
börjar undra hur illa jag stavar egentligen skjuk? va e det? :D
Jag har absolut ingenting emot att MIF skulle ta en trea borta mot Luleå, men jag håller Luulaja som favorit trots backarna som e borta. Baserat på:
1. MIFs dåliga bortaspel senaste säsongerna.
2. MIF har svårt att spela bra och vinna fler än en match i stöten.
3. Luleå är erkänt hemmastarka och har en målvakt som vinner många matcher på mer eller mindre egen hand.
börjar undra hur illa jag stavar egentligen skjuk? va e det? :D
Jag har absolut ingenting emot att MIF skulle ta en trea borta mot Luleå, men jag håller Luulaja som favorit trots backarna som e borta. Baserat på:
1. MIFs dåliga bortaspel senaste säsongerna.
2. MIF har svårt att spela bra och vinna fler än en match i stöten.
3. Luleå är erkänt hemmastarka och har en målvakt som vinner många matcher på mer eller mindre egen hand.
Nubben tippar...
Match idag mot Lulä...
Blir nock rätt hårt, men visst kommer MIF visa att vinsten mot Djurgårn senast inte var en tillfällighet.
2-4
Matchens lirare blir "Wahla" i MIF.
Så nu vet ni det, bara att gå till närsta spelombud o sätta en 10:a. Det ska jag iaf :P
Blir nock rätt hårt, men visst kommer MIF visa att vinsten mot Djurgårn senast inte var en tillfällighet.
2-4
Matchens lirare blir "Wahla" i MIF.
Så nu vet ni det, bara att gå till närsta spelombud o sätta en 10:a. Det ska jag iaf :P
Sv: Luleå-Mif
Albert Hall:
enligt Luleås Officiella hemsida så är det inte så illa ställt som du skrivit här iaf :)
Just nu är Roger Åkerström, Tuukka Mäntylä och Petter Nilsson skadade och borta från spel, vilket också medför att Johan Tellström får fortsätta att vikariera som back.
Skuggan är tillbaka, Tellström kan inte ha varit speciellt skjuk om han ändå spelar idag. Luleå skall enligt hemsidan köra med 8st backar med Torbjörn Lindström är fler backar än vad MIF spelar med utan att folk är borta :)
Så nog får LUleå ståta som favoriter även i denna match.
enligt Luleås Officiella hemsida så är det inte så illa ställt som du skrivit här iaf :)
Just nu är Roger Åkerström, Tuukka Mäntylä och Petter Nilsson skadade och borta från spel, vilket också medför att Johan Tellström får fortsätta att vikariera som back.
Skuggan är tillbaka, Tellström kan inte ha varit speciellt skjuk om han ändå spelar idag. Luleå skall enligt hemsidan köra med 8st backar med Torbjörn Lindström är fler backar än vad MIF spelar med utan att folk är borta :)
Så nog får LUleå ståta som favoriter även i denna match.
Sv: Luleå-Mif
Magnus och Thomas: Naturligtvis är ni stora favoriter. Nästan direkt dåligt om ni inte vinner faktiskt. Igår insjuknade dessutom Tellström, en forward som har vikarierat som back under den senaste skadefyllda tiden. Folket runt laget har ringt runt och försökt få tag på folk som är villiga att lira ikväll och lyckades nog få Tobbe Linndberg att ställa upp. Visserligen är det en gammal (med betoning på gammal) hjälte men han lade i princip av för drygt två år sen.
Jag tänker ta med grillorna ikväll jag med. För säkerhets skull, för WO tänker vi inte lämna... ;)
Jag tänker ta med grillorna ikväll jag med. För säkerhets skull, för WO tänker vi inte lämna... ;)
Sv: Luleå-Mif
Mif måste väl betraktas som favoriter eftersom Lule har sex mer eller mindre nyckelspelare på skadelistan varav fyra backar. Backarna Åkerström, Skrbek, Mäntylä, Petter N och forwardarna Skuggan och Fabricius. Möjligt att nån kan spela, senast spelade Skrbek halvskadad i två perioder tex.
Sv: Nya Forward
Nubben: Förhoppningsvis slutar matchen med hemmaseger.
Men vi har väldigt stora skadebekymmer så det blir en tuff match.
Men vi har väldigt stora skadebekymmer så det blir en tuff match.
Sv: Nya Forward
difzi: man tackar...
Match imoron igen, Lulä borta... Vad tror folket om den matchen då ?
Match imoron igen, Lulä borta... Vad tror folket om den matchen då ?
Luleå-Mif
Dags för en liten bortaturné som kommer vara otroligt viktig och otroligt svår. Både Luleå och Leksand som vi möter på torsdag är i stort poängbehöv liksom vi. Inget av lagen har råd att förlora på hemmais liksom vi inte har råd att förlora överhuvudtaget efter våra bortslarvade poäng mot Timrå och framförallt Brynäs. Det är också vikitgt att Rydmark, Mattsson, Sundblad och Suursoo får komma igång med målskytte, annar blir det onödigt tungt för de som inte förväntas göra så mycket poäng. 3 poäng i veckan får ses som målet och därmed godkänt resultat, allat över är mycket bra och allt under är underkänt.
Sv: Mif-Brynäs
Magnus: Ja, ska man se det positivt så har MIF ett "sparkapital" i spelare som Mattsson, Sundblad & Rydmark. De får se till att komma igång snarast, för skall kvalspel undvikas håller det inte att bara vinna var tredje match
Sv: Nya Forward
miffo:
webhotellet som Sportsnack legat på har inte klarat av trycket från Sportsnack så de raderade SpS vilket gör att det nu är uppe temporärt på ett annat ställe medans jakt på ett stabilt webhotell som klarar av att hosta SpS pågår.
webhotellet som Sportsnack legat på har inte klarat av trycket från Sportsnack så de raderade SpS vilket gör att det nu är uppe temporärt på ett annat ställe medans jakt på ett stabilt webhotell som klarar av att hosta SpS pågår.
Sv: Nya Forward
Skön seger igår mot DIF men vad har hänt med Sportsnack under helgen, det har varit omöjligt att komma in på?
Sv: Nya Forward
Pedda: Vi har målskyttar. Massvis. De man kan förvänta sig att de trycker in puckarna är ju Jussi, Mattsson, Sundblad, Stalle, Rydmark o Suursoo. Av dessa tycker jag personligen endast Jussi, Stalle och eventuellt Mattsson klarar sig med godkänt tills nu. Dom andra _måste- verkligen komma igång. Det tror jag dem gör. Spektakulära värvningar tror jag vi kan glömma innan nya stora arenan är klar... Då _krävs_ spektakulära värvningar om inte publiksifforna ska bli ett fiasko. Som det är nu, ungefär...
Sv: Nya Forward
Pedda: Hade varit kul att bredda truppen med någon rikitgt bra spelare, men det finns nog inga pengar tyvärr. Större konkurrens på alla platser hade varit fint.
Nya Forward
Målskytt behövs...
Spelare som just nu är lediga:
Marcus Kristoffersson - Dallas Stars - Vill spela i Elitserien
Ratislav Pavlikovsky - St.Louis Blues - Vill spela i Elitserien, då han inte är glad att spela i St.Louis fjärde linje.
Jonas Höglund - Klubblös - Hamnar troligen i Färjestad men det är värt ett försök.
Spelare som just nu är lediga:
Marcus Kristoffersson - Dallas Stars - Vill spela i Elitserien
Ratislav Pavlikovsky - St.Louis Blues - Vill spela i Elitserien, då han inte är glad att spela i St.Louis fjärde linje.
Jonas Höglund - Klubblös - Hamnar troligen i Färjestad men det är värt ett försök.
Sv: Cloetta HC-Mif
Magnus: Nä givetvis var det Mattsson. Fick en smärre chock när jag såg på texttv när jag kom hem att Sundblad fick målet. Det _var_ Jesper Mattsson. Det var inte ens en trasslig situation, Mattsson sköt mål helt ren i öppen kasse.
Sv: Cloetta HC-Mif
Har ni sett matchbilderna från LHC-Mif? Om inte gå genast in och titta på hockeyligan.se. Sen kan ni berätta för mig hur någon ens kan komma på tanken på att ge 1-0 målet till Sundblad. Det är ju definitivt Mattsson och ingen annan som gör det.
Sv: Mif-Brynäs
Knegoff: Det är tidigt ännu men jag känner att Mattsson, Sundblad och Rydmark är spelare som borde göra mycket mer av sitt kunnande än vad man sett hittills.
Sv: Mif-Brynäs
Problemet är att MIF måste ta poäng mot fler än just bottenlagen. I ES kan alla ta poäng av alla, och därför är det otroligt viktigt att vi inte släpper matcher vi faktiskt har som t ex mot Timrå och HV71.
Jag börjar bli bitter. Rydmark har varit katastrofal i inledningen, Sundblad har verkligen varit en besvikelse. Vi har en hel kedja med utfyllnadsspelare.
Glädjeämnet tyckar jag förvånadsvärt är backarna som skött sig mycket bättre än vad de dels brukar och dels vad jag förväntat mig. Peter Andersson har faktiskt inlett strålande. Pettan o Österby funkar bra ihop.
På torsdag finns bara tre poäng. Vi ska slå dom j-larna, heja Maaaalmö...
Jag börjar bli bitter. Rydmark har varit katastrofal i inledningen, Sundblad har verkligen varit en besvikelse. Vi har en hel kedja med utfyllnadsspelare.
Glädjeämnet tyckar jag förvånadsvärt är backarna som skött sig mycket bättre än vad de dels brukar och dels vad jag förväntat mig. Peter Andersson har faktiskt inlett strålande. Pettan o Österby funkar bra ihop.
På torsdag finns bara tre poäng. Vi ska slå dom j-larna, heja Maaaalmö...
Mif-Brynäs
Ja, man får väl tacka Linköping för att de förnedrade Brynäs. Nu lär väl Gävleboysen skölja ner Gevaliat med taggtråd till på torsdag. Men de ska f*n i mig bli tre Mif poäng på torsdag. Brynäs är en måstematch som det så fint heter. Matcherna mot de tippade bottenlagen måste vi ta poäng i annars blir det tungt. Framförallt hoppas man ju att de som ska producera också gör det.
3 poäng till varje pris är vad som gäller på torsdag, skit i hur det ser ut. Vi måste inte skönlira som i första och andra perioden mot HV. Fös in pucken med hålen där tänderna satt om det behövs! Kriga, kriga, kriga!
3 poäng till varje pris är vad som gäller på torsdag, skit i hur det ser ut. Vi måste inte skönlira som i första och andra perioden mot HV. Fös in pucken med hålen där tänderna satt om det behövs! Kriga, kriga, kriga!
Sv: Mif-HV
TGE: Liv är mycket bra, men med lite mer jävlaranama på hans returer hade vi satt några.
Vinnerborg är aldrig bra och kommer aldrig bli i någon match, det är ett faktum. Han har ingen spelupfattning överhuvudtaget. Han har inget med fölusten att göra (för en gångs skull) bara det att det är sjukligt att ta utvisning för saker som inte är och missa saker som definitivt är.
Vinnerborg är aldrig bra och kommer aldrig bli i någon match, det är ett faktum. Han har ingen spelupfattning överhuvudtaget. Han har inget med fölusten att göra (för en gångs skull) bara det att det är sjukligt att ta utvisning för saker som inte är och missa saker som definitivt är.
Sv: Mif-HV
Magnus:
Är det inte konstigt hur olika folk ser på en hockeymatch??
På radion sa han att Winnerborg var mycket bra och att Liv inte släpper några returer mer än de han vill släppa och då går de ut i hörnerna.
Beror kanske på vilken färg man har på glasögonen man tittar igenom.
Tredje nollan på 6 matcher för Liv talar sitt tydliga språk.
Är det inte konstigt hur olika folk ser på en hockeymatch??
På radion sa han att Winnerborg var mycket bra och att Liv inte släpper några returer mer än de han vill släppa och då går de ut i hörnerna.
Beror kanske på vilken färg man har på glasögonen man tittar igenom.
Tredje nollan på 6 matcher för Liv talar sitt tydliga språk.
Sv: Mif-HV
Det är visserligen inte Vinnerborgs fel att Mif inte gör mål, men han har som alltid noll koll på vad som händer på isen. Missar solkara utvisningar (för många spelare på isen, flera gånger). Tar utvisning för saker som inte är utvisning osv. Men, förlusten beror givetvis på att vi inte gör mål. Inte på att HV är bättre än oss, för det är dom inte idag. De gör mål på de chanser de får, vi gör inga på alla våra (för det var betydligt fler än vad HV hade.)
Totalt sett är HV ett mycket bättre lag än oss i år och därmed är förlusten väntad. Men, sett till matchen och chanserna idag hade ingen kunnat opponera sig om Mif vunnit.
Totalt sett är HV ett mycket bättre lag än oss i år och därmed är förlusten väntad. Men, sett till matchen och chanserna idag hade ingen kunnat opponera sig om Mif vunnit.
Sv: Suursoos avstängning
Magnus: Att inte Back blev avstängd då är ett skämt. Men så är det när Stockholm bestämmer allting.
Sv: Suursoos avstängning
Magnus: Jo beror ju på vem som ser det, vem som dömmer och om spelaren blir skadad och massa sådant. Men det känns inte alltid konsekvent det kan jag hålla med om
Sv: Suursoos avstängning
MoK: Back fick 2 minuter... Men det är väl så det ska vara kanske. Ibland blir det avstängning, ibland matchstraff, ibland två minuter för samma sak.
Sv: Suursoos avstängning
Magnus: Saken är ju att dommarna skall se det eller så måste ju nån anmäla det isåfall.
« Föregående · 305431 · Nästa »
Nu släppte man in mål direkt, obra med tanke på hur många mål vi gör per match.