« Föregående · 314952 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: MIF-FBK
Svanru: Det spelar ingen roll om vi losar mot lag som LHC och Brynäs hemma i Malmö - Färjestad, Djurgården och Frölunda är tre lag som aldrig får det lätt nere hos oss.
Sen att FBK varit klockrena hittills - det är ju inte otippat. Jag tror FBK räcker hela vägen i år. Hoppas verkligen att HV inte vinner.
Percy accepterar inte kvalserien, så skulle det luta därhän så kommer plånboken fram, så är det bara. Men MIF måste börja agera snart för att inte allt ska gå käpprätt...
De e gött att leva - ännu göttare att slå Färjestad i Karlstad med 9-3.
Sen att FBK varit klockrena hittills - det är ju inte otippat. Jag tror FBK räcker hela vägen i år. Hoppas verkligen att HV inte vinner.
Percy accepterar inte kvalserien, så skulle det luta därhän så kommer plånboken fram, så är det bara. Men MIF måste börja agera snart för att inte allt ska gå käpprätt...
De e gött att leva - ännu göttare att slå Färjestad i Karlstad med 9-3.
Sv: 5-1
Belix: Håller med Belix där. Tyvärr har RBK drabbats av mycket negativ skit pga hormonstinna ungjävlar som till varje pris måste bevisa att deras kulor är större än andras.
Jag tycker det skulle vara kanon om 1) RBK kom till ES tillsammans mot MIF eller att 2) MIF kom till Allsvenskan tillsammans med RBK (vilket sannolikt inte många på denns SportSnack-sidan hoppas).
Dra dock inte alla RBK-are över samma kam. Vi vill, och kommer så småningom, upp till ES. Med eller utan MIF.
För landets skull, är det väl bra om det finns 2 skånelag i ES?
Jag tycker det skulle vara kanon om 1) RBK kom till ES tillsammans mot MIF eller att 2) MIF kom till Allsvenskan tillsammans med RBK (vilket sannolikt inte många på denns SportSnack-sidan hoppas).
Dra dock inte alla RBK-are över samma kam. Vi vill, och kommer så småningom, upp till ES. Med eller utan MIF.
För landets skull, är det väl bra om det finns 2 skånelag i ES?
Sv: 5-1
nek97raj:
Tyvärr har du rätt när det gäller vissa av våra (Rögles) anhängare dom inte klarar av att ha tillgång till vissa forum som SportSnack innebär. Sen att det finns en rivalitet mellan lagens fan är igentligen naturligt vi ligger ju ganska nära varandra geografiskt. Och skadeglädje är ju den enda sanna glädjen :-).
Men att många av oss skulle villja möta er i en ev kvalserie är en dröm som kan bli verklighet och hoppet är ju det sista som överger människan.
Tyvärr har du rätt när det gäller vissa av våra (Rögles) anhängare dom inte klarar av att ha tillgång till vissa forum som SportSnack innebär. Sen att det finns en rivalitet mellan lagens fan är igentligen naturligt vi ligger ju ganska nära varandra geografiskt. Och skadeglädje är ju den enda sanna glädjen :-).
Men att många av oss skulle villja möta er i en ev kvalserie är en dröm som kan bli verklighet och hoppet är ju det sista som överger människan.
Rögle Bandyklubb
Det mest tragiska med många Rögletonade insändare är att de andas en sådan hätsk avundsamhet. Det lustiga i sammanhanget är att säkert många miffare med mig skulle unna Rögle att komma upp i elitserien, så att heta derbyn med tillhörande publikströmning kom till stånd.
Nä, väx upp, Rögleiter!
Nä, väx upp, Rögleiter!
MIF-FBK
Då kommer vi på besök till er på Tisdag.
Vi är fulladdade med TNT, taggtråd och drivgas för att ge er en ordentlig match.
Ställ upp och försök göra en positiv match utan att krypa ner i försvarszon med alla spelare inne i egen kasse för att eventuellt skicka iväg någon speedkula ( om ni har någon) till en sporadisk kontring.
Vi är laddade Vi är tända Vi skall ta 9:e raka
De e gött att leva:-)
Vi är fulladdade med TNT, taggtråd och drivgas för att ge er en ordentlig match.
Ställ upp och försök göra en positiv match utan att krypa ner i försvarszon med alla spelare inne i egen kasse för att eventuellt skicka iväg någon speedkula ( om ni har någon) till en sporadisk kontring.
Vi är laddade Vi är tända Vi skall ta 9:e raka
De e gött att leva:-)
Sv: Mif-LHC
pajo: Du har helt rätt i att stommen inte håller måttet. Jussi har varit en katastrof på sistone! Och vi vet alla att han måste fungera om MIF ska fungera, så illa är det. Sätt honom i en kedja med Rydmark och Sundblad, så får dom tre vakna till liv tillsammans.
Mackan, Sälen och Jeppe har funkat bra tillsammans så dom kan fortsätta ihop.
Sen kan Stalle spela med Frans och Janne Hammar. Janne och Stalle känner varandra väl på isen, och Frans behöver avslutare i sin omgivning med sina geniala pass.
I fjärdeline då: Jimmie och Valdix. Jimmie har varit helt ok, men har samma roll som både Mackan, Hammar, Sundblad. Första gången denna säsongen jag lyckats påta ihop gjutna femmor! :)
Mackan, Sälen och Jeppe har funkat bra tillsammans så dom kan fortsätta ihop.
Sen kan Stalle spela med Frans och Janne Hammar. Janne och Stalle känner varandra väl på isen, och Frans behöver avslutare i sin omgivning med sina geniala pass.
I fjärdeline då: Jimmie och Valdix. Jimmie har varit helt ok, men har samma roll som både Mackan, Hammar, Sundblad. Första gången denna säsongen jag lyckats påta ihop gjutna femmor! :)
Sv: Hoppsan!
Överstegrisen: Du har en poäng där.
jag börjar tyvärr att misstänka att det inte är inställningens fel. kanske är nämnda spelare inte bättre i dagsläget?
jag tycket att Gunnar Johansson har rätt i det han sa i "Percys pågar": Nu måste man göra någon förändring, det går inte bara att köra på som om inger hänt, när spelet helt gått i baklås.
jag börjar tyvärr att misstänka att det inte är inställningens fel. kanske är nämnda spelare inte bättre i dagsläget?
jag tycket att Gunnar Johansson har rätt i det han sa i "Percys pågar": Nu måste man göra någon förändring, det går inte bara att köra på som om inger hänt, när spelet helt gått i baklås.
Sv: Hoppsan!
nek97raj: Finns en STOR nackdel med de få gånger Mif vinner stort. Då tror de helt plötsligt att de är skitbra och oslagbara. Resultatet blir då oftast att de förlorar mycket sedan. T ex när de slog Frölunda för några år sedan borta med 10-1 så förlorade de sedan matchen efter (kommer ej ihåg vilka de mötte) och spelade riktigt dåligt om jag inte minns fel.
Nu trodde jag att fått blodad tand efter vändningen mot Frölunda. Men det är tyvärr precis som vanligt. Inställningen bland en del spelare i Mif Redhawks är USEL. Våra så kallade stjärnor som t ex Rydmark, Jussi, Suursoo, Sundblad m.m. är så förbannat osynliga ibland och tar inte tag i spelet och visar de övriga att nu ska vi vinna.
Tror det är dags att rensa bort de primadonnor vi har i laget och satsa på spelare som vill kämpa för Mif och inte för sin feta lön!!!
Hoppas Lillis bänkar divorna vi har i laget!!! In med juniorer, de kanske inte har kunnandet men de vet iallafall hur man kämpar!!!
Nu trodde jag att fått blodad tand efter vändningen mot Frölunda. Men det är tyvärr precis som vanligt. Inställningen bland en del spelare i Mif Redhawks är USEL. Våra så kallade stjärnor som t ex Rydmark, Jussi, Suursoo, Sundblad m.m. är så förbannat osynliga ibland och tar inte tag i spelet och visar de övriga att nu ska vi vinna.
Tror det är dags att rensa bort de primadonnor vi har i laget och satsa på spelare som vill kämpa för Mif och inte för sin feta lön!!!
Hoppas Lillis bänkar divorna vi har i laget!!! In med juniorer, de kanske inte har kunnandet men de vet iallafall hur man kämpar!!!
Sv: Mif-LHC
Magnus:
Kan inget annat än att hålla med!
Sen kan jag inte förstå varför i helvete man låter spelare som
Jussi,Sundblad,Suursoo,(Rydmark) spela i match efter match utan att bänka någon av dom för dom har inte gjort ett skit så här långt!
Dom åker bara omkring och tittar på pucken i stället för att ta den och göra något konstruktivt.
Jussi var bra i dom två inledande matcherna mot Färjestad & Frölunda
Sen har han varigt osynlig. Sundblad lägger man inte märke till under spelets gång bara när det är avblåst för då står han och hackar på någon motståndare.
Rydmark & Suursoo kan också mycket mer än det lilla dom visat.
Rydmark har väl nått sin kvot för utvisningar.
Det är dags att börja producera nu grabbar och visa att ni har kunskapen och rutinen som krävs för att leda laget till framgångar.
Det hela hänger ju inte bara på dessa fyra grabbar utan på hela laget.
Men kan dom komma igång ordentligt så genererar det energi till hela laget.
Kom igen nu grabbar och visa lite vinnar skalle så skall det nog bli ordning på torpet igen!
Mif mot toppen!
Kan inget annat än att hålla med!
Sen kan jag inte förstå varför i helvete man låter spelare som
Jussi,Sundblad,Suursoo,(Rydmark) spela i match efter match utan att bänka någon av dom för dom har inte gjort ett skit så här långt!
Dom åker bara omkring och tittar på pucken i stället för att ta den och göra något konstruktivt.
Jussi var bra i dom två inledande matcherna mot Färjestad & Frölunda
Sen har han varigt osynlig. Sundblad lägger man inte märke till under spelets gång bara när det är avblåst för då står han och hackar på någon motståndare.
Rydmark & Suursoo kan också mycket mer än det lilla dom visat.
Rydmark har väl nått sin kvot för utvisningar.
Det är dags att börja producera nu grabbar och visa att ni har kunskapen och rutinen som krävs för att leda laget till framgångar.
Det hela hänger ju inte bara på dessa fyra grabbar utan på hela laget.
Men kan dom komma igång ordentligt så genererar det energi till hela laget.
Kom igen nu grabbar och visa lite vinnar skalle så skall det nog bli ordning på torpet igen!
Mif mot toppen!
Sv: Mif-LHC
Uselt är det enda som kan sägas om insatsen i kväll. Löjligt att ge bort 3 poäng mot Linköping på detta sätt. Att Peltola gör 3 mål är en känga till oss. En föredetting som håller till skillnad från vissa vi värvat...
Men visst, vi kan väl ge bort lite fler poäng mot de lag vi bör, ska och kan slå. Sen får vi kämpa som idioter mot de övermäktiga lagen och ta poäng av dem. INSTÄLLNINGEN???
Grattis till LHC dock som spelar efter sina resurser och bara väntar på våra misstag. Effektivt och belönande.
Men visst, vi kan väl ge bort lite fler poäng mot de lag vi bör, ska och kan slå. Sen får vi kämpa som idioter mot de övermäktiga lagen och ta poäng av dem. INSTÄLLNINGEN???
Grattis till LHC dock som spelar efter sina resurser och bara väntar på våra misstag. Effektivt och belönande.
Sv: Fan vad patetiskt
All publiken har väl hamnat framför tv:n i Rosengård där de äter sig feta på chips och godis och studerar sveriges sämsta såpa..
Ses i vår!!!!
RBK
Ses i vår!!!!
RBK
Sv: Hoppsan!
Överstegrisen: Håller ej med helt där, storseger är att föredra av främst två skäl: Pro primo: Målskillnaden. Pro secundo: Man slipper vanka omkring som en äggasjuk höna framför sportradions vidriga utsändningar, och kan istället avslappnat sitta ner i den nedsuttna fåtöljen.
Tyvärr tror jag på ännu en gastkramande match
Tyvärr tror jag på ännu en gastkramande match
Sv: Hoppsan!
Sumo: Knegoff skrev ju också att du höll på cluben, med det menar han Linköpings HockeyClub. Tände det inte till i maskineriet mellan öronen?=)
Tror på Mifseger ikväll, men 5-1 som vissa tror att det blir tror inte jag. 4-2 blir mitt tips. Det viktigaste är tre poäng, sedan om det blir storseger eller jämnt är ointressant!
Tror på Mifseger ikväll, men 5-1 som vissa tror att det blir tror inte jag. 4-2 blir mitt tips. Det viktigaste är tre poäng, sedan om det blir storseger eller jämnt är ointressant!
Sv: Fan vad patetiskt
Magnus: Det spelar ingen roll för med så dålig hockey kommer snittet inte att hamna på över 3500
Borgqvist ????
Förstår att den sopan spelat i MIF.. Vilka idiot saker han gjorde igår.. Men enligt mig är han i klass m Hadelöv...
Hoppas nu att Linköping tar tre poäng ikväll mot Elitseriens sämsta lag...
Kommer det över 2000 ikväll?
Hoppas nu att Linköping tar tre poäng ikväll mot Elitseriens sämsta lag...
Kommer det över 2000 ikväll?
MIF vs LIF
Ja ha då var det ny match!
Jag tror och hoppas på en ny seger. Denna gång efter full tid och 3 väl behövliga poäng.
Skulle villja se lite mer fart och framför allt mer VILLJA av spelare som Jussi,Rydmark,Sundblad & Suursoo.
Mitt tipps är 3-1
Mif mot toppen!
Jag tror och hoppas på en ny seger. Denna gång efter full tid och 3 väl behövliga poäng.
Skulle villja se lite mer fart och framför allt mer VILLJA av spelare som Jussi,Rydmark,Sundblad & Suursoo.
Mitt tipps är 3-1
Mif mot toppen!
Sv: Fan vad patetiskt
På hockeyligan kan man se vilka lag som har mest puplik osv, Mif ligger klart sist, + att de har spelat mer hemma matcher än de andra lagen. Fast det kom knappast som någotr nyhet bara jävligt trist..
Sv: Fan vad patetiskt
Överstegrisen: Jag har definitivt inget personligt mot Stoffe. Rent allmänt kan jag säga att jag är för att stötta SAMTLIGA spelare vi har, inte som vissa stå och räcka finger åt Peter Andersson (som dessutom är vår bäste back). Däremot kan jag säga att jag var jävligt lkack när han bjöd Frölunda på 1-0 och 2-0. Men givetvis vill jag att han lyckas!!!
Obs! Min negativa inställning började med att jag såg honom i J20. Där var han allt som oftast helt katastrofal och släppte returer rakt ut i slottet på löpande band. Ändå tog Lillis honom till A-laget, det skrämmer mig. Lillis har sett grabbens storhet före alla andra med andra ord! :)
Magnus: Bra kämpat. Thuresson ligger trea (tror jag) i div.1-laget Riessersees poängliga i Tyskland efter två riktigt avdankade jänkare. :)
Obs! Min negativa inställning började med att jag såg honom i J20. Där var han allt som oftast helt katastrofal och släppte returer rakt ut i slottet på löpande band. Ändå tog Lillis honom till A-laget, det skrämmer mig. Lillis har sett grabbens storhet före alla andra med andra ord! :)
Magnus: Bra kämpat. Thuresson ligger trea (tror jag) i div.1-laget Riessersees poängliga i Tyskland efter två riktigt avdankade jänkare. :)
Sv: Spelare med Mif anknytning i Allsvenskan.
Magnus:
Kan även tillägga att Martin Persson leder utvisningsligan i sann MIF-anda. :P
Kan även tillägga att Martin Persson leder utvisningsligan i sann MIF-anda. :P
Sv: Borgqvist
Mygel:
vilket mer visar på vilken låg klass det är på Rögle fansen tydligen.. trots att man spelar match mot ett helt annat lag så klarar man inte av att inte visa sitt mindervärdes komplex mot storebror Malmö som man är så avundsjuk på då de spelar i Elitserien.
Det är sååå orrätvist att stora elaka Malmö spelar i Elitserien och lilla fattiga Rögle i Allsvenskan så vi måste skrika "ett antal fina ramsor" till motståndarlagen som har spelare med MIF förflutet, undrar om Roger Hansson får höra ramsor om samma saker en spelare som ändå vunnit Sm-Guld med Malmö.
Så j-kla låg nivå så man blir mörkrädd, väx upp och heja fram Rögle Bollklubb istället!
vilket mer visar på vilken låg klass det är på Rögle fansen tydligen.. trots att man spelar match mot ett helt annat lag så klarar man inte av att inte visa sitt mindervärdes komplex mot storebror Malmö som man är så avundsjuk på då de spelar i Elitserien.
Det är sååå orrätvist att stora elaka Malmö spelar i Elitserien och lilla fattiga Rögle i Allsvenskan så vi måste skrika "ett antal fina ramsor" till motståndarlagen som har spelare med MIF förflutet, undrar om Roger Hansson får höra ramsor om samma saker en spelare som ändå vunnit Sm-Guld med Malmö.
Så j-kla låg nivå så man blir mörkrädd, väx upp och heja fram Rögle Bollklubb istället!
Spelare med Mif anknytning i Allsvenskan.
Tänkte ta en titt på lite spelare med Mif anknytning i Allsvenskan och vad de presterat hittills.
Jonnie Karlsson, b, Teg, 13 matcher, 4 mål, 4 ass, 41 pim, +7 (3a i interna poängligan)
Jonas Göthberg, b, Hammarby, 11 matcher, 3 mål, 5 ass, 2 pim, +7 (9a i interna poängligan)
Martin Persson, b, Troja, 14 matcher, 2 mål, 2 ass, 69 pim, -2 (9a i interna poängligan)
Erik Persson, b, Troja, 11 matcher, 0 mål, 2 ass, 14 pim, -5 (13e i interna poängligan)
Robert Borgqvist, mv, Troja, 2 matcher, 93,06%, 2,51 GAA (bäst av målvakterna)
Henrik Blomqvist, b, Växjö, 10 matcher, 1 mål, 1 ass, 39 pim, -2 (16e i interna poängligan)
Jens Svensson, f, Nybro, 14 matcher, 4 mål, 4 ass, 12 pim, -2 (2a i interna poängligan)
Erik Lewerström, b, Nybro, 13 matcher, 1 mål, 1 ass, 24 pim, -1 (15e i interna poängligan)
Patrik Lindfors, b, Nybro, 14 matcher 0 mål, 1 ass, 18 pim, -1 (20e i interna poängligan) Kallades en gång i tiden för "den nye Lusth i Malmö".
Roger Öhman, b, Mörrum, 5 matcher, 0 mål, 1 ass, 8 pim, -2 (14e i interna poängligan)
Oscar Brandting, b, Mörrum, 14 matcher, 0 mål, 0 ass, 8 pim, -9 (24e i interna poängligan)
Har jag missat någon?
Jonnie Karlsson, b, Teg, 13 matcher, 4 mål, 4 ass, 41 pim, +7 (3a i interna poängligan)
Jonas Göthberg, b, Hammarby, 11 matcher, 3 mål, 5 ass, 2 pim, +7 (9a i interna poängligan)
Martin Persson, b, Troja, 14 matcher, 2 mål, 2 ass, 69 pim, -2 (9a i interna poängligan)
Erik Persson, b, Troja, 11 matcher, 0 mål, 2 ass, 14 pim, -5 (13e i interna poängligan)
Robert Borgqvist, mv, Troja, 2 matcher, 93,06%, 2,51 GAA (bäst av målvakterna)
Henrik Blomqvist, b, Växjö, 10 matcher, 1 mål, 1 ass, 39 pim, -2 (16e i interna poängligan)
Jens Svensson, f, Nybro, 14 matcher, 4 mål, 4 ass, 12 pim, -2 (2a i interna poängligan)
Erik Lewerström, b, Nybro, 13 matcher, 1 mål, 1 ass, 24 pim, -1 (15e i interna poängligan)
Patrik Lindfors, b, Nybro, 14 matcher 0 mål, 1 ass, 18 pim, -1 (20e i interna poängligan) Kallades en gång i tiden för "den nye Lusth i Malmö".
Roger Öhman, b, Mörrum, 5 matcher, 0 mål, 1 ass, 8 pim, -2 (14e i interna poängligan)
Oscar Brandting, b, Mörrum, 14 matcher, 0 mål, 0 ass, 8 pim, -9 (24e i interna poängligan)
Har jag missat någon?
Sv: Fan vad patetiskt
Knegoff: Har du något personligt emot Nihlstorp? Var istället glad att Mif har fått fram en bra målvakt som dessutom är ung. Eller du kanske vill att Mif ska börja köpa stjärnmålvakter som förr?
Sv: Borgqvist
Magnus: Korrekt. Borgqvist höll kvar Troja i matchen stundtals. Men samtidigt ska det tilläggas att Rögle spelade rätt så dåligt under långa perioder och många av avsluten var väl inte så där super svåra + att han hade mycket hjälp av backar o stolpar. På en 1 - 5 skala skulle han få en 3+ för sin insats.
Han hade nog trevligt annars. Han vinkade till klacken efter att ha fått höra ett antal fina ramsor om vad Rögle fans tycker om Malmö.
Han hade nog trevligt annars. Han vinkade till klacken efter att ha fått höra ett antal fina ramsor om vad Rögle fans tycker om Malmö.
Sv: Borgqvist
Knegoff:
Nja. "Lillis" har väl inte höjt Nihlstorp till skyarna. På senaste presskonferensen så var han rätt så kritisk. Han tyckte att Nihlstorp skulle vara lite mer "jävlig" och låta motståndarna få jobba hårdare för att göra mål. Han avslutade med att ge honom betyget godkänt med tveksam röst.
Tidigare har han möjligtvis gett Nihlstorp beröm, men då har det också varit berättigat.
Robert Borgqvist tror jag fortfarande på. Frågan är dock om han kommer få en ordentlig chans i MIF igen. Tror faktiskt att det krävs att en av de två nuvarande målvakterna blir skadad för att det ska hända. Eventuellt att man låter Nihlstorp stå på tillväxt i J-20 resten av säsongen, men jag tror som sagt att Borgqvist får det tufft...
Nja. "Lillis" har väl inte höjt Nihlstorp till skyarna. På senaste presskonferensen så var han rätt så kritisk. Han tyckte att Nihlstorp skulle vara lite mer "jävlig" och låta motståndarna få jobba hårdare för att göra mål. Han avslutade med att ge honom betyget godkänt med tveksam röst.
Tidigare har han möjligtvis gett Nihlstorp beröm, men då har det också varit berättigat.
Robert Borgqvist tror jag fortfarande på. Frågan är dock om han kommer få en ordentlig chans i MIF igen. Tror faktiskt att det krävs att en av de två nuvarande målvakterna blir skadad för att det ska hända. Eventuellt att man låter Nihlstorp stå på tillväxt i J-20 resten av säsongen, men jag tror som sagt att Borgqvist får det tufft...
« Föregående · 314952 · Nästa »
Målskyttar:
01.16 0-1 Kim Staal (Sandström)
04.19 0-2 Fredrik Lindqvist (Jakobsson, Petrasek)
09.39 1-2 Trond Magnussen
11.39 1-3 Jesper Mattsson (Lindqvist, Petrasek)
14.05 1-4 Jan Hammar (Riihijärvi, Tornberg)
14.31 1-5 Jesper Mattsson (straff)
29.27 1-6 Mikael Wahlberg (Öhman, Magnertoft)
31.34 1-7 Christian Due-Boje (Staal)
45.14 1-8 Tomas Sandström (Magnertoft)
49.07 2-8 Marcel Jenni
(och här tändes alltså Färjestas hopp...!)
53.04 3-8 Marcel Jenni
(allt kan ju hända...! not!)
53.44 3-9 Daniel Rydmark (Lindqvist, Mattsson)
Det ska vi aldrig glömma.