« Föregående · 336886 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: "självmål"
Magnus: Ja, nu gäller det att restaurera självförtroendet och hitta ett spel till kvalserien.
Peter Andersson
Jag måste bara säga att efter två säsonger som varit mer eller mindre bedrövliga har Peter vuxit och nu känner man igen den back som var så otroligt dominant i Elitserien under slutet av 80-talet och början av 90-talet. Inte minst har han visat ett sådant hjärta för klubben att jag nästan baxnar. Jag trodde att Peter var en typisk "plånbok" och bara tänkte på sitt men han har verkligen visat att jag hade något otroligt fel. Han tänker på laget och bara laget och är i år ganska överlägset bästa back i Mif. Visst, han är inte så snabb som förr men i år är han där han skall vara och hans passningar är i det närmaste 100%. När han gjorde sin snurrfint i 2-4 förlusten mot HV höll jag på att trilla av soffan. 38-årige Andersson fintade ensam bort 2 HV-spelare utan att behöva förta sig och fixade en bra chans för Mif anfallet (som givetvis sumpade). 55 måste upp i taket efter att han slutar i Mif och det C som finns på Liimatainens tröja borde nog sitta på #55. Dessutom är Andersson en av de jag vill se fortsätta i klubben efter att skridskorna ligger på hyllan. Han har det hjärta som behövs liksom Sylvegård som nu sitter i styrelsen.
Sv: "självmål"
Stefan: Vi är iofs ganska bra på att bombardera utanför målet. Grabbarna på plats tyckte Mif spelade med hjärta men vi räcker inte till. Vi är inte bättre och det är lika bra att vi inser det nu. Inser vi det och kämpar med inställningen att vi skall försöka klara oss undan kval är det bättre än att vi som nu försöker intala oss att det blir slutspel till våren. Visst kan det bli slutspel med lite flyt men det kan inte vara målet längre. Målet måste vara att slipa på det spel som räcker till för att lägga ner Skellefteå och de andra lagen som är lika dåliga som oss men vunnit hela vintern istället för att förlorat.
Sv: "självmål"
Magnus:
dagens skottstatistik
39-20 (9-5, 14-10, 16-5).
Enligt kommentatorerna på Webbradion så bombarderade MIF Bjurling sista 5-10min, tjejen tippade på minst 15 skott på mål och hennes kollega höll med. Därav lite förvånande att se fjuttiga 5skott i den officiella statistiken.
dagens skottstatistik
39-20 (9-5, 14-10, 16-5).
Enligt kommentatorerna på Webbradion så bombarderade MIF Bjurling sista 5-10min, tjejen tippade på minst 15 skott på mål och hennes kollega höll med. Därav lite förvånande att se fjuttiga 5skott i den officiella statistiken.
Sv: "självmål"
Tror inte vi var så dåliga i bemärkelsen dålig inställning. Tror istället att vi inte är bättre. Om inte några lag faller igenom som korthus blir det garanterat kval...
Sv: "självmål"
Burra:
0-5 så jävla värdelöst!
2 missade frilägen av Kim Staal
1 missat friläge av Niklas Sundblad
vad har dem gemensamt förutom att de missat frilägen? Jo de sköt båda utanför!
Över 50sek i spel 5 mot 3 0 mål.
5mins powerplay vad gör man då? Drar på sig dubbla utvisningar så man får boxplay istället!
Ring Pantern och fråga om de vill ha Sundblad, Rydmark och Jussi.. så vi frigör kapital.
0-5 så jävla värdelöst!
2 missade frilägen av Kim Staal
1 missat friläge av Niklas Sundblad
vad har dem gemensamt förutom att de missat frilägen? Jo de sköt båda utanför!
Över 50sek i spel 5 mot 3 0 mål.
5mins powerplay vad gör man då? Drar på sig dubbla utvisningar så man får boxplay istället!
Ring Pantern och fråga om de vill ha Sundblad, Rydmark och Jussi.. så vi frigör kapital.
"självmål"
nu går allt fel...
styr på Jussis klubba in... MIF har oflyt i massor i år...
Kört idag... 6 poäng nästa vecka
styr på Jussis klubba in... MIF har oflyt i massor i år...
Kört idag... 6 poäng nästa vecka
vändning...
För visso är det inte mot lagen som ligger topp 4 vi ska ta poäng på borta is, men det är själve fan att vi ska kamma noll alltid.
6 poäng nästa vecka mot Luleå och leksand på hemma is är ett krav nu.
6 poäng nästa vecka mot Luleå och leksand på hemma is är ett krav nu.
Sv: Poäng idag
Burra:
där ser man vad man har på sin egen nedlagda hemsida :D
Dessa tror jag ligger i farozonen att få lämna efter säsongen av diverse anledningar, Peter ANdersson lägger nog av, Liimat flyttar och tjänar mer kosing på andra håll, Jussi får inget nytt kontrakt vilket inte Sundblad eller Suursoo heller får:
Joakim Lundberg -2004
David Petrasek -2004
Petri Liimatainen -2004
Peter Andersson -2004
Jan Hammar -2004
Juha Riihijärvi -2004
Niklas Sundblad -2004
Toivo Suursoo -2004
där ser man vad man har på sin egen nedlagda hemsida :D
Dessa tror jag ligger i farozonen att få lämna efter säsongen av diverse anledningar, Peter ANdersson lägger nog av, Liimat flyttar och tjänar mer kosing på andra håll, Jussi får inget nytt kontrakt vilket inte Sundblad eller Suursoo heller får:
Joakim Lundberg -2004
David Petrasek -2004
Petri Liimatainen -2004
Peter Andersson -2004
Jan Hammar -2004
Juha Riihijärvi -2004
Niklas Sundblad -2004
Toivo Suursoo -2004
Sv: Poäng idag
Kontrakt till 2004
Joakim Lundberg -2004
Johan Björk -2004
David Petrasek -2004
Magnus Österby -2004
Petri Liimatainen -2004
Peter Andersson -2004
Jan Hammar -2004
Marcus Magnertoft -2004
Frans Nielsen -2004
Juha Riihijärvi -2004
Jesper Mattsson -2004
Mikael Wahlberg -2004
Niklas Sundblad -2004
Toivo Suursoo -2004
Robert Borgqvist -2004
Nästan hela laget alltså, 15 spelare, enligt mif.nu
Spelar jag defititivt tror blir kvar
Frans Nielsen
Jesper Mattson
Marcus Magnertoft
Micke Wahlberg
Jan Hammar
Daniel Rydmark
Kim Staal
Johan Björk
Magnus Österby
Peter Andersson
Det är kära miffare allihopa.
Tror dessa kommer lämna främst av ekonomiska skäl då de har höga löner och inte gör sig god för den i dagens läge.
Juha Riihijärvi
Petri Liimatainen
David Petrasek
Niklas Sundblad
Joakim Lundberg -2004
Johan Björk -2004
David Petrasek -2004
Magnus Österby -2004
Petri Liimatainen -2004
Peter Andersson -2004
Jan Hammar -2004
Marcus Magnertoft -2004
Frans Nielsen -2004
Juha Riihijärvi -2004
Jesper Mattsson -2004
Mikael Wahlberg -2004
Niklas Sundblad -2004
Toivo Suursoo -2004
Robert Borgqvist -2004
Nästan hela laget alltså, 15 spelare, enligt mif.nu
Spelar jag defititivt tror blir kvar
Frans Nielsen
Jesper Mattson
Marcus Magnertoft
Micke Wahlberg
Jan Hammar
Daniel Rydmark
Kim Staal
Johan Björk
Magnus Österby
Peter Andersson
Det är kära miffare allihopa.
Tror dessa kommer lämna främst av ekonomiska skäl då de har höga löner och inte gör sig god för den i dagens läge.
Juha Riihijärvi
Petri Liimatainen
David Petrasek
Niklas Sundblad
Sv: Poäng idag
Burra:
så har det varit i flera år, även under Wikegård/Lillis tid...
Nubben:
Har du någon koll på vilka spelare som har kontrakt som går ut till våren?
så har det varit i flera år, även under Wikegård/Lillis tid...
Nubben:
Har du någon koll på vilka spelare som har kontrakt som går ut till våren?
Sv: Poäng idag
Det är så himla konstigt med MIF. När vi väl släpper in ett mål så brukar puckarna rulla in, det är som att spelarna ger upp när vi får ett tidigt baklängesmål. Förra matchen mot Brynäs var likadan då vi släppte in 2 mål inom loppet av några minuter i andra perioden.
Sv: Poäng idag
Nubben:
Jussi och Sundblads kontrakt går ut efter säsongen, har svårt att se någon av dem få nya med det spel de visat upp hitills denna säsong.. deras löner kan man hitta mycket bra spelare för och yngre.
Jussi och Sundblads kontrakt går ut efter säsongen, har svårt att se någon av dem få nya med det spel de visat upp hitills denna säsong.. deras löner kan man hitta mycket bra spelare för och yngre.
Sv: Poäng idag
Stefan: Precis. Jag ser gärna att vissa av de högavlönade spelarna försvinner mot yngre hungriga spelare men en ljus framtid för både dem och klubben...
Sv: Poäng idag
Burra:
det kan vara riktigt bra det med att tappa halva truppen för då KAN man göra det förändringar som behövs i truppen.
det kan vara riktigt bra det med att tappa halva truppen för då KAN man göra det förändringar som behövs i truppen.
Sv: Poäng idag
Stefan: Det handlar lite om inställning, men inte på det sättet som alla säger.
Lag som är i poängbehov ofta vill för mycket. Framförallt i början av matcherna, det leder till en del misstag när man är för taggad och det leder till baklänges mål.
Men sen är det i match efter match, billiga skitmål som kommer mot oss i början av matcherna iaf på hemma is. Inte sett nån borta match i år :/
Lag som är i poängbehov ofta vill för mycket. Framförallt i början av matcherna, det leder till en del misstag när man är för taggad och det leder till baklänges mål.
Men sen är det i match efter match, billiga skitmål som kommer mot oss i början av matcherna iaf på hemma is. Inte sett nån borta match i år :/
Sv: Poäng idag
Undrar hur länge spelarna orkar förlora innan de byter klubb. Jag tror vi kommer tappa halva spelartruppen till nästan säsong då flera kontrakt går ut.
Sv: Poäng idag
Nubben:
inte? varför är dem inte med i matcherna i första halvan av matcherna så man slipper jobba uppför slalombacken i match efter match? :)
inte? varför är dem inte med i matcherna i första halvan av matcherna så man slipper jobba uppför slalombacken i match efter match? :)
Sv: Poäng idag
Burra: 4-0 och det är kört, 3-0 efter 1:a går att vända...
men det är klart 3-0 vore inte alls bra.
men det är klart 3-0 vore inte alls bra.
Sv: Poäng idag
Burra:
det skulle vara nått, men det kostar pengar.
Manliga cheerleaders i Globen idag...
det skulle vara nått, men det kostar pengar.
Manliga cheerleaders i Globen idag...
Poäng idag
Djurgåårn på borta is, utsålt Globen talas det om... Tuffare match får man leta efter, men vi brukar ju alltid spela bra mot djurgåårrn, så varför inte ta med några poäng hem idag ?
Jag tror på en målsnål tillställning, där målvakterna kommer avgöra, bästa målvakt för dagen kommer stå som vinnare efter slutsignalen...
2-2 vid full tid kanske ? :P
Jag tror på en målsnål tillställning, där målvakterna kommer avgöra, bästa målvakt för dagen kommer stå som vinnare efter slutsignalen...
2-2 vid full tid kanske ? :P
Länkar:
http://www.sportzonen.com
http://www.sportzonen.com
Sv: MIF Redhawks—BIF Tigers
Magnus: Tyvärr är MIFs målvakter alldeles för ojämna, lägsta nivån på tok för låg. Sedan undrar jag var det hårda spelet Lusth förordade tpg vägen? När MIF var på toppen var motståndarna vettskrämda innan match, det fick jag bekräftat 1995 när jag flög från Luleå tillsammans med FBK, en av spelarna där sa att MIF var mardrömsmotståndaren no. 1 just av den anledningen. Framför allt backarna är allt för snälla nuförtiden.
Sv: MIF Redhawks—BIF Tigers
Överstegrisen:
Var lugn, är bara när motståndarsupporters skriver något mot MIF som det raderas.
Men håller med dig, Gunnar är en pajas som verkar ha betalt för att spotta ur sig flosklar.
Var lugn, är bara när motståndarsupporters skriver något mot MIF som det raderas.
Men håller med dig, Gunnar är en pajas som verkar ha betalt för att spotta ur sig flosklar.
« Föregående · 336886 · Nästa »
4 mycket viktiga matcher mot Luleå(H), Leksand(H), Södertälje(B) och HV(H). När dessa matcher är avklarade kvällen den 2/12 vet jag om man kan våga ska sikta uppåt eller om jag skall förbereda mig på besök i Skellefteå framåt våren...