« Föregående · 245539 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Hockeyfest i Malmö idag...
...tänk om man fick vara där! Både j18 och j20 semifinaler, bara att packa matlådan och bege sig till Isstadion för er som kan, era lyckliga statar!
Sv: Jens Karlssons avstängning
Stefan: Ddet är inte lönt att bry sig i hur diciplin nämnden dömmer, de är hur som helst ett enda stort skämt och omöjliga att ta på allvar. Det är tydligen värre att slå hål i luften, manga plexiglas eller att vifta lite mot varandra än att verkligen skada någon!
Sv: Jens Karlssons avstängning
Stefan: Mmm som sagt jag tycker reglerna är märkliga - mesiga framförallt...
Sv: Jens Karlssons avstängning
Johan:
notera detta:
Johan Rosén, Leksand - fem matcher för ett slag mot en linjedomare under ett slagsmål
Pekka Lindmark fick 9 matcher för att han "hyttade" med klubban.
Kapanen sprutade tydligen vatten på domaren igår när han vart sur utan åtgärd.
notera detta:
Johan Rosén, Leksand - fem matcher för ett slag mot en linjedomare under ett slagsmål
Pekka Lindmark fick 9 matcher för att han "hyttade" med klubban.
Kapanen sprutade tydligen vatten på domaren igår när han vart sur utan åtgärd.
Sv: Jens Karlssons avstängning
Stefan: Jag minns inte hur mycket Wernblom o company fick det året då Bäckis tog MODO till semi (förlust mot DIF), men då handlade det bara om att slå klubbor i plexiglas.
Jens Karlsson gick in med nävarna alldeles för högt (huvudhöjd) och jag tycker det skall betraktas som grovt.
Sen tycker jag det är skandal att en spelare som kastar handskarna i ett slagsmål där båda spelarna slåss lika ivrigt automatiskt ska bli avstängd minst en match. Mer hockeyvåld på isen hade ökat stämningen i hallarna, lagkänslan hos klubbarna och kanske höjt intresset för hockey - riktig hockey - i Sverige...
Jens Karlsson gick in med nävarna alldeles för högt (huvudhöjd) och jag tycker det skall betraktas som grovt.
Sen tycker jag det är skandal att en spelare som kastar handskarna i ett slagsmål där båda spelarna slåss lika ivrigt automatiskt ska bli avstängd minst en match. Mer hockeyvåld på isen hade ökat stämningen i hallarna, lagkänslan hos klubbarna och kanske höjt intresset för hockey - riktig hockey - i Sverige...
Sv: Jens Karlssons avstängning
Johan:
men det är väl skoj som ungdom bli avstängd i 10 säsonger :)
Undrar om avstägningen bara gäller i Sverige eller överallt isf :D
själv hoppas jag på 9matchers avstängning precis som för Sjögrens tackling tidigare iår...
men det är väl skoj som ungdom bli avstängd i 10 säsonger :)
Undrar om avstägningen bara gäller i Sverige eller överallt isf :D
själv hoppas jag på 9matchers avstängning precis som för Sjögrens tackling tidigare iår...
Jens Karlssons avstängning
Saxat ur Expressens nättidning (hela artikeln finns på länktips)...
"...Utvisningen för checking to the head medförde matchstraff med automatisk avstängning. Hur många matcher det blir bestämmer disciplinnämnden i dag när domaren Christer Lärking lämnar in videobandet från matchen för bedömning.
Men med tanke på hur nämnden dömt i liknande fall under säsongen kan det bli 510 matcher.
Jag tar mitt straff, hur långt det än blir. Just nu mår jag säkert sämre än Wallenberg, säger Jens Karlsson.
Conny Evensson är mycket kritisk mot syndabocken.
Sådana här smällar tar vi verkligen avstånd ifrån och accepterar att Jens blir avstängd. Vi blev lite tagna av det som hände och kom av oss i spelet, säger Evensson...."
Visst var det inget vackert tilltag - men är inte 510 matchers avstängning lite väl hårt... Det rör sig om ca 10 elitseriesäsonger ju... :)
"...Utvisningen för checking to the head medförde matchstraff med automatisk avstängning. Hur många matcher det blir bestämmer disciplinnämnden i dag när domaren Christer Lärking lämnar in videobandet från matchen för bedömning.
Men med tanke på hur nämnden dömt i liknande fall under säsongen kan det bli 510 matcher.
Jag tar mitt straff, hur långt det än blir. Just nu mår jag säkert sämre än Wallenberg, säger Jens Karlsson.
Conny Evensson är mycket kritisk mot syndabocken.
Sådana här smällar tar vi verkligen avstånd ifrån och accepterar att Jens blir avstängd. Vi blev lite tagna av det som hände och kom av oss i spelet, säger Evensson...."
Visst var det inget vackert tilltag - men är inte 510 matchers avstängning lite väl hårt... Det rör sig om ca 10 elitseriesäsonger ju... :)
Sv: Janne Hammar
CoolaKoffe:
hmmm mycket konstigt då varken tidningar eller andra fått informationen om Hammars kontrakt när jag uppdaterade det då han skrev på precis innan jag uppdaterade om det..
Skickligt av dig isf..
hmmm mycket konstigt då varken tidningar eller andra fått informationen om Hammars kontrakt när jag uppdaterade det då han skrev på precis innan jag uppdaterade om det..
Skickligt av dig isf..
Sv: Janne Hammar
Robert P:
Exakt - det undrar jag med!
Officiella hemsidan var självklart före med den nyheten. Tror jag skrev artikeln om Hammar drygt en timme efter så CoolaKoffe det du skriver här stämmer icke...
Exakt - det undrar jag med!
Officiella hemsidan var självklart före med den nyheten. Tror jag skrev artikeln om Hammar drygt en timme efter så CoolaKoffe det du skriver här stämmer icke...
Sv: Janne Hammar
Stefan.Svenskafans.com uppdaterar mkt snabbare fö att när ja va där i svenskafans.com då stog den artikeln då gick ja in på mifredhawks.com fast du ahde aldrig skrvit d då
SCORING LEADERS IN SMÅKRONORNA/TEAM
1. Linus Videll, f, AIK 17matcher 8mål 4ass 12poäng 0utv 11 +mål 10 -mål +1 totalt
2. Carl Söderberg, f, MIF Redhawks 17matcher 8mål 1ass 9poäng 4utv 16 +mål 7 -mål +9 totalt
3. Loui Eriksson, f, Västra Frölunda HC 17 matcher 5mål 4ass 9poäng 10 utv 8 +mål 14 -mål -6 totalt
4. Bobby Williams, f, Leksands IF 17matcher 4mål 5ass 9poäng 18utv 9 +mål 5-mål +4 totalt
5. Christopher Lindholm, f, Leksands IF 13matcher 5mål 2ass 7poäng 8utv 9 +mål 9 -mål 0 totalt
2. Carl Söderberg, f, MIF Redhawks 17matcher 8mål 1ass 9poäng 4utv 16 +mål 7 -mål +9 totalt
3. Loui Eriksson, f, Västra Frölunda HC 17 matcher 5mål 4ass 9poäng 10 utv 8 +mål 14 -mål -6 totalt
4. Bobby Williams, f, Leksands IF 17matcher 4mål 5ass 9poäng 18utv 9 +mål 5-mål +4 totalt
5. Christopher Lindholm, f, Leksands IF 13matcher 5mål 2ass 7poäng 8utv 9 +mål 9 -mål 0 totalt
Sv: Österby klar !
miffo: Precis, det är bra med ett år, om han lyckas kommer han säkert stanna, om inte så blir vi av med honom lätt...
1 års kontrakt är underskattade...
1 års kontrakt är underskattade...
Sv: Österby klar !
Jag tror man skrev 1års kontrakt för att han ska visa att han vill vara kvar i MIF :-)
Sv: Österby klar !
Någon som vet varför det bara skrevs ett 1-årskontrakt med Österby? Om han nu är så bra som alla påstår, inkl. Lundh varför inte skriva ett flerårskontrakt? Eller tror Lundh ändå att han kan bli en flopp och vågar inte satsa fullt ut?
Eller var det Österby som inte vill skriva längre än 1 år?
Eller var det Österby som inte vill skriva längre än 1 år?
Sv: J18 15:30??!!
MrLeth: MODO ville väl inte flytta matchen så Söderberg hade kunnat leka upp dem till vafeterian där Mamma Lindahl frågar om de ska ha senap/ketchup/rostad lök... Så kan det bli.
J18 15:30??!!
Världen e ta mej fan upponer....
Hur kan man lägga en viktig semifinal 15:30 på en vardag så att normala människor inte kan se den??
Jag börjar redan tröttna på denna veckan o det e bara tisdag.. :oP
Hur kan man lägga en viktig semifinal 15:30 på en vardag så att normala människor inte kan se den??
Jag börjar redan tröttna på denna veckan o det e bara tisdag.. :oP
Sv: Österby klar !
Jonas: Fick han blommor av AIA så slängde han dem nog rätt så omgående, så de finns nog ej att återkräva... :-P
Sv: Österby klar !
Värst vad allsvenska spelare har blivit bra nu då, helt plötsligt ;-)
I den norra allsvenskan producerade han en hel del. I superallsvenskan blev det betydligt mindre.
Under sina två år i Rögle, sågs han mest som seriens bäste defensiva back. Ingen, och jag upprepar INGEN, tog sig förbi Österby. Därav epitetet "Kung Österby".
Han fick blommor av AIA förra säsongen, när han var nere med Löven. Det snackas nu om att återkräva dessa ;-)
I den norra allsvenskan producerade han en hel del. I superallsvenskan blev det betydligt mindre.
Under sina två år i Rögle, sågs han mest som seriens bäste defensiva back. Ingen, och jag upprepar INGEN, tog sig förbi Österby. Därav epitetet "Kung Österby".
Han fick blommor av AIA förra säsongen, när han var nere med Löven. Det snackas nu om att återkräva dessa ;-)
Sv: Österby klar !
CoolaKoffe:
men nej han är inte aktuell enligt Lillis, han är av typen grovjobbare vilket inte behövs fler i MIF enligt Lillis.
men nej han är inte aktuell enligt Lillis, han är av typen grovjobbare vilket inte behövs fler i MIF enligt Lillis.
Sv: Österby klar !
Det är grymmt skönt att höra, en lovande back som är bra både i defensiven och i offensiven.
En helt ok värvning. ingen "kanonvärvning" om man ska gå på meriter o så, men men, hur meriterad var Hannula när han kom ? :P
Bra jobbat Lillis.
En helt ok värvning. ingen "kanonvärvning" om man ska gå på meriter o så, men men, hur meriterad var Hannula när han kom ? :P
Bra jobbat Lillis.
Sv: Österby klar !
Stefan: Ja de andra två borde rimligtvis vara Kim Staal och det tips han tydligen gett MIF dvs Lasse Degn.
Och angående Burström sades...?
Och angående Burström sades...?
Sv: Österby klar !
Johan:
vad vill du veta då? :)
Att Hirsch inte är aktuell? Att Percy/Sydsvenskan har missuppfattat det med danskarna?
På styrelsemötet igår sa Lillis att han hoppades på att ha tre stycken danskar i laget kommande säsong.. och vi har redan en viss Nielsen i laget.
vad vill du veta då? :)
Att Hirsch inte är aktuell? Att Percy/Sydsvenskan har missuppfattat det med danskarna?
På styrelsemötet igår sa Lillis att han hoppades på att ha tre stycken danskar i laget kommande säsong.. och vi har redan en viss Nielsen i laget.
Sv: Österby klar !
Stefan: Men du Stefan... Nästa gång du talar med Lillis så kan du väl i alla fall få nåt vettigt ur honom typ när i hel-te de kan klargöra att Stalle är tillbaks samt vilka två mystiska danskar Percy talar om!! :) Mina nerver klarar inte denna spänning!
Krossa MODO.
Krossa MODO.
Sv: Österby klar !
Johan:
jodå det kan man visst :)
Fast jag satt precis i tfn med "Lillis" för att få hans kommentarer om värvningen :)
jodå det kan man visst :)
Fast jag satt precis i tfn med "Lillis" för att få hans kommentarer om värvningen :)
Sv: Österby klar !
Johan: Bra att du pikade Stefan för nu kom det ju även fram att Janne "Köttbullen" Hammar är klar. Mycket mycket gott att höra, en strålande dag i vårsköna Skåneland!
« Föregående · 245539 · Nästa »