Visst har det inte gått så många omgångar än, men poängen måste börja komma snart, annars kan vi komma efter som i fjol. Och det vill ju ingen, eller hur...
christoffero: Visst så är Suurso bra.. men de är två helt olika sepalrtyper... suurso är beroende av att kedjan ska fungera... medans Hannulla kan få fart på sin kedja även om inte spelet skulle fungera.. visst så var jag på matchen.. och Suurso var bra då men Hannula är snppet bättre... Backarna är bättre än ifjor MEN jag tror inte att de håller i 5o matcher och förhoppningsvis ett slutspel "ta i trä"...
Det kvittar nästan vilka omständigheter som råder... Man ska inte släppa in 5 mål i en period... Det finns inte, dåligt av grabbarna idag, men vi tar nya tag...
På tisdag kommer ju HV på besök, så ska det bli 3 nya poäng...
Kom ihåg: Vad som än sker, vi kommer alltid älska er...
Henrik84: Vi har en modell större Hannula i Toivo Suurso.
Var du inte på matchen i torsdags? Han är en sån spelare som är så rivig och går rakt på mål, ett riktigt rivjärn.
Apropå backarna, ja du, det är mycket bättre ställt där i år än i fjor, tänker främst på mycket rörlige och snabbe, Petri Limatainen, har du inte sett honom nån match? Johan Norgren tycker jag bara blir bättre o bättre, en riktig KÄMPE. Peter Andersson är mycket bra i både box och PP i år, iaf var han lysande i torsdags. Men sen håller jag med dig, ännu en Petri Limatainen i vår backbesättning skulle varit fint.
Visst Frans är klart en a-lagsspelare, ett mål o en assist i dag, han är en talang och spelgeni.
christoffero: Jo visst vi har många skador på MIf forwards.. tja.. visst så kanske vi borde värva en till bra forward.. men jag vill att vi ska hitta mer såna som Hannula inte gamal gubbar utan en ung kille på 22-25 år.. för vi har rutinerat folk, Jussi, Thuresson, Rydmark osv osv.. jag ser hellre att MIF måste värvar bacakr... för med sån tunn back besättning.. så skulle det behövas kanske 2 till bacakr... jag tror att franz Nielsen är redo för a-lags spel.. men de andra kanske inte är redo än...
Henrik84: Ja du Henke, du vet när man blir trött, då orkar man inte så mycket, tex om du springer mycket och en lång lång sträcka, till slut orkar du ju inte mera, får mjölksyra och så.
Det är precis det som hänt MIF idag, med knappast tre kedjor att gå runt på, med en nästan hel femma borta, så blir det jobbigt.
Magnertoft borta tills Januari Hasselblad borta, men snart om några veckor in action again Toivo Suurso borta from i torsdags, säger bara Hata Anders Back! Jesper Mattsson borta, ögonskadad efter i torsdags.
Skadelistan är inte så liten, eller hur?
Sen så när vi har en sån tunn trupp som vi har i år så tar det hårt som faen att gå runt på tre kedjor, som vi gjort i 6 matcher redan, nu får juniorerna komma in och spela för fullt i första o andra kedjan,pga Mattssons o Suursos skador. Bra men oxå ovant för dem.
Så det är INTE så konstigt att bensinen tog slut, tyvärr!!
Jag bara hoppas att Mattsson kommer tillbaka snart och att Suurso kan läka på två veckor och komma tillbaka där han slutade.
Jag vet inte, men jag hoppas nästan ändå att Percy med PNB värvar en center/forward, pga läget, vi är hemskt skadekänsliga nu och även sen när de tre närmaste i H-blad och Jeppe och Toivo är tillbaka.
En lite mera rutinerad center/forward att kunna luta sig tillbaka på.
Jag vill visst att juniorerna ska få spela, men ändå..!
Magnus: Nja... jag tycker att vi har bra anfallare i MIF.... en blandning av rutin och ungt blod... det är just backarna jag ser problemet sitter i... hur ska de orkar 50 matcher.. med en sån backtrupp? känner att vi behöver åtminstonde 2-3 backar till... visst MIF har snäv ekonomi... men man kunde ha kollat runt i tex Norge.. där finns det talanger eller Danmark.. eller varför inte kollat runt i de lägre divisionerna i Sverige???
Magnus: ända man inte kan skylla på är väl såfall Hadelöv, Så länge han är frisk, blir han skadad blir det märkbart där också, men vi brukar ha tur med hadelöv sällan han är skadad.
Brisebois: mmm.. jag blir bara glad om MIF hamnar i slutspelet i år... jag hoppas verkligen det inte krisar för MIF.. men jag ser ingen utväg... 5 matcher ska spelas.. plus kanske slutspel... hur ska MIF orka när man har en sån tunn trupp??
Henrik84: Malmö behöver fler spelare över hela banan, det går inte att skylla på backarna och inte någon igentligen. Vi vet att ekonomin är snäv och vi hade inte råd med skador. Nu är fyra skadade och det är som det är, det är bara att gräva ner sig i skyttegravarna och kriga på. Mif blir inget topplag i år och det har heller ingen trott (hoppas jag).
Brisebois: Ja de gör dem.. förlorade med 5-2... ledde med 2-0 tills tredje perioden.. då släppte MIF till hela 5 mål!!! hur i helvete kan man göra nåting sånt!!
Mif skulle nog behöva ett litet uppehåll nu, vila upp sig osv. kört på 3 femmor i 5 matcher... och om vi har otur kommer 3 forwards vara skadade i några veckor, Om inte Matsson kommer tillbaks snart,
är säker på att hade MIF varit skadefritt så hade man fortfarande varit i ledning. MIF har nu spelat 6 matcher med 3 femmor på kort tid...vilket sliter enormt på materialet.
Nu orkade man bara två perioder idag tyvärr... men all heder till Timrå som orkar vända 0-2 underläge inför sista perioden.
CoolaKoffe: Vadå negativ? lugna ner dig lite, Tror timrå pumpar på rätt bra nu de har gjort 3mål, att släppa in 3mål på ca7 min höjer knappast mif, Såg något om 4-2 men det fösvann snabbt, bortdömt mål för timrå?
MIF har slut på bensin. Det kostar att spela med tre kedjor utan möjlighet att sätta in en fjärdekedjan som avlastning. Tyvärr, men vi har en väldig tunn trupp. Men det får man leva med när man inte har en ekonomi som tillåter en bredare trupp.
lätt hänt att de blir så med en massa spel i 4 mot 5..
man började 3:e med en man mindre på isen i några sekunder... sen ut med Öhman och mål i baken...och sen nedsläpp och mål i baken igen... och öhman ut igen..
luktar ytterligare baklängesmål... inte precis denna start man vill ha i sista perioden.. hade inte Öhman åkt ut efter 50sek så hade man garanterat inte släppt in 2 snabba mål...
För MIF brukar vara j-kligt bra på att försvara en ledning i 3:e.
Stefan: buhu i Ludvika. men som det ser ut nu blir jag bara kvar här 1-2 mån till, men vafan snö, det är juh helhemskt, kan man inte köra lika fort, fan mina feta sommar däck lär fungera skit på is o snö, haha nåja..
jag hoppas på Valdix då jag la in honom i mitt dt inför denna omgång :)
tillsist tänkte sprida lite glädje. Det snöar här. och det känns inte bra då jag har sommar däck på bilen och inte har möjlighet att byta på ca 2 veckor :)
Visst har det inte gått så många omgångar än, men poängen måste börja komma snart, annars kan vi komma efter som i fjol. Och det vill ju ingen, eller hur...