Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 34180 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Mif MÅÅÅÅLLLLL
hehe jag tycker det går uppåt för mif

Jag har sänkt mina förväntningar på Mif nu så att man slipper bi besviken. jag är nöjd med en slutspelsplats. bara det blir ett slutspel, för det är så jäkla skoj. kanske lite tidigt att snacka slutspel redan...

visst. det är positivt med pp mål, men en förlust är alltid en förlust.
MIF var starka och vände NÄSTAN. synd att vi bröt en sån fin svit på våra straffar. tyvärr så klättrar vi åt fel håll i tabellen.
Bättring!

Jo, det gäller att vara med från början, då finns chansen. Är Mif med inför slutperioden blir det minst 1 poäng. Luleås nerver är nog i darrning nu. Jävla synd att Mif förlorade mot ett sånt lag som AIK bara.

Mycket viktigt att powerplay fungerade. vi bör ha ett bra spel med dem spelarna vi har så hoppas det fortsätter lika bra som idag...

För första gången lossnade pp, 2 mål för första gången i år. Dessutom helt tätt bakåt i boxplay, trots att Andersson inte var med som brukar få slita då. Positivt. Av möten med topplagen nu gav vi HV och DIF en match, positivt.

Sant! tack för upplysningen. Jag som yrar!!!!

Ja men man ska inte tänka så mycket på Luleå, dom ligger inte långt ifrån MIF och dom har i stort sätt samma problem att varje match är en ödes match... men jag tyckte nog att Ola Nilsson borde få måtta målet nån gång under straffarna...

Sundis>Det heter varken tjänts eller känts utan känns!!!!!!!!

Alla matcher är tuffa för Mif nu, men Luleå kommer slita som bestar. De har halkat efter lite nu och MÅSTE vinna.

Luleå blir svårslagna. De har spelat bra, men saknat det lilla flytet på sistone. Mif kanske är pågång igen, vem vet när det gäller Mif?

känts skall det vara

Ja nu möter vi luleå här näst, en match som också kommer att bli tuff, men jag hoppas att spelarna är kloka och tar med sig andra och tredje perioden mot Hv, då kommer Luleå att få det svårt, men det ser ju fortfarande tungt ut just nu, det lutar åt att vi får kämpa oss till den sista slutspels platsen.

HV 71 hade 0-3 i strafffar före matchen och Mif 6-0. Hade tjänts skönt att vinna mot dem, men poängen är välkommen!

Skönt med en poäng iallafall. I den här matchen så såg man hur viktig inställningen är. Dålig inställning i första och givetvis så ligger vi under då men sedan rycker vi upp oss och med bättre inställning så kvitterar Mif till slut. Spelar Mif med den här inställningen samt håller sig till sitt sorts spel så blir vi svårslagna i fortsättningen.

Men vi åkte ner till 9e plats i tabellen

Straffar är en totalt ovesäntlig trend, hela detta jippot med straffar är sjukt. Men nu är det som det är.

Synd att Jussi och Mattsson darrade lite, 2 poäng hade varit bra.

1 poäng iaf, alltid nåt.

Nåja, iallfall en bra match av mif..

Jaha
första förlusten på straffar
inte bra!!

Japp där försvann den tränden också.-.-

Jag klarar inte av detta, fan kan inte sitta still!!

där loosa vi :/

Nu vart det 1-2 tydligen
Måste ha varit nån målkamera situation

Äsch Mattson missa
Nu kan Hv71 avgöra

Uss, straffar e nervöst :)

Ändå starkt gjort att hämta upp 0-3! Och två mål i samband med powerplay (Rydmark & Lindquist).

Älska Mif!

Fast jag e positiv o jag tror :)))

Så mif vinner...

nu e jag fett med nervös :/

Vi har ju vunnit 2 perioder i rad iaf, kanske blir det en 3e period vinst och match vinst :-)

Mycket starkt att ta poäng av HV i Jönköping, stående ovationer till grabbarna...bra kämpat!

hhehehe

Om man ska vara lite negativ som Herr Miffo.
Så loosar mif straffar.
Efter som det är den ändta positiva saken mif har behållt :)

Kan inte skiva nu, är för nervös! :)

Hejja hejja hejja Mif..

Kom igen Magnus, ;)

Sandström kanske ska fortsätta som back också.

Kul som fan för LINDQUIST, Hna har inte haft det allt för lätt i mif.
Hoppas han forsätter så här.

Mycket starkt av Mif..dessutom i Jönköping där de flesta har det tufft...samt med 4 ordinarie borta.

MIF borde ju få en kompensations utvisning tycker man

Hur matchen en slutar så e det iallfall bra kämpat av mif..

Dommaren tycker väl synd om Hv71 som tappat en 3-0 ledning

Inte rutinerat, men tror du samma sak hade drabbat HV i Jönköping...knappast. Typiskt "borta syndrom" skulle jag tro.

Dommaren måste vara extremt petig, inte ofta man tar 2 utvisningar i rad när det är 10 minuter kvar.

50.02 2 min MIF 13. THURESSON, Marcus HOOK
49.07 2 min MIF 5. DUE-BOJE, Christian HOOK

rutinerat ??

5 mot 3 :/

Kanske, Hv71 har ju powerplay. Men det vore snöpligt om vi skulle förlora med 4-3 nu.

Miffo det blir säkert 4-3 snart? tror du inte det?:)

skulle inte tro det
Jag är inte från södra Sverige ens

Höll inte du på Rögle?

« · 34180 · »