Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 35585 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Modo - MIF
Vart läser du det Stefan?

Helt riktigt miffo, Malmö har släppt in 36 mål i andra perioder medan de bara gjort 15.

Andra periden är också den period som motståndarna har bäst utdelning, 14,6% av skotten blir mål. Mif har samtidigt sämst utdelning med ynka 5,8% utdelning.

19.00 Det är en riktigt tråkig period vi ser.
14.41 Mikael Wahlberg - i Malmö - kommer fri och skjuter i ribban.
6.25 Malmö gör 1-0. Målskytt Daniel Rydmark efter strul i Modos zon.

MIF brukar ofta göra dåliga andra perioder, speciellt på bortaplan. Hoppas inte den trenden håller i sig.

Mitt tips är att MoDo kommer ut och försöker snurra igång rejält, då gäller det att Mif:s spelare står upp, stör högt och stressar. Annars blir det tungt.

Modo - MIF
MIF leder efter första Modo 0 - 1 Malmö

Rydmark , håll nu detta grabbar....

Sv: Falcon-tipset
Om du inte orkade kolla Thomas följer svaret:

Vid 6 tillfällen har Mif gått till första pausvila i ledning, 4 av dem har slutat med seger.

Själv skulle jag varit i Ö-vik nu, men det blev strul...shit!

Men snäll som jag är så kommer svaret på din fråga här:
4 vinster och 2 förluster när man har lett med 1-0 efter 1 period

Klicka på A-laget i menyn och sen på statistik... där finns det all statistik för hur det går om man leder med 1-0 efter första som om man ligger under med 0-1 efter första.

Ey Magnus vad säger statistiken när mif leder med 1-0 efter första?, Du brukar juh ha koll på sånt. :)

Än så länge håller vi jämt, men det kanske man inte ska säga :-)

jag vet, men jag har inte lust att ta bort nån annan gardering...

nej, ett kryss där är på sin plats

spikar ettan i Brynäs- Modo...

hmm, måste plocka bort en gardering kom jag på...

Falcon-tipset
Falcon-tipset:

1 Södertälje Djurgården 2
2 Linköping Färjestad x2
3 Timrå Luleå 1x
4 Modo Malmö 1x
5 HV71 Brynäs 1
6 AIK Frölunda 2
7 Luleå Linköping 1
8 Färjestad Södertälje 1
9 Frölunda HV71 1x
10 Brynäs Modo 12
11 Malmö Timrå 1

vad tror ni om tipset?

Sv: Malmström?
Ja, va fan, jag garderar matchen med ett x, men det skulle inte förvåna mig om siffrorna rinner iväg till Modos fördel. de förlorade ju dessutom förra hemmamatchen...

Men man måste ju vara optimist :-)

Risken finns att det blir dom siffrorna

Mitt, och ett betydligt mer realistiskt, tips är: MoDo-MIF: 7-2

Sv: Andreas Lilja
Angående matchen ikväll så gör MIF det väldigt bra om man lyckas ta poäng mot Modo. Med alla skador som vi har på viktiga spelare så tror jag inte vi kan rubba dem. Men jag känner mig opimistiskt efter att vi lyckats vända 2 matcher i rad. Jag tror på MIF seger efter sudden. Spelarna har faktiskt gjort bra ifrån sig även om vi har hamnat i onödiga underlägen, hoppas vi inte gör detsamma i modo matchen ikväll, då vinner vi.

Dom sa på sporten under kvällen att Lilja var en föredetta Miffare :-)

kom & tänka på en sak!
hur fan kunde Bäckman utse Sandström till lagkapten? Kan han inte byta nu mitt i säsongen? Sandström klarar ju inte av att sköta sitt eget spel ens, ta tillbaks förra årets lagkapten i elitserien, Jussi. Han vet hur man skall leda ett lag. Eller är jag helt ute och cyklar? De matcher jag sett har Sandström varit väldigt loj..

Sv: Hadelöv uttaggen
Jag stör mig på vissa stockholmare. Jag följer Malmös framfart via text-tv och varje gång MIF vinner är det något fel. Motståndarna var inte på hugget eller så var det en "betydelselös match". Hur kan man bara skriva något sådant? Jag skulle skämts! Jag läste Expressen idag. Det var en skribent där som diskuterade målvaktsfrågan i Baltica Cup. Han hackade på Haderlöv gång efter gång och bara gnällde. Att Haderlövs statistik inte är den bästa beror ju på många faktorer; självförtroende, samspel med backarna och mycket annat. När allt detta börjar falla på plats så är Haderlöv en av Elitseriens bästa målvakter. Som tur är så fattar Silverfisken Hardy detta. Eller är väl Stockholmarna bara sura för att de inte har en stadbo i kassen, månne? Nej, åk aldrig till Stockholm och smittas av stockholmsviruset. Det är en av de värsta sjukdomarna man kan få! Tack för ordet.

Sv: Hadelöv uttaggen
Kul för Hades, verkligen. Och välförtjänt.
Seger ikväll!(?)

TT verkar ha översatt det länkade AP-telegrammet och hämtat information om Andreas Lilja från någon sida med statistik levererad av företaget Stats Inc. (exempelvis sports.yahoo.com/nhl/players/2/2450/)

Om de spenderat ytterligare 10 sekunder hade de kommit fram till att Lilja på vissa ställen står som född i Landskrona. Källkontrollen är inget vidare. Ej heller har jag märkt av att de korrigerat uppgiften trots att de blivit påtalade.

Jag tycker personligen det är värre när SVT Text placerar Stefan Liv i Malmökassen än när en skåning blir beskylld för att vara stockholmare.

JO viist f-n är A lija ifrån skåne.Ja sa bara att om nu Aftonbladet Text-tv hade vetat att han var ifrån Landskrona hade de väl inte skrivit en rad

Ja det var fan första gången.Dessutom är dom jävligt sega.Sudden hade redan startat och fortfarande stod det "Luleå vände och leder över mif".Hallå

Sv: Ang: Andreas Lilja
Jodå, Lilja kommer från Skåne, hockeyfostrad i H-borg om jag inte missminner mig. Han hade suttit fint i Mif nu.

Ang: Andreas Lilja
Jag får ursäkta om jag har fel, men är inte Andreas Lilja ifrån Skåne???

Jag har för mig att han pratade skånska som bara den i tv, i ett slutspel då han blev intervjuad, eller har jag fel????

Jag vill veta hur det ligger till på den fronten!!

Så var är Lilja ifrån och pratar inte han skånska????
( jag menar visst, man kan ju vara född i sthlm, men uppväxt i skåne, då är man skåning)

På aftonbladet text ståg det på start sidan att Luleå leder över mif.
Så man kan nog säga att det står lite om mif :)

Fy fan Aftonbladet Text-tv skriver bara om stockholmslag.I bland står det på första sidan:"AIK leder mot Timrå" eller nåt sånt skit det står aldrig tex MIF slog serieledarna eller Frölunda vann mot AIK.Dessutom så skriver dom bara om spelare som kommer ifrån 08.Om nu inte Lilja hade kommit i från Stockholm hade de väl inte äns skrivit om Andreas första mål i

mitt tips: modo-mif 2:3

Sv: Skottstatistiken!!!!
Tja Sundis, norrbottningar är löjliga lokalpatrioter helt enkelt.

Funderar på att gardera matchen på tips imorron. är det lönt eller skall man spika ettan?

Malmström fick kliva av mot HV för han fick problem med knät. Jag hoppas inte att det var något allvarligt för han behövs, särskilt nu när Thuresson verkade få problem med sina jumskar.

Malmström?
vad är det för fel på Henrik Malmström? varför var han inte med senast? läste att han kanske skulle flygas upp till ö-vik imorgon...

vad får man ut av att fuska med statistiken? ens eget lag får ju en jävla ineffektivitet i statistiken, medan motståndar målvakten får bra statistik

Ja det verkade lite konstigt med 47 skott eller vad Luleå hade till slut.

"Första perioden var vi minst lika bra som Luleå och några 22skott för Luleå såg vi inte. De sköt runt 10-12 skott på mål det är så jäkla dumt att lägga till en massa skott. Bäckis och jag ska kika igenom matchen och räkna skotten, det var samma sak när vi mötte Hv71 de fick också en massa extra skott i statistiken fast det var mycket mindre."

Där ser man...

Tips på ev värgning Johan Molin
Läste på hockeymagasinet.com att Johan Molinär kvar i Sverige, men förmodligen är på väg till Nordamerika... en mycket duktig forward som spelat i VIK och sist i Brynäs, om han nu inte går bra i Nordamerika, eller om han ej kommer dit överhuvudtaget, så tycker jag att MIF borde hålla ögonen uppe!!! Han är mycket teknisk och skridskoskicklig och har spelat med Rydis i VIK, och de gick mycket bra ihopa....

Så håll koll! Hade varit en bra förstärkning, om han nu inte lämnar Sverige, som jag förmodar han gör, ganska snart!

STEFAN
Hade skrivit till dig lite grann, men när jag skulle skicka det här, så blev det bara tomt mess.. fattar det ej!?

Men orkar inte skriva det igen, var bara att jag tyckte det var jäkligt dåligt av Gunnar o Bäckis att ej ringa tillbaka när du söt dem, det verkade ju inte som det var första gången heller..

Har ju hört vad du skrivit tidigare lite :-)

Men det är kanske ej så bra att kritisera dem här på internet! Utan säg åt dem att skärpa sig istället i telefonen eller när du träffar dem!

Ha det bäst!
C

npekge sorry...du har helt rätt... blandade ihop TT med pressmeddelanden....det är pressmeddelanden som man bara kan ta och klistra in i sin helhet...

skytteligan
Kollade på swehockeys statsisk liga. Rihijärvi ligger faktiskt i delad ledning i målligan med 13 mål. Dröjer nog inte länge förrän han kommer upp bland de 10 bästa igen. Han gjorde väl 2 poäng igår också. Roligt att se att även Peter Andersson har börjat göra poäng, det har vi väntat på hela året.

Tycker TV4 lugnade ner sig ett tag med att tex bara sända Stockholmsmatcher, men just nu är det värre än någonsin. Igår tex spelades det två matcher, en mellan 2 lag som det skiljer massor av poäng och ett mellan 2 lag som ligger nästan intill varandra i tabellen. Vilken match väljer då TV4? Enbart Djurgården-matchen såklart, trots att de har hur mycket tid som helst i Sporten på söndagar. Detta är bara ett av många exempel inga många olika sporter...

BTW, kan inte Lilja komma hem nu?! ;)

Artiklar från TT får man inte fritt kopiera och klistra in. TT:s uppgift är att förse sina ägare med nyheter, upphovsrätten gäller likaväl för TT:s telegram som artiklar från media.

Att Sydsvenska Dagbladet använder sig av TT:s artikel om Andreas Lilja är inte konstigt, eftersom de betalar för leverans och rätt att publicera telegrammet.

npekge artiklar från TT får man kopiera och klistra in, det är meningen med deras artiklar att man får använda sig av dem.

Till och med sydsvenskan använder sig av TT:s artikel om Lilja

Sånt är för j-vligt alltså!
Man märker vart tidningar och tv är baserade nånstans. Man favoriserar enbart lag från sthlm, och man nämner knappt nån från ställen utanför 08-landet.

Ta bara målkamerasituationen vid matchen mella dif-lhf.
Hade de varit skandal, och hade man jagat domarbasen Daggen om det varit tvärt om, och lule hade fått ett mål bortdömt och dif ett till godo?
Eller hade man istället lyft på hatten och sagt: "Tack för den domarn"

Det går nog att läsa på diverse ställen eftersom TT sänt ut det. Det kan vara idé att själv läsa lite längre ner på sidan innan man skickar ett nytt inlägg (samma telegram står en halv sida ner...)

Inklistrade artiklar från andra sidor (media) raderas. Lägg in ett länktips istället.

Men ni vet, som de brukar säga...Malmö kan inte fostra egna hockeystjärnor. Skitsnack, titta de som finns ute nu och på våra junior- och ungdomslag!

« · 35585 · »