Jussi kanske inte vill bli kallad humör lirare, eller? :)
"- Jo, jag är ju en humörspelare och i kväll var jag på väldigt gott humör, sade "Jussi" med viss ironi i rösten sedan han fått just de omdömet av Bäckman efter matchen mot Luleå."
skrev: Miffe, Anders inte klaga? :) som en liten pik åt er..men den gick tydligen inte fram till Vetlanda.
Du och Miffe brukar alltid hitta nått att klaga på när det gäller MIF, iaf har jag fått den uppfattningen om er. Ikväll behövde man inte sköta sig för att vinna mot Timrå som enligt Gunnar var väldigt dåliga.
Stefan>Varför skall man klaga på "gubbarna" när de för en gångs skull gör vad de ska. Men tyvärr så får man ju anledning att klaga på dom alldeles för mycket pågrund av att de är för dåliga helt enkelt. Ikväll skötte de sig tydligen eftersom vi vann men chansen att detta skall hända oftare är inte speciellt stor och det vet du lika mycket som jag eller hur!!!!!!!!!
Sundis: Dra inte alltför höga höga växlar med vinst ikväll. Timrå är ett lag med pjäserna utanför schackbrädet. Mif idag är defintivt inte ett lag som skulle kunna tillföra ngt i ett Sm- slutspel, nästan lika lite som timrå skulle klara Es- kontrakt vilken väg det än må ske. I kväll ska ni tacka Juha, annars verkar Mif också vara ett lag i en synnerligen prikär situation! Hopp och förtvivlan beskriver detta närmast.
Grattis till vinsten i alla fall. Ni är ett nummer för stora. Fbk är 9 resp 10 nummer för stora för Mif resp Tik.
Bra MIF! vi är ett lag för slutspel det är bara att konstatera. om man kan spela så här bländande hockey måste man klara sig till slutspelet. Mardrömsmotståndarna där för MIF är Färjestad och MoDo, men först skall vi ta oss dit...
Jussis mål kommer antagligen komma upp i tv fyrans hockey kväll där man kommer att få rösta på omgångens mål,,, Kom igen nu och lyft telefonen och rösta på jussis, så fattig kan man inte vara så att man inte kan kasta ut en femma..
Va skönt med en storseger och så mycket viktigare nämligen tre poäng och vi ligger på en slutspelsplats. Verkar som att laget tog sig i kragen sedan föregående match mot MoDo och kämpade 100%. Kan nog också vara ganska skönt för laget med lite uppehåll nu så att vi får vila våra spelare. Hoppas sedan att det lossnar än mer för vårat Mif så att vi kan klättra än mer uppåt i tabellen. Grattis MIF Redhawks till kvällens seger!!!!!!!
Ja det blev en relativt enkel seger för MIF. Såg ut som att vi var på väg att tappa matchen i början av andra. Men det var verkligen välbehövligt med en seger, det är inte varje dag vi tar 3 poäng. Nu slår vi Linköping borta också.
Hörde att Mif varit totalt överlägsna i första, men att Kapanen varit bra, skulle kunnat ha varit större ledning annars alltså, fast vi får väl tacka för två.
"- Jo, jag är ju en humörspelare och i kväll var jag på väldigt gott humör, sade "Jussi" med viss ironi i rösten sedan han fått just de omdömet av Bäckman efter matchen mot Luleå."
(Sydsvenskan)